25-06-2018 12:15:57 Son Güncelleme: 25-06-2018 12:25:57

Seyahat sektöründeki dönüşümün yolu teknolojiden geçiyor

Küresel seyahat endüstrisi için ileri teknoloji çözümlerinin önde gelen sağlayıcısı ve işlemcisi Amadeus, “Daha iyi iş, daha akıllı seyahat: Yönetilen Seyahatin geleceği hakkında ön görüler 3.0” raporunda, teknolojik dönüşümün, İş Amaçlı Seyahat düzenleyen acenteler için önemini vurguladı.
Seyahat sektöründeki dönüşümün yolu teknolojiden geçiyor

Günümüz dünyasında global çapta başarı yakalamış bütün şirketlerin teknolojik dönüşümlerini tamamladıklarını belirten Amadeus Ticari Faaliyetler, İş Amaçlı Seyahat, Global Müdürü Aki Ketunnen, “İş için seyahat eden yolcular, iş için çıktıları seyahatleri süresince, kullanıcı dostu deneyimleri tercih eder ve yerel biri gibi yaşamayı tercih eder. Şirketler, seyahatlerin yeni yetenekleri kendine çekme ve elde tutmanın bir yolu olduğunun farkındalar. İster online seyahat yönetim şirketleri  ister meta arama şirketleri ya da start-up’lar olsun, sektöre yeni giren oluşumlar, kurumsal seyahatlere iş modeli inovasyonuna hem chatbot’lar hem yapay zeka gibi her iki teknolojiyle birlikte giriş yapıyorlar. Ancak bu tür durumlar sadece kurumsal seyahate değil. Banka ya da fast food zinciri, ne olursa olsun bütün şirketlerin bir teknoloji şirketi haline gelmesi gereken bir dünyada yaşıyoruz. Bu dönüşümü başarıyla tamamlayanlar için oldukça iyi fırsatlar var” dedi.

 

İş Seyahati odaklı Acenteler teknoloji şirketi olmalı

 

İş Seyahati odaklı Acentelerin (İSA) de başarı elde etmek için teknoloji şirketi olmaları gerektiğini aktaran Ketunnen, “İSA’ların teknolojiyi benimsemesinde ve uygulamasında birkaç farklı adım bulunuyor. İlk adım, teknoloji yoluyla bir sonraki noktaya çıkaracak arzulanan hedefi belirlerken, buna eş zamanlı olarak ana faaliyeti ve değer önermesini doğrulamaktır. Bu noktada farklı İSA’lar farklı çözümler bulacaktır; kimileri hizmete yönelirken kimileri online TMC rotasını seçecek, kimi de dikey uzmanlığı tercih edecektir. Alınacak ders gayet net. Kıymet beyanı iyice belirlendikten sonra, teknolojinin bunu nasıl en iyi şekilde güçlendireceğine karar verin. Bu, yapay zeka tarafından güçlendirilen kişiselleştirilmiş bir arama ve rezervasyon motoru; yolculara seyahatleri boyunca destek verip yönlendiren bir mobil uygulama; ya da yolcuların havaalanındaki uzun sıralardan kaçınmasını sağlayacak bir aksama otomatik yönetim sistemi olabilir.

 

Teknolojik dönüşümün İş Seyahati odaklı Acentelere sağlayacağı katkıları açıklayan Ketunnen, “İSA’lar bir teknoloji şirketine dönüşmenin yolunu kendileri bulmalı. Ne yapacakları, bu becerileri işe alım, satın alma ya da dış kaynak kullanımı gibi yollar arasından nasıl edinecekleri kendileri tarafından belirlenmiş olmalı. Yani, seyahat endüstrisindeki bütün değişimlere ilaveten bir sonraki adım da bir teknoloji şirketine dönüşmek. Bu dönüşümle İSA’lar gelecekteki belirginliklerini güvenceye alabilir, daha iyi, daha çok satabilir ve masrafları azaltabilir” diye konuştu.

 

McDonald’s: Başarılı bir dönüşümün hikayesi

 

Teknolojik dönüşümün dünyanın en büyük fast-food markası olan McDonald’s’ın da başarısında büyük pay sahibi olduğunu belirten Ketunnen, “McDonald’s hem ana faaliyeti konusunda oldukça karalı, hem de teknoloji eğrisinin bir adım önünde yer alıyor. McDonald’s’ın misyonu her zaman “Müşterilerimizin yeme ve içme için ilk tercihi olan yer olmak” olarak kaldı. Aynı zamanda McDonald’s, vizyonuna dönüşümü de ekledi: “Çağdaş bir müşteri hizmeti sunan, modern, ilerici bir burger şirketi olmak”. Başarısında ikinci bir faktör ise, McDonald’s’ın teknolojiyi bir güçlendirici olarak kullanması oldu; bir sonuçtansa bir araç olarak. McDonald’s’ın değer önerisi esasen değişmedi, ama müşteri deneyimini hatırı sayılır derecede geliştirmek için teknolojiyi uyguladı. Müşteriler artık bir dokunmatik ekrana gidip, menüyü gözden geçirip, sipariş verip kartla ödeyebilir ve siparişlerini alabilirler. McDonald’s’ın gelişen iş süreci satışları artırırken masrafları azaltmayı sağladı. Üçüncü element ise bir teknoloji şirketi olmak için kendi yolunu bulmasıydı. Bu dönüşüm yoktan strateji var etmek anlamına gelmiyor. Onun yerine, müşterilere sağlanan değeri artırmak için teknolojiyi kullanmak anlamına geliyor. Teknolojinin kendisi dahili olarak üretilebilir, elde edilebilir ya da üçüncü kişiler tarafından geliştirilebilir” diye açıkladı.

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI