28-11-2013 08:38:05 Son Güncelleme: 26-12-2013 02:15:05

BRİSA ‘dan İNOVASYONEL YAKLAŞIMLAR..

Lastik sektörünün lider oyuncusu Brisa, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin 28-30 Kasım tarihleri arasında düzenlediği Türkiye İnovasyon Haftası etkinliğinin stratejik sponsorlarından biri olarak kongrede yer aldı. Brisa, ağır ticari araç filolarına yönelik bakım servisi " Mobilfix" ile "Müşteri Odaklı Hizmet İnovasyonu Ödülü"ne layık görüldü.
BRİSA ‘dan İNOVASYONEL YAKLAŞIMLAR..

Lastik sektörünün lider oyuncusu Brisa, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin 28-30 Kasım tarihleri arasında düzenlediği  Türkiye İnovasyon Haftası etkinliğinin stratejik sponsorlarından biri olarak kongrede yer aldı. Türkiye’de 25. Yılını kutlayan Brisa’nın inovasyon yolculuğundaki deneyimlerini paylaşan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, lastik sektörünün devamlı inovasyon üreten bir sektör olmadığını, tekerleğin icadından bu yana sadece 4 büyük inovatif buluşun gerçekleştiğine dikkat çekti. Hakan Bayman konu ile ilgili şunları söyledi. “ Taş devrinde kullanılan taş tekerlek ilk inovatif buluştur.  Sonrasında tahta tekerlek bulundu. İçi hava ile doldurulan  lastik tekerleklerin kullanımı ile ilk teknolojik inovatif hareket gerçekleşti. Sonuncu olarak, dünyadaki ekosisteme daha az zarar veren eko ürün sınıfı çıktı. Bridgestone’un öncülüğü ile, patlasa da gidebilen lastikler üretildi. Japonya’da engelliler için üretilen bu sosyal proje, daha sonra talep üzerine ticari alana taşındı. Bu kadar uzun bir sürede, bu kadar az inovasyonun gerçekleşmesi, lastik sektörünün inovasyon alanında zor bir sektör olduğunu gözler önüne sermektedir. “

“ Sanayi şirketinden, İnovasyon şirketine”

Lastiğin inovasyon ile olan ilişkisi ve Brisa’nın bu alanda farklılık arayışında, neler üzerinde odaklandığı hakkında bilgi veren Hakan Bayman, “ Lastik çok ciddi teknolojik bir üründür. Katmanlardan her biri ayrı ayrı yapıştırılıyor ve sonunda pişirme operasyonundan geçiyor.  Lastik, tüm bu katmanların mikro boyutlu şerit tellerle güvenli bir şekilde tutturulduğu bir üründür.  İnovasyon açısından lastiği ele aldığımızda nerede farklılık yaratabileceğimize baktık. Teknoloji bunlardan biriydi. Japon partnerimiz aracılığıyla son teknolojiyi  Türkiye’de zaten uyguluyoruz. Kalite açısından baktığımızda, kalitenin henüz konuşulmadığı yıllarda, Avrupa Kalite Ödülü’ne layık görülen ilk şirkettik. Verimlilik açısından da zaten çok iyiydik. Tüm bunların yanında bir katma değer yaratmamız gerekiyordu.  “ Sanayi şirketinden, İnovasyon şirketine “   geçişimizde müşteri odaklı ayrıştırmaya gitmemiz gerekiyordu. İlk olarak 2009 yılında inovatif fikirler için, bu sürecin en başından beri yer almış çalışanlarımızdan 8 kişilik bir inovasyon ekibi kurduk. İnovasyon kurallarını ve politikalarını oluşturduk. Bu politikamızın kriterleri şunlar: projenin anlaşılır olması,  sevilen bir proje olması, bu projenin sadece bir kere değil, sürdürülebilir ve kolaylaştırıcı  olması, bunun yanında müşterimizin de süreç içinde yer alması.” diye konuştu.

İnovatif yaklaşım teknikleri ve inovasyon süreçleri hakkında bilgi veren Hakan Bayman, “ Proje, yıkım ile başlıyor. Bu yaratıcı yıkım da, yeniden kurmak üzere her şeyi parçalayıp, daha anlaşılır bir hale getiriyoruz. Parçalayıp yeniden kurduğumuzda yepyeni bir şey ortaya çıkabilir. Bu yeni şey, çalışanlara ve müşterilere nasıl aktarılacak? Maliyeti, çalışanlar ve  müşteriler arasındaki ilişkisi nasıl olacak? Ticari boyuta nasıl taşınacak? vb. gibi 7-8 adımı geçen projeler Yönetim Kuruluna sunuluyor. Onaylanan projelerin altyapısı hazırlanarak, hayata geçiriliyor. “ dedi.

Brisa, ağır ticari araç filolarına yönelik bakım servisi " Mobilfix" ile "Müşteri Odaklı Hizmet İnovasyonu Ödülü"ne layık görüldü.

Brisa’dan inovasyonel hizmetler...

i-cat: Satış birimlerinin ve iş ortaklarının, Brisa’nın en son haber ve kampanyalarına ulaşabilecekleri, kendi ürün ve kataloglarını yaratabilecekleri satış aracı olarak kullanıp, müşterilerine en doğru lastiği önermede yardımcı olacakları bir uygulama..

Tripin: Kullanıcılar için seyahat ajandası .. Sosyal seyahat..

Lastik.com.tr : Lastik hizmeti için servis noktalarını tercih etmeyip, istediği yerde hizmet almak isteyenler için..

 

 

  •   Etiket
  •   Okuma Bu haber 2950 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI