09-12-2016 11:50:08 Son Güncelleme: 09-12-2016 12:04:08

Reklam sektöründeki 30 yıllık dev ortaklık, el sıkışarak bitti

Türkiye reklam sektörünün duayen ismi Osman Uslu, dört büyük iletişim şirketindeki yüzde 49’luk hissesini global dev Publicis'e satarak devretti. Uslu, açıklamasında, “Bu satış, Publicis’in Türkiye’ye olan inancını gösteriyor. Bu ay sonunda tüm görevlerimi bırakmış olacağım. Şimdi heyecanla kendi yeni yolculuklarımıza çıkıyoruz” dedi.
Reklam sektöründeki 30 yıllık dev ortaklık, el sıkışarak bitti

 

açıklamalar yaptı.

Healthcare İstanbul markalarını –aynen medya tarafında yaptığım gibi- tek bir çatı altına, Bomonti’ye taşıdım. 35 yıl boyunca kurduğum şirketlerde ikibinden fazla nitelikli insanla çalışmanın mutluluğu ve onlara hep açık, şeffaf, dürüst ve ‘iyi insan’ olmalarını öğütlemenin huzuru ile Publicis Groupe ile olan 35 yıllık yolculuğum bu ay sonunda bitiyor. Bu ayrılığı 2 yıl önce istemiştim... Maurice Levy’i ancak ikna edebildim. Arkamda kurumlaşmış bir yapı, süreklilik kültürü kazanmış bir kadro ve yokluğumu hissettirmeyecek 400 kişi bırakıyorum. Çok huzurluyum. Ben PublicisGroupe’a güveniyorum, onlar da Türkiye’ye! Şimdi heyecanla kendi yeni yolculuklarımıza çıkıyoruz.”

 

Osman Uslu Kimdir?

İlkokulu Denizli’nin Tavas kasabasının Horasanlı köyünde, ortaöğrenimini İzmir Koleji’nde parasız yatılı olarak tamamladı. DGSA/UESYO Grafik bölümünü bitirdi. Türkiye’nin en büyük “çizgi roman ve karikatür koleksiyonu” sahibi. Street Art için dünyayı dolaşıyor; bini aşkın street art sanatçısının 30 binden fazla fotoğrafını çekti, çekmeye devam ediyor. Yorum Ajansı ortaklarıyla beraber 1981’de kurdu. 1986’da Publicis ile Yorum arasında “affiliation” ilişkisi başladı. 1987’de dünya siyasi reklam tarihine geçen ‘Limon Kampanyası’nı yarattı. 1989’da 2. Ajans Horizon kuruldu. 2002’de Allmedia, 2004’te de Bold sektöre katıldı. 2006’da Publicis ile resmi ortaklık gerçekleşti. Osman Uslu, bu dört şirkette yüzde 100’üne sahip olduğu hisselerin yüzde 51’ini Publicis’e sattı; yüzde 49 hisselerin kontrolünü elinde tuttu. Bu satış sonrası, Yorum; Publicis Yorum... Bold; Publicis Bold... Zone; Publicis Zone ve Allmedia; SMG Allmedia ismini aldı. 2011’de medya şirketi Vivaki Turkey’deki yüzde 49 hissesini de Publicis’e sattı ama Yönetim Kurulu Başkanlığı ve CEO görevlerini bugüne kadar sürdürdü. Publicis’in olan Zenith Optimedia ve Saatchi&Saatchi markalarını şirketler bünyesine kazandırdı. Verimlilik üzerine yoğunlaşan çalışmaları sonucu Publicis Groupe şirketlerini 2 çatı altında topladı. 2 yıl önce aldığı kararı bu yıl uygulamaya koydu ve 2016 sonunda Publicis ile olan 30 yıllık yolculuğunu sona erdiriyor.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI