21-10-2016 14:56:31 Son Güncelleme: 21-10-2016 22:27:31

OTOKAR’IN KOÇSİSTEM VE İSBAK İŞBİRLİĞİYLE YÜRÜTTÜĞÜ PROJE TAMAMLANDI

Büyük şehirlerde yaşanan hızlı nüfus artışı, "Akıllı Şehirler" ve "Güvenli Ulaşım" kavramlarını da beraberinde getirdi. Türkiye'nin lider otobüs üreticisi Otokar, Türkiye'nin lider bilgi teknolojileri şirketi KoçSistem ve İSBAK, nesnelerin interneti dönemine ülkemizde öncülük edecek akıllı ulaşım teknolojisi projesi CoMoSeF'i tamamladı. 4 yılda geliştirilen proje ile akıllı otobüsler birbirleriyle, yol kenar üniteleri ve trafik sinyalizasyon sistemiyle konuşacak. CoMoSeF ile sürüş kalitesi artarak, trafikte maksimum güvenlik sağlanacak.
OTOKAR’IN KOÇSİSTEM VE İSBAK İŞBİRLİĞİYLE YÜRÜTTÜĞÜ PROJE TAMAMLANDI

öncülük edecek proje; Otokar Genel Müdür Yardımcısı Murat Ulutaş, KoçSistem Genel Müdür Yardımcısı Can Barış Öztok, İSBAK Genel Müdür Yardımcısı Dr. Fatih Gündoğan'ın katılımı ile Otokar’ın Sakarya fabrikasında tanıtıldı. Bir Avrupa Birliği programı olan CoMoSeF projesinin pilot uygulamaları ise İstanbul ve Sakarya’da gerçekleştirildi.

olmak üzere tüm metropollerde yaşam kalitesini artırmaya yönelik projelerimizi uygulamaya geçiriyoruz. CoMoSeF projesinin Türkiye koordinatörü olarak; akıllı ulaşım sistemleri alanında sahip olduğumuz deneyimi insan ve çevre odaklı çözümlere dönüştürürken, gezegenimizdeki karbon ayak izimizi de küçültüyoruz.”

 

ARTIK ARAÇLAR BİRBİRLERİYLE KONUŞUYOR

Geleceğin İş Birlikçi Mobil Hizmetleri (Co-Operative Mobility Services of the Future (Co-MoSeF); yol, hava ve trafik durumu bilgilerini araçlara aktararak güvenli sürüş sağlanmasını hedefliyor. Geleceğin akıllı trafik sistemlerini ortaya koyma hedefiyle yürütülen proje kapsamında geliştirilen sistem sayesinde artık araçlar birbiriyle konuşup, yol kenarı üniteleriyle haberleşip, trafik sinyalitasyon sistemlerinden an ve an bilgi alabilecek. Özellikle büyükşehirlerde trafik yönetimini önemli ölçüde kolaylaştıracak CoMoSeF ile elde edilen veriler, sürüş güvenliğini artırmak ve trafik yönetimini desteklemek için kullanılacak. Bu bilgiler mobil uygulamalar ve servis aracılığıyla sürücü, yolcu ve trafik otoritelerinin hizmetine sunulacak.

 

PROJE AVRUPA’YA ÖRNEK OLDU

Eureka Celtic-Plus kapsamında desteklenen projenin çalışmalarına Avrupa’da 2012 yılında başlandı. Türkiye konsorsiyumu ise 2013 yılında oluşturdu. Türkiye konsorsiyumu tarafından proje faaliyetlerinin tamamlanması 25 ayda gerçekleştirildi. Söz konusu projede, ISBAK’ın ana görevi, yol kenarı ünitesinden alınan verilerin araçlara ve merkezi sisteme iletilmesi oldu. KoçSistem, araç-araç ve araç-yol kenarı ünitesi haberleşmesini sağlarken, Otokar; araçlardaki mevcut haberleşme hatlarında yer alan mesajların, KoçSistem’in ara birimine ulaştırılmasından sorumlu. Ayrıca araç-araç ve araç-yol ünitesi haberleşmesi ya da sistemden gelecek mesajların kullanıcıya iletilmesi üzerine çalışmaları da Otokar tarafından gerçekleştirildi.

 

Ulaşımda dünyaya örnek teşkil eden proje sayesinde trafik ile ilgili tüm oluşumlara ortak bir alt yapı faydası sunulacak. Örneğin yolda bir kaza varsa diğer araçlar için yol güvenliğinin sağlanması, araçlardan istasyona kaza bilgisinin gelmesi, istasyonun en yakın kurtarma servisine bu haberi iletmesi, acil servis görevlilerinin en kısa sürede olay yerine ulaşmaları ve duruma müdahale ederek trafiği açmaları mümkün olacak. Proje sayesinde yolda gerçekleşen bir kaza durumunda araçlar farklı güzergâha yönlendirilebilecek. CoMoSeF hayata geçtiğinde araçlar arası iletişim hem GPS hem de wireless olarak sağlanacak. Araçlardan hız bilgisi, yol durumu, trafik yoğunluğu, kavşak bilgileri, hava koşulları hakkında bilgi alınacak ve araçlar bu bilgileri sistem üzerinden paylaşacak.

 

7 ayrı ülkeden 21’den fazla iş ortağı katılımıyla yürütülmüş olan CoMoSef projesinde, Türkiye konsorsiyumu araç üstü demoyu gerçekleştiren tek konsorsiyum olma özelliğini taşıyor. Ayrıca, Türkiye konsorsiyumu tarafından yürütülen proje, Avrupa’da başarılı uygulamalar arasında gösteriliyor.

 

AKILLI OTOBÜSLERİN VE COMOSEF’İN HAYATIMIZA KATKILARI

Otokar’ın Sakarya fabrikasında tanıtılan CoMoSeF kapsamında çalışılan senaryolar ise şöyle:

Yol Durumu Bilgisi: Sistem, yol kenarı ünitelerinden aldığı bilgiyi araçlara ileterek; Buzlu Yol, Bozuk Yol, Kapalı Yol, Kaygan Zemin gibi uyarıları sürücüye bildiriyor.

Trafik Kazası Bilgisi: Sürücülere trafik kazasının büyüklüğünü, yönünü ve kaza mahalline olan mesafeyi bildiriyor.

Yol Çalışması Bilgisi: Sürücülere yol çalışması bilgisini ve yol çalışmasına kalan mesafeyi aktarıyor.

Trafik Yoğunluğu Bilgisi: Sistem araç yönüne göre trafik yoğunluğu bilgisini sürücülere bildiriyor.

Çarpışma Uyarısı: Sistem diğer araçlardan aldığı bilgiler doğrultusunda kavşağa yaklaşan araçlarda çarpışma olasılığı varsa sürücüleri uyarıyor ve mesafe bilgisi veriyor.

Öncelikli Araç Uyarısı: Sistem; itfaiye, ambulans, polis ya da çekici/kurtarıcı gibi araçların vermiş olduğu öncelikli araç yaklaşma uyarısı doğrultusunda sürücüleri bu araçlara trafikte öncelik verilmesi amacıyla uyarıyor.

Hız Sınırı Uyarısı: Aracın bulunduğu yoldaki hız sınırının aşılması halinde sürücüler uyarılıyor. Ayrıca bulunan bölgede yeşil dalga sistemi varsa yeşil dalga hız bilgisi sürücülere iletiliyor.

Sinyalizasyon Bilgisi: Sinyalizasyon sistemlerinden alınan bilgi sürücülere iletiliyor, trafik ışığı değişim süresi araç içi bilgilendirme ekranında görülebiliyor. Trafik ışığı kırmızı yanıyor ve araç hareket halinde ise yeşil ile geçilebilecek ideal ortalama hız bilgisi de sürücüye iletiliyor. 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI