03-11-2015 22:50:25 Son Güncelleme: 03-11-2015 23:00:25

OMSAN LOJİSTİK, VİZYONU DOĞRULTUSUNDA İLERLİYOR

Türk lojistik sektörünün en değerli markası OMSAN, ilk küresel Türk lojistik şirketi olma yolunda hızla ilerliyor.
OMSAN LOJİSTİK, VİZYONU DOĞRULTUSUNDA İLERLİYOR

Kuruluşundan bu yana müşteri odaklı hizmet anlayışı ile müşterilerine sürekli değer yaratarak ilk küresel Türk lojistik şirketi olma vizyonuna sağlam adımlarla ilerleyen OMSAN, gerek Türkiye gerekse Avrupa’da üst üste aldığı saygın ödüllerle başarısını tescil etmiştir.

 

OMSAN Genel Müdürü Osman Küçükertan,  2015 yılının ilk 9 ayına yönelik finansal ve operasyonel iş sonuçlarının,  OMSAN’ın 2015 yılını hedeflerine uygun bir şekilde tamamlayacağını gösterdiğini ifade ederek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“OMSAN; Dünyanın önde gelen marka değerlendirme şirketlerinden biri olan Brand Finance tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin En Değerli Markaları - 2015” araştırması sonuçlarına göre Türkiye’nin en değerli lojistik markası seçilerek, bir kez daha listeye lojistik sektöründen giren en değerli marka olmuştur.

OMSAN; Emniyetli ve Ekonomik Sürüş Simülatörü’nün çevresel katkıları sebebiyle, Fransa merkezli Otherways Management & Consulting Association  tarafından geçtiğimiz Temmuz ayında düzenlenen bir organizasyonda, uluslararası düzeyde saygın bir çevre ödülü olan “The Green Era Award” ödülünü almaya hak kazanmıştır.

Önemli bir müşterimiz olan Air Liquide Türkiye, operasyonlarının başlangıcından beri Air Liquide araçları ile kazasız olarak yapılan ve önemli bir kilometre taşı olarak kabul edilen 1 Milyon kilometre sınırının aşılması nedeniyle almış olduğu HSE (Sağlık - Emniyet – Çevre) ödülündeki payından ve desteğinden ötürü iş ortağı olarak OMSAN’a teşekkür belgesi vermiştir.

İletişim ve medya alanındaki çalışmaları ile dünyanın en önemli pazarlama ve iletişim programlarından biri olan uluslararası MarCom Ödülleri’nde OMSAN, Bütünleşik Pazarlama Kategorisi’nde Platin Ödül’e, kurumsal ilan çalışmaları ile Kurumsal Reklamcılık Kategorisi’nde ise Altın Ödül’e layık görülmüştür.

 

Türkiye’nin en büyük insan kaynakları sitesi Kariyer.Net tarafından her yıl düzenli olarak verilmekte olan İnsana Saygı Ödülleri kapsamında ise OMSAN’a üçüncü kez “İnsana Saygı Ödülü verilmiştir.

 

Araçları güvenli şekilde kullanmaları, çalışmış oldukları şirketlere ve meslek kurallarına bağlılık göstermek suretiyle lojistik sektörünün onurunu yüceltmeleri ve imajını güçlendirmeleri sebebiyle 14 OMSAN sürücüsü IRU Onur Nişanı’na layık görülmüştür.

 

2015 yılının ilk 9 ayı itibariyle OMSAN, her biri kendi sektöründe öncü olan önemli firmaları müşteri portföyüne eklemiştir. OMSAN, Yıldız Holding bünyesinde faaliyet gösteren ve Türkiye’nin en yüksek yağ işleme kapasitesine sahip firması olan BESLER’in likit ve margarin ürünleri için serbest depolama, elleçleme, katma değerli hizmetler ve dağıtım hizmetleri sunmaya başlamıştır. BESLER’in İstanbul Anadolu Yakası Pendik Tesisleri’nde bulunan toplam 3 deposunda yerinde yönetim modeliyle hizmet veren OMSAN, depolarda stoklanan ürünlerin tüm Türkiye dağıtımını da gerçekleştirmektedir.

 

OMSAN yine bu zaman dilimi içerisinde çimento sektörünün öncü firmalarından Denizli Çimento’yu müşteri portföyüne eklemiştir. Faaliyetleri kapsamında demiryolu taşımacılığının oranını artırmayı önemli bir hedef olarak belirleyen OMSAN; Denizli Çimento’nun Kütahya / Tunçbilek’ten, TCDD’nin Denizli / Kaklık İstasyonu’na yapılan kömür taşımalarını ve yine Denizli Çimento Fabrikası’ndan İzmir / Aliağa`ya yapılan dökme çimento taşımalarını demiryolu ile gerçekleştirmektedir.

Bunun dışında OMSAN; müşterisi olan BOSCH’un ısıtma ve soğutma grubu ürünlerine ilave olarak, otomotiv yedek parça, el aletleri ve güvenlik ekipmanlarını kapsayan ürünleri için de serbest depolama, gümrüklü depolama, elleçleme ve diğer katma değerli hizmetlerini sunmaya başlamıştır.”

 

OMSAN Genel Müdürü Osman Küçükertan,  Türk lojistik sektörünün avantajlı ve dezavantajlı yanlarına ilişkin şu görüşlerini paylaştı.

“Araştırma firmaları tarafından yapılan çalışmalara göre, Türkiye’de lojistik sektörünün toplam büyüklüğünün yaklaşık 300 milyar TL olduğu ve 3PL hizmet sunan lojistik firmaların ise bu pazardan aldığı payın yaklaşık 24 Milyar TL olduğu tahmin edilmektedir. Dünya Bankası Küresel Lojistik Performans Endeksi’nin 2014 yılı sonuçlarında ise ülkemiz 160 ülke arasından 30. Sırada bulunmaktadır. Türkiye’nin genel ekonomik durumu ile lojistik sektörünün büyüme oranları birlikte incelendiğinde lojistik sektörünün genel ekonomiden daha hızlı büyüdüğü görülmektedir. Hızla büyüyen bir pazarda faaliyet göstermek önemli bir avantaj olarak değerlendirilmektedir.

 

Ancak, Türkiye ekonomisinin üzerinde bir büyüme ivmesine sahip olan Türk lojistik sektörünün büyümesine engel bir takım etkenler de bulunmaktadır. Karayolu taşımacılığı kapsamında Gümrük Yönetmeliği ve Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirliği sisteminde yapılan değişikler halen netleşememiştir. Bunun dışında altyapı eksikliklerinden kaynaklanan verimsizlikler, hukuki altyapı eksiklikleri, mevzuatların getirdiği bürokratik engeller, lojistik konusunda eğitimli işgücünün azlığı ve teknolojinin yeterince etkin kullanılamaması, geçiş belgesi, kota ve vize sorunları ile yüksek otoyol vergilerinin varlığı lojistik hizmeti sunan şirketlerin işini zorlaştırmaktadır. “

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI