Bugun...



İstanbul Servis Sektörü Plaka Tahdidi için bir araya geldi
Tarih: 07-05-2018 16:31:48 Güncelleme: 07-05-2018 16:58:48 + -


İstanbul Ticaret Odası (İTO) 22'nci Şehiriçi Yolcu Taşımacılığı Meslek Komitesi, İstanbul Taşımacılar Birliği Derneği (İSTAB) ve İstanbul Umumi Servis Aracı İşletmeleri Esnaf Odası (İSAROD) bir araya gelerek, başta plaka tahdidi olmak üzere yaşadıkları sorunlar kapsamında hazırladıkları bildirgeyi paylaşmak üzere bir basın toplantısı düzenledi.

facebook-paylas
Tarih: 07-05-2018 16:31

İstanbul Servis Sektörü Plaka Tahdidi için bir araya geldi

Plaka tahdidi isteklerini her platformda dile getiren İstanbul Ticaret Odası 22'nci Şehiriçi Yolcu Taşımacılığı Meslek Komitesi, İSTAB ve İSAROD, İstanbul'da düzenledikleri basın toplantısında plaka tahdidi dışında,  sensör uygulaması, yapılan düzenlemeler ve güvenlik ile ilgili yaşadıkları sorunları basın mensupları ile paylaştı. İSTAB Başkanı ve İTO Meclis Üyesi Ahmet Karakış, İSAROD Başkanı Hamza Öztürk, İTO 22'nci Komite Başkan Vekili ve İSTAB Okullardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Aziz Baş’ın hazır bulunduğu toplantıya STK’ların yönetim kurulu üyeleri de katıldı.

 

İSTAB Başkanı ve İTO Meclis Üyesi Ahmet Karakış, toplantıdaki konuşmasında plaka tahdidi ile ilgili taleplerinin devam ettiğini ve seçim öncesi, ilgili birimler ile bir araya gelerek görüşmeler gerçekleştirdiklerini söyleyerek, “ Sektörün bizden beklentilerini biliyoruz ve omuzumuzdaki sorumluluğun farkındayız. Bununla ilgili elimizden geleni yapıyoruz. Bir takım istişareler ile yol haritamızı belirleyeceğiz . Nihai hedefimize ulaşmak için hep beraber hareket edeceğiz.” dedi.

 

Okul servisleriyle öğrencilerin güvenli ve sağlıklı taşınması konusunda yapılacak her türlü düzenlemenin destekçisi olduklarını ancak bu düzenlemelerin sektör temsilcilerinin görüşlerinin alındığı, uygulanabilir nitelikte olmasının önemine dikkat çeken Ahmet Karakış , “Sektörde çok büyük huzursuzluk ve sıkıntı oluştu. Bununla ilgili hiçbir fikir alınmadan masaüstü bir çalışma yapıldı. Bu usul ve esaslar ile ilgili hem İSTAB, hem de İSAROD olarak pek çok görüşmeler yaptık . Aynı zamanda hukuki süreci başlattık. İSTAB olarak bununla ilgili yürütmenin durdurulması iptali ile ilgili de davalarımızı açtık. Bu tür konularda ben bilirim, ben yaparım, benim dediğim olur diyen bürokratlarımız var. Dolayısıyla bununla ilgili görüş alınmamasını kamuoyunun takdirine bırakmak lazım.  İstanbul Ticaret Odası, İSTAB olarak bizden bir görüş istendiği zaman biz görüşlerimizi iletiyoruz. Bir hazırlık yapıldığını duyduğumuz zaman bizden istenmese bile, biz konu hakkında fikirlerimizi sunuyoruz. Bırakın sektör mensuplarının fikirlerinin alınmasını, bu süreçte görüştüğümüz sendikalar, diğer sivil toplum kuruluşları, okul idareleri,Milli Eğitim müdürlerinin dahi konu detayları hakkında bir bilgisi yok. Dolayısıyla şu anda bunun düzeltilmesi için çok olumlu sinyaller var .Özellikle bu konunun tamamen sil baştan hazırlığını yaptık. Bu hazırlığı  İl Milli Eğitim Müdürlüğü kanalıyla Milli Eğitim Bakanlığı'na da ilettik. Bu ve önümüzdeki ay, okul servis araçları ile ilgili gelecek sezon belirleme süreci başlıyor .Önümüzdeki sezon ile ilgili düzenlemeler olacağını bize söylediler. Bizim beklentimiz de bu yönde ." dedi.

 

Yeni yayınlanan Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nde bulunan koltuk sensörü, 3 noktalı Emniyet kemeri ve kayıt cihazı gibi uygulamaların hem ekonomik açıdan, hem de araçların güvenliği açısından önem arz ettiğine dikkat çeken Ahmet Karakış, "Bu araçlarda sensörlü koltuklar, kamera sistemi, 3 noktalı emniyet kemeri ve renkli cam gibi araçların dönüşümlerinin maliyeti yaklaşık araç başı 7-8 bin civarında. Bir de bu araç dönüşümlerinin hangi kurumda yapılacağı belli değil.Akredite edilmiş kurumlar. Sağlıklı bir şekilde dönüşümün olacağına inanmıyoruz. Özellikle sensor konusunda dönüşümün sağlıklı yapılması çok önemli. Yapılsın bunlar ama sektörle fikir birliğine varılarak yapılsın. Bizimle birlikte adım atılsın istiyoruz. Biz bakanlıklara yazılar gönderdik ve  “ bize önerebileceğiniz akredite etmiş olduğunuz bir kurum var mı? Biz bu dönüşümü nerede yapacağız “ dedik. Malesef aldığımız bir cevap yok . Bırakın onu, şu anda üretilen sıfır araçlarla ilgili de araç teslim alamıyoruz. Ne zaman olacak bu? Eylül'de olacak. Arada kalmış 4 aylık bir süreç. Onun dışında tabi bildiğiniz üzere hosteslerin yine yaşı ve eğitimsizlik durumu var. 22 yaş ve lise mezunu mecburiyeti var. Bu başlı başına bir problem. Kesinlikle bunun düzeltilmesi lazım. Bizim önerimiz 18 yaş ve ilkokul mezunu olsun. Çalışanların sabıka kaydı ve sicilleri ile ilgili istenenler var . Mutlaka bu noktada haklılık var ,ama burada özellikle devletin kendi öğretmeninden, okul çalışanlarından istenmeyen şartlar servis sürücü ve hosteslerinden  isteniyor. Bu konuda da düzenleme yapılmasını bekliyoruz.Bununla ilgili bizden bir görüş alınmadı ama biz ilettik. Aynı zamanda hukuki süreci de başlattık. " diye konuştu.

 

Plaka tahdidi ile ilgili en büyük güvencelerinin bu konudaki haklılıkları olduğunu söyleyen Ahmet Karakış, "bizim en büyük güvencemiz haklılığımız. Cumhurbaşkanımız bu konuda olumsuz görüş beyan etti. Ama biz bu konuda savunduklarımızın doğru olduğuna ve haklı olduğumuza inanıyoruz .Mücadelesini vereceğiz. Cumhurbaşkanımızın bu konuda yanlış bilgilendirildiklerini düşünüyoruz.

35 ilde plaka tahdidi uygulanıyor.Yakın zamanda plaka tahdidi alan iller var. Ama bu sürecin  İstanbul'da olmaması anlamsız. Servis sektörü İstanbul’da gerçekten mağdur ediliyor Dolayısıyla bu süreçte biz haklıyız, haklı olduğumuza inanıyoruz..Her ne kadar karşımızdaki bürokratlar  pek çok şey söylesede bu söyledikleri bizi tatmin etmiyor. Sonuç almasak bile mücadelemize kesinlikle devam edeceğiz. Sonuçta sektörün bizden beklentisi budur. Biz de bu yolda mücadele etmeye devam edeceğiz. “ dedi.




 

İSAROD Başkanı Hamza Öztürk ise,sektör mensubu bir takım marjinal grubun kendi başına hareket ettiklerini ve bu durumun nihai hedefleri için yaradan çok zarar getirdiğine dikkat çekerek, “Bugüne kadar sektör olarak ne kaybettiysek, tek tek hareket etmekten kaybettik .Onun için sivil toplum örgütleri olarak ne yapılması gerekiyorsa birlikte hareket ederek yapacağız. Kendi başına bir eylem yapmak, örneğin kongre öncesinde korsan gösteri yapmak taleplerimizi ancak bertaraf eder, bize zarar verir. Ne yapılacaksa birlikte yapacağız. Onun için yapacağımız işi, önce düşünerek yapmak zorundayız .” dedi.

İTO Meclis Üyesi ve İSTAB Başkan Vekili Turgay Gül, İTO 22'nci Komite, İSAROD ve İSTAB ‘ın ortak hazırladığı bildirgeyi basın mensupları ile paylaştı.

Paylaşılan bildirge şöyle;

“  Biz 50 bin servis aracıyla İstanbul'da öğrenci ve personel taşımacılığı hizmeti veren şahıs ve tüzel kişilerin üyesi olduğu sivil toplum örgütleriyiz.

 

Amacımız İstanbul ilinde öğrenci, personel taşımacılığı yapan esnaf ve şirketlerin mesleki bilgilenmesini sağlamak, sektörel sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek, bunları yetkili mercilere iletmek, belirli zamanlarda üyelerini bir araya getirerek kaynaştırmak, sektörün birlik ve beraberliğini arttırmaktır

 

Sektörümüzün  halihazırda yaşadığı önemli sorunları sizlerle paylaşmak istiyoruz.

 

Ülkemizin başta büyük şehirlerinde olmak üzere 35 ilinde uygulanan plaka tahdidinin İstanbul'da da uygulanması gerekmektedir.Hali hazırda sektörde yaşanan problemlerin çözümü adına plaka tahdidi çok önemlidir .Plaka tahdidi gerçekleştiğinde sektördeki araç, sürücü ve hostes sirkülasyonu azalacak, sektörün disipline edilmesi sağlanacaktır.

 

Ekonomik şartların iyileşmesi ile sektöre kalifiye eleman girişi artacaktır. İstanbul hariç bir çok ilde (Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Konya vb.) uygulanan plaka tahdidi sektörün ve esnafın haklarının korunması adına çok başarılı olmuştur.

 

Ekonomik olarak yeterli kazanımların olması sektör mensuplarının daha mutlu ve istekli çalışmasını sağlayacaktır ki yapılan işin nevi düşünüldüğünde bu çok önemlidir

 

Plaka  tahdidi trafikteki denetimleri kolaylaştıracak ve servis sayılarının bilinir ve denetlenebilir hale gelmesi ile korsan taşımacılık kendiliğinden ortadan kalkacaktır.

 

İstanbul servis sektörü olarak bir AYRICALIK İSTEMİYORUZ

 

İsteğimiz Türkiye'nin birçok ilinde uygulanan Plaka Tahdidi’ nin İstanbul'da uygulanmasıdır.

 

Tahdit dışında esnafımızın başka sorunları da bulunmaktadır. Özellikle yeni yayınlanan Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nde bulunan koltuk sensörü, 3 noktalı Emniyet kemeri ve kayıt cihazı gibi uygulamaların araçlara üretici firmalar tarafından üretimde konulması hem ekonomik açıdan, hem de araçların güvenliği açısından önem arz etmektedir.

 

Ocak 2018'de  uygulaması başlayan Sensör konusu da halen çözülememiş, üretici firmaların sensörlü araçlar ilgili problemleri devam etmektedir. Ocak 2018 tarihinden bugüne kadar Türkiye genelinde bir tane de olsa yeni üretilmiş okul taşıtı araç muayeneden geçememiş ve sektöre okul taşıtı olan hiçbir yeni araç girmemiştir. Hatta alınan araçlar muayeneden geçmediği için satın alanlara teslim edilememiştir.

 

Çocuklarımızın güvenli ve sağlıklı taşınması ile ilgili yapılacak her türlü düzenlemenin destekçisiyiz.  Ancak bu düzenlemelerin uygulanabilir olması gerekmektedir. Ayrıca bu tip düzenlemeler yapılırken sektör temsilcilerinin görüşlerinin alınması önem arz etmektedir.

 

Okul servis araçları yönetmeliğinde istenen rehber personelin eğitim durumu ve yaşı ile ilgili sektörde büyük sorunlar yaşanmaktadır. 22 yaş lise mezunu olarak yapılan düzenlemenin kesinlikle 18 yaşını doldurmuş en az ilkokul mezunu ve eğitim sertifikası almış kişiler olarak düzeltilmesi gerekmektedir

 

Milli Eğitim Bakanlığı'nın servis araçlarının belirlenmesi usul ve esasları ile ilgili yaptığı düzenleme servis sektörünü büyük bir kaosun içine sokacaktır. Geçmiş dönemde okullarda  yaşanmış olumsuz örnekler dikkate alınarak bu düzenlemenin iptal edilmesi hali hazırda okullarda uygulanan sistemin geçerli olması gerekmektedir

 

Okullarda servis hizmet verecek taşımacıların güvenlik, kalite ve referanslar dikkate alınarak belirlenmesi gerekmektedir

 

Başta Plaka Tahdidi olmak üzere sektörümüz ile ilgili bahsettiğimiz sorunlarımızın çözüme kavuşturulmasını talep ediyoruz

 

İstanbul'da servis sektörünü temsil eden sivil toplum kuruluşları olarak konunun takipçisi olacağız.”

 




Bu haber 4984 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER ULAŞIM Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
FOTO GALERİ
  • LOGITRANS 2017
    LOGITRANS 2017
  • TORA- PETROLEUM 2015
    TORA- PETROLEUM 2015
  • TURPAK- PETROLEUM 2015
    TURPAK- PETROLEUM 2015
  • MEPSAN- PETROLEUM 2015
    MEPSAN- PETROLEUM 2015
  • TEKSER- Petroleum 2015
    TEKSER- Petroleum 2015
  • Asis- PETROLEUM 2015
    Asis- PETROLEUM 2015
  1. LOGITRANS 2017
  2. TORA- PETROLEUM 2015
  3. TURPAK- PETROLEUM 2015
  4. MEPSAN- PETROLEUM 2015
  5. TEKSER- Petroleum 2015
  6. Asis- PETROLEUM 2015
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Tora Memnuniyet Platformu
    Tora Memnuniyet Platformu
  • Kässbohrer Swap Body
    Kässbohrer Swap Body
  • Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
    Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
  • Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
    Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
  • TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
    TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
  • ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
    ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
  1. Tora Memnuniyet Platformu
  2. Kässbohrer Swap Body
  3. Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
  4. Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
  5. TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
  6. ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
VİDEO GALERİ
YUKARI