09-03-2013 00:21:55 Son Güncelleme: 23-12-2013 00:31:55

MEPSAN DÜNYA MARKASI OLMA YOLUNDA HIZLA İLERLİYOR

Son 2 senedir hız verdikleri kurumsallaşma çalışmalarını, mevcut yönetimin çalışma ve yetki alanlarını arttırmak ve alınacak kararlarda çok daha hızlı hareket etmek adına oluşturdukları yeni icra kurulu ile tamamlayan Mepsan, bu anlamda, uzun vadeli kariyer planlarının yapılabileceği bir şirket olma özelliği de taşıyor.

Satış ve pazarlamanın lokomotif olduğu, üretim, saha hizmetleri, mali işler ve insan kaynakları ile dört ayrı koldan, karar ve imza yetkileri artırılmış dört genç müdür ile faaliyetlerini sürdüren Mepsan, böylelikle vizyonuna uygun, saygın ve güvenilir bir dünya markası olma yolundaki hedeflerine daha hızlı ulaşacak.

            Almanya'da dünya tanıtımını yaptıkları, Türkiye'de ise, Petroleum İstanbul 2013 Fuarı'nda görücüye çıkaracakları 6 değişik modeldeki Turquoise dispenserleri, estetik ve fonksiyonelliği ile beğeni kazanırken,  Türkiye şartlarına en iyi cevap verebilen güvenlik özellikleriyle de ön planda.

            Mepsan'ın son dönem faaliyetleri, 2013 yılı beklenti ve hedeflerine ilişkin röportaj gerçekleştirdiğimiz Mepsan İcra Kurulu Üyesi ve Satış Direktörü Batuhan Kıroğlu sorularımızı cevaplandırdı:

            -- Mepsan'ın son dönem çalışmalarıyla ilgi bilgi verir misiniz?

            Son 5 senedir EPDK'nın akaryakıt sektörünü disiplin altına almak adına getirdiği düzenlemeler, akaryakıt endüstrisindeki dinamikleri şekillendiriyor. Dolayısıyla bu açıdan baktığımız zaman, bizler her ne kadar yenilikçi bir ürün üretsek de, devletin bu endüstriye uygulamak istediği standartaları iyi takip etmezsek ve bunları ileriye dönük olarak iyileştirip geliştiremezsek, o zaman yaptığımız ürünün Türkiye şartlarında kabul görme olasılığı yoktur.

            Mepsan 20 senelik bir şirket olup, son 5 senesinde teknoloji alanında çok fazla yatırımın içersinde yeraldı. Mepsan baktığınız zaman bir yazarkasa üretim ya da otomasyon şirketi değildi. Ama bu endüstrideki tecrübelerimizi yazarkasa üretimi ve otomasyon üzerinde yoğunlaştırdık. Mepsan yazarkasa üretimine sıfırdan başlamış bir şirket olmasına rağmen, bugün Türkiye'nin %30'na yakın istasyonunda yazarkasalarımız kullanılıyor.  Otomasyon endüstrisine de girişimiz buna benzer olmuştur. EPDK'nın sektör için koymuş olduğu kurallar, bizim için üretimde yeni kapılar açtı. Mepsan, % 25 pazar payına bir anda ulaştı. Mepsan'da sektör dinamiklerini ve taleplerini iyi algılayan ve bu doğrultuda katma değerler yaratan bir şirket olarak, üzerine düşen görevi yapmış ve haklı olarak bu başarıya ulaşmıştır.

            -- Mepsan'ın bu başarıya ulaşmasındaki sırrı nedir?

            Başarımızdaki etkenlerde bir değil bir çok dinamiğin rolü olduğunu düşünüyorum.  Mepsan üretime başlamadan evvel,  sahada teknik hizmetler veren bir şirketti. Sahayı bilen bir firma üretime geçtiğinde, sahanın tam da ihtiyacı olan ürünleri çıkarması tesadüf olmuyor. Dolayısıyla Mepsan'ın sahayı iyi bilmesi, müşterinin ve sahanın taleplerini iyi analiz edip, değerlendirmesi sonucu başarılı bir ürünün sunulması kaçınılmaz oluyor.

            Başarımızdaki ikinci etken, ekibimizdeki tüm departman yöneticilerinin en az 10-15 senedir, bu grubun çatısı altında görevlerini icra ediyor olmalarıdır.  Dolayısıyla güç, bilgi birikimi sadece bir kişi elinde değil, bir ekibin elinde olmuş oluyor.

            Üçüncüsü, her ne kadar Genel Müdürlük İstanbul'da olsa da, Konya'da üretim yapıyoruz. Dolayısıyla da Anadolu kültürü ne demek, esnaflık ne demek, ticaret ne demek biliyoruz. Burası kurumsal bir şirket olabilir ama, kendi kültürümüzün esnaflık anlayışı ile hizmet veriyoruz.

            Başarımızdaki asıl en önemli etken şudur;  biz bu şirketi kurumsal anlayışla yönetsek de, yatırım ve kararların alınmasında çok hızlı hareket eden bir yapıdayız.  Bugün karar verir, hemen yarın uygulamak isteriz. Bu esneklikte bir çalışma yapımızın olması da bize başarıyı getiriyor.

            -- Turquoise dispenser modelleri hakkında bilgi verir misiniz?

            Akaryakıt pompaları yakın zamana kadar, yurtdışından ithal edilip getirilmiş ve yüksek kar marjlarıyla satılmış ürünler olmuş. Daha sonra Türk üreticiler, bu işe girmeye başlayınca ister istemez rekabet arttı. Rekabet artınca, fiyatlar da aşağıya indi. Bunun yanında müşteriler artık aynı tarz ürünleri kullanmak istemiyorlar.  Hem petrol şirketleri, hem de EPDK'nın değişen standartları eşliğinde, ürünler üzerinde görsellik, dizayn, fonksiyonellik ve güvenlik gibi kriterler önemli bir hale geldi. Müşteri petrol istasyonuna gittiği zaman gördüğü tek şey; petrol şirketi markası ve pompa.  Bunun için pompanın kullanıcıya görsel anlamda hitap ediyor olması lazım. Dolayısıyla Turquoise'ın üretilmesindeki en büyük neden görsellik ve dizaynıydı. Güvenlik kriterinin de ön planda olduğu turquoise dispenserleri üzerinde, devlet ve Epdk'nın istekleri dışında hiç bir faaliyet yapılamayacak.  Hiçbir yedek parçası değiştirilemez, hiçbir ilave ekipman üzerine takılamaz ve yetkisiz bir personel pompaya müdahele edemez.  Akaryakıt pompalarını online olarak sahada takip edilebilir hale getirdik. O akaryakıt pompasına servis vermeye giden arkadaşımız, o pompaya müdahele etme iznini  almak için merkezden elindeki akıllı telefona şifre isteyecek. Böylelikle o arkadaşın doğru şifre ile doğru lokasyonda olup olmadığını, uydu üzerinden takip edebileceğiz. Bu sunmuş olduğumuz güvenlik paketi ile yabancı markaları dahi peşimizden koşturacağımızı düşünüyorum.

            Fonksiyonellik anlamında da pompa üzerinde bir çok uygulama geliştirdik.  Dispenser üzerinde fiş alabildiğimiz yazar kasa var. Ödeme yapmak için kredi kartı okuyucuları mevcut.  Yine Sadakat programı var. Tüm bu fonksiyonlar, istasyona gelen müşterinin arabasından inmeden tüm işlemlerini yapabilmesi adına geliştirildi. Turquoise modelleri üzerinde tüm bu fonksiyonları standart hale getirmeye çalıştık.  

            -- 2013 yılı hedefleriniz nelerdir?

            Petroleum İstanbul 2013 fuarında lansmanını yapacağımız Turquoise dispenserlerinin, fuar sonrası hızlı bir şekilde pazarlama kampanyasına başlayacağız. Bu konuyla ilgili çok güzel gelişmelerin yaşanacağına inanıyorum.  Türkiye'nin 2023 yılı ihracat hedefi doğrultusunda, Mepsan olarak biz de bir hedef edindik.  Önümüze koymuş olduğumuz 10 sene sonunda, Mepsan'ın bir dünya markası olarak konumlanmasını istiyoruz. Bu bizim için büyük bir vizyon ama ulaşamayacağımız bir hedef değil. Bugün 35 ülkede Mepsan olarak Türk bayrağını dalgalandırıyoruz. Bundan sonrada tüm dünyanın beğendiği bir Türk markası haline gelmek için çalışacağız.

           

 

 
  •   Etiket
  •   Okuma Bu haber 5676 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI