Son yaşanan ve merkezi İstanbul Silivri açıkları olan 5,8 büyüklüğündeki depremin ardından, bir süredir gündemimizde olmayan ‘deprem’ bir anda hayatımızın ve gündemimizin merkezine yeniden oturdu. Deprem anında insanların yaşadığı korku, deprem sonrasında yerini bir panik havasına bıraktı.
Akaryakıt istasyonları 7/24 hizmet veren işletmeler
olduğundan cihazlarının maksimum performansta ve sağlıklı
çalışması
gerekmektedir.
Önceden
yapılmadığından öngörülemeyen arızalar sonucu duruş
yaşanması kaynaklı ticari kayıplar, arızalı cihazın ağır tamir
masrafları, riskli işletmeler olduğundan yaşanabilecek iş
kayıplı, gün kayıplı ya da en vahimi ölümlü kazalar meydana gelebilmektedir. RMT ekiplerinin yaptığı bakımın amacı bu gibi durumların oluşmasının önüne geçmektir.
Kazı işlemlerinde yeraltındaki elektrik, telekom kabloları, su ve doğalgaz hatları dışarıdan yapılacak işlemlerde risk teşkil etmektedir. Aynı durum duvardan geçen, akım taşıyan elektrik hatlarında ya da su hatlarında da mevcuttur. Duvara monte edilecek nesnenin hemen arkasında bulunan elektrik kablosunun delinmesi hem evin elektrik tesisatına zarar verecek hem de bizler için elektrik akımına kapılma riskini oluşturacaktır. Depreme dayanıklılığı ölçerken binadan alınan beton numunelerinde kirişe denk gelinmesi, demirin zedelenmesi de binan depreme karşı olan mukavemetini azaltacaktır, Wall Disturbance dediğimiz durum da aslında budur.
Akaryakıt elleçlenen alanlarda yaşanan dökülmeler ve kaçaklar ciddi yangın riski barındırır. Bunun nedeni uçucu özelliğe sahip akaryakıt ürünlerinin kaza ile dökülmesi ile hızlıca buharlaşmasıdır. Ayrıca onarım ve test gibi operasyonel nedenlerle kapalı sistemlerin geçici bir süreliğine açık hale gelmesiyle de buharlaşma yaşanır. Yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı bu buharların kontrol edilmesi için bu uçucu sıvılar kapalı kaplar içine alınmalıdır.
Dünya yüzeyinin dörtte üçü sularla kaplı olmasına rağmen tatlı su miktarı dünya üstünde sadece %0.3’ü oluşturmakta. Kaynakların durumlarına dair yapılan çıkarımlarda 2040 yılında Türkiye’nin de temiz su sıkıntısı çekecek ülkeler arasında yer alacağı öngörülüyor.
Akaryakıt elleçlenen alanlarda yaşanan dökülmeler ve kaçaklar ciddi yangın riski barındırır. Bunun nedeni uçucu özelliğe sahip akaryakıt ürünlerinin kaza ile dökülmesi ile hızlıca buharlaşmasıdır. Ayrıca onarım ve test gibi operasyonel nedenlerle kapalı sistemlerin geçici bir süreliğine açık hale gelmesiyle de buharlaşma yaşanır. Yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı bu buharların kontrol edilmesi için bu uçucu sıvılar kapalı kaplar içine alınmalıdır.
Bir akaryakıt istasyonu tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken birçok husus vardır. Bundan dolayı istasyon
içerisindeki trafiği arttırmak ve müşterilerin marketi ziyaret etmesi çok önemlidir.
Bu yıl beşincisi gerçekleştirilen BP 2020 Müteahhit Ödülleri kapsamında ilk defa verilen ‘’2020
Yenilikçi Müteahhit’’ ödül törenine; BP Ülke Müdürü, Yatırımlar Müdürü, Mühendislik
Müdürü ve SEÇ Müdürü katılım sağladılar.
Elektrikli Araçlar 2050'ye Kadar Otomobil Satışlarının %60-80’ini Kapsayacak.
Ülkemizde yasal zorunluluklarla iyileştirmeye çalışılan istasyonlarda; yer altı akaryakıt tanklarının yapısı, mevsimsel sıcaklık değişimleri, tesisatların yapım aşamasında meydana gelen kirlenmeler, akaryakıt ikmalinde kullanılan tankerler, tabanda biriken su ve tankların kullanımlarına bağlı olarak yer altı akaryakıt tanklarında kirlilik meydana gelmektedir