2014 yılında, Grup cirosu 2013 ile karşılaştırıldığında yüzde 0,3 artış ile 41 milyar 055 milyon €’ya yükseldi. Sabit döviz kurları ile ciro yüzde 3,1 oranında artış gösterdi.
Otomobil biriminin ciroya katkısı 2013’e göre yüzde 0,3 artarak 38 milyar 874 milyon €’ya yükseldi. Grup Avrupa dışındaki fiyatlarını arttırarak ve ortaklara yapılan satışların güçlü artışı ile negatif kur değişimlerini dengeledi.
Grubun faaliyet kârı 2013’te 1 milyar 242 milyon €’ya karşılık 2014 yılında 1 milyar 609 milyon €’ya yükseldi ve cironun yüzde 3,9’unu oluşturdu (faaliyet kârı 2013 yılında cironun yüzde 3,0’üne karşılık gelmişti).
Otomobil biriminin faaliyet kârı 363 milyon €’dan 858 milyon €’ya yükselerek, cironun yüzde 2,2‘sini temsil etti. Bu performans olumsuz döviz etkisi ve ömrünün sonuna gelmiş bazı modellerin zenginleştirilmesine rağmen, maliyet düşüşlerinden ve faaliyet artışından kaynaklandı.
Satış finansmanı biriminin Grup’un faaliyet kârına katkısı, 2013 yılında 747 milyon € iken, 2014 yılında 751 milyon € olarak gerçekleşti. Bankacılık faaliyetinin net ciro düşüşü ortalama kredi stokundaki artış ve hizmetlerdeki büyüme ile telafi edildi. Risk maliyeti yüzde 0,43‘de sabit kaldı.
Diğer faaliyet gelir ve gider kalemleri esas itibariyle 305 milyon € yeniden yapılandırma maliyetleri ve aktif varlıkların 153 milyon € değer azalışı nedeniyle 504 milyon € ile negatif oldu.
Grup işletme kârı 2013’teki -34 milyon €’ya karşılık 2014 yılında 1 milyar 105 milyon € olarak kaydedildi. Bu iyileşme işletme kârının artışı ve diğer işletme giderlerindeki azalmadan kaynaklandı.
Başta Nissan olmak üzere ortak şirketlerin katkısı, AVTOVAZ’ın -182 milyon € olumsuz etkisi de dahil olmak üzere, 2013 yılındaki 1 milyar 444 milyon €’ya karşın, 2014 yılında 1 milyar 362 milyon € oldu.
Net kâr 1 milyar 998 milyon € ve Grup payı net kâr 1 milyar 890 milyar € olarak gerçekleşti (2013 yılında hisse başına 2,15 € karşılık hisse başına 6,92 €).
Otomobilde nakit fazlası, karlılıktaki artış ve aynı zamanda dönem boyunca işletme sermayesi ihtiyacındaki 596 milyon € olumlu değişiklik nedeniyle, 1 milyar 083 milyar € oldu.
Önceki yıl 1.72 €’ye karşın, hisse başına 1,90 € temettü önümüzdeki Olağan Genel Kurul'un onayına sunulacaktır.
2015 ÖNGÖRÜLERİ
Ekonomide çok sayıdaki belirsizliğe rağmen, küresel otomobil talebindeki artışın 2015 yılında da devam edeceğini düşünüyoruz (+%2). Başlıca gelişmekte olan piyasalarımızda yüksek istikrarsızlık öngörümüz devam ederken, Avrupa pazarında az da olsa pozitif büyüme (+2%) bekleniyor:
Bu kapsamda, Renault Grubu şunları hedefliyor:
- (Sabit döviz kurları üzerinden) satışlarını ve cirosunu daha da artırmak,
- Grup ve Otomobil biriminin faaliyet kârını artırmaya devam etmek,
- Otomobil biriminde nakit fazlası oluşturmak.
Renault’NUN KONSOLİDE FİNANSAL SONUÇLARI
Milyon € |
2014 |
2013 |
Değişim |
Grup cirosu |
41 055 |
40,932 |
% +0,3 |
Faaliyet kârı Ciro % |
1 609 %3,9 |
1,242 %3.0 |
+367 % +0,9 |
Diğer faaliyet gelir ve giderleri |
-504 |
-1,276 |
+772 |
İşletme kârı |
1 105 |
-34 |
+1 139 |
Net finansal kâr |
-333 |
-282 |
-51 |
|
|
|
|
Ortak şirketlerin kâra katkısı |
1 362 |
1,444 |
-82 |
o/w : NISSAN |
1 559 |
1,498 |
+61 |
AVTOVAZ |
-182 |
-34 |
-148 |
|
|
|
|
Cari ve ertelenmiş vergiler |
-136 |
-433 |
+297 |
Net kâr |
1 998 |
695 |
+1 303 |
Net kâr, Grup payı |
1 890 |
586 |
+1 304 |
Otomobil biriminin nakit fazlası |
1 083 |
827 |
+256 |