"MEPSAN/1/yeni-uyelik/hafif-ticari-araclar/s/keywords/MEPSAN" İLE İLGİLİ HABERLER

Teşvik Süresinin Uzatılması Kritik Önem Taşıyor
Ülkemizde 300 şarj noktasıyla en geniş yayılıma sahip olan elektrikli araç şarj operatörü şirketlerinden Sharz.net, geçtiğimiz günlerde detayları açıklanan şarj istasyonlarının kurulumuna yönelik teşvik programına dair önemli notlar paylaştı.
Elektrikli Araçlar Hızlı Şarj İstasyonları Hibe Programı ile çözüme kavuşacak
T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından girişimcilerin hızlı şarj istasyonu yatırımı yapmasına olanak sağlayan “Elektrikli Araçlar Hızlı Şarj İstasyonları Hibe Programı” müracaatları başladı. Program kapsamında Türkiye genelinde toplam 1.560 adet hızlı şarj istasyonu desteklenecek.
Token ve Petrol Ofisi Türkiyenin İlk Yeni Nesil Pompa Yazar Kasa Uygulamasını Başlattı
Finansal teknolojiler alanında hızla büyüyen Koç Topluluğu şirketi Token Finansal Teknolojiler tarafından VUK 527 tebliği doğrultusunda geliştirilen yeni nesil pompa yazar kasa Beko 1000 TR’nin ilk uygulaması Petrol Ofisi istasyonunda gerçekleştirildi. Türkiye’nin akaryakıt ve madeni yağlar sektörleri lideri Petrol Ofisi’nin Göztepe’deki istasyonunda başlayan bu uygulama ile akaryakıt istasyonlarındaki teknolojik dönüşüm sürecinde çok önemli bir adım daha atılmış oldu.
Karsan Elektrikli Araçlarıyla BUS2BUS'da  Gövde Gösterisi Yaptı!
Sunduğu ticari araçlarla birçok ülkede kentlerin toplu ulaşımında söz sahibi olan Karsan’ın, sıfır emisyonlu ve yüksek menzilli elektrikli araçları Bus2Bus Fuarı’nda sergilendi. Elektrikli gelişim vizyonu e-Volution ile Karsan, dünyanın en büyük otobüs fuarlarından biri olan Bus2Bus’da adeta gövde gösterisi yaparken, e-JEST, e-ATAK ve e-ATA fuarda yoğun bir ilgiyle karşılaştı. Bunun yanında fuara katılanlar Almanya'da ilk defa Karsan e-ATA 12m’yi deneyimleme fırsatı yakaladılar.
Teşvikler sonrasında elektrikli araçlara olan ilgi artacak
Tüm dünyada elektrikli araç kullanımı gün geçtikçe hızla yaygınlaşıyor. Buna bağlı olarak altyapıdaki çalışmalar ve gelişmeler de tüm hızıyla devam ediyor. Ülkemizde 300 şarj noktasıyla en geniş yayılıma sahip olan şarj operatörü şirketlerinden bir olan Sharz.net’in Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, gündemdeki teşvik konusuyla ilgili olarak değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye’nin ilk elektrikli ticari aracı E-Transit, Kocaeli’de hattan indirildi
Avrupa’nın en güçlü elektrikli ticari aracı E-Transit’in üretimi, elektrik enerjisinin tamamını yüzde 100 yenilenebilir kaynaklardan elde eden Kocaeli Fabrikaları’nda başlıyor. Ford Otosan, bu adımla birlikte Ford’un Avrupa’daki elektrikli ticari araç üretim üssü haline geliyor.
DBE Holding, Siemens ile hızlı şarj ünitesi için iş birliğine gitti.
DBE Holding iştiraki FOUR ile Siemens, hızlı şarj ünitesi için iş birliğine imza attı. Anlaşma gereği FOUR, Siemens’ten 50 adet 300 kW çıkış gücüne sahip şarj ünitesi satın aldı. DC elektrikle hizmet verecek cihazlar, elektrikli araçları 25 dakika gibi kısa bir sürede şarj edecek.
EPDK 'nın
Elektrikli araçlara yönelik Şarj Hizmeti Yönetmeliği yayımlandı. Buna göre, şarj ağı işletmecisi, lisansının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 6 ay içinde en az 50 adet şarj ünitesinden ve en az 5 farklı ilçedeki şarj istasyonundan oluşacak şekilde şarj ağını oluşturacak.
TEMSA ve SUNUM  elektrikli araçlar için  ‘ortak akıl’ üretecek
Sabancı Üniversitesi Nanoteknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi (SUNUM) ve TEMSA iş birliğinde kurulan Yeni Enerji Teknolojileri Birimi, geliştireceği yeni teknoloji ve uygulamalarla Türkiye’nin elektrikli araç vizyonuna katkıda bulunurken, ülkemizin enerji alanında yurt dışına olan bağımlılığını da azaltacak.
Türkiye-AB arasında  yeni bir karayolu işbirliği: beklentiler olasılıklar rapor sonucu açıklandı
UND, Avrupa Birliği ve Küresel Araştırmalar Derneği (ABKAD), Polonya Uluslararası Karayolu Taşımacıları Derneği (ZMPD) ve Brüksel merkezli Avrupa Komşuluk Konseyi (ENC) iş birliğinde yapılan “Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Yeni Bir Karayolu Taşımacılığı İsbirliği: Beklentiler ve Olasılıklar Projesi” bir yıllık çalışmanın ardından sonuçlandı ve 4 farklı rapor hazırlandı. Pandemi süreci ve sonrasında Avrasya bölgesindeki siyasi ve ekonomik konjonktürdeki yeni gelişmelerin Türkiye’yi tedarik zincirinin merkezine yerleştirdiği belirtilirken; Karayolu taşımalarında Türkiye mevzuatı ile Avrupa müktesebatının yüzde 95 uyumlu olduğu, Türk taşımacılarının Avrupa’da karşılaştıkları sorunların sadece Türk ekonomisine değil AB ekonomisine de zarar verdiği, mevcut koşulların aynı kalması durumunda AB ve Türkiye arasındaki ticaretin sürdürülebilir şekilde gelişmesinin ve Gümrük Birliği’nin kazanımlarının sürekliliğinin sağlanmasının mümkün olamayacağı, Türkiye-AB arasında karayolu özelinde işbirliğinin daha ileri seviyeye getirilmesi, Türkiye-AB arasındaki taşımacılığın kota ve vize gibi engellerden arındırılması gerektiği raporlarla ortaya kondu.
HABER ARŞİVİ
Tüm Anketler
Web sitemize nasıl ulaştınız?
BİZİ TAKİP EDİN
YUKARI