22-01-2018 06:55:16 Son Güncelleme: 22-01-2018 07:12:16

Ağır Ticarinin Global Markası Ford Trucks Yeni Ürün Ve Yatırımlarıyla Rekabet Gücünü Arttırıyor

Ford Trucks, 2017’de yeni model ve hizmetleri ile müşterilerinin beğenisini kazanarak, başarı ivmesini yukarılara taşıdı. Yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki bayi yapılanma çalışmaları ile ağır ticari araç pazarında rekabet gücünü arttıran Ford Trucks, 2017 yılında uluslararası pazarlarda bir önceki yıla göre % 50 büyüme yakaladı. Türkiye pazarında ise inşaat segmentinde büyük başarı sağlayan Ford Trucks, büyüyen inşaat segmentinde % 33 ‘lük pazar payı ile satılan her 3 araçtan birinin Ford Truck markası olmasının haklı gururunu yaşıyor.
Ağır Ticarinin Global Markası Ford Trucks Yeni Ürün Ve Yatırımlarıyla Rekabet Gücünü Arttırıyor

2017 yılını başarılı iş sonuçları ile bitiren Ford Trucks, 2018’e yenilenen yönetim organizasyonu ile heyecanlı ve güçlü bir başlangıç yaptı.

 

Ford Trucks, 18 Ocak 2018 Perşembe günü yeni yönetim ekibinin katıldığı ve 2017 yılının değerlendirilerek, 2018 yılı hedeflerinin açıklandığı bir basın toplantısı düzenledi. Yeni Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan’ın ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıya, Ford Trucks Türkiye Direktörü Burak Hoşgören, Ford Trucks Pazarlama ve Stratejik Planlama Müdürü A. Bahattin Topçu, Ford Trucks Çekya Ülke Müdürü Armağan Hazar ve Ford Otosan İnönü Fabrikası Müdürü Aysan Levin Hoşver katıldı.

 

 

“İnşaat segmentine yönelik satılan her 3 ağır ticari araçtan biri Ford Trucks’ın “

 

Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, 2017 yıl değerlendirme toplantısında ağır ticari araç pazarı ve Ford Trucks’ın yurtiçi ve yurt dışı faaliyetleri hakkında değerlendirmelerini paylaştı.  Serhan Turfan, 2017 yılının pazarda büyük değişimlerin yaşandığı bir pazar olduğunun bilgini vererek, “ 2010 ve 2015 yılları arasında ağır ticari araç pazarı 30 bin seviyelerinde iken son 2 yıldır 18 bin adetlere düşmüş olduğunu dolayısıyla % 40 oranında bir daralma yaşandığını görüyoruz. 2017 senesi pazarda büyük değişimlerin yaşanmaya devam ettiği bir yıl oldu. Normalde pazarın ortalama %60’ını oluşturan çekici segmenti, 2017 yılında %38 seviyesine gerilerken, pazarda inşaat segmenti büyük inşaat projeleri ile 2 katına çıktı. Bu noktada Ford Trucks’a bakarsak, pazar payımız %14 seviyelerinden % 28 seviyelerine gelmiş durumda. Bu noktada özellikle inşaat sektöründeki başarımızın büyük bir etkisi oldu. İnşaat sektöründeki bu büyüme özellikle büyük devlet ihaleleleri ve inşaatları ile oldukça hareketlendi. Ford Trucks olarak biz de bu değişime ayak uydurarak yaptığımız doğru ürün yatırımları ve ürünlerimizin müşterilerimiz tarafından beğenilmesi ile pazardan büyük bir pay aldık. Daha önce inşaat pazarında %10’luk bir pazar payımız vardı. 2011 yılı itibariyle bu pazar payımızı önce % 24 oranına, daha sonra 2017 yılında yurt içinde 4S tesis yatırımlarımızı sürdürerek % 33 pazar payına ulaştık. Şu anda inşaat segmentinde satılan her 3 araçtan birinin Ford Trucks aracı olduğunu söyleyebiliriz. “ şeklinde konuştu.

 

 

2017 yılında inşaat segmentindeki ürün yatırımlarını arttırarak sürdürdüklerini ifade eden Serhan Turfan, “ Müşterilerimizin ihtiyaçları çerçevesinde yaptığımız  ürün yatırımlarımız devam etti. 2017 yılında müşterilerimizden gelen büyük istekler vardı. Biz de bunları değerlendirdik. Önemli bir ürün geliştirme kapasitemiz var. Mühendislerimiz sektördeki ihtiyaçlara yönelik ürünler çıkarabiliyor. Daha ağır çalışma şartlarına uygun olarak geliştirdiğimiz 8x4 inşaat kamyonumuz 4142XD, yükleme kapasitesi artışı ile daha az seferde daha çok iş yaparak inşaat alanlarının yeni gözdesi hafifletilmiş mikser ve beton pompası ve en son zorlu şantiye şartlarına uygun ve yüksek şasi dayanımı sahibi 3542T çekicimizi pazara sunduk.  Bu ürünümüz özellikle yurtdışında zorlu inşaat şantiyelerinde işbaşında.” dedi.

 

“ İnşaat sektörünü ivmeleyen ve Türkiye’nin dev projeleri olan 3. Havalimanı inşaatı, Kuzey Marmara Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü gibi projelerde yaklaşık 1.000 adet kamyonumuzla yer alıyoruz.” diye konuşan Serhan Turfan ,” Bu projelerde satış sonrası hizmetlerimizle fark yaratıyoruz. Şantiyelerde özellikle satış sonrası hizmetler ön plandadır. 2. El pazarında da ekspertiz, finansman, garanti ve kiralama hizmetleri sunan TruckMarket operasyonlarımız ile önemli bir ivme yakaladık ve 2017’de 1.000 araç takası gerçekleştirdik.” dedi.

 

 

2017 yılında yurt içindeki 4S tesis sayısını 30’a tamamladıklarını ifade eden Serhan Turfan, “ Türkiye’de bu yatırımları yapan çok fazla marka yok. Şu anda bir otomobil plazasından çok daha modern hale gelen tesislerimizde hem servis, hem de 2. El hizmetlerini tek noktadan sunabiliyoruz. Bu tesislerin Türkiye’ye büyük kazanç sağladığını söyleyebilirim. “ dedi.

“Yüzde Yüz Türk Mühendisliği eseri Ecotorq motorumuz pazarda büyük kabul gördü”

% 100 Türk mühendisliği eseri olan Euro 6 Ecotorq motorun yurtiçi ve yurtdışı pazardaki başarılarında büyük etkisinin olduğunu vurgulayan Serhan Turfan, “ Bu motor ile önceki nesle göre %8 -10 arası yakıt tasarrufunu vadetmiştik ve bunu başardığımızı gördük. Özellikle yakıt tüketimi konusunda müşterilerimizin büyük beğenisini alan Ecotorq motor, pazarda kabul gördü. Bu ürünümüz ile guru duyuyoruz ve geliştirmeye devam edeceğiz. Aynı zamanda Ecotorq motorlu kamyonlar Çinli JMC markası ile yaptığımız lisans anlaşması gereğince, dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de yollara çıktı. Ford Otosan mühendislerin geliştirdiği Ecotorq motorlu bu kamyon ile, dünyanın en büyük kamyon pazarı olan ‘Çin’de Yılın Kamyonu (Chinese Truck of The Year) Ödülü’nü almanın gururunu yaşadık.” ifadelerini kullandı.

 

 

 

 

 

Serhan Turfan: “Hedefimiz Ford Trucks markasını 50 ülkede yaygınlaştırarak, global bir marka olmak”

 

Bugün üç kıtada hizmet verdiklerini söyleyen Serhan Turfan, yurtdışı pazarlarındaki faaliyet ve yatırımlarına ilişkin bilgi vererek, bu bölgelerdeki 2018 yılı hedeflerini de açıkladı. Serhan Turfan konuya yönelik şunları söyledi:

 “ 2016 yılında Afrika’da Cezayir ve Fas’ta aktif olup, 2017’de Fas’daki bayi yapılanmamızı tamamladık. 2017’de Mısır ve Gana’da bayi ve tesislerimizi açtık. Ortadoğu’daki yapılanmamızın çoğu 2016 yılına kadar tamamlanmıştı. 2017’de Bahreyn, Katar, Umman ve Suudi Arabistan’daki yeni tesislerimizi devreye alarak yapılanmamızı büyük ölçüde tamamladık. Bununla birlikte Rusya’da yeni bir bayi yapılanmasına gitme kararı aldık. Rusya’ da yerli bir üretimimiz var. Rusya’da yeni bir distribütör ile anlaştık. 2017’de Gürcistan’da yeni bir tesisimizin açılışını yaptık. Bu bölgede 2018 ‘de 6 noktada yeni bayilerimizi devreye alacağız.. Buralarda da büyük bir başarı elde etmeyi planlıyoruz. Avrupa’da ise ilk olarak Doğu Avrupa’dan işe başladık. Bulgaristan ve Yunanistan’daki plazalara ilave olarak Hırvatistan, Macaristan, İspanya ve Romanya’da yeni bayi atılımlarımızı tamamladık ve yeni tesislerimizi açtık. 2018 yılı içersinde buralardaki büyümemiz oldukça hızlanacak.  2018 için hedefimiz  32 ülke sayısına ve  88 tesis sayısına ulaşmak.  2020’de ise 50 ülkede Ford Trucks markasını yaygınlaştırarak, global bir marka olmak. “

“Dijitalleşmeye önem veriyoruz”

Ford Otosan olarak dijitalleşme konusunda önemli vizyon ve hedefleri olduğunu vurgulayan Serhan Turfan, “Ford Trucks olarak dijitalleşmeye entegre olarak sistemler geliştiriyoruz. Bunlardan en önemlisi yeni web sitemiz. Dünya çapında bir marka olduğumuz için tüm cihazlarda çalışan yeni web sitemizi kurduk. Yedi dilde bu sitemizin çalışması üzerine çalışıyoruz. Bütün ülkelerden bütün ürünlerimiz sağlıklı bir şekilde takip edilebiliyor. “ dedi.

 

“Ford Trucks hizmetleriyle katma değer yaratıyor”

Serhan Turfan, Ford Trucks’ın katma değer yaratan hizmet ve operasyonlarına yönelik şu bilgileri verdi.

“2015 yılında pazarda sunduğumuz Truck Market, sektöründe katma değer yaratan hizmetlerden biri oldu. Yaklaşık 1000 adetlik araç alım -satımı oldu. 2. El pazarındaki operasyonlarımız özellikle yeni  araç satımlarımıza önemli bir katkıda bulundu. Bir diğer çalışmamız “Sürüş Akademisi “ile sektörün bu konudaki ihtiyaçlarını gişderiyoruz. “Sürüş Akademisi” çatısı altında 1000 sürücüye eğitim verdik. Şu anda 200 müşterimize “Sürüş Akademisi” hizmetimizi vermiş durumdayız. Bu da müşterilerimizde önemli bir fark yaratıyor. Özellikle yakıt tüketimi konusunda çok hassas bir sektörümüz var. Bu konuda sürücülerin eğitilmesi şirketlerin kazanımlarını arttırıyor. “

 

 

Bir diğer hizmetimiz ise “Asistanım” uygulaması. Ford Trucks, “Asistanım” uygulaması ile müşterilerine ürün bilgisi, teklif ve ödeme planı sunma konusunda hızını arttırıyor.

“Yolunuza Sağlık” uygulaması ile yeni araç alımı yapan müşterilerimize bir sene boyunca acil sağlık yardımı gereken durumlarda yardımcı oluyoruz.

“Ford Trucks Net” ile müşterilerimizin iletişim ihtiyaçlarını giderme konusunda hizmet veriyoruz. Bu uygulamalarımızla müşterimizi memnun ettiğimizi düşünüyoruz.  “ diye konuştu.

 

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI