02-06-2014 14:44:03 Son Güncelleme: 02-06-2014 14:50:03

CYE PETROL’ÜN YENİ NESİL BUNKER BARCI “M/T BEYKOZ-E” DENİZE İNDİRİLDİ

TÜRKİYE’NİN SON DÖNEMDE DENİZCİLİK SEKTÖRÜNDE PARLAYAN YILDIZI CYE PETROL’ÜN YENİ NESİL BUNKER BARCI M/T BEYKOZ-E’NİN DENİZE İNDİRME SEREMONİSİ 24 MAYIS 2014 TARİHİNDE YALOVA KOCATEPE TERSANESİ’NDE GERÇEKLEŞTİRİLDİ.
CYE PETROL’ÜN YENİ NESİL BUNKER BARCI “M/T BEYKOZ-E” DENİZE İNDİRİLDİ

CYE Petrol’ün Yalova Tersaneler Bölgesi’ndeki Kocatepe Tersanesi’nde inşa ettirdiği ikiz kardeş tanker barclarından ilki M/T BEYKOZ-E, 24 Mayıs’ta düzenlenen törenle denize indirildi. Törene IMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Başkanı Metin Kalkavan, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanvekili Halim Mete, CYE Petrol Genel Müdürü Deniz Eraydın, Emerson Türkiye Temsilcisi Cihan Hatipoğlu, Kocatepe Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kocatepe ve Başkan Yardımcısı Mustafa Kocatepe ile Tersane Müdürü Tugay Zorba, DTO Yönetim Kurulu Üyelerinin yanı sıra çok sayıda sektör temsilcisi ve basın mensupları katıldı.

 

Kalkavan: “M/T BEYKOZ-E sektörün vizyonunu taşıyan önemli bir gemi”

 

İMEAK Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan “BEYKOZ-E” barcının denize indirme töreni sırasında yaptığı konuşmada, 2008’de alınan karar doğrultusunda eski tek cidarlı barcların 2016 yılında kullanımından tamamen kaldırılacağının altını çizerek bu tarihin ertelenmesine karşı olduklarını ve yeni barcların piyasaya çıkmasının sektörün gelilşmesine katkı sağladını belirtti.

 

"Denizcilik sektörü her zaman olduğu gibi içinde bulunduğumuz dönemde de büyük sorunlarla karşı karşıya. Bu sorunlarla boğuşurken Yalova’ya gelip yatırım yapan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Burada büyük yatırımlar yaparak bölgeye önemli katkılar sağladılar. İş güvenliği konusunda tersanelerde önemli adımlar atılmasına rağmen devletin taşeronlarla ilgili sektörün önünü kapatacak adımlar atma hazırlığında olduğunu görüyoruz. Sektör büyük işler yapıp ve istihdam yaratmasına rağmen alt yüklenicilerle ilgili yapılacak yönetmeliğin işleri durduracağını söylemeliyiz. Denizciliğin yüzde 80 alt yüklenicilerle çalışılan bir sektör olduğunu unutmamak gerekir. Bunlar ortadan kalktığında Türkiye’nin ağır sanayi sektöründen çıktığını söylemeliyim. İş yaratan insanların iş yapmasını engelleyeek cesaretini kıracak adımlar atılmamasını bekliyoruz.”

 

İnşa edilen BEYKOZ-E barcının sahip olduğu özellikler itibatiyle sektörün geleceği açısından umut verici olduğunu kaydeden Kalkavan, bunların iş güvenliği ve çevreye katkı konusunda önemli gelişmeler olduğunu da vurguladı. 

 

“BEYKOZ-E, bizim vizyonumuzu taşıması açısından çok önemli bir gemi. İstanbul müthiş bir ikmal merkezi ve giderek geliştiğini görüyoruz. İstanbul’un yakıt ikmal merkezi olarak gelişmesini sürdürmesi için Beykoz-E gibi gemilerimize ihtiyacımız var. Bildiğiniz gibi eski barclar 2016’da piyasadan ayrılacağı için bu doğa dostu yeni teknolojik barcların sayısının artması gerekiyor.

Denizcilik sektörü olarak bizlerin en önemli önceliği her zaman ticari ahlâk olmuştur. Dolayısıyla bu tip gemilerin yapılması artık bir zorunluluktur. Ticari ahlâkımıza verdiğimiz değer ölçüsünde dünya pazarından aldığımız pay yükselecektir. Türk tersanelerinin kaliteli işler yaparak dünyanın her yerine  ihracat yapmasına rağmen kamuoyunda hak ettiği takdiri görmediğine tanık oluyoruz. Büyük yerli katkıyla inşa edilen gemileri kamuoyunun daha fazla ilgi göstermesi gerekiyor. Otomotive gösterilen ilginin çok daha azı kendi gemisini yerli kaynaklarla üreten denizcilik sektörüne de gösterilse, sektörümüz çok daha büyük işler başarabilir.”

 

Eraydın: “Çevreye ve doğaya duyarlılık herşeyden önemli”

 

Törende bir konuşma yapan CYE Petrol CEO’su Deniz Eraydın,  M/T BEYKOZ-E yeni nesil tanker barcının yaş ortalaması yüksek Türk tanker filosunun gençleştirilmesi açısından önemine vurgu yaptı.

“Dünyada ve Türkiye’de bunker barclarının büyük bir kısmı tanker gemilerinden devşirilerek yapılmış. 2008 yılında getirilen yeni yönetmelikle yakıt ikmali yapılan firmalara çift cidarlı barclara geçilmesi için 2016’ya kadar süre tanındı. Ancak 2008 yılının sonunda ortaya çıkan ekonomik kriz filonun yenilenmesi çalışmalarını kesintiye uğrattı. CYE Petrol olarak, sadece ticari bakış açısı değil; doğa, çevre, iş güvenliği gibi konuları önceliğimiz olarak görüyoruz. İnsanı ve çevreyi tehdit eden sorumlulukların altına girmektense, finansal sorunlara çözüm aramayı tercih ederiz. Çünkü 30-40 yaşında  tankerden bozma tek cidarlı barclarla daha fazla yol alınamayacağını düşünüyoruz. Yaşlı barclardaki metal yorgunluğunu ve emisyon değerlerini göz önünde bulundurarak olası bir felaketin de önüne geçmek için orijinal planımıza uygun olarak barcın inşasına 2013 yılının haziran ayında başladık.

 

Çevre ve çalışma konforuna odaklanarak yüzde 65 oranında yerli üretimle donatılan çift cidarlı M/T BEYKOZ-E, yerli sanayinin ulaştığı teknolojik seviyeyi göstermesi açısından büyük anlam ifade ediyor. Bu yeni barcla İstanbul'da yakıt ikmalinin hizmetin en yüksek teknolojik standartlarla yapılmasını hedefliyoruz.

Ayrıca projede armatörlerimizin de beklentilerini göz önünde bulundurarak, Emerson firmasının geliştirdiği “Coriolis Mass Flow Meters” teknolojisini kullandık. Bu teknoloji sayesinde cihaz, yakıt ikmali yapılırken pompalama esnasında yakıtın kalitesi, miktarı, yoğunluğu ve ısısı hakkında anında bilgi veriyor. Bu iki özel projede başından sonuna emeği geçen ve destek veren herkese sonsuz şükranlarımı sunuyorum.”

 

Zorba: “Kocatepe Tersanesi, Yalova’da altı yılda 37 gemi inşa etti”

 

Kocatepe Tersanesi Müdürü Tugay Zorba yaptığı konuşmada 1993 yılında Tuzla Tersaneler Bölgesi’nde kurulduklarını hatırlarak faaliyetine 2008 yılından bu yana Yalova Altınova Tersaneler Bölgesi’nde devam ettiklerini kaydetti.

