Bugun...



MAN, 2017’de daralan pazardan güçlenerek çıktı, 2018’e yeni modeller ve ödüllerle giriyor..
Tarih: 12-12-2017 14:39:07 Güncelleme: 12-12-2017 15:26:07 + -


MAN otobüs pazarında 2017’de %22 pazar payına ulaştı. 2 aks 13 metre uzunluğundaki yeni nesil MAN Lion’s Coach ve yine 2 aks 13 metre versiyonu NEOPLAN Tourliner başta olmak üzere, segmentlerinde üst sınıfı oluşturan modelleri ile Türkiye otobüs pazarında 2018’de de fark yaratmaya devam edecek. Kasım 2017 sonu itibariyle 129 adet araç satışına ulaşan MAN, yeni modelleri ile 2018 yılında hem satış adedini hem de pazar payını arttırmayı hedefliyor.

facebook-paylas
Tarih: 12-12-2017 14:39

MAN, 2017’de daralan pazardan güçlenerek çıktı, 2018’e yeni modeller ve ödüllerle giriyor..

Daralan 2017 pazarında pazar payını geliştiren MAN, 2018’de de bilinen benzersiz özelliklerinin yanı sıra benzersiz avantajlarla donattığı yeni modellerinde, geliştirdiği ileri teknolojilerle gelen güvenlik konsepti ve EURO 6’daki uzmanlığı ile fark yaratmaya devam edecek.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin geleneksel basın buluşması, bu yıl 12 Aralık Salı günü Taksim’deki Divan İstanbul’da gerçekleştirildi. MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’den Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu evsahipliğinde gerçekleşen toplantıda, otobüs, kamyon, ikinci el pazarları ile satış sonrası hizmetler alanında 2017 yılı değerlendirildi, 2018 yılı öngörüleri paylaşıldı.

 

Otobüs pazarının, yaşanan sosyo-ekonomik hareketliliğin de etkisiyle 2017’de bir önceki yıla göre ciddi oranda daraldığına dikkat çeken MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, şunları söyledi:

 

Man Seyahat Otobüsünde Pazar Payını Arttırdı

“MAN olarak, pazarda Kasım 2017 sonu verilerine göre %22’lik bir pay yakaladık. Sektör artık neredeyse tamamen 2+1 VIP otobüse dönüyor. Bu alanda sektörün tüm beklentilerini karşılamak adına MAN olarak pazara 2 aks 13 metrelik yeni ürünlerimizi sunuyoruz. 2 aks 13 metrelik Yeni MAN Lion’s Coach 2+1 koltuklu modellerde 41 yolcu, 2+2 koltuklu modellerinde de 55 yolcu olmak üzere, ayrıca daha rahat koltuk arası mesafeleri ile işletmeci açısından önemli ve rakipsiz avantajlara sahip ürünler sunuyoruz. Standart koridorsuz düz zemini, yolcu bölümündeki tavan yüksekliği, ultra ince ve ergonomik yolcu koltukları ile kendi segmentinin en ferah araçlarından olan MAN Lion’s Coach, yenilenen yüzü ile sunduğu tüm bu benzersiz avantajlarla birlikte en çok talep gören model konumunda olmaya devam edecek.

Yeni Neoplan Tourliner ise 2 aks 13 metre uzunluğunda olan yeni versiyonuyla, premium otobüs segmentinin en cazip modeli olmaya devam edecektir. Yeni Tourliner 2 aks 13 metrelik yeni versiyonu ile 2+1 koltuklu modellerde 41 yolcu, 2+2 koltuklu modellerinde de 52 yolcu olarak işletmecilerin tüm beklentilerini karşılayacaktır.

 

Yeni Man Lıon’s Coach Busworld 2017'de Resmen Tanıtıldı Ve Ödülleri Topladı...

Belçika’nın Kortrijk kentinde yapılan Busworld 2017’de ilk kez görücüye çıkan ve büyük beğeni toplayan Yeni MAN Lion’s Coach, bu yıl altı kategoride dağıtılan ödüllerden üçünü alarak, yarışmaya damgasını vurdu. Yeni MAN Lion’s Coach, yarışmada ‘Büyük Ödül’ün (Grand Coach Award) yanı sıra Konfor (Comfort Label) ve Tasarım (Design Label) kategorilerinde de en iyi seçildi.

Otobüs sektörünün uluslararası alandaki uzman isimleri ve çeşitli ulaşım şirketlerinin yöneticilerinden oluşan yarışma jürisi, yarışmacıları altı kategoride değerlendirdi. Altı kategoride altı ödül için yarışan 11 firma arasında bulunan MAN, Busworld’de ilk resmi tanıtımı gerçekleştirilen Yeni MAN Lion’s Coach ile yarışa katıldı. Yeni model MAN Lion’s Coach; sadece tasarımıyla değil aynı zamanda yeni fonksiyonlarıyla öne çıktı. LED ön ve arka ışıklandırma, iyileştirilmiş güç aktarımı (daha güçlü ve daha verimli D26 motoruyla) ve güvenlik özellikleriyle MAN Lion’s Coach, ECE R66.02 devrilme sistemi standartları ile uyumluluğu en göze çarpan özellikleriyle de ön planda oldu.

Verimlilik, güvenlik ve tasarımı tek bir pakette sunan MAN Lion’s Coach, dizaynı, teknolojisi, konforu ve performansı ile jüriyi büyülemeyi başararak, altı ödülden “Grand Award Coach”, “Comfort Label“ ve “Design Label” ödüllerini evine taşıdı. Bu yılki Busworld ödülü ile güzel bir başarı yakalayan MAN, fuarda NEOPLAN Skyliner 50. Yıl’ı ile de ön plandaydı. Lion’s Coach‘un galasının yapıldığı bin 600 metrekarelik alanda MAN dört ayrı araç daha sergiledi.

 

Yeni MAN Lion's Coach ve Yeni Tourliner hem daha güvenli, hem de daha sağlam

Güvenlik, sadece aracı kullanan şöför için değil, yolcu ve trafikdeki diğer kişiler için de çok önemli. MAN bu nedenle geliştirdiği ileri teknolojiler bu konudaki öncülüğünü sürdürüyor. MAN güvenlik konsepti; kaza oluşumunu engellemek amacıyla geliştirilen aktif güvenlik sistemleri, olası bir kazanın zararlarını minimize etmeyi amaçlayan pasif güvenlik sistemleri ve kazayı önlemekte en önemli rolü olan Kaptanlara yönelik Güvenli Sürüş Eğitimlerinden oluşur.

MAN ve Neoplan araçlarında; EfficientRoll fonksiyonu, Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (ACC), Şerit Koruma Sistemi (LGS) ve MAN Dikkat Muhafazası ile topografya bazlı MAN EfficientCruise hız sabitleme kontrolü gibi çok çeşitli yardım sistemleri standart olarak bulunuyor. Yeni NEOPLAN Tourliner'ın güvenlik özellikleri de artırıldı. MAN AttentionGuard uyarı asistanı bu modelde ilk kez kullanıma alındı. Bu yardım sisteminin amacı, bir sürücünün dikkatinin azaldığını hissetmek ve gerekirse bir uyarı vermesidir. Sistem, bu uyarıyı vermek için Şerit Takip sisteminden (LGS) gelen bilgi de dahil olmak üzere bir dizi veriyi analiz ediyor. MAN AttentionGuard sürücüye dikkati dağıldıysa görsel, sesli ve titreşimli bir uyarı veriyor, ancak sürüş sürecine aktif olarak müdahale etmiyor. NEOPLAN Tourliner, diğer tüm NEOPLAN otobüsleri gibi, Acil Fren Asistanı (EBA), Adaptif Cruise Kontrol (ACC) ve Lastik Basıncı Monitörü (TPM) gibi geniş bir yardım yelpazesine sahiptir. Yeni servis aralığı hesaplayıcısı, servis tarihleri ve parça aşınmasını izleyip tahmin ederek aracın kullanılabilirliğini arttırır.

Yeni MAN Lion’s Coach tasarımcıları; sürücü kokpiti, yolcu bölmesi, bagaj taşıma alanı ve tahrik ünitesinin fonksiyonel alanlarını net bir şekilde ayırmaya odaklandı. Görünüme ek olarak, bu ayrıştırma; bakım kolaylığı sağladığı gibi, hasar gören parçaların hızlı bir şekilde ve büyük maliyetler oluşturmadan değiştirilebilme avantajı sağladı. Üretimde kullanılan yeni malzemeler ve üretim süreçlerindeki geliştirmeler ile Yeni MAN Lion’s Coach, daha hafif ve daha da sağlam hale getirildi. 9 Kasım 2017 tarihinden itibaren yeni onaylanan tüm II. ve III. Sınıf otobüsler için geçerli olan ECE R66.02 standardında, devrilme durumunda otobüs içerisinde bir yaşam alanına ihtiyaç duyulacak. Bunun alanın oluşabilmesi için aracın iskelet yapısı, yolcuların hayatta kalma alanını korumaya yönelik daha fazla enerji absorbe edebilmeli. MAN bu yasal gerekliliklere uymak için yüksek mukavemetli çelik parçaları araç iskeletine entegre ediyor. B sütununda ve aracın arkasında rulo bar (kuşak ) için patentli Tube-in-tube teknolojisi kullanıyor ve bu önlemlerin her ikisi de gerekli yapı gücü sağlayarak bir çarpışmadan kaynaklanan enerjinin optimum düzeyde absorbe edilmesini sağlamada önemli bir rol oynuyor. Yeni MAN Lion's Coach'ın kaza durumunda yüzde 50 daha fazla çarpma enerjisini absorbe edebileceği anlamına geliyor.

 

Yeni Man Lıon’s Coach’lar 2 Aks 12 Metre Ve 13 Metre Seçenekleriyle Busworld’da Görücüye Çıktı

Yeni MAN Lion’s Coach pazara üç farklı uzunlukta sunulacak: araçlar iki veya üç dingilde 12.101 mm, 13.901 mm. 2018 yılında, 13 m iki akslı araç (13.091 mm) yeni MAN Lion’s Coach ailesine katılacak. İlave edilen yeni 4 (2+2) koltuk, 12 mt versiyonuyla karşılaştırıldığında, Lion’s Coach’u özellikle ekonomik açıdan çekici bir seçenek haline getiriyor. MAN Lion's Coach’un tuvaletsiz olan modelinin maksimum 55 (2+2) veya 41 (2+1) kişilik yolcu kapasitesi bulunuyor. Bagaj bölmeleri, modele bağlı olarak 11,7 ila 14,3 m3 arasında bir hacme sahip.

Verimlilik ve Konfor Arasındaki Optimum Denge

Yeni MAN Lion's Coach; şimdiye kadar olduğu gibi yine ekonomik olduğunu ispatlarken, optimize edilmiş Euro 6 motoru ve aktarma organları ile genişletilmiş dingil oranı = 2.73 ve artan güç çıkışı (20 bg ve 200 Nm artmıştır) gibi avantajları da bulunuyor. Yeni ikinci nesil Retarder, uzun dingil oranları ile birlikte optimum fren etkisi sağlayan Yeni MAN Lion's Coach, 3200 Nm yerine 4000 Nm'lik yüksek maksimum torka ulaşarak sert fren esnasında bile daha fazla rezerve ulaşarak aracın emniyetini arttırıyor. MAN BrakeMatic elektronik fren sistemi ile yeni MAN Lion's Coach, diğer MAN ve NEOPLAN tur ve şehirlerarası otobüsler aynı zamanda daha güçlü EVBec motor freni özelliğine sahip oluyor. Egzoz gazı arka basıncının elektronik olarak düzenlenmesi, artan frenlemeyi de mümkün kılıyor.

Yeni Lion’s Coach’a yüksek performanlı motor ve fonksiyonel şanzıman

460 beygir ve üzerinde motorlarda standart olarak sunulan MAN TipMatic şanzıman, MAN D26 motorlarına en uygun şekilde eşleşen yeni bir hareket ve vites değiştirme çözümü sunuyor. Buna ek olarak, ilave edilen yeni özelliklerle Yeni SmartShifting dişli kutusu işlevi, vites değiştirirken verimlilik ile konfor arasındaki optimum denge bulma konusunda önemli bir rol oynuyor. Böylece tüm sürüş koşullarında vites değiştirme yardımı ile yeni, hızlı bir vites değiştirme prosedürünü birleştiriyor. Yüksek performans gerektiren zorlu arazide veya ağır yüklerde yeni D26 tip motorlar optimize edilmiş hareket kabiliyeti sunuyor. 200 Nm arttırılan tork, aynı zamanda mükemmel hareket kabiliyetine katkıda bulunarak, genel olarak 20 hp'lik bir güç artışı sağlayan motor, geniş bir motor devri aralığında üstün sürüş performansı sağlıyor.

Kullanımda yüksek konfor sağlayan teknolojiler MAN’da

 Yeni MAN Lion’s Coach’da bulunan Rölanti Hızı Sürüşü fonksiyonu ile gaz pedalına dokunmadan rölanti hızında konforlu bir sürüş sağlıyor. Bu yeni özellik ile otobüs, debriyaj devreye sokulduğunda yavaş hareket eden trafik koşullarınsa zahmetsizce ilerliyor. MANuel vites değiştirme, birinci vitesten altıncı vitese kadar mümkün iken, boşta vites daha yüksek bir vites için yetersiz olduğunda veya frenlendiğinde vites küçültme otomatik olarak gerçekleşiyor. Buna ek olarak, EfficientRoll fonksiyonu, Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (ACC), Şerit Koruma Sistemi (LGS) ve MAN Dikkat Muhafazası ile topografya bazlı MAN EfficientCruise hız sabitleme kontrolü gibi çok çeşitli yardım sistemleri de bulunuyor.

Aerodinamiğin sağladığı ekstra ekonomi

Yeni nesil amortisörler ve optimize edilmiş araç konfigürasyonu, gelişmiş sürüş konforu, gelişmiş bir kullanım ve daha yüksek güvenlik özellikleri sunuyor. Yardım sistemleri sadece seyahat sırasında ilave konfor ve güvenlik sağlamakla birlikte aynı zamanda aerodinamikte olduğu gibi verimliliğe de önemli katkıda bulunuyor ve bu da önceki modelden yüzde 20 daha iyi sonuçlar veriyor. Şöyle ki; EfficientRoll fonksiyonu, dişliyi nötr ‘N’ konumuna otomatik olarak hareket ettirerek, otobüsün mümkün olduğunca tahrik hattındaki az sürtünme kaybıyla hareket etmesini sağlayarak, hafif yamaçlarda bile etkin bir artış sağlıyor. Bir önceki EfficientCruise versiyonunda yüzde 6'ya varan bir yakıt tasarrufu sağlarken, yeni özellikler yakıt tüketiminde daha fazla verimlilik sağlıyor.

Aracın dışında yer alan onlarca çekici özellik aracın içinde de bulunuyor

Yeni MAN Lion's Coach’da iç mekan çekiciliğini artıran yeni tasarımlara yer verildi; entegre bir LED şerit ışıkla zemin ılık beyaz renkte aydınlatırken, yeni renk ve döşeme konseptinde hafif ve rahatlatıcı tonlar kullanıldı. Yeni tasarlanan bagaj rafları, kendine özgü görünümü ile son derece göz alıcı hale getirilirken, ön cama doğru oldukça önemli bir mesafede uzatılarak hem yolcular hem de sürücü için geniş bir alan hissi yaratıldı. Çeşitli fonksiyonlar sunan, hava akışını ve yönünü sürekli olarak ayarlamaya veya LED ışığını ve hoparlör işlevini açıp kapatmaya izin veren entegre servis setleri, seyahati daha konforlu hale getirdi.

Sürücü kabini, ergonomi ve pratiklik bakımından geliştirilerek, daha da modern bir görünüm kazandı. Yapılan geliştirme; tuşları yeniden konumlandırmayı ve depolama alanını sürücünün soluna yeniden tasarlamayı da kapsadı. Gelişmiş depolama konsepti daha fazla alan sağlarken yeni formunda; A4 klasörler/dosyalar, büyük içecek şişeleri veya cep telefonları gibi sık kullanılan araçları saklamaya daha uygun hale geldi. Neredeyse görünmez ısıtma tellerine sahip optimize edilmiş ısıtılmış sürücü penceresi, sürücü için daha fazla konfor ve güvenlik kazandırdı. Ek bir seçenek olarak, bu pencere laminasyonlu emniyet camında da mevcut olup, ısıtma telleri sadece 0.02 mm çapındadır. Dahası, bölmeler arasına yerleştirilen filmdeki UV filtresi sayesinde, otobüse yalnızca % 1 UV ışını girebilir.

 

NEOPLAN Tourliner,Busworld 2017’de tanıtıldı

MAN’nın çok yönlü modeli olan yeni NEOPLAN Tourliner, premium segmentte ihtiyaç duyulan tüm özellikleri sunuyor. NEOPLAN Tourliner’ın iki akslı 13 metrelik modeli, bu yıl Busworld 2017'de MAN’ın araç versiyonlarına eklendi. Ayrıca, LED ana farlar serinin standart donanımlarına arasına alındı.

Yeni NEOPLAN Tourliner, NEOPLAN ailesinin bir parçası olduğunu ilk bakışta hissettiriyor. Şık bir şekilde tavana uzanan ön kısım, ‘kuyruklu–yıldız’ tasarımı, klima kontrol ünitesi, daha da belirgin farlar (2016 sonundan bu yana tüm NEOPLAN otobüslerinin özelliği olan siyah arka plana sahip ve ‘Angel Eyes’ LED gündüz farları) ve çok övgü alan ‘Sharp–Cut’ keskin hatlara sahip tasarım, kusursuz bir NEOPLAN resminin parçalarını tamamlıyor. Bu araç, kusursuz üst segment otobüs görünümünü korurken, var olan filosuna standart segmentte otobüs eklemek isteyenler için de ideal bir seçenek oluşturuyor.

Geçen yıl iki ve üç akslı modellerin piyasaya sürülmesinin ardından, Kortrijk'de düzenlenen Busworld 2017’de, model yelpazesini zenginleştirecek ekstra uzun iki akslı modeli satışa sunulacağını duyuran MAN, 13.103 mm'lik yeni NEOPLAN Tourliner ile 59 yolcu için rahat oturma imkanı sunuyor. 14.3 m3'e kadar olan bagaj kapasitesi, bu otobüsün ekonomik şehirlerarası seyahatler için olduğu kadar gezi ve günlük turlar için de ideal bir seçim olmasını sağlıyor. 19.5 tona kadar olan toplam ağırlığı da 13 metre iki akslı otobüsün olası kullanımlar açısından esnekliğine katkıda bulunuyor.

Yolcular ve sürücüler için üst donanım özellikleri

Yeni NEOPLAN Tourliner, uyumlu renklere sahip; aydınlık ve ferah iç mekan, erişimi kolay bagaj rafları ile yolcularını evlerinde hissettiriyor. Yeni renk konsepti, lüks bir atmosfer yaratan gri tonları ve bej tonlarının cesur kullanımı ile fark yaratıyor. Otobüs’ün iç aydınlatmasında kullanılan LED ışıklar, aydınlatma tasarımı alanındaki yeni gelişmelerden öncü örnekler sunuyor. Araç içi havalandırmasını iyileştirmek için havalandırma sistemi tamamen revize edilen NEOPLAN da; ayrı ayrı ayarlanabilen dolaylı havalandırma sağlayan yeni üniteler sayesinde servis setlerinde artan konfor seviyesini hissettiriyor.

NEOPLAN Tourliner, sürücüsüne ergonomi de göz önünde bulundurularak optimize edilmiş bir çalışma alanı sunuyor. Sürücü kokpiti her yönü ile yüksek kalite ve üst düzey işçiliğe sahip. Kokpitte yapılan geliştirmeler arasında, A4 klasör ya da büyük bir içecek şişesi gibi sık kullanılan öğeleri barındıracak şekilde geliştirilmiş kontrol panelinin revizyonu yer alıyor. Kontrol tuşları kullanıcı ergonomisini geliştirmek için aralıklarla yerleştirilirken, yolculuğu canlandıran yeni nesil Multi Me-dia Coach (MMC) bilgi-eğlence sistemi temel sürümü (5 inçlik ekran) veya gelişmiş sürümü ile (7 inçlik ekran) kullanılabiliyor. Sistem, ses girişi ve aynı anda iki akıllı telefonu bağlama seçeneği de dahil olmak üzere bir dizi yeni özelliği barındırıyor.

Neredeyse görünmez ısıtma tellerine sahip optimize edilmiş ısıtılmış sürücü camı, sürücü için daha fazla konfor ve güvenlik sağlıyor. 2018 modelinden itibaren, bu cam için standart olarak 0.02 mm çapında ısıtma tellerine sahip laminasyonlu güvenlik camı kullanılacak. Ayrıca, bölmeler arasında konumlandırılan filmdeki UV filtresi sayesinde, yalnızca yüzde 1 UV ışınları otobüste girebilecek.

Kamu Satış’ta da başarımız devam ediyor

2017 yılında hızlı başlayan kamu alımları yılın ikinci yarısında hız kesti. Kamu satış birimimiz 2017 yılında 200 adetlik direkt satış yapmıştır. Yine geçmiş yıllarda olduğu gibi MAN, özel amaçlı kullanım gerektiren ve çok özellikli araçların ihtiyaç duyulan segmentlerde tercih sebebi olmaya devam etmektedir. Satışların dağılımına bakıldığında ana kalem itfaiye gurubu sonrasında ise ağır şartlarda çalışacak olan vinç, damper ve çift çeker çekicilerden oluşmaktadır.

 

 




Bu haber 1339 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER OTOBUS Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
FOTO GALERİ
  • LOGITRANS 2017
    LOGITRANS 2017
  • TORA- PETROLEUM 2015
    TORA- PETROLEUM 2015
  • TURPAK- PETROLEUM 2015
    TURPAK- PETROLEUM 2015
  • MEPSAN- PETROLEUM 2015
    MEPSAN- PETROLEUM 2015
  • TEKSER- Petroleum 2015
    TEKSER- Petroleum 2015
  • Asis- PETROLEUM 2015
    Asis- PETROLEUM 2015
  1. LOGITRANS 2017
  2. TORA- PETROLEUM 2015
  3. TURPAK- PETROLEUM 2015
  4. MEPSAN- PETROLEUM 2015
  5. TEKSER- Petroleum 2015
  6. Asis- PETROLEUM 2015
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Tora Memnuniyet Platformu
    Tora Memnuniyet Platformu
  • Kässbohrer Swap Body
    Kässbohrer Swap Body
  • Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
    Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
  • Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
    Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
  • TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
    TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
  • ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
    ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
  1. Tora Memnuniyet Platformu
  2. Kässbohrer Swap Body
  3. Araçtan Öde Gilbarco Veeder Root
  4. Mercedes-Benz Türk 50. Yılında 50 Startup'ı Destekliyor
  5. TEMSA & Aselsan AvenueEV tanıtım filmi
  6. ZF Türkiye, Transist 2016 Fuarı'na katıldı
VİDEO GALERİ
YUKARI