20-02-2015 22:42:26 Son Güncelleme: 20-02-2015 22:45:26

Çevreci metro projeleri ile torunlara yatırım

İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Turan Söylemez: “Elektrikli raylı sistemlerle gerçekleşecek projeler, sadece günlük hayatımızı kolaylaştırmakla kalmayacak; enerji tasarrufu, hava kirliliğinin azalması, düşük karbon emisyonu gibi çevreci özellikleriyle aslında gelecek nesillere yapılmış bir yatırım olacak”
Çevreci metro projeleri ile torunlara yatırım

Metro ve raylı sistemlerin geleceği,  Ticari Eşleştirme Derneği tarafından 9-10 Nisan tarihlerinde İstanbul ‘da düzenlenecek  “İstanbul MetroRail Forumu ve Sergisi”nde bütün yönleriyle ele alınacak.

İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Turan Söylemez, İstanbul MetroRail Forumu’nun;  çevreci, hızlı, engelli dostu, entegre ve sürdürülebilir metro yatırımlarına ışık tutacağını söyleyerek,  “En çevreci ulaşım aracı olan raylı sistemleri  kendimiz için değil; torunlarımız için istiyoruz” dedi.

Söylemez, günümüzde, ulaşım ve toplu taşımacılıkla ilgili herhangi bir konuyu planlarken, dünyamızın geleceğini ve sınırlı enerji kaynaklarını göz ardı etmemizin mümkün olmadığını vurgulayarak, bu sebeple uzun vadeli kent içi ulaşım planlamalarında, en gerekli ve en kaçınılmaz teknik çözümün raylı sistemler olduğunun altını çizdi.

Söylemez, metropollerin bir an önce yaygın raylı sistem kullanımına geçmesiyle benzin ve türevlerinin kullanımında belirgin bir düşüş sağlanacağını,  çevre kirliliğine sebep olan etkenlerin azalacağını kaydetti.

Ulaştırma Bakanlığı’nın akıllı ulaşım sistemleri strateji belgesi ve eylem planına göre 2023’e kadar bütün ulaşım türlerinde entegre, güvenli, etkin, verimli, yeniliğe açık, insana saygılı, çevre dostu, sürdürülebilir ve akıllı bir ulaşım ağına erişmenin hedeflendiğini hatırlatan Söylemez, bu amaca yönelik olarak kent içi ulaşımda metrolara düşen görevin çok büyük olduğunu bildirdi. Söylemez, “Marmaray, Avrasya Tüp Geçiş, YHT’ler, belediyelerin raylı sistem uygulamalarındaki artış… Hepsi bunun somut göstergesi” dedi.

Türkiye’nin elektrikli raylı hatlarda bugün itibariyle 3.646 kilometre biten, 6.130 kilometre devam eden yatırımı olduğunu kaydeden Söylemez, “2023 yılı için hedefin toplam 25.000 kilometre demiryolu ağı olduğunu dikkate aldığınızda, hem yatırımın büyüklüğü,  hem de bu yatırımlar sayesinde elde edilecek çevresel kazanımlar daha rahat anlaşılıyor. Metrolar ve daha genel olarak bakıldığında tüm raylı sistemler için yapılan yatırımlar için öngörülen milyarlarca dolarlık yatırım misliyle geri dönecek” diye konuştu.

Kent içi toplu taşımacılıkta kullanılan raylı ulaşım sistemleri; hafif raylı sistemler, tramvaylar, metrolar, banliyö trenleri, manyetik yataklı sistemler ile üst yollu elektrikli, toplu taşıma sistemi olan monorail’den oluşmakta.

Hava kirliliği, gürültü ve kaza olasılıkları gibi çevresel karşılaştırma kriterleri bazında incelendiğinde,  elektrik enerjisi ile çalışan sistemlerin seçimi, atmosferik kirlenmelerin azalmasına katkıda bulunacağı gibi daha az gürültülü ve daha huzurlu bir hayata kavuşmamızda da etkin rol oynayacaktır.

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI