30-11--0001 00:00:00 Son Güncelleme: 19-09-2019 01:27:26

SGS TransitNET: Taşımacılık ve Lojistik Sektörünün Rehberi

SGS TransitNet, iş ortaklarına ürünlerin araçlara yüklenmesinden sınırdan geçişine kadar her noktada sorularını cevaplama ve sorunlara anında müdahale etme konusunda çok hızlı çözüm önerileri sunmaya devam ediyor.
SGS TransitNET:  Taşımacılık ve Lojistik Sektörünün Rehberi

SGS TransitNet Genel Müdürü Mine Kaya ile hizmet verdikleri taşımacılık ve lojistik sektörü, SGS TransitNet’in faaliyetleri ve gelecek hedefleri üzerine röportaj gerçekleştirdik.

 

escort eryaman

2017 yılını taşımacılık sektörü açısından değerlendirