İETT, 2016’da kazandığı iki uluslararası ödülü çalışanlarıyla paylaştı. İstanbul Bağlarbaşı Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen ve 700 İETT çalışanının katıldığı törende, Performans Gelişim Sistemi (PGS) ve Kazasızlık ödülleri de dağıtıldı.
İETT, uçaklardaki karakutu sistemini toplu ulaşımdaki otobüslere taşıyacak projenin ilk fazını tamamladı. İlk etapta 520 otobüse karakutu takıldı ve 700 şoföre eğitim verildi. Karakutu, otobüsler seyir halindeyken aracın haberleşme alt yapısından çektiği verileri kaydediyor ve GSM operatörü vasıtasıyla İETT sunucularına yüklüyor. Proje için oluşturulan yazılım ile sürücü, araç ve işletme şartlarına dair raporlar üretiliyor. Uygulama ile kazaların azalması, yol ve sürüş güvenliğinin arttırılması, yakıt tasarrufu sağlanması amaçlanıyor.
İETT, iş dünyasının en saygın ödüllerinden Stevie International Business Awards 2016’da insan kaynakları alanında bronz ödülün sahibi oldu. İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı’nın uygulamaları ile Bronz Stevie’ye değer görülen İETT, ödülünü Roma’da düzenlenen törende aldı.
İETT’ye Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı’ndan (EFQM) ödül kazandıran Empati Haftası uygulamasının bir örneği 3-7 Ekim tarihleri arasında gerçekleşti. İETT’nin hizmet kalitesini yükseltmek için 2012 yılından bu yana sürdürdüğü Empati Haftası çalışmasında, üst düzey yöneticiler dâhil tüm İETT çalışanları sorunları yerinde gözlemlemek için servis ya da araçları yerine toplu ulaşımı kullandı. Hafta boyunca Kağıthane’den Taksim’e 48T numaralı İETT otobüsüyle giden Genel Müdür Arif Emecen de gözlemlerde bulundu. Duraklarda, otobüslerde vatandaşla konuştu, sorunlarını dinledi.
Bundan tam 145 yıl önce atlı tramvaylarla İstanbul’un hizmetine giren İETT’nin 1.5 asra yaklaşan yolculuğunda yeni bir dönem başlıyor. Dünya metropolü İstanbul’da her gün 4 milyon yolcuya hizmet verirken, müşteri memnuniyeti odaklı kurumsallaşma adımlarını da hızlandıran İETT, Avrupa’nın en prestijli kalite ödüllerinden birinin sahibi oldu.
Her gün ortalama 14 milyon İstanbulluya 5 bin 100 otobüs ve 50 binin üzerinde seferle hizmet veren İETT toplu taşıma araçlarının elektronik ortamda takibi ve yönetilmesi için İkitelli Garajı’nda Otobüs Filo Yönetim Merkezi kurdu. Tüm araçlar 7 gün 24 saat kontrol edilerek güvenli ve konforlu toplu ulaşım sağlanıyor.
Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) ve Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) tarafından, TBMM himayesinde düzenlenen “13. e-Türkiye (eTR) Ödülleri”nde İETT’nin Akıllı Ulaşım Sistemleri ile Toplu Taşımada Hizmet Kalitesinin Artırılması Projesi büyük ölçekli belediye kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü.
İETT, WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler ile İstanbul’daki yolculukları daha güvenli hale getirmek amacıyla yepyeni bir projeye imza attı. ”Yol Güvenliği ve Şoför Odaklı Sürüş Eğitimi Projesi’’ ile şoförlere kişiye özel eğitim verilecek. Eğitim sonrası şoförler, bir ay boyunca kara kutudan gelen veriler ile izlenecek. Veriler doğrultusunda şoförlerin sürüş haritaları çıkarılarak iyileştirilmeye açık yönleri belirlenecek ve kişiye özel eğitimlere tabi tutulacak.
Beylikdüzü Metrobüs Park Sahası’nda rüzgar türbini kurulumu gerçekleştiren İETT, yenilenebilir enerji yatırımlarına bir yenisini daha ekledi. İETT’nin Kartal Peron Alanı’na tesis ettiği ‘’rüzgar türbini’’ yılda yıl da yaklaşık 6 bin 250 kWh elektrik üretimi sağlayacak.
İETT, yolcuların maruz kalabileceği tehlikelere karşı önlem olarak araçlara “acil durum butonu” koymaya başladı. Butona basıldığında, acil durum alarmı oluşturularak, araçtaki anlık kamera görüntüleri Kontrol Merkezine gönderilecek. Böylelikle güvenlik güçleri de harekete geçerek anında müdahale edecek.