MAN Truck & Bus, geleceğin şehir içi trafiği için otobüslerinin otomasyonunu sistematik olarak geliştirmeye devam ediyor. Yıllardır sürücüsüz otobüsler üzerinde çalışan şirket, deneyim kazanmak ve yenilikçi teknolojileri kullanılabilir hale getirmek amacıyla MINGA araştırma projesi gibi ileriye dönük projelerde ortak olarak yer alıyor. MAN proje kapsamında, bir elektrikli otobüsü otomatikleştirmek ve gerçek hayatta test etmek için Mobileye gibi teknoloji liderleriyle birlikte çalışıyor. MAN ortağı olduğu bu projelerdeki deneyimlerinden yola çıkarak, 2030 yılından itibaren tam otomatik bir aracı piyasaya sürmeyi hedefliyor.
Bursa Ağır Vasıta, lojistik sektörünün öncü firmalarından Hicri Ercili'ye yıl sonuna kadar 100 adet Yeni Nesil DAF XG aracı teslim edecek. Son teknoloji ile donatılmış , yüksek performansı, güvenilirliği, verimliliği ve çevre dostu özellikleriyle dikkat çeken 25 adet Yeni Nesil DAF XG, Hicri Ercili'ye Bursa Ağır Vasıta tarafından teslim edildi.
Karbon Saydamlık Projesi (Carbon Disclosure Project-CDP) 2023 derecelendirme sonuçlarında Alışan Lojistik’in iklim değişikliği skoru “B-” olarak açıklandı. Söz konusu skor ile Alışan Lojistik, global ortalamanın üzerine çıkarak, lojistik sektöründeki çevreye duyarlı yaklaşımını ve sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunma kararlılığını bir kez daha kanıtladı.
DHL Group'un taşımacılık uzmanı kolu DHL Global Forwarding, müşterilerinin tüm lojistik ihtiyaçlarını kolayca yönetebilmesi için tek bir portal sunuyor. myDHLi hizmeti ile DHL Global Forwarding tüm lojistik gönderileri için 360 derece görünürlük ve tam kontrol imkanı sağlarken, sürdürülebilirlik odaklı olan platform ile şirketler karbon emisyonunu da hesaplayabiliyor.
Sayıları giderek artan, fiziksel koşulları iyileştirilen ve teknolojik imkanlarla güçlendirilen lojistik merkezler, cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında Türkiye ekonomisini atağa geçirecek. 2002'den bu yana 13 lojistik merkezinin işletmeye açıldığını söyleyen Logista Global Logistics Genel Müdürü Zeynep Akman, “Şu an 7 lojistik merkezimizin etüt proje ve planlama çalışmaları sürüyor. 2053 yılına kadar ülkemizdeki lojistik merkez sayısının 13'ten 26'ya çıkarılması planlanıyor. Lojistik merkezler ülkemizin geleceğini doğrudan etkileyecektir” dedi.
Lojistiğin 7 doğrusunu misyon edinen EDS-LOG Global Logistics, bütün olumsuzluklara rağmen 2023’te %125 büyümeyi ve 120 milyon TL değerinde ciro yapmayı başarmıştı. 2024 yılında da yatırım odaklı olacaklarını ifade eden EDS-LOG Global Logistics Kurucu Ortağı Gökhan Edis, “Bu yıl, %100 büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa’da depo ve dağıtım ağını genişletecek, nitelikli insan kaynağımıza yatırım yapacağız” dedi.
CHEP, yeniden kullanima dayali is modeliyle ürün yönetiminden, depolama ve lojistik yönetimine kadar müşterilerine bütüncül bir çözüm sunarak, otomotiv tedarik zincirindeki verimliliği arttırmaya devam ediyor.
Güvenilir lider Tırsan; İGB Bims ve Çobanoğulları Lojistik firmalarına toplamda 70 adet Tırsan Tenteli Perdeli Rulo Taşıyıcı, Tırsan Hafif Tenteli Perdeli ve Kässbohrer Hafif Açık Kasa Platform teslimatı yaptı.
Türkiye’deki araç parkını genişletmeyi sürdüren TEMSA, Mesnevi Turizm’e, Maraton model 15 yeni otobüs teslim etti. İlk TEMSA markalı aracı 1993 yılında filosuna dahil eden Mesnevi Turizm bünyesindeki TEMSA markalı araç sayısı, bu teslimatla birlikte 40’a yükseldi.
Borusan Lojistik, İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi iş birliği ile Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Sertifika Programı gerçekleştirdi. Ücretsiz olarak düzenlenen programda lojistik ve sürdürülebilirlik alanlarında eğitim verildi.