22-05-2015 13:06:43 Son Güncelleme: 22-05-2015 13:10:43

LAMBORGHİNİ’NİN BOĞALARI İSTANBUL AUTOSHOW’DA SERGİLENİYOR

Doğuş Otomotiv - Lamborghini; TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen 15. İstanbul Autoshow'da yeni Huracan LP 610-4’ünyanısıra, Aventador LP 700-4 Roadster’i otomobil severlerin beğenisine sundu.
LAMBORGHİNİ’NİN BOĞALARI İSTANBUL AUTOSHOW’DA SERGİLENİYOR

YENİ HURACAN LP 610-4: LÜKS SÜPER SPOR OTOMOBİLLERDE YENİ BİR BOYUT

 

Yeni Huracan, Gallardo'nun tasarım dilinde de bir devrime imza atıyor ve çizgilerinde de saflığı temsil ediyor: Hassas teknoloji ve üst düzey el işçiliği, sert köşeler, tek parça ve işlenmiş hacimler ve hassas yüzeylere sahip cesur bir tasarımla bir araya geliyor. Başlangıç noktası Huracan’ın siluetiydi. Bu siluet ise, ön bölümü kokpitle ve arka bölümle birleştiren tek bir çizginin tanımladığı bir profile sahip bir otomobil yaratma arzusundan kaynaklanıyordu.

Yan camlar topluca bakıldığında altıgen bir şekil oluşturuyor ve otomobilin profiline camdan bir mücevher gibi yerleşiyor. Ayrıca, akşam olduğunda da Huracan'ın bir Lamborghini olduğunu anlamamak artık imkansız. Yalnızca ana farlar full LED aydınlatmayla donatılmakla kalmadı, aynı zamanda diğer ışıklandırma fonksiyonları da bu segmentte ilk kez standart bir özellik olarak sunulan en son LED teknolojisine sahip.

 

LAMBORGHINI AVENTADOR LP 700-4 ROADSTER: EN HEYECAN VERİCİ OTOMOBİL

 

Aventador LP700-4 Roadster daha önce görülmemiş bir performans sunuyor. Araç 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 3.0 saniyede tamamlıyor ve 350 km/s maksimum hıza erişebiliyor.

Bu rakamlar 700 HP gücündeki 6.5 litrelik V12 motor, yedi ileri vitesli ISR şanzıman ve itici milli süspansiyon ile bir araya geldiğinde Aventador Roadster’ı rakipsiz ve benzersiz bir süper spor otomobil yapıyor.

 

Roadster’ın V12 motorunda, motor kısmi kapasiteyle çalışırken devreye giren bir silindir deaktivasyon sistemi de yer alıyor. Stop & Start sisteminde yer alan ve supercaps olarak bilinen yüksek performanslı kapasitörler gerektiğinde motoru devreye sokabiliyor. Bu, süper spor otomobil segmentinde tam anlamıyla bir ilk olarak öne çıkıyor.

 

YENİ LAMBORGHİNİ HURACAN LP 610-4:

LÜKS SÜPER SPOR OTOMOBİLLERDE YENİ BİR BOYUT

 

Yeni Huracan, Gallardo'nun tasarım dilinde de bir devrime imza atıyor ve çizgilerinde de saflığı temsil ediyor. Hem Automobili Lamborghini hem de lüks süper spor otomobil segmentinde yeni bir dönem başlıyor: Yepyeni Huracan Lamborghini, artık ikonlaşan Gallardo'nun halefi olarak,  segmentinde lüks süper spor otomobiller için kriterleri yeniden tanımlıyor. Kusursuz ve benzersiz tasarımı, inovatif teknoloji paketi, olağanüstü dinamikleri ve mükemmel kalitesiyle Huracan, süper spor otomobil deneyimini yeni bir düzeye taşıyor. Huracán sürüşü kolaylaştıran yol davranışlarının yanı sıra olağanüstü performansı hem lüks hem de sportif bir görünümle birleştiriyor. Huracan ile birlikte Lamborghini de geleceğe dönük büyük bir adım atarken, bu yeni otomotiv efsanesiyle markanın şanlı tarihine de yeni bir sayfa ekliyor.

 

İSİM

Toplam 14.022 olan üretim adediyle Lamborghini Gallardo, bugüne kadar geliştirilen en başarılı Lamborghini oldu ve 10 yıllık yaşam süresi boyunca Lamborghini markasını da yepyeni bir düzeye çıkarttı. Yeni Huracan, Gallardo’nun yakaladığı satış başarısını daha yükseklere taşımayarak Lamborghini’nin gelmiş geçmiş en başarılı modeli olmayı hedefliyor. Huracan en son detayına kadar sıfırdan geliştirildi ve aynı Gallardo ve diğer birçok Lamborghini modeli gibi adını da boğa güreşlerinden aldı. Güreşlerde yer alan boğa cinslerinden biri olan ve İspanyol Conde de la Patilla ırkından gelen Huracan, olağanüstü cesareti ve güçlü saldırma güdüleriyle tanınıyor. Ağustos 1879'da Alicante'de güreşen Huracan ve burada hem vazgeçmeyen karakterini hem de inatçılığını ve yenilmezliğini ortaya koyarak, boğa güreşleri tarihinin de efsaneleri arasındaki yerini aldı.

 

TASARIM

Yeni Huracan, Gallardo'nun tasarım dilinde de bir devrime imza atıyor ve çizgilerinde de saflığı temsil ediyor: Hassas teknoloji ve üst düzey el işçiliği, sert köşeler, tek parça ve işlenmiş hacimler ve hassas yüzeylere sahip cesur bir tasarımla bir araya geliyor. Başlangıç noktası Huracan’ın siluetiydi. Bu siluet ise, ön bölümü kokpitle ve arka bölümle birleştiren tek bir çizginin tanımladığı bir profile sahip bir otomobil yaratma arzusundan kaynaklanıyordu.

Yan camlar topluca bakıldığında altıgen bir şekil oluşturuyor ve otomobilin profiline camdan bir mücevher gibi yerleşiyor. Ayrıca, akşam olduğunda da Huracan'ın bir Lamborghini olduğunu anlamamak artık imkansız. Yalnızca ana farlar full LED aydınlatmayla donatılmakla kalmadı, aynı zamanda diğer ışıklandırma fonksiyonları da bu segmentte ilk kez standart bir özellik olarak sunulan en son LED teknolojisine sahip.

 

İÇ MEKAN

Otomobilin iç mekanında da yenilikçi kokpitin ağırlığı hissediliyor. 12,3 inçlik tamamı renkli TFT gösterge paneli, hız göstergesinden navigasyon haritalarına ve bilgi-eğlence fonksiyonlarına kadar otomobille ilgili tüm bilgiyi sürücüye aktarıyor ve sürücü tarafından da farklı ayarlarla düzenlenebiliyor. Zarif Nappa deri ve Alcantara, kişiselleştirme olanaklarını daha da geniş kılmak adına farklı renk kombinasyonlarıyla iç mekanda farklılık yaratıyor. Gösterge panelinin ve ortadaki tünelin tasarımı, iç mekanda ferahlığı da artırıyor. Olağanüstü el işçiliği, baştan aşağı en yüksek kalite ve lüks hissinin oluşmasını sağlıyor.

 

ŞASİ VE GÜÇ AKTARIM MEKANİZMALARI

Sistematik düşük ağırlıklı tasarımı ve Automobili Lamborghini'nin karbon lifi alanındaki derin uzmanlığı, karbon ve alüminyum unsurlarının entegre bir yapısı olan Huracán'ın yeni hibrit şasisinde bir araya geliyor. Yüksüz 1.422 kilogramlık ağırlığıyla yalnızca beygir gücü başına 2,33 kilogramlık mükemmel bir güç/ağırlık oranına sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda olağanüstü bir sağlamlıkla yarış otomobili hassasiyetini de içinde barındırıyor.

 

Yeni 5,2 litrelik V10 motor, 8.250 d/d’de 610 HP maksimum güç ve 6.500 d/d'de maksimum 560 Nm tork üretiyor. Yeni "Iniezione Diretta Stratificata"da (IDS) direkt ve endirekt benzin enjeksiyonlarını da akıllı bir şekilde birleştiriyor. Bu da Gallardo V10 motora kıyasla daha düşük yakıt tüketimi ve emisyonuyla daha yüksek güç ve tork üretilmesini sağlıyor. 325km/s üzerindeki maksimum hızı ve 0-100 km/s hızlanmasını 3,2 saniyede, 0-200 km/s hızlanmasını ise sadece 9,9 saniyede tamamlaması, Huracan'ın tekerleklerindeki dinamik deneyimi de açıklamaya yardımcı oluyor. Ayrıca, Start & Stop teknolojisi sayesinde birleşik AB tüketim rakamı da 100 km/12,5 litreye kadar indirildi (kilometre başına 290 gram karbon emisyonu). Bu motor, EU6 emisyon düzenlemelerine de uyumlu.

 

SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ

V10 motorun gücü, yeni yedi vitesli çift debriyajlı "Lamborghini Doppia Frizione" (LDF) şanzıman ve tamamen elektronik olarak kontrol edilen dört çekişli sürüş sistemiyle birlikte sunuluyor. Huracan'ın farklı sürüş modlarından arzu edileni, direksiyon üzerinde yer alan seçme düğmesiyle seçilebiliyor. Bu modlar arasında yolda çekiş odaklı sürüşten yarış pistinde olağanüstü performansa kadar dinamikler sisteminin üç farklı ayarı yer alıyor: STRADA, SPORT ve CORSA. Farklı sürüş modları, Huracan'ın yoldaki davranışlarının da kapsamlı bir şekilde değişmesini sağlıyor. Özellikle, vites kutusu ve motor davranışı, ses, dört çeker sürüş sistemi ve elektronik stabilite kontrolü gibi farklı sistemlerin yapılarını etkiliyor. Huracan'ın karbon seramik frenleri de olağanüstü bir performans için standart olarak sunuluyor.

"Lamborghini Dinamik Direksiyon"da farklı direksiyon; rasyo sistemi ve manyeto reolojik süspansiyon amortisör kontrolünün her ikisi de Huracan'ın dinamik davranışının daha da kişiselleştirilmesi amacıyla opsiyon olarak sunuluyor. Ayrıca, üç farklı dinamik ayarla da düzenlenebiliyorlar.

 

 

LAMBORGHİNİ AVENTADOR LP 700-4 ROADSTER

 

Aventador LP 700-4 Roadster; Automobili Lamborghini’nin şimdiye kadar seri üretimini gerçekleştirdiği en heyecan verici otomobil, üstü açık lüks süper spor otomobil dünyasına yeni bir standart getiriyor.

2011 yazında tanıtımı gerçekleştirilen ve şimdiden satış adedi 1.300’ü geçen başarılı Coupe’nin hemen ardından, Automobili Lamborghini şimdi de Aventador’un üstü açık versiyonunu satışa sundu. Araç en ileri sürüş deneyimini, en gelişmiş spor otomobili özellikleriyle mükemmel şekilde bir araya getiriyor. Yeni Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, çıkarılabilir tavanından motor kapağına kadar uzanan benzersiz üst kısmının yeni tasarlanmış geometrik hatlarıyla ayırt ediliyor.

 

İki parçadan oluşan tavanın tamamı RTM ve Dövme Kompozit Teknolojisi gibi çeşitli teknolojiler kullanılarak karbon fiberden imal edililiyor. Bu teknolojiler bir yandan estetik performansı ve bükülme direncini maksimuma çıkarırken, diğer yandan her iki parçanın da ağırlığının 6 kg’ın altında kalmasını, yani son derece hafif olmasını sağlıyor. Bu iki parça çıkarılabiliyor ve kolaylıkla taşınabiliyor. Ayrıca hafif ve takılması kolay olduğundan, ön bagaj bölmesine yerleştirilebiliyor. Arka sütun, çıkarılabilir tavanı tam anlamıyla desteklemek, otomatik yolcu koruma sisteminin işini kolaylaştırmak ve motor bölmesine daha fazla hava girişi sağlamak amacıyla yeniden tasarlandı.

 

Roadster’ın motor kaputunun Coupé’ninkinden farklı olduğu ilk bakışta fark ediliyor. Çünkü aracın merkez “omurgası” ve iki çift altıgen penceresi, sanki hiper teknolojik zırh levhalarıymış gibi kenarlarla birleşiyor.  Bu tasarım, motoru soğutmayı, yağmur suyunu en iyi şekilde tahliye etmeyi ve tabii ki, V12 motorun güzelliğini ortaya çıkarmayı amaçlıyor.

 

Aventador Roadster’ın sürücüsü ve yolcuları sürüş deneyimini ne kadar yoğun yaşayacaklarına kendileri karar verebiliyorlar. Güçlendirilmiş arka cam yalnızca araç içindeki hava akımını düzenlemekle kalmıyor, aynı zamanda 12 silindirli motordan gelen sesi de kontrol ediyor. Öte yandan rüzgar deflektörü, yüksek hızlarda bile, araç içerisinde neredeyse mutlak bir sessizlik sağlıyor. Reflektör, ön cam çerçevesinde yer alıyor ve kullanılmadığında, istenirse bagaj bölmesinde saklanabiliyor.

 

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster’ın gövdesi iki renk tonundan oluşuyor. Ön cam direği, tavanın iki parçası ve “kanatlara” kadar olan arka cam bölgesi parlak siyah renkte boyanmış. Roadster’ın satışa sunulduğu renklere, son derece açık bir metalik mavi renk olan Azzuro Thetis de eklendi. Azzuro Thetis’in rengi ışığın açısıyla değişiyor. 1968 Miura

 

 

 

 

 

 

 

Roadster’ın olağanüstü güzellikteki renk tonunu hatırlatan bu renk, aracın hatlarını öne çıkarıyor ve araca güçlü ve dinamik bir görünüm kazandırıyor. Aracın iç kısmı da yeni bir görünümle sunuluyor. Sabbia Nefertem adındaki deri Azzuro Thetis dış renk ile mükemmel

bir uyum yaratıyor. Son olarak, yeni Aventador LP 700-4 Roadster, cesur ve agresif görünümlü, 20/21 inç yeni Dion jantlarla sunuluyor. Bu dövme alüminyum hafif alaşım jantlar, standart bir jant setiyle kıyaslandığında, aracın ağırlığını 10 kg azaltıyor.

 

Aventador LP700-4 Roadster daha önce görülmemiş bir performans sunuyor. Araç 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 3.0 saniyede tamamlıyor ve 350 km/s maksimum hıza erişebiliyor.

Bu rakamlar 700 HP gücündeki 6.5 litrelik V12 motor, yedi ileri vitesli ISR şanzıman ve itici milli süspansiyon ile bir araya geldiğinde Aventador Roadster’ı rakipsiz ve benzersiz bir süper spor otomobil yapıyor.

 

Roadster’ın V12 motorunda, motor kısmi kapasiteyle çalışırken devreye giren bir silindir deaktivasyon sistemi de yer alıyor. Stop & Start sisteminde yer alan ve supercaps olarak bilinen yüksek performanslı kapasitörler gerektiğinde motoru devreye sokabiliyor. Bu, süper spor otomobil segmentinde tam anlamıyla bir ilk olarak öne çıkıyor.

 

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI