14-12-2016 11:11:58 Son Güncelleme: 14-12-2016 11:23:58

ECO-SWR: Voith'in ikincil su retarderi artık ayrılabilir özellikli

Voith, ECO-SWR'i ilk kez IAA 2016'da sergilendi.Transist 2016'da da sergilenen ECO-SWR ile yakıt tasarrufu ve daha az emisyon değerleri sağlanıyor.
ECO-SWR: Voith'in ikincil su retarderi artık ayrılabilir özellikli

Voith, ikincil su retarderi (SWR) sayesinde otobüs ve kamyon işletmecilerine motorun soğutma suyu ile çalışan hidrodinamik bir sürekli frenleme imkanı sunuyor. SWR bir sonraki jenerasyonunda artık yürüyen aksamdan ayrılma özelliğine de sahip olacak. Böylelikle ECO-SWR yüksek seviyede güvenlik, düşük işletme masrafları ve çevreyi korumasının yanı sıra gelecekte araçların yakıt tüketimini ve emisyonunu da azaltmaya yardımcı olacaktır. AB komisyonunun planlarına göre yakında Avrupa'da da kamyon ve otobüsler için de CO2 salımlarına sınır getirilmesi istenecektir.


ABD, Japonda ve Çin'de kamyonlar için zararlı madde emisyonu üst sınırları zaten uygulanmaktadır. Avrupa Komisyonu da benzer bir düzenleme kararı çıkarmıştır. Bu sebepten dolayı ağır vasıtaların CO2 verimini daha da optimum hale getirmek için tüm imkanlar kullanılmalıdır. Voith, SWR'le bu bakımdan şimdiden öncü bir ürün sunmaktadır ve yakında çevreye daha da duyarlı bir hale getirecektir.
ECO-SWR kullanılmadığı zaman yürüyen aksamdan ayrılabilmekte ve bu şekilde kamyon ile otobüslerin yakıt tüketimi ve emisyonlarını azalmaya yardımcı olmaktadır. Bu sayede hem araç üreticileri araç verimi bakımından avantaj sağlar hem de kullanıcılar yakıt ve vergi tasarrufu yapar.

Boştayken güç tüketimi yok


Retarderin rotoru tahrik miline bağlı olduğundan dolayı sürüş esnasında sürekli döner. Bu durum, frenleme yapılmazken bile düşük bir enerji tüketimine yol açmaktadır. ECO-SWR ise frenleme yapmadığı zaman bir kavrama ile tahrik milinden ayrılır. Bu sayede başka bir güç tüketimi oluşmamaktadır.
Bugün kullanılmakta olan SWR, kullanıcıya getirdiği öngörülü sürüş alışkanlığı ve daha az vites değiştirme sayesinde yakıt tasarrufu bakımından katkı sağlamaktadır. ECO-SWR otomatik ayrılma özelliği sayesinde gelecekte tüketimi daha da azaltacaktır. Teknoloji aynı zamanda CO2'nin azaltılmasına da katkı sağlamaktadır.
Sürücüler ECO-SWR'nin yüksek sürüş konforu ve yüksek sürüş güvenliğinden yararlanmaya devam edecektir. Retarderi alışık oldukları gibi kumanda kolu veya fren pedalı üzerinden kullanacaklardır. ECO-SWR aynen önceki modeller gibi aracın fren yönetim sistemine entegre edilmiştir. Böylelikle boşa alma işlemi her frenlemeden sonra otomatik olarak gerçekleşir.


Suyla frenleme: Daha az ağırlık ve daha az servis ihtiyacı


ECO-SWR ikincil retarder olarak suyla fren yapar ve bunun için motorun soğutma suyunu kullanır. Bu sayede ek bir hidrolik malzemeye ihtiyaç duymaz ve araç fren işlemlerini yüzde 90'a kadar aşınmasız gerçekleştirir. Aynı zamanda pompalama etkisi sayesinde soğutma maddesi akış hızı da artar. Bunun sonucunda devamlı fren gücü yüzde 20 ila 30 oranında artar ve uzun yokuş aşağıya sürüşlerde de maksimum fren torku korunur.
Voith GmbH'nin Grup Bölümü olan Voith Turbo, akıllı sürüş çözümlerinde uzmandır. Petrol ve gaz, enerji, madencilik ve makine mühendisliği, gemi teknolojileri, demiryolu ve ticari araçlar gibi çok çeşitli endüstrilerdeki müşteriler, Voith Turbo'nun gelişmiş teknolojilerine güvenmektedir.


Voith, enerji, petrol ve gaz, kağıt, hammaddeler, taşımacılık ve otomotiv sektörlerindeki standartları belirleyen konumdadır. 1867 yılında kurulan Voith'in 20.000'den fazla çalışanı bulunmaktadır, yıllık satış hacmi 4,3 milyar €'dur, tüm dünyada 60'tan fazla ülkede faaliyet göstermektedir ve Avrupa'daki en büyük aile şirketlerinden biridir.*
* Artık faaliyette olmayan Grup Bölümü Voith Industrial Services (Voith Endüstriyel Hizmetler) dahil edilmemiştir.
 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI