Tamamen elektrikli Mercedes-Benz eSprinter modelleri Avrupa’da satışa sunuldu. Yılın ikinci yarısından itibaren de Türkiye’de olacak olan eSprinter çok sayıda yeni dijital ekstraya sahip.
eSprinter en güncel nesil MBUX dışında ek ve bazı durumlarda yeni ve daha da gelişmiş işlevlere sahip güvenlik ve destek sistemleriyle donatılıyor. eSprinter 440 kilometreye (WLTP verisi) kadar menzil sağlıyor.
Karbon Saydamlık Projesi (Carbon Disclosure Project-CDP) 2023 derecelendirme sonuçlarında Alışan Lojistik’in iklim değişikliği skoru “B-” olarak açıklandı. Söz konusu skor ile Alışan Lojistik, global ortalamanın üzerine çıkarak, lojistik sektöründeki çevreye duyarlı yaklaşımını ve sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunma kararlılığını bir kez daha kanıtladı.
DHL Group'un taşımacılık uzmanı kolu DHL Global Forwarding, müşterilerinin tüm lojistik ihtiyaçlarını kolayca yönetebilmesi için tek bir portal sunuyor. myDHLi hizmeti ile DHL Global Forwarding tüm lojistik gönderileri için 360 derece görünürlük ve tam kontrol imkanı sağlarken, sürdürülebilirlik odaklı olan platform ile şirketler karbon emisyonunu da hesaplayabiliyor.
Sayıları giderek artan, fiziksel koşulları iyileştirilen ve teknolojik imkanlarla güçlendirilen lojistik merkezler, cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında Türkiye ekonomisini atağa geçirecek. 2002'den bu yana 13 lojistik merkezinin işletmeye açıldığını söyleyen Logista Global Logistics Genel Müdürü Zeynep Akman, “Şu an 7 lojistik merkezimizin etüt proje ve planlama çalışmaları sürüyor. 2053 yılına kadar ülkemizdeki lojistik merkez sayısının 13'ten 26'ya çıkarılması planlanıyor. Lojistik merkezler ülkemizin geleceğini doğrudan etkileyecektir” dedi.
Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi olan ve geleceğin karbon nötr ulaşımını şekillendirecek projelere imza atan Daimler Truck, Linde Engineering ile birlikte geliştirdikleri yeni sLH2 soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisini tanıttı. Bu teknoloji, gaz hidrojene kıyasla daha yüksek depolama yoğunluğu, daha uzun menzil, daha hızlı yakıt dolumu, daha düşük maliyet ve daha yüksek enerji verimliliği gibi avantajlar sunuyor.
Lojistiğin 7 doğrusunu misyon edinen EDS-LOG Global Logistics, bütün olumsuzluklara rağmen 2023’te %125 büyümeyi ve 120 milyon TL değerinde ciro yapmayı başarmıştı. 2024 yılında da yatırım odaklı olacaklarını ifade eden EDS-LOG Global Logistics Kurucu Ortağı Gökhan Edis, “Bu yıl, %100 büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa’da depo ve dağıtım ağını genişletecek, nitelikli insan kaynağımıza yatırım yapacağız” dedi.
CHEP, yeniden kullanima dayali is modeliyle ürün yönetiminden, depolama ve lojistik yönetimine kadar müşterilerine bütüncül bir çözüm sunarak, otomotiv tedarik zincirindeki verimliliği arttırmaya devam ediyor.
Güvenilir lider Tırsan; İGB Bims ve Çobanoğulları Lojistik firmalarına toplamda 70 adet Tırsan Tenteli Perdeli Rulo Taşıyıcı, Tırsan Hafif Tenteli Perdeli ve Kässbohrer Hafif Açık Kasa Platform teslimatı yaptı.
Borusan Lojistik, İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi iş birliği ile Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Sertifika Programı gerçekleştirdi. Ücretsiz olarak düzenlenen programda lojistik ve sürdürülebilirlik alanlarında eğitim verildi.
UND, Gürbulak Sınır Kapısı’ndan çıkış yapan araç sayısının önemli ölçüde azalması ve uzun kuyruklar oluşması üzerine UND; Ticaret Bakanlığı, Bölge Ticaret Odaları, TİM ve IRU yetkilileri ile birlikte sınır kapısına gitti. Ayrıca, görüşmelerde İran gümrük yetkilileri ve İran Nakliyeciler Derneği ile de bir araya gelindi. UND Başkanı Aras, “Ticaretin artması için geçişlerin hızlanması gerekiyor. Bu sınır geçiş sayıları ile bu ülke ihracatını taşıyamayız” dedi.