07-04-2017 21:58:25 Son Güncelleme: 09-04-2017 13:29:25

2. EKONOMİ ve LOJİSTİK ZİRVESİ’nde KARAYOLU TAŞIMACILIĞI MASAYA YATIRILDI

“Türk Ekonomisinin Büyüme Dinamikleri, Stratejik Hedefler, Yeni Pazarlar ve Lojistik Sektörü” teması çerçevesinde gerçekleştirilen 2. Ekonomi Ve Lojistik Zirvesi’nde , lojistik sektörünün rolü, tüm taşıma modlarının payı, uluslararası lojistik projeleri ve tekstil, otomotiv, enerji, petrol, gıda gibi reel sektörlerin lojistik sektöründen beklentileri gibi konular masaya yatırıldı.
2. EKONOMİ ve LOJİSTİK ZİRVESİ’nde KARAYOLU TAŞIMACILIĞI MASAYA YATIRILDI

Lojistik sektörü kamu- özel sektör temsilcilerinin, akademisyenlerin ve sektör dernek temsilcilerinin bir araya geldiği zirvede bir dizi panel gerçekleştirildi.

 

Moderatörlüğünü Piri Reis Üniversitesi Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Zafer Acar’ın yaptığı “Türkiye’de Karayolu Taşımacılığının geldiği nokta, mevcut işbirlikleri, gelecek beklentileri, sorunlar ve çözümler” konulu panele konuşmacı olarak AB Bakanlığı Sektörel Politikalar Başkanı Aylin Çağlayan Özcan, UDHB Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü Uluslararası İlişkiler Daire Başkanı Oğuz Hakan Özdemir, UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İstanbul Gümrük Müşavirleri Derneği Başkanı Serdar Keskin ve Koç Üniversitesi KÜDENFOR Direktörü Amiral Cem Gürdeniz katıldı.

 

 

 

AB Bakanlığı Sektörel Politikalar Başkanı Aylin Çağlayan Özcan, Türkiye’nin AB’ye uyum sürecinde karayolu taşımacılığında  gelinen noktayı değerlendirerek şunları söyledi :

“ Lojistik, ekonominin başlıca temel ayaklarından biri.  Avrupa Birliği, ekonomide entegrasyonu sağlamak için bazı alanlarda ortak politikalar geliştirmiştir. Bunlardan biri, taşımacılık alanında oluşturduğu politikalardır.   Avrupa Birliği taşımacılık politikalarının esaslarını ise ; serbestleşme ve tek pazar, emniyet ve güvenlik, yolcu hakları, karşılıklı iş stratejileri ve Trans Avrupa Ulaştırma Ağları oluşturmaktadır.  AB, bu alanda oluşturduğu politikalar doğrultusunda mevzuatlar oluşturmuştur. 

 AB’ne uyum süreci çalışmalarımız ve müzakerelerimiz uzun zamandır devam ediyor. AB ile müzakerelerde yaşanan siyasi olaylar ve zaman zaman siyasi engellemelere rağmen mevzuata uyum çalışmaları sürdürülüyor. Bu çalışmalarımız, ilerleme raporlarıyla da teyit edilmektedir.

Avrupa Birliği’nin ulaşım koridorlarına Türkiye’nin entegrasyonu söz konusu. Biz  Avrupa Ağlarına Bulgaristan üzerinden bağlantı sağlıyoruz ve bunun için de Kapıkule- Halkalı-Ankara -Sivas- Kars Demiryolu Hattı, Trans Avrupa ağlarının bağlantı noktası olarak kabul edildi. 2014’ de Bakanlık olarak biz de haritalara uyum sağladık.  Bu mevzuat uyum çalışmalarını yaparken 2012 yılından bu yana Avrupa Birliği’nden çeşitli fonlar alıyoruz. Bu fonlar hibe niteliğindedir.

Taşımacılık sektörünün büyük bir bölümünün mevzuata uyum sağlamış olması Türkiye’nin bölgesel oyuncu olması için en önemli kazanımlardan biridir .  Bunun için, altyapımızı 21. Yüzyılın ihtiyaçlarına göre modernize etmek, çok modlu taşımacılığı benimsemek, katma değeri yüksek lojistik hizmetleri gündeme almak gibi konular ön plana çıkmaktadır.

Avrupa Birliği bizim en önemli ticari ortağımız. AB ile olan ilişkilerimizde mevzuat uyumluluğu sağladığımız sürece  ticaretin önündeki mevzuat engellerinin kaldırılacağını düşünüyoruz.  “

 

 

 

UDHB Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü Uluslararası İlişkiler Daire Başkanı Oğuz Hakan Özdemir,  konuşmasında kurum olarak çalışmalarına değindi.  Akıllı ulaştırma konusunda yeni çalışmaları olduğunu söyleyen Özdemir,  Elektronik Takip Sistemi ile  eşya ve yolcu taşımalarını karayoluna çıkışından itibaren izlemeye başlayacaklarını ve böylelikle daha güvenli, daha hızlı ve daha ekonomik taşımacılığın önünü açabileceklerini bildirdi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, yıllardır karayolu taşımacılığında yaşanan sorunları her platformda anlata anlata artık anlatma uzmanı olduğunu espirili bir şekilde söyleyerek başladığı konuşmasını şöyle sürdürdü : ”    Uluslararası karayolu taşımacılığı sorunları ile ilgili her şey söylenmiştir. Artık sorunları çöze çöze ilerlemeliyiz.

 

İstanbul Gümrük Müşavirleri Derneği Başkanı Serdar Keskin, Yeni Avrupa Birliği Gümrük Kodu’nda temel yaklaşımın ticaretin kolaylaştırılması olduğunu ve AB uyum çerçevesinde ilgili mevzuat uygulamalarının, ülkemizin politik, jeopolitik konumu ve bölgesel gerçekleri göz önüne alınarak oluşturulmasının ülkemiz adına önemli bir adım olduğunu söyledi.  Keskin, bu kapsamda bürokrasinin azaltılarak işlemlerin hızlandırıldığı , yükümlü ve temsilcisinin cezalandırılması yerine ticaretin kolaylaştırılmasının esas alındığı , kaçakçılık ya da kasıt hallerinin olmadığı durumlarda yükümlü ve temsilcisinin eksiklerini  telafi etme hakkının tanındığı yeni bir gümrük kanunu oluşturulması fırsatının değerlendirilmesinde yarar gördüğünün altını çizdi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Koç Üniversitesi KÜDENFOR Direktörü Amiral Cem Gürdeniz ise , Türkiye’nin yakın pazarlara ulaşmada karayolu taşımacılığının avantajlarını paylaştığı konuşmasında, Çin’in sarı medeniyetten mavi medeniyete geçtiğini ve Türkiye’nin Çin’in Bir Kuşak Bir Yol  Girişimi’nden (OBOR)  yararlanması gerektiğini paylaştı.

 

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI