06-12-2013 21:42:51

“LOJİSTİK YATIRIMLARI KONFERANSI”NDA DEMİRYOLU MASAYA YATIRILDI

BMY Events’in organize ettiği 1. Lojistik Yatırımları Konferansı 27 Kasım’da gerçekleştirildi. Açılışını Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 1. Bölge Müdürü Hamza Demirdelen’in yaptığı konferansta , demiryolu taşımacılığı konusunda da bir oturum yeraldı. Demiryolu taşımacılığı oturumunda Avrupa Birliği-Türkiye Delegasyonu Ulaştırma Politikası Sektörü Temsilcisi Dr. Göktuğ KARA, Demiryolu Taşımacılığı Derneği Yönetim kurulu Başkan Yardımcısı Özcan SALKAYA ve Konsped Genel Müdürü Mete TIRMAN sunum gerçekleştirdiler
   “LOJİSTİK YATIRIMLARI KONFERANSI”NDA DEMİRYOLU MASAYA YATIRILDI

Dr. Göktuğ Kara, “Demiryollarında reform sürecinde Türkiye nerede?” başlıklı sunumuyla, Türkiye’nin AB üyelik perspektifinde konumunu ve AB’nin konuya bakış açısını değerlendirdi. 2003 yılından bu yana demiryolları konusunda çalışmalar yapıldığını ve en son Serbestleşme Kanunu ile geri adım atılamayacak bir noktaya kavuştuklarını dile getiren Göktuğ Kara, 2023 yılı milli hedeflerimiz doğrultusunda, bu hedeflerimizi destekleyecek demiryolları alt yapı düzenlemelerinin olması gerektiğini belirtti.

Türkiye- İspanya işbirliğiyle, taslak olarak hazırlanmış olan strateji planı hakkında bilgi veren Dr. Göktuğ Kara, bu plana göre 3 hayati konuda düzenlemelerin yapılması gerektiğine dikkat çekerek, “Karşılıklı işletilebilirliğin kolaylaşması için, mevzuat düzenlemelerinin AB mevzuatlarıyla eşleştirilmesi gerekiyor. Trans Avrupa ağlarının ve ortak emniyet bakış açısının oluşturulması lazım.” diye konuştu.

Dr. Göktuğ Kara, yine bu strateji planına göre, düzenlenmiş konulara da değindi. Bunlar; Yönetim bağımsızlığının elde edilmesi, hesapların ayrıştırılması ve lisanslamanın altyapı tahsisi konularıydı.

DTD Demiryolu Taşımacılığı Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özcan Salkaya, 2012 yılı istatistikleri ile desteklediği “Demiryolu Lojistiği Yatırımları” adlı sunumunda; demiryolunun geleceğini öngöremedikleri için özel sektörün yatırım yapmaya cesaretinin olmadığını belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “ Özel sektör vagon yatırımı yaparken daha fazla düşünüyor. Özel sektör daha çok spesifik sektörlerin taşımalarını yapıyor ve bundan dolayı yükünün şekline uygun  vagon parkuru oluşturmaya çalışıyor.

 Sahibine ait vagon dediğimiz tüm vagonların % 28’i sadece tek firmaya ait. Diğer firmaların sektördeki ağırlığı çok zayıf. Lojistik sektörünün en güçlü sermaye yapısına sahip firmaların tek bir vagonu bile yok.

Bir vagon senede 34 tur yapıyor. Bir tırın 34 sefer yapmasıyla kıyasladığınızda nasıl bir ciro elde edeceğiniz hakkında bir fikir edinebilirsiniz. Demiryolu ile taşıma uzaklığı ortalama 455 km. Gidiş- gelişi yani 910 km’yi 11 günde tamamlıyorsunuz. Tır bu işi 2 günde bitiriyor.

Taşıma sistemleri içinde demiryolu payını % 4’den %8’ e çıkarmamız halinde, taşıma tonajı 51 milyon tonu bulacak. Mevcut rotasyon süresini % 50 iyileştirmemiz  durumunda 455 km. tek yön üzerinden rotasyon süresini 7,11 güne düşürebiliriz. Aynı taşıma tonajı için ortalama 24 bin 548 adet vagon ve 600 adet uygun kapasitede loko yeterli olacaktır.”

Konsped Genel Müdürü Mete TIRMAN ise, “ Neden demiryolu ?” adlı sunumunda,demiryolu taşımacılığının tüm taşıma modları arasındaki payının arttırılması gerektiğini, aksi taktirde gelecekte karayolu taşımacılığında çıkmaza girileceğine dikkat çekerek, acil olarak lojistik sektörü master planının hayata geçirilmesi gerektiğini belirtti.

  •   Etiket
  •   Okuma Bu haber 2870 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI