11-03-2019 10:46:17 Son Güncelleme: 09-03-2024 20:08:17

İpragaz, yatırımları ve başarıları ile öne çıkıyor

Türkiye enerji sektörünün köklü ve öncü şirketi İpragaz, 2018’de imza attığı yatırım ve başarıları, 2019’da da sürdürmeye kararlı. İpragaz CEO’su Eyüp Aratay, “2018 yılında pazar gelişmelerine karşın birçok alanda önemli adımlar attık. Bütangaz satın almasını gerçekleştirdik, EVAS Butik fabrikamızı açtık. Çatımız altındaki tüm çalışanları hedefleyen standart üstü eğitim programımızla insana yatırım yaptık. İmza attığımız başarılarımızla, birçok prestijli ödül aldık. Ülkemize duyduğumuz inanç ve güvenle yatırımlarımızı ve başarılarımızı 2019 yılında da sürdürmekte kararlıyız.” dedi. GO’yu en önemli büyüme alanlarından biri olarak gördüklerini belirten Eyüp Aratay, “GO’da mihenk noktalarımızdan biri olan 150’nci Yeni Nesil Yakıt İstasyonu hedefimizi 2018 yılında aştık, bugün 170’e yaklaştık.” açıklamasında bulundu
İpragaz, yatırımları ve başarıları ile öne çıkıyor

Tüpgaz pazarında 4 marka, yaklaşık 2500’i aşkın bayi ile liderlik mücadelesindeki pozisyonumuzu koruduk. Dökme gaz tarafında hem LPG hem de LNG tarafında başarılı çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Otogaz segmentinde ise üç markamız ve bini aşkın bayimiz ile Türkiye’nin en fazla istasyon ağına sahip şirketlerden biriyiz.

GO 5’inci yılına, Avrupa Birliği resmi performans yönetim modeli EFQM Mükemmellikte Yetkinlik Tanıma Programı kapsamında KalDer’den aldığı ‘5 Yıldızlı Mükemmellikte Yetkinlik’ sertifikası ile girdi. 2018’in ilk ödülü de yine GO markamıza ve iş dünyasının başarılı kuruluş ve yöneticilerini ödüllendiren tek uluslararası program konumundaki Stevie Awards’dan geldi. GO CARD ile ‘En İyi Pazarlama Çözümleri’ ve ‘En İyi Teşvik Yönetim Çözümü’ kategorilerinde altın, ‘Müşteri Etkileşimini Artırma” kategorisinde ise bronz ödüle layık bulunduk.

Türkiye’deki ilk ve tek, Avrupa’da da 5 firma arasında yer alarak yenilediğimiz gelişmiş IT altyapımızla, da yine uluslararası arenada prestijli ödüller aldık. İpragaz, ‘S/4 HANA Dönüşüm Projeleri’ kategorisinde birinciliği kazanarak, ‘SAP Quality Awards Gold Winner’ ödülüne layık görüldü. IT altyapımızda yaptığımız bu başarılı dönüşüm, Türkiye’nin lider perakende markalarını buluşturan IDC Perakende Zirvesi – 2018 Perakende Teknoloji Ödülleri’nde ‘Game Changer – Oyunu Değiştiren’ kategorisinde ödüle layık görüldü.

 

İpragaz Ankara Dolum Tesisi’nde hayata geçirdiğimiz ve sağladığı LPG, elektrik tasarrufu ile karbon ayak izini azaltan “Atık Isı Geri Kazanım Projesi” de, birbiri ardına üç ödül birden aldı. Bu başarılı projemize ilk ödül, KalDer’in 19. Mükemmelliği Arayış Sempozyumu’ndan geldi. Ekipte Mükemmellik Modeli’ne göre projemiz, ‘Yılın En Başarılı Ekibi Bronz Ödülü’nü aldı. Atık Isı Geri Kazanım Projesi daha sonra, enerji sektörünü buluşturan 9. Türkiye Enerji Zirvesi – Enerjide Sosyal Sorumluluk Ödülleri’nde ‘Sektör Ödülü’ne layık görüldü. Projemiz son olarak da, kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki en önemli uluslararası platformlardan CSR Avrupa ile Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği’nce düzenlenen 10. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Zirvesi’nde, ‘Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Akademi Ödülleri’ kapsamında ‘Sorumlu Tüketim ve Üretim Hedefi’ kategorisinde ödüle layık görüldü.

2015 yılından bu yana aralıksız olarak gelenekselleştirdiğimiz, otogaz teknolojilerinin lider küresel markası Prins’in, satışa sunulduğu tüm ülkeler arasında gerçekleştirilen “En Çok Satış Yapan Distribütör” sıralamasında 2018’de de rakiplerimizi geride bırakarak yine birinci olduk.

 

2018 yılındaki en önemli yatırımlarımızdan biri, hiç şüphesiz insana yaptığımız yatırım oldu. Tüm markalarımız ve personelimizin yanı sıra bayilerimiz, paydaşlarımız dahil tüm çalışanlarımıza yönelik geniş kapsamlı bir eğitim programı başlattık. Standartların çok üzerinde, geniş kapsamlı bir içeriğe sahip eğitim programımızı, Türkiye’nin dört biryanında sabit toplantılar, gezici tırımız ve destekleyici mobil uygulamalarla sürdürüyoruz. İlk yılımızda 4.500 kişiye ulaşan bu eğitim programımızda hedefimiz ise tüm çalışanlarımız.

 

Akaryakıt pazarındaki genç ve dinamik markamız GO ile de yatırımlarımızı sürdürdüğümüz 2018 yılında önemli bir açılışı gerçekleştirdik. Dünyanın en büyük 5 tüp üreticisinden biri konumundaki markamız EVAS’ta yeni fabrikamız EVAS Butik’i hizmete soktuk. EVAS’ın üretim tesisini ikiye, toplam tesis sayısını ise üçe çıkaran EVAS Butik; kapasite arttırımı, istihdam katkısı, ürün çeşitliliği, kabiliyet ve hız gibi önemli katkıları ile EVAS’ın ‘dünya liderliği’ hedefine yaklaşmasında kilit rol oynayacak.

2018’de gerçekleştirdiğimiz bir diğer önemli yatırımımız ise Bütangaz satın alması oldu. %50 hissesine sahip olduğumuz Bütangaz’ın kalan %50 hissesini de alarak, tamamını bünyemize kattık. Bütangaz satın almasıyla birlikte LPG depolama kapasitemizi 100 bin metreküpün üzerine taşırken, operasyonel ve lojistik açılarından da önemli avantajlar sağladık.

 

• 2013 yılından bu yana İpragaz’ın akaryakıt markası GO olarak “Bayilerimiz ile birlikte büyüyeceğiz” ilkesi ile çıktığınız yolda hedeflerinize ne ölçüde ulaştınız? 2019’da istasyon yatırım hedefiniz nedir?

Otomotiv yakıtlarındaki markamız GO’yu, en önemli büyüme alanımızdan biri olarak kabul ediyoruz. Küresel standartlarda sıfırdan bir marka olarak yarattığımız GO’da, ilk Yeni Nesil Yakıt İstasyonumuzu 2013 yılında Konya’da açmamızdan bu güne 170 bayiye yaklaştık.

GO’da 2018 yılı içinde önemli bir mihenk noktamızı, bayi zincirimizdeki ilk ve öncelikli hedefimiz olan 150’nci Yeni Nesil Yakıt İstasyonumuzu Diyarbakır’da açtık. GO’nun istasyon zincirindeki ikinci hedefimiz ise 300 istasyon. 2019 yılı dahil açacağımız yeni istasyonlarla bu hedefimize orta vade ve üstünde ulaşmayı arzuluyoruz.

Türkiye akaryakıt pazarında toplam 97 dağıtım firması, yaklaşık 13.000 istasyon ile hizmet veriyor. Böyle bir arenada GO, pazarın genç bir marka olmasına karşın önemli başarılara imza attı. İstasyon başına satış ortalamalarında önemli seviyelere ulaştı. GO’nun sektörde öne çıktığı bir diğer alan ise müşteri sadakat programı oldu. GO CARD, kullanıcı sayısı ve aktif kullanım oranlarıyla da sektör ortalamalarının üzerine çıktı.

GO CARD kullanıcı sayımız, açılan her istasyonla birlikte daha da artıyor. Bu başarılarda, GO CARD’ın sektörde sadakat programlarına da hareketlilik getiren; müşterilerine önemli avantajlar sağlayan cazip ve zengin kampanya çeşitliliği önemli rol oynuyor. Ayrıca Yeni Nesil Yakıt İstasyonlarımızdaki ürün, hizmet kalitesinin de bir diğer önemli faktör olduğu görülüyor. Nitekim uluslararası prestije sahip ödüllerle de tescillenen bu başarılarımızı, 2019 ve sonrasında da geliştirerek sürdürmeyi amaçlıyoruz.

 

• Türkiye’de LNG pazarı büyümeye devam ediyor. Bu alandaki yatırımlarınız ve faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Geride bıraktığımız ‘Kömür Çağı’ ve ‘Petrol Çağı’nın ardından girdiğimiz yeni döneme ‘Gaz Çağı’ adının verilmesinin temel nedeni; LPG, LNG ve CNG’nin de doğalgazın yanısıra birer enerji kaynağı olarak birçok açıdan sunduğu avantajlardır. Ülkemizde LPG çok uzun süredir bilinen ve dünyanın sayılı pazarlarından biri haline dönüşen bir enerji kaynağı. Doğalgazın sıvı formu LNG ise ülkemizde ve dünyada yükselen trend konumunda. Türkiye LNG pazarının önünde iki yeni fırsat bulunuyor. Bunlar hem sektör için hem de ülkemiz için önemli fırsatlar.

 

İlki, bizim de İZGAZ ile birlikte öncülük ettiğimiz gibi; doğalgazın, coğrafi koşullar ya da uzaklık gibi nedenlerle boru hatları ile götürülmesinin verimli olmadığı yerleşim merkezlerine, LNG formunda götürülmesi. Biz da İZGAZ ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği çerçevesinde Kocaeli’nde Kefken’e LNG teslimatını gerçekleştirerek ilçede doğalgaz kullanımına olanak sağladık. Bu yöntem; hem yatırım, hem konfor, verim hem de sürdürülebilirlik açısından çok önemli kazanımlar sağlıyor.

İkincisi ise yine bizim Türkiye’de ilkler arasında yer alarak ilk fabrika çıkışlı doğalgaz yakıtlı çekiciyi filomuza kattığımız, LNG’nin ağır ticari araçlarda yakıt olarak kullanımı. LNG’nin doğrudan ağır ticari araçlarda yakıt olarak kullanımı, muadili dizele göre her açıdan oldukça avantajlı. Örneğin bizim filomuza kattığımız fabrika çıkışlı olarak sadece LNG yakıt kullanan çekicinin motoru, 460 beygir güç üretiyor ve mevcut yakıt fiyatlarıyla dizele göre %25’e varan çok ciddi bir oranda yakıt ekonomisi sağlıyor. 90.000 kilometre gibi uzun bakım aralığıyla bir başka benzersiz tasarruf avantajı sunan bu çekiciler, sahip oldukları çift yakıt deposu ile 1.600 kilometre menzile sahip.

LNG’nin ağır ticari araçlarda kullanımı, ekolojik açıdan da çok önemli kazanımlar getiriyor. LNG’li araçlar, dizel yakıtlı muadillerine oranla %99 daha düşük partikül ve %90 daha az azotdioksit (NO₂) salınımı gerçekleştiriyor. Bununla birlikte biyometan kullanımına da olanak sağlayan bu araçlar, 71 desibelin altında sessiz çalışma ile gürültü kirliliğine de yol açmıyorlar. LNG’li araçlar, bu özellikleri ile başta lojistik ve taşımacılık olmak üzere ağır ticari vasıtaların kullanıldığı tüm sektörlere rahat bir nefes aldıracak.

 

Türkiye enerji sektörünün köklü ve öncü şirketi olarak, alternatif yakıtlar konusundaki uzmanlığımızla bu konuda da ilkleri gerçekleştirmek, LNG’li araçların da gelişimini desteklemek arzusundayız. İpragaz olarak, 1996 yılında Türkiye’nin ilk resmi ruhsatlı otogaz istasyonunu açmasından bu yana yaklaşık 5 milyar litrelik otogaz satışı gerçekleştirmiş, bugüne kadar yaklaşık 140 milyon araca yakıt ikmali yapmış, bu alanda da engin bir tecrübeye ve önemli bir uzmanlığa sahip bir markayız. Keza Türkiye’de LNG pazarına da önemli katkılarda bulunmuş, öncülük yapmakta olan bir markayız. Dolayısıyla tüm bu tecrübemiz ve uzmanlığımızla; LNG pazarına yeni ve önemli bir açılım sağlayacak olan Türkiye’de ağır ticari araçlarda doğalgaz kullanımı ve gelişimi konusunda da öncü ve aktif bir rol oynayacağımızı net bir şekilde belirtmek isteriz.

 

 

• Müşteri memnuniyeti ve marka sadakatine yönelik gerçekleştirdiğiniz çalışmalar nelerdir?

İpragaz kurulduğu ilk günden bu yana verdiği kaliteli hizmet, ürün ve güven ile adı ‘kalite’ ve ‘güven’ ile anılan bir marka. Bu nedenle müşteri memnuniyeti ve sadakati açısından örnek teşkil edecek bir seviyede bulunuyor. Öyle ki çok sayıda ürünlerimizi kullanan 3’ncü nesil müşterilerimiz mevcut.

Ancak sektörün öncü şirketi olarak elbette ki biz, oldukça yüksek de olsa bulunduğumuz seviye ile yetinmeyip, hep daha da iyiyi, daha da yükseği, daha da mükemmeli hedefliyoruz. Müşteri memnuniyeti ve sadakati açısından baktığımızda ise bulunduğumuz seviyeye en yakın hedef %100’e ulaşmak.

Türkiye’nin her noktasına yayılmış geniş bayi ağımız ve 58 yıldır milyonlarca müşteriye hizmet vermekten kaynaklanan benzersiz tecrübemiz, elbette ki bu alandaki en önemli avantajlarımız arasında. Aynı zamanda bu konuda; alanında uzman kuruluş olarak verdiğimiz eğitimler, sık sık yaptığımız tüketici araştırmaları, gizli müşteri uygulamaları, 7/24 hizmet sunan çağrı merkezimiz, gelişmiş IT altyapımız, müşterilerimize ve paydaşlarımıza sunduğumuz kolay ulaşılabilirlik, sadakat programı altyapımız, çözüm odaklı cazip kampanyalar gibi birçok ayrıcalığımız bulunuyor.

Tüm bu ayrıcalıklarımızın yanı sıra önümüzdeki dönemde bizi müşteri memnuniyetinde, sadakatinde hedefimize doğru taşıyacak iki önemli başlık öne çıkıyor. İlki, Türkiye çapında başlattığımız ve İpragaz çatısı altındaki tüm çalışanları kapsayan eğitim programımız. Bu programın en önemli amacı müşteri memnuniyetini mükemmelleştirmeye yönelik. Bu alanda bizi çok daha üst seviyeye taşıyacak bir diğer unsur ise gelişmiş IT altyapımız. Müşterilerimize yönelik birçok ayrıcalıklar yaratacağımız ve onlardan gelen geri dönüşleri anlık olarak değerlendirebileceğimiz, sadece Türkiye’de değil, Avrupa’da da iddialı, gelişmiş ve kabiliyetli bir alt yapıya sahibiz. Bu gelişmiş IT altyapımızdan kaynaklanan ve müşterilerimize yansıtacağımız avantajlarla hizmet verdiğimiz her alanda fark yaratacağımıza inanıyorum.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI