05-05-2017 13:11:28 Son Güncelleme: 05-05-2017 13:24:28

IVECO, TCO2 Şampiyonu Yeni STRALIS ve Mükemmel İş Ortağı Yeni DAILY‘i Türkiye pazarına sundu

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden Iveco, Yeni Stralis ve Yeni Daily’i Türkiye pazarına sundu. Iveco markasının ana değerlerini oluşturan sürdürülebilirlik, toplam sahip olma maliyeti, teknoloji ve müşterileriyle iş ortaklığı ilkelerinin en son temsilcisi olarak Türkiye pazarına çıkan Yeni Stralis ve Yeni Daily, daha az yakıt tüketimi ile müşterilerine daha fazla karlılık vadediyor.
IVECO, TCO2 Şampiyonu Yeni STRALIS ve Mükemmel İş Ortağı Yeni DAILY‘i Türkiye pazarına sundu

Yeni Stralis ve Yeni Daily, 4 Mayıs Perşembe günü, Iveco Türkiye Genel Müdürü Roberto Camatta,  Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tansu Giz, Orta ve Ağır Vasıta Ürün Müdürü Tarkan Özyönüm ve Hafif Ticari Araçlar Ürün Müdürü Süha Yılmaz’ın katılımıyla, Cemile Sultan Korusu’nda gerçekleştirilen toplantıda sektör basınına tanıtıldı.

 

Yeni Daily, bağlantı uygulaması BUSINESS UP ile hafif ticari araç segmentinde çıtayı daha da yukarıya taşıyor. Güçlü motoru ve yüksek performansı ile kullanıcılarının beklentilerini karşılayan Yeni Daily, yüzde 15 daha az yakıt tüketiyor.

 

Yeni Stralis ise bölgesel, şehiriçi, hafif inşaat ve uzun mesafe taşımacılıkta kârlılık ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle öne çıkıyor. Toplam Sahip Olma Maliyeti ve Düşük Salınım (TCO2) Şampiyonu olan Yeni Stralis, Iveco tarafından üç versiyon (Yeni Stralis, Yeni Stralis XP ve Yeni Stralis NP) olarak geliştirildi. TÜV SÜD tarafından Yeni Stralis’in bir önceki modeline göre yüzde 11.2 daha az yakıt tükettiği belgelendi.

 

Iveco Türkiye Genel Müdürü Roberto Camatta, Iveco’nun kamyon segmentinde, 2017 ve önceki 2 senenin, ilk çeyrek ve tüm yıl pazar payı performansını değerlendirerek başladığı sunumunda şu bilgileri paylaştı :

 

“ 2015 yılının ilk çeyreği çok başarılıydı. 2016 yılı adetsel olarak ağır vasıta pazarının gerilediği bir yıldı. Ağır vasıtada sektör % 20 geriledi. 2017’de de pazar 2016 yılına göre küçülmeye devam etti. Küçülen pazarda pazar payını arttırmak zordu. Iveco,  geniş ürün gamı,  güçlü bayi yapısı ve tecrübeli çalışanları ile rekabette avantaj sağlıyor.  Iveco olarak pazar payımızı arttırmayı güçlü yanlarımıza odaklanarak başardık. Verilere göre;  Iveco’nun 2015 tüm yıl pazar payı % 6,6;  2016 tüm yıl pazar payı % 6,8 oldu. 2015 ilk çeyrek pazar payı yüzde 6,3;  2016 ilk çeyrek pazar payı yüzde 7 ve  2017 ilk çeyrek pazar payı ise yüzde 7,6 oldu. Verilere baktığımızda, ilk çeyrek sonunda elde ettiğimiz pazar payına yakın ya da bunun üzerinde pazar payı ile yılı tamamladığımızı görüyoruz. En büyük hedefimiz,  2017 ilk çeyreğinde elde ettiğimiz pazar payını tüm yıl boyunca korumak. Nisan ayı için aldığımız geçici verilere göre,  pazarın iyi gittiğini gördük. Bunu referandum öncesi ertelenen taleplerin, artık gelmeye başlamasına yorumluyoruz.

 

İlk defa iki farklı segmentteki ürünü birlikte tanıttıklarına dikkat çeken Roberto Camatta, “ Bugün,  2014’te piyasaya çıktığında “Uluslararası Yılın Vanı 2015” ödülünün sahibi olan Yeni Daily ve  ağır ticari segmentte yer alan, 3 versiyon olarak geliştirilen Yeni Stralis’i tanıtıyoruz. Iveco alternatif yakıtlarda lider konumda. Iveco 40 bin adet üstünde alternatif yakıtlı araç satışı gerçekleştirdi. Alternatif yakıtlarda, Türkiye pazarı, Avrupa pazarı kadar aktif durumda değil.  Avrupa’da alternatif yakıtlı araçlarımız çok beğeniliyor. Iveco, Stralis Cng ve Lpg  ile 400 beygir güce ulaşmış tek marka konumunda. “ diye konuştu.

 

 

 

YENİ STRALIS: TCO2 ŞAMPİYONU

 

 

 

Iveco Türkiye Orta ve Ağır Vasıta Ürün Müdürü Tarkan Özyönüm,  Toplam Sahip Olma Maliyeti ve Düşük Salınım (TCO2) Şampiyonu Yeni Stralis’deki öne çıkan yenilikleri tanıttığı sunum gerçekleştirdi.

 

Yeni Stralis, tamamen yenilenen aktarma organı, yüksek güvenlik ve verimliliğiyle, lider toplam sahip olma maliyeti ve düşük karbondioksit salınımı ile öne çıkıyor. Iveco tarafından üç versiyon olarak geliştirilen Yeni Stralis, ağır taşımacılık sektörünün tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlıyor.

YENİ STRALIS: Yeni Stralis, tehlikeli maddelerin taşınması da dahil  bölgesel ve kısa mesafe taşımacılığa en iyi çözümü sunmak amacıyla tasarlandı. Yeni Stralis’in tasarım aşamasında eşsiz avantajlar sağlayan özel HI-SCR egzoz arıtma sistemi korundu.

YENİ STRALIS XP: Spesifik bir versiyon olan Yeni Stralis XP ise uluslararası uzun mesafe taşımacılık talepleri doğrultusunda geliştirildi. Yeni Stralis XP’de yakıt verimliliği ve maksimum çalışma süresi sağlandı.

YENİ STRALIS NP: Devrimsel Yeni Stralis NP ise, CNG ve LNG ile çalışıyor. Gazla çalışan kamyonda dönüm noktasını başlatan Yeni Stralis NP, gelmiş geçmiş en sürdürülebilir uluslararası taşımacılık kamyonu olarak ön plana çıkıyor. Yeni Stralis NP; güç seviyesi, konfor, vites teknolojisi ve uzun mesafe görevler için yakıt otonomisi sunan tek doğal gazlı kamyon olma özelliğine sahip. Yeni Stralis NP şimdiden otomotiv endüstrisinde önemli bir bilinirliliğe sahip ve Avrupa Gaz Konferansı’nda, “Avrupa Gaz Ödülleri Mükemmellik 2017” kategorisinde “Yılın Projesi” seçildi.

 

YENİ STRALİS’TE TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİNİ DÜŞÜREN YENİLİKLER

Iveco, Yeni Stralis’in tüm ana teknik alt sistemlerini yeniledi ve geliştirdi. Yeni Stralis, tamamen yeniden tasarlanmış bir aktarma organı, yeni elektrik-elektronik tasarımı, sınıfının en iyi vitesi, arka aks ve arka süspansiyon, son nesil GPS tahminsel fonksiyonları, yakıt ekonomisi ve sürdürülebilirlik için yeni özellikler barındırıyor. Ek olarak Iveco’nun geliştirdiği yeni nesil hizmetler, her model için toplam sahip olma maliyetini düşürmeyi hedefliyor. Bu da Yeni Stralis’in sunduğu özel ve ayırt edici unsurları temsil ediyor.

 

TÜV SÜD, YENİ STRALIS’İN YAKIT TÜKETİMİNİ DÜŞÜRDÜĞÜNÜ BELGELEDİ

 

Ünlü Alman teknik sertifikasyon merkezi TÜV SÜD, Yeni Stralis’in yakıt tasarrufu ile ilgili başarısını iki önemli sertifikayla tescilledi.

TÜV SÜD’ün Yeni Stralis için verdiği sertifikalardan ilki ürün odaklı. Burada Yeni Stralis, önceki modeliyle karşılaştırılıyor ve Yeni Stralis’in yüzde 11.2 daha az yakıt tükettiği belgeleniyor.

İkinci sertifika ise yakıt danışma hizmetlerine (TCO2 Akıllı Rapor, TCO2 Tavsiyeler ve TCO2 Sürüş) odaklı ve yakıt tasarrufunda yüzde 8 ile yüzde 10’luk bir gelişmeyi belgeliyor.

 

TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİ ŞAMPİYONU

 

Yeni Stralis’in odaklandığı enerji yönetimi her türlü görevde ve her türlü güzergâhta toplam sahip olma maliyetinde belirgin bir düşüş sağlıyor. Yeni motorlar sürtünmeyi azaltmak ve rölantide belli bir süreden sonra motoru kapatarak enerji tasarrufu sağlamak üzere gözden geçiriliyor.

Tamamen yenilenen tek redüksiyonlu arka aks, vites geometrisini geliştiriyor, sürtünmeyi azaltıyor, yakıt tüketimini optimize ediyor. Bu özellikler önceki modelle karşılaştırıldığında yakıt tasarrufunda çift haneli bir gelişme anlamına geliyor.

Yeni Stralis’e toplam sahiplik maliyetini daha da düşürmek için ek özellikler ve hizmetler de ekleniyor.

HI-CRUISE GPS

HI-CRUISE GPS tahminen sürüş sistemi, teknoloji harikası haritalama teknolojisine dayanıyor. Sistem, geo-lokalizasyonla karşılaştırıldığında yol topoğrafyası bilgisiyle hızlanma, yavaşlama ve vites değişikliği konusunda stratejiler geliştirebiliyor. Bu özellik sürücünün işini kolaylaştırarak güvenliğe odaklanmasını sağlıyor ve sürüş konforunu yükseltiyor. Ayrıca sürüş kalitesi fark etmeksizin yakıt tasarrufu sağlıyor.

12 İLERİ HI-TRONIX OTOMATİK VİTES

Yeni Stralis’te kullanılan yeni nesil 12 ileri HI-TRONIX otomatik vites, ZF ile birlikte geliştiriliyor. Kategorisindeki teknolojik ilerlemenin ön saflarında yer alan vites, çarpıcı biçimde dayanıklılığını artırırken maliyetleri de düşürüyor. HI-TRONIX, vites geçiş süresini yüzde 10 azaltarak önceki nesle göre iki kat daha hızlı geçiş gerçekleştiriyor. 1.6 milyon kilometreye kadar dayanıklı, gürültünün 6 desibel azaltılmasıyla gece görevleri için ideal olan, sınıfının en iyi tork-kütle oranına sahip şanzıman aynı zamanda modüler ve servis dostu yapısıyla bakım masraflarını düşürüyor ve kolaylaştırıyor. Ek olarak düşük hızlı operasyonlar için manevra modu (tork çevirici vites gibi çalışma), kaygan yüzeylerde tutuşu artıran “rocking” (sallanma) fonksiyonu ve 4 geri vites ile yeni PTO’ları barındırıyor.

ARKA SÜSPANSİYON YENİDEN TASARLANDI

Verimliliği artırmak ve dayanıklılık adına arka süspansiyon tamamen yeniden tasarlanıyor. Yeni tasarım daha hafif ve performansı koruyor. Hafiflik, 45 kilo daha fazla yükleme kapasitesi anlamına geliyor. Tüm metalik yüzeylerin işleme tabi tutulmasıyla aşınmaya karşı yüksek dayanıklılık sağlanırken bakım masrafları düşürülüyor.

MUX KONSEPTİ

Yeni Stralis ve Yeni Stralis XP’de uygulanan yeni elektrik-elektronik mimarisi teknolojik bir atılımı temsil ediyor ve gelecekteki yeniliklerin önünü açıyor. MUX konseptinin temel alındığı elektronik üniteler iki fiziksel kablo aracılığıyla ortak protokolle iletişim kuruyor.

YENİ HI-MUX KONSEPTİ

Stralis’in yeni HI-MUX konsepti, tüm dağıtım ağının ve bazı parçaların baştan tasarlanmasıyla uygulanıyor. Yeni Stralis, modüler mimariye sahip, esneklik ve servis kolaylığı için iki kola ayrılırken, pnömatik, yakıt ve AdBlue 4 düzeni ile entegre ediliyor. HI-MUX, parça sayısı ve birleştirme karmaşıklığını düşürürken spesifik kamyon konfigürasyonları için detaylı bir tasarım çözümü sunuyor.

MICHELIN İLE YAPILAN ORTAK ÇALIŞMA İLE YAKITTA YÜZDE 1.5’A VARAN TASARRUF

Michelin ile ortaklaşa geliştirilen yeni üç “A”lı eko-lastikler, yuvarlanma direncini minimize ediyor ve yüzde 1.5’a varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu sonuç, her 100 kilometrede 1.33 KG daha az karbondioksit salınımı anlamına geliyor. Bu tasarruf, aynı tutuş, sağlamlık ve dayanıklılık korunarak gerçekleşiyor.

DÜŞÜK BAKIM VE TAMİR MASRAFI

Yeni Stralis’in sıra dışı güvenilirliği ve dayanıklılığı aynı zamanda düşük bakım ve tamir masrafları sağlıyor. Geçen 3 yıllık sürede önceki modele oranla yüzde 5,  azalma anlamına geliyor. Bu durum zaten oldukça rekabetçi bir toplam sahip olma maliyeti sunan Yeni Stralis’i daha da rekabetçi yapıyor.

TCO2 LIVE VE ÇALIŞMA SÜRESİ GARANTİSİ

Iveco TCO2 LIVE, ilk defa yeni nesil hizmetleri ve filo yönetimiyle geleneksel satış sonrası hizmetlerini içeren modüler bir portföy. Bu yeni hizmetlerden üç tanesi Yeni Stralis müşterinin araçları en tasarruflu biçimde kullanmaları adına danışmanlık veriyor.

TCO AKILLI RAPOR: Filodaki her aracın sürüş tarzı ve yakıt tüketimi konusunda haftalık rapor.

TCO2 TAVSİYELER: Iveco’nun topladığı veriler ışığında yapılan analizlerle yakıt tasarrufu konusunda tavsiyeler.

Bu iki hizmetin kombinasyonu ek olarak yüzde 3’lük bir yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu iki hizmet, yakıt odaklı sürüş tarzı kurslarını barındıran TCO2 SÜRÜŞ hizmeti aracılığıyla entegre edilebiliyor.

Öte yandan Yeni Stralis, araç içinde sürücüye sürüş tarzını geliştirmesi konusunda gerçek zamanlı tavsiyelerde bulunan profesyonel bir rehber olan SÜRÜŞ TARZI DEĞERLENDİRME sistemini barındırıyor.

 

MÜKEMMEL İŞ ORTAĞI: YENİ DAILY SEGMENTİNDEKİ STANDARTLARI YÜKSELTİYOR

 

Hafif Ticari Araçlar Ürün Müdürü Süha Yılmaz, Yeni Daily’in üstün performansına ve kullanıcılarına getirdiği avatajlara yönelik bir sunum gerçekleştirdi.

 

Daily, 2014’te piyasaya çıktığında büyük bir etki yarattı ve dünya genelinde birçok önemli ödülün de sahibi oldu. Şimdi de Yeni Daily, BUSINESS UP uygulamasıyla segmentinde çıtayı yükseltti. Güç, çok yönlülük, performans ve dayanıklılık özellikleri ile öne çıkan Yeni Daily, yeni teknolojik özellikleriyle performansı ve konforu daha yukarıya taşıyor. Yeni Daily tüm bunları yaparken toplam sahip olma maliyetini ise minimize ediyor ve bu özellikler onu mükemmel bir iş ortağı yapıyor.

GÜÇLÜ MOTORU İLE RAKİPSİZ

Yeni Daily, her yeni modelinde daha güçlü motorla yola çıkıyor. Güçlü motorunun sergilediği üstün performans Yeni Daily’yi rakipsiz kılıyor.

Yeni Daily’nin 3.5 tonluk Euro 5 modelleri 126 ilâ 170 beygir gücünde, 410 Nm torklu 430Nm motorlarını barındırıyor.

7 tonluk Euro 6 modellerinde ise 3 litrelik, 180 beygir gücünde, 430 Nm torklu serinin en iyi motoru bulunuyor.

TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİ

Yeni Daily, gelişmiş aktarma aksamı teknolojisiyle bir yandan belirgin yakıt tasarrufu sağlarken öte yandan da az bakım, düşük tamir maliyeti, uzun ömürlü parçalar ve uzun servis aralıklarıyla toplam sahip olma maliyetini en aşağıya çekiyor.

DAILY BUSINESS UP adlı yeni uygulama sayesinde sürücü sürekli olarak araçla iletişim hâlinde ve “Sürücü ve İş Asistanı”nıdan faydalanıyor.

KONFORLU VE FONKSİYONEL KABİN

Yen Daily’nin kabininde konfor ve fonksiyonellik arttı. Önceki modellerden daha sessiz kabinde gürültü seviyesi 4 desibel azaldı. Gürültü seviyesinin azalması ile aracın akustiği gelişirken ses tanımada yüzde 8’lik bir artış yakalandı.

Kabinde deri direksiyon simidi, mavi koltuk kılıfları ve yeni tekstil köpük baş yastıkları bulunuyor. Kabin düzeni, erişilebilirlik göz önünde bulundurularak 18 taneye kadar çıkarılabilen saklama kapları için revize edildi. Fonksiyonel kontrol paneli, bağlı bir iş istasyonu yaratmak için yeni özellikler içeriyor.

Kontrol paneline entegre edilen dijital radyo (DAB- Digital Audio Broadcasting), üst düzey araçlardan beklenen DAB ve FM özellikleri, multimedya ve telefon yönetim fonksiyonları sunuyor. Farklı boyutlarda telefonlar ile kullanılabilen şarj alanı, aynı zamanda eşya gözü olarak da kullanılabiliyor. Kolaylıkla erişilebilen iki USB girişi, yeni DAB radyo aracılığıyla multimedya içerikle eğlenme ve şarj olanağı sunuyor. Opsiyonel olarak sunulan inductive şarj (kablosuz) da son teknoloji akıllı telefonlar için mevcut. Tüm bu özelliklerle kabin, sürücü ve yolcuların güvenlik içinde üretken çalışmalarına olanak veren profesyonel bir ortam sunuyor.

DAILY BUSINESS UP

Yeni Daily, “DAILY BUSINESS UP” uygulamasıyla bağlantı kavramını bilgi-eğlence sisteminin ötesine geçiren ilk hafif ticari araç olma özelliğine sahip.

DAILY BUSINESS UP, Sürüş Tarzı Değerlendirmesiyle (DSE) müşterinin Sürüş Asistanı gibi davranıyor, Sygic tarafından geliştirilen navigasyon sistemini ve interaktif kullanıcı el kitabını barındırıyor. Uygulama aynı zamanda İş Asistanı olarak da görev yapıyor. Fleetwork ile de filonun verimliliğini optimize etmeye yardımcı olarak zamanlanmış görevlerin listesini tutuyor. Tüm bunlara ek olarak 7/24 Iveco Yol Yardım hattına da doğrudan bağlantı sağlanıyor. Bütün bu özellikler Yeni Daily’nin daha düşük “Toplam Sahiplik Maliyeti” sunmasına yardımcı oluyor.

Yeni Daily aynı zamanda hiçbir ek ekipman gerektirmeden sürücünün kendi akıllı telefonu ya da tableti aracılığıyla eriştiği DAILY BUSINESS UP uygulamasıyla araç ve motorla iletişimde yeni bir bağlantı biçimi sunuyor. Yeni dijital radyo aracılığıyla gerçekleşen bluetooth bağlantısıyla Yeni Daily saniyeler içinde bir iş istasyonuna dönüşüyor.

YENİ NESİL DAILY HI-MATIC EURO 6 AİLESİYLE MÜKEMMEL SÜRÜŞ KEYFİ

Yeni nesil Daily Hi-Matic ürün ailesi, iş ihtiyaçlarını karşılamak için daha fazla modeli kapsayacak biçimde genişletildi. Yeni Daily, yüksek konfor, güvenlik, performans ve ergonomik çok fonksiyonlu manivela ve kendi kendine adapte olan geçiş stratejisi gibi üretkenlik sağlayan Hi-Matic ailesiyle beraber geliyor. Ayrıca akıllı EcoSwitch PRO sistemiyle sürücüden bir müdahale gelmeden ne zaman devreye gireceğini, aracın dolu olup olmadığını, yakıt tüketimini azaltmayı; salınımları düşürerek müşterinin üretkenliğini artırmayı hedefleyen özellikler barındırıyor. Bu araç, Iveco’nun sürücüyü tasarımın merkezine koyarak üretkenliği ve sürüş keyfini artırma çabalarının örneğini oluşturuyor.

DÜŞÜK TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİ VE MÜKEMMEL YAKIT EKONOMİSİ

Yeni Daily’nin tüm özellikleri toplam sahiplik maliyetinin düşmesinde etkili oluyor. Araç, özellikleriyle mükemmel bir yakıt ekonomisi sunuyor. 140 ile 180 beygirlik araçlarda yer alan “Değişken Geometrili Turbo” motorun daha verimli kullanılmasını sağlayarak EcoSwitch PRO akıllı sistemi otomatik olarak sürücü müdahalesi olmadan ihtiyaç anında torku düşürüyor ve yakıt tüketimini azaltıyor.

YÜZDE 15’E VARAN YAKIT TASARRUFU

Yeni Daily’deki yaratıcı çözümler motorun ve sürüş teknolojilerinin birleşmesiyle yakıt tüketiminde Euro 5 modellerle karşılaştırıldığında yüzde 8’e varan sıra dışı bir düşüş sağlıyor. Buna ek olarak sürücünün gerçek zamanlı önerileri (Sürüş Tarzı Değerlendirmesi/DSE) takip etmesi sonucunda da yüzde 15’e varan bir yakıt tasarrufu sağlıyor.

TAMİR VE BAKIMDA YÜZDE 12’LİK AZALMA

Optimize edilmiş fren sistemi, yeni ve daha dayanıklı fren balataları Yeni Daily’de daha verimli ve sağlam. Bütün bunlar, düşürülen bakım aralıklarıyla uyumlu hale getirildiğinde aracın işler durumda olduğu süre artıyor. Aracın görevine bağlı olarak bakım ve tamir masraflarında da yüzde 12’ye varan bir azalma görülüyor.

DAILY’NİN ALDIĞI ÖDÜLLER

Yeni Daily, 2014’te piyasaya çıktığında “Uluslararası Yılın Vanı 2015” ödülünün sahibi oldu. Daha sonra Yeni Daily’ye Almanya’dan “3.5 Ton Altı En İyi Ticari Araç” ve “En İyi KEP Transporter 2015” ödülleri geldi. Daily Hi-Matic modeli de “KEP Transporter 2015 Yenilikçilik Ödülü”nü aldı. Yeni Daily’ye Şili’de de “En İyi Ticari Araç 2016” ödülü verildi.

Öte yandan Yeni Daily, Birleşik Krallık’ta düzenlenen “Hangi Van 2017” ödüllerinde “Yılın Büyük Vanı” seçildi. Yeni Daily böylece bu ödülü art arda üç yıl almayı başardı. Ödülü veren jüri özellikle DAILY BUSINESS UP bağlantı paketi ve Hi-Matic otomatik vitesinden övgüyle bahsetti. 

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI