Bugun...



15. “Üniversitelerarası Lojistik Vaka Yarışması” Ödülleri Sahiplerini Buldu
Tarih: 05-07-2018 07:46:53 Güncelleme: 05-07-2018 10:29:53 + -


Türk lojistik sektörünün gelişimine büyük destek veren Türkiye’nin lider lojistik şirketlerinden Mars Lojistik, “Üniversitelerarası Lojistik Vaka Yarışması” ile sektörde farkındalık yaratmaya devam ediyor.

facebook-paylas
Tarih: 05-07-2018 07:46

15. “Üniversitelerarası Lojistik Vaka Yarışması” Ödülleri Sahiplerini Buldu

Mars    Logistics    ana    sponsorluğunda LODER tarafından    15 yıldır lojistik sektörünün gelişimini    desteklemek    ve nitelikli insan kaynağı kazandırmak adına    düzenlenen    ve artık geleneksel hale gelen Lojistik Vaka    Yarışması 2018 Ödül Töreni 03 Temmuz Salı günü İstanbul Arjaan by Rotana Hotel’de gerçekleştirildi.

 

Lojistik    Vaka    Yarışması 2018 juri üyeleri LODER Başkanı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş, Prof. Dr. Ömer Baybars Tek, Prof.Dr. Tunçdan Baltacıoğlu ,Prof.Dr. Mehmet Şakir Ersoy, ,Prof.Dr. Gülçin Büyüközkan , Prof.Dr. Okan Tuna, Prof.Dr. Birdoğan Baki, Prof.Dr. Umut Tuzkaya, Doç.Dr. Elif Kongar, Doç.Dr. Zafer Acar ve Doç.Dr. Köksal Hazır ödül törenine katılırken, Turkish Cargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen ve Mars Lojistik İnsan Kaynakları ve  İdari İşler Koordinatörü Nihal Kansu ise törende birer konuşma gerçekleştirdiler.

 

Yarışmanın final etabına değerlendirme ve elemeler sonucunda 6 takım, toplam 18 öğrenci katıldı. 3 kategoride öğrencilerin mücadele ettiği yarışmada, kazanan takımlara 3 bin TL para ödülü Mars Logistics yöneticileri, LODER Başkanı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş ve yarışma jürisinde yer alan akademisyenler tarafından takdim edildi.

 

15. Üniversitelerarası Vaka Yarışması’nda birinci olan takımlar ise;

A Kategorisi Birincisi Uşak Üniversitesi Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Bölümü öğrencileri Binnur Bilici, Barış Şahin, Mustafa Taşova olurken ikincileri ise İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Fakültesi’nden Aslı Çakı, Ceren Aygün ve Faruk Taşkıran oldu.

B Kategorisi birincileri ise Kırıkkale Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden Halil Zaim, Yasemin Güneş ve Esra Nur Bekmezci olurken, B Kategorisi ikincileri ise Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden Esra Gümüş, Jale Atlı ve Aslı Diyadin oldu.

C Kategorisi birincileri Celal Bayar Üniversitesi Kırkağaç Meslek Yüksekokulu’ndan Büşra Kılıç, Kerem Güleç ve Toygun Teker olurken, ikinciler ise İskenderun Teknik Üniversitesi Denizcilik Meslek Yüksekokulu’ndan Tolga Han Kök, Saliha Nur Özyürek ve Rabia Erbek Şeklinde oldu.

 

Loder Başkanı Prof. Dr. Mehmet TANYAŞ, törende yaptığı konuşmada, “ Lojistik sektörünü geliştirmek ve daha ileri seviyelere getirmek amacıyla 15 senedir Mars Lojistik ile beraberiz.

Katma değer yaratmada önemli sektörlerden biriyiz. LODER olarak Türkiye'deki Lojistik eğitiminin geliştirilmesi amacıyla Lojistik Eğitim Standartları çalışmasını başlattık .Türkiye'de 99 tane 2 yıllık lojistik program var. 40'a yakın yüksek lisansımız ve 3 tane doktora programımız var. Ama son zamanlarda bu programlara olan talep düşüyor.  Özeleştiri yaparsak biz öğrencilerimizi iyi yetiştiremiyoruz. Çünkü eğitimler lojistik sektöründe yetkin olmayan eğitimciler tarafından yapılıyor. Mezun olan öğrenciler ise yetkinlikleri bakımından şirketler tarafından tercih edilmiyor. Bu zinciri kırmak için 100 akademisyen ve 50 sektör mensubu olmak üzere 150 kişilik ekip ile Lojistik Eğitim Standartları çalışmasına başladık.  Kütahya, Konya, Mersin ve Düzce'de ders programlarını oluşturduk. En büyük adımı bu sene atacağız. Eğitimcilerimizi eğiteceğiz ve eğitim kalitemizi arttıracağız. “dedi.

 

 

 

Mars Lojistik Insan Kaynakları ve İdari İşler Koordinatörü Nihal Kansu,  gençlere seslendiği konuşmasında “dünya insanı” olmanın önemine değinerek, “ Dünya insanı olmak, değer yaratabilmek için akademik başarının yanında iletişim ve lisan konusunda da gençlerin kendilerini geliştirmesi gerekiyor. Lojistik sektörü Türkiye’nin en önemli sektörlerinden bir tanesi olup eğitim ile ilgili eksikliklerimiz var.  Mars Lojistik olarak her yıl staj programı gerçekleştiriyoruz. Çalışanlarımız çok büyük bir kısmı stajerlerimizden oluşuyor. Yeni alımlarımızın % 39 ‘unu yetiştirmek üzere işe alıyoruz. % 25 ‘i ise stajerlerimizden oluyor. Bizim için staj programları çok önemli. Stajlara sadece eğitimin bir parçası olarak bakmayıp,o şirkete neler katabilirim, eksiklerimi nasıl tamamlayabilirim diye bakın. Sizler bizim geleceğimizsiniz. Sizlere güveniyoruz. Lojistik sektörünü daha ileri seviyeye hep beraber ulaştıracağız” diye konuştu.


 

Turkish Cargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen,THY ve Turkish Cargo’nun lojistik sektöründeki konumuna yönelik bilgi verdiği konuşmasında, “Türk Hava Yolları, Türkiye'nin dünyada en çok tanınan markası ve en büyük hizmet ihracatçısı konumunda.   Turkish Cargo, Türk Hava Yolları’nın bir markası ve 120 ülkede 4500 çalışanıyla 2018 yılında bir önceki yıla göre dolar bazında % 25 büyüme ile 1,5 milyar dolar üzerinde ciro ile kapatacağı iş birimi. Turkish Cargo Türkiye’nin lojistik sektöründe,  dış ticaretinde ve ekonomisinde kilit rolü oynayan bir marka. Turkish Cargo, dünyanın 120 ülkesinden ve 300 havalimanından, yine 120 ülkeye ve 300 havalimanına İstanbul’dan transit olarak lojistik gerçekleştiren bir network ağına sahip olup, Türkiye ekonomisine bağlılığı % 20 seviyesindedir.  2023 yılında bu oranı % 10 seviyesine düşürmeyi hedefliyoruz. Yani THY ve Turkish Cargo, gelirinin % 90’ını uluslararası lojistikten yapacak. Bu, Türkiye’nin lojistik merkez olarak sahip olduğu öneme güzel bir örnek teşkil ediyor. “ dedi.

 

Yeni havalimanı ile ilgili merak edilen sorulara yönelik bilgi paylaşımında bulunan Turhan Özen, “ İlk fazda yılda 90 milyon yolcu kapasitesi ile başlayıp 180 milyon yolcu ile artacak altyapı kuruluyor. Bu altyapı kurulduğu andan itibaren dünyanın en büyük ilk 3 havalimanından biri konumunda olacak. Kargo olarak ilk fazda yıllık 3 milyon ton elleçleme kapasitesine sahip bir kargo köyünden başlayıp, kapasitenin yıllık  6,5 milyon tona çıkarılması hedefleniyor. Bu havalimanı daha ilk açılacağı hava kargo kapasitesi ile dünyanın en büyük havalimanı olmaya aday. Bu son derece heyecanlı bir yatırım. “ diye konuştu.

 

Turhan Özen gençlere şu sözleriyle tavsiyede bulundu. “ Bu sektörün bir zorluğu var. Lojistikte işe ilk başladığınızda dar bir uzmanlık alanı ile ilgileniyor olacaksınız. Müşterinizin tüm tedarik zincirini tanımadan yaptığınız işin tedarik zincirindeki katkısını anlamanız mümkün değil. Bunun için tedarik zincirinin tümünü öğrenmelisiniz. Zaman içinde bunu başarabilirsiniz. Aksi takdirde kendinize tam bir lojistikçi diyemezsiniz. Sizlere tavsiyem işinizi sorgulamaya devam edin ve büyük resmi görün. Bunu başardığınızda uzman bir lojistikçi olarak istediğiniz kariyere ulaşacaksınız.”


 

29 Ekim 2018’de hizmete girecek olan yeni havalimanına taşınma süreci ile ilgili bilgi veren Turhan Özen, “ 29 Ekim gecesini takip eden 36 saat içerisinde kademeli geçişler gerçekleştirilecek. Atatürk Havalimanı’ndan kalkan uçaklar yeni havalimanına inecekler. Münih ve Frankfurt Havalimanlarının taşınma hizmetini ve danışmanlığını vermiş şirketlerden eğitimler alınıyor. Yolcusuz, kargosuz denemeler yapılıyor. Kargo kısmının taşınması ise, yeni havalimanın dünyanın en büyük hava kargo terminali olmasındaki iddiası dolayısıyla bir hayli zorlu bir süreç yaşanıyor. Kargosuz denemeler yapılıyor. Otomasyon sistemlerinin sadece montajı 1 yıl sürmesinden dolayı uydu terminal kuruluyor. Asıl terminale geçiş takvimi ise 2019 yılına sarkıyor. Turkish Cargo uçakları 3-6 ay gibi bir süre içerisinde çift terminal operasyonu gerçekleştirecek. Kargo uçakları mevcut  havalimanına inmeye ve kalkmaya devam edecekler. 18 kargo uçağı toplam kargo tonajının % 40’ını taşıyor. Kargo uçağı ile gelip, yolcu uçağıyla ya da yolcu uçağıyla gelip kargo uçağıyla hareket eden % 40 lık iş yükü var. Yurt içindeki ithalat ve ihracat müşterilerimizi etkileyecek bir durum yok. Ama gelirimizin % 80’ini sağlayan transit yükler, yolcu uçağı ile gelip kargo uçağı ile ya da kargo uçağı ile gelip yolcu uçağı ile devam edecek. Bunlar arasında 2 saatlik bir kargo koridoru kuruluyor. Bu koridor, tamamen GPS üzerinden bir transit taşıma içerecek. Zorlu bir süreç bizi bekliyor ” diye konuştu.

 
 



Bu haber 6139 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER LOJİSTİK Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
FOTO GALERİ
  • LOGITRANS 2017
    LOGITRANS 2017
  • TORA- PETROLEUM 2015
    TORA- PETROLEUM 2015
  • TURPAK- PETROLEUM 2015
    TURPAK- PETROLEUM 2015
  • MEPSAN- PETROLEUM 2015
    MEPSAN- PETROLEUM 2015
  • TEKSER- Petroleum 2015
    TEKSER- Petroleum 2015
  • Asis- PETROLEUM 2015
    Asis- PETROLEUM 2015
  1. LOGITRANS 2017
  2. TORA- PETROLEUM 2015
  3. TURPAK- PETROLEUM 2015
  4. MEPSAN- PETROLEUM 2015
  5. TEKSER- Petroleum 2015
  6. Asis- PETROLEUM 2015
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Tora Memnuniyet Platformu
    Tora Memnuniyet Platformu
  • Kässbohrer Swap Body
    Kässbohrer Swap Body
  • Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
    Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
  • Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
    Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
  • TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
    TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
  • ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
    ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
  1. Tora Memnuniyet Platformu
  2. Kässbohrer Swap Body
  3. Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
  4. Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
  5. TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
  6. ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
VİDEO GALERİ
YUKARI