“Tersanemizde Tuzla Bölgesi’nde 2007 yılına kadar 24 adet gemi inşa ettik. Altınova Bölgesi’ne taşındıktan sonra ise 26 adedi teslim edilmiş, 1 tanesi bu tören vesilesiyle denize indirilen Beykoz-E ve 10 adedi de inşa aşamasında olan toplam 37 adet geminin inşasına imza atılmıştır. Kocatepe Tersanesi olarak bugüne kadar toplam 61 adet birçok tipte gemi inşası gerçekleştirmiş olmaktan mutluyuz.

Şu anda 50 dönüm arazi üzerinde gemi inşa ve bakım onarım faaliyetlerine devam eden Kocatepe Tersanesi, kurulduğu andan itibaren, ülkemize ve bölgesine hatırı sayılır istihdamlar yaratmış olmanın haklı gururunu yaşamaktadır. Ayrıca Tersanemiz, modern çağımızın gerekliliklerine uygun yatırımlarını yapmaya da hızla devam etmektedir.

Yerli katkı değeri epey yüksek bu değerli ulusal projeyi ülkemize ve denizlerimize kazandırmamızda emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum.”

 

Hatipoğlu: “Yakt ikmalinde ortalama üç saat zaman tasarrufu”

 

Beykoz-E tanker barcında kullanılan kütlesel akışölçer (mass flow meter) cihazının üreticisi Emerson Türkiye Marine Key Account Manager’ı Cihan Hatipoğlu yaptığı konuşmada, geliştirdikleri yeni teknolojinin özelliklerini anlatarak sektöre getirdiği yenilikleri anlattı.

 

“Cihazla çok geniş bir yelpazade gerçekleştirilen faaliyetlerde kütlesel akış, sıcaklık, yoğunluk ve hacimsel akış verileri ölçülebilmektedir. İçinde periyodik bakım ve kalibrasyon gerektiren hareketli parçalar bulunmadığı için tabiri caizse ömürlük cihazlardır. 2008 yılından bu yana tüm dünyada 200’den fazla gemide kullanılmıştır. Kütlesel akışölçer cihazı, Singapur’da 2017’den itibaren kullanılması zorunlu hale getirilmiştir. Bu cihazın kullanımıyla Bunker hizmetinde yakıt ikmali sırasında yaklaşık üç saat zaman tasarrufu sağlanacaktır. Bu projede çözüm ortağı olmaktan gurur duyduğumuzu belirtmek istiyorum.”

 

M/T KALAMIS-E Barcı Temmuz’da denize indirilecek

 

Çevre dostu teknolojisi sayesinde düşük yakıt ve emisyon değerlerine sahip olması yeni tanker barcının ön plana çıkan en önemli özelliklerinden biri olarak gösteriliyor.

M/T BEYKOZ-E’nin aynı özelliklerdeki ikiz kardeşi olan M/T KALAMIS-E bunker barcının Kocatepe Tersanesi’ndeki inşa işlemleri devam ediyor. M/T KALAMIS-E bunker barcının bu yılın temmuz ayında denize indirilmesi planlanıyor.

 

M/T BEYKOZ-E
Boy: 73.715 m
Genişlik: 10.4 m
Derinlik: 4.8 m
Hız (max): 14 knot
Klas: Bureau Veritas
Ana Makine: YANMAR (485 kw x 2)
Pompa: Bornemann ( 420 MT/Hour pumping rate)  
Bunker Delivery Meters: EMERSON Coriolis Mass Flow Meters

 

M/T KALAMIS-E
Boy: 73.715 m
Genişlik: 10.400 m
Derinlik: 4.800 m
Hız(max): 14 knot
Klas Kuruluşu: Bureau Veritas
Ana Makine: YANMAR (485 kw x 2)
Pompa: Bornemann ( 420 MT/Hour pumping rate)  
Bunker Delivery Meters: EMERSON Coriolis Mass Flow Meters

 

 

  •   Etiket
  •   Okuma Bu haber 6382 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI