25-02-2018 15:51:44 Son Güncelleme: 25-02-2018 17:13:44

"EKONOMİ ZİRVESİ"nde SCANIA'nın % 100 DOĞALGAZ İLE ÇALIŞAN ÇEKİCİSİ TANITILDI

Scania en çevreci ve ekonomik aracını 14. Kartepe Ekonomi Zirvesi'nde tanıttı. Yüzde 100 doğalgaz ile çalışan ilk çekiciyi Türkiye pazarına sunan Scania, her yıl geleneksel olarak gerçekleştirilen "Ekonomi Zirvesi"ne katılan basın mensuplarına test sürüşü imkanı sağladı.

 

Scania, 125 yıllık tecrübesi ve 2011 yılından beri geliştirilen alternatif yakıtlı araçları ile müşterilerinin çözüm ortağı olmaya devam ediyor.

 

EGD (Ekonomi Gazetecileri Derneği) tarafından düzenlenen 14. Kartepe Ekonomi Zirvesi 23-25 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirildi.

 

Yüzde 100 doğalgaz ile çalışan ilk çekiciyi Türkiye pazarına sunan Scania, Ekonomi Zirvesi’ne katılan basın mensuplarına doğalgazlı motora sahip çekicisiyle test sürüşü imkanı sağladı. Test sürüşü etkinliğine 100’ün üzerinde gazeteci katıldı.

Modüler yapısı sayesinde farklı dingil, kabin, beygir gücü ve şanzıman seçenekleri ile sunulan doğalgazlı Scania, dizel motorlu araçlar gibi yüksek tork-düşük devir değerlerine sahip. 410 HP gücündeki motoru, 2000 Nm tork üretiyor. Doğalgazlı araçlar çekicide 4x2, kamyonda ise 4x2, 6x2, 6x2*4 ve 8x4*4 dingil konfigürasyonları ile pazara sunuluyor.

 

Sessiz, ekonomik ve çevreci

 

Scania doğalgazlı araçlar, ağırlıklı olarak bölgesel dağıtım kamyonları, çöp kamyonları ve çekici olarak kullanılıyor. Sessizliğiyle özellikle çöp toplama gibi şehiriçi operasyonlarda avantaj sağlayan CNG’li araçlar, dizele göre yaklaşık yüzde 30 daha düşük yakıt tüketimiyle öne çıkarken, yüzde 20 oranında daha az salınımla da çevre dostu olduğunu kanıtlıyor.

 

 

 

Scania doğalgazlı araçlarda 3 farklı motor hacmi ve güç seçeneği sunuyor. 9 litre, 280 Hp gücündeki motor 1.350 NM Tork üretirken, 340 HP gücündeki 9 litrelik motor 1.600 NM tork sağlıyor. Yeni 13 litrelik CNG’li motor ise 410 HP gücünde ve 2000 NM tork üretiyor. 944 litre sıkıştırılmış doğalgaz tankı ile yaklaşık 500 kilometre menzile sahip.

 

 

 

 

Tüm temel kontrol parmak ucunda..

Bir Scania kabinin sürüş  pozisyonu her bireye uyacak yapıdadır. Çok çeşitli ayarlar, sürücülerin konforlu, rahat bir duruş sağlamak amacıyla doğru konumu bulmaları için en fazla sayıda seçeneği sağlar. Elleriniz direksiyonu sıkıca kavrar ve tüm temel kontroller parmağınızın ucundadır. Direksiyon kolonunun konumu da ayarlanabilmektedir. Aracınızın görüş alanı göz ucuyla bakmak yetmediğinde en fazla başınızı birazcık çevirmenizi gerektirir.

 

 

 

Sürücü Desteği

Sürücüler, ön panelde bulunan Scania Sürücü Desteği aracı sayesinde, frenlemenin, hızlanmanın ve vites değişiminin, yakıt tüketimini ve yol güvenliğini nasıl etkilediğine ilişkin canlı geri bildirim alır.

 

 

SCANIA  Opticruise

 

Verimli , optimum sürüş için sürücülere ve operatörlere pek çok açıdan avantaj sağlayan bir otomatik vites değiştirme sistemi. Konforu iyileştirmesinin ve devir saatini takip etme ve vites değiştirme ihtiyacını ortadan kaldırmasının yanı sıra, sürücünün tüm dikkatini aracı yolda tutmaya ve trafiği izlemeye vermesine olanak sağlıyor.

 

Vites değiştirme stratejisi, yol eğimi, dorse ağırlığı ve motor özellikleri gibi faktörleri hesaba katarak koşullara sürekli olarak uyum sağlamak üzere tasarlanmış.

 

 

 

Rampa çıkışı ve düz sürüş modu

 

Salınım modunun yanı sıra, debriyaj aşırı yük uyarı sistemi ve manevra modu da yolculuk boyunca iyi bir yol arkadaşı oluyor.

Müşterilerin birinci sınıf bir vites değişimine yönelik taleplerini karşılamak amacıyla Scania'nın yeni Opticruise sistemi, mükemmel konforla birlikte yüksek hızlı vites değişimi sağlıyor.

 

Retarder

Scania'nın retarderi, sürücünün bir hidrolik retarderin güçlü ama sarsıntısız vites değişiminin etkisini hissetmesine imkân verir. Konfora ve rahat bir sürüşe ek olarak ayrıca, normal fren sistemi bakımı ihtiyacını azaltarak tasarruf sağlar. Normalde, araçlar dağlık yollarda seyrederken veya düz yollarda daha yüksek hızda ilerlerken sık frenleme sırasında retarder kullanılmasını önerir.

 

 

Etkin Tahmin

 

Opticruise ile Scania'nın etkin tahmin sisteminin bir araya getirilmesi, sistemin, kat edilecek yolun yüzey yapısını tahmin etmek için GPS'i kullanması ve ardından, bir rampayı tırmanmadan veya inmeden önce duruma göre seyir hızını ayarlaması sayesinde, yakıttan daha da fazla tasarruf etmenizi sağlar. Sistemin, tam günlük bir sürüş sırasında iki dakikadan az bir kayıpla yüzde 2'ye varan oranda yakıt tasarrufu sağladığı kanıtlanmıştır.

 

 

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI