02-11-2016 11:18:17 Son Güncelleme: 02-11-2016 11:22:17

BP Türkiye müşterilerine değer yaratmayı sürdürüyor

1992 yılından bu yana Türk ekonomisine ve enerji sektörüne yatırımları ile katkılarını sürdüren Bp Türkiye, ürün ve hizmet kalitesi ile üst düzeyde müşteri memnuniyeti yaratarak Bp markasına olan bağlılığı artırmayı sürdürüyor.
BP Türkiye müşterilerine değer yaratmayı sürdürüyor

Bp Türkiye Akaryakıt Pazarlama Müdürü Dilek Ergenekon gazetemizin sorularını yanıtladı.

 

 

2016 yılını, BP Türkiye’nin müşteri memnuniyeti,  müşteri sadakati yönündeki çalışmaları ve müşteriden geri dönüşler  açısından değerlendirir misiniz?

 

Akaryakıt sektörü müşteri memnuniyetinin büyük önem taşıdığı bir sektör ve BP bu konuya çok duyarlı. BP olarak ana hedeflerimiz ürün ve hizmet kalitesini sürekli geliştirmek, ürün çeşitliliğini sağlamak ve bunun sonucunda en üst düzeyde müşteri memnuniyeti yaratmaktır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de özellikle müşteri odaklı anlayışımız ve akaryakıt istasyonlarımızdaki ürün ve servis kalitesi ile öne çıkıyoruz.

 

BP’nin akaryakıt teknolojisindeki global deneyimi sonucu pazara sunduğu özel formüllü kaliteli yakıtlara ek olarak sektörde lider firmalarla yaptığımız iş birlikleri kapsamında müşterilerimize sunduğumuz sadakat programları ve yaratıcı kampanyalar ile onların ihtiyaçlarına tam yanıt verirken, BP sadakat programları kapsamında müşterilerimize değer yaratmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda 2016 yılında HOPİ ile başlattığımız iş birliği ile teknolojiyi daha fazla kullanarak müşterilerimizin kampanyalarımıza daha kolay ulaşmalarını sağladık. Ayrıca tüm yıl boyunca aralıksız devam eden yaratıcı kampanyalarımız vasıtası ile müşterilerimizin BP istasyonlarından kazançlı ayrılmalarını sağladık.

 

Bayilerimizle birlikte ortak hedef olarak belirlediğimiz “müşteri odaklılık” stratejisi çerçevesinde planladığımız iletişim planımız ile müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemi tüm iletişim çalışmalarımıza taşıyoruz. Bu kapsamda 2016 yılı reklam filmimizde ‘Burada Gol Yemezsin’ ve ‘‘Hizmet Işık Hızında, BP’de herşey yolunda’ mesajlarını vurgulayarak müşteri memnuniyeti ve hızlı hizmete verdiğimiz önemi bir kez daha vurgulamış olduk.

Müşterilerimizin memnuniyetini daha yakından takip etmek ve istasyonlarımızı müşteri odaklı bir hale getirmek için seçilmiş istasyonlarımızda konumlandırdığımız ‘Mutlu musunuz / Değil misiniz’ dijital platformları aracılığıyla müşterilerimizin nabzını daha yakından takip ediyor ve çıkan sonuçlara göre istasyonlarımızı müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu şekilde geliştiriyoruz.Tüm bunların ötesinde hizmet kalitemizi hedeflediğimiz seviyelerde tutmak ve gelişim alanlarımızı anlamak için, istasyon personellerimize düzenli olarak verdiğimiz eğitimlerin yanında ‘Gizli Müşteri’ çalışması yapıyoruz. Tüm istasyonlarımız her hizmet seviyesinde senede birkaç kere habersiz şekilde denetleniyor ve gelişim alanları üzerine aksiyon alıyoruz. 

 

 

BP Türkiye’nin önümüzdeki dönem stratejileri neler olacak?

 

104 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren BP’nin strarejisi aslında her zaman müşteri memnuniyetini artıracak ürüni servis ve hizmetler sunmak ve büyümek olarak özetlenebilir. Halen Türkiye geneline yayılmış olan 670 istasyonumuz aracılığıyla müşterilerimize ürün ve hizmetlerimizi ulaştırıyoruz.

 

Önümüzdeki dönemde BP’de yeni istasyon yatırımlarımızı sürdürerek, bayilerimiz ile birlikte müşterilerimize 700’e yaklaşan istasyonumuz aracılığıyla hizmet kalitemizi sunmaya devam edeceğiz.

 

İletişim açısından ise önümüzdeki dönemde de piyasa ve sektördeki gelişmelere uygun, BP Türkiye’nin iş hedeflerini destekleyecek ve küresel pazarlama stratejilerini de dikkate alan pazarlama faaliyetlerimize devam edeceğiz. Hepimizin günlük hayatlarımızda da yaşadığımız gibi, teknoloji çok hızlı gelişiyor. Teknolojinin hızlı gelişimine paralel hızla değişen tüketici ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için kampanyalar geliştiriyoruz. Kişisel deneyimleri zenginleştirmek istiyoruz. Müşterilerimizi çok iyi analiz etmek, onları iyi tanımak ve beklentilerinin ötesinde hizmet sunmak en büyük hedefimiz.

 

BP olarak son 4 senedir her yıl 30-35 yeni istasyon açıyoruz. 2016 ve 2017’de de  benzer planlarımız var. “Acente İşletmeciliği Modeli” önümüzdeki dönemde de yaygınlaştırılmasını hedeflediğimiz  iş modelimiz. BP’nin kendi perakende noktaları olan bu istasyonlarımızla örnek olarak müşterilere kaliteli hizmet sunmayı hedefliyoruz.

 

Ayrıca BP Shop’larda da yeni bir konseptin uygulaması test ediliyor ve bu kapsamda özel yiyecek içecek bölümleri de yer alıyor. Halen İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa’da uygulanmakta olan acente işletmeciliği modelindeki istasyonların öncelikle 5 büyük şehir olmak üzere stratejik açıdan önemli gördüğümüz diğer şehirleri de kapsayacak şekilde yayılmasını hedefliyoruz.

 

2017’de diğer pazarlama faaliyetlerimize de tam gaz devam edeceğiz. Müşterilerimizi daha iyi tanıyarak ve segmente ederek kampanya çeşitliliğimizi artırmayı hedefliyoruz, bunun üzerine çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Dijital platformalardaki varlığımızı artırmak da diğer odaklandığımız bir konu, bu alandaki iletişim faaliyetlerimizi de zenginleştirmeyi hedefliyoruz.

 

BP Türkiye’nin bayilerine kazandırımları neler oluyor ? Bayi iletişiminde gerçekleştirdiğiniz çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

 

Biz BP olarak akaryakıt istasyonlarımızı ailemizin bir parçası, iş ortaklığının ötesinde ortak hedefi ve amacı olan beraber gelişen ve büyüyen bütünün parçaları olarak görüyoruz.  Akaryakıt istasyonlarımız müşterilerimiz ile birebir iletişime geçtiğimiz, bizim ürün ve hizmetlerimizn, müşteri memnuniyeti için çok önemli olan görünen yüzümüz. BP olarak bu konuda çok duyarlıyız. Bayilerimiz ile çok yakın ilişkilerimiz var. Bundan sonrası için de akaryakıt istasyonlarımız üzerinden müşteriye daha fazla odaklanarak her türlü iletişim, hizmet, ürün geliştirmelerimizi bu doğrultuda yürüteceğiz.

 

 

2017 yılı hedefleriniz nelerdir? BP Türkiye’nin marka kimliğine yönelik yeni çalışmalarınız olacak mı? Bilgi verir misiniz?

 

2017 yılında yine “müşteri odaklı”, kaliteli ve hızlı hizmet anlayışımızı sürdüreceğiz. Hem operasyonlarımızda hem de pazarlamada dijitalleşme sürecimizi biraz daha hızlandıracak ve hayatımıza entegre edeceğiz. CRM odaklandığımız alanlardan biri, bu konuda sadakat programımız BP Club kartı daha etkin bir şekilde tüketicilerimizin hayatına sokacağız.

Pazarda farklı sektörlerle yapacağımız stratejik işbirlikleri ile tüketicilerimize yeni heyecanlar ve inovatif yaklaşımlar sunmaya devam edeceğiz.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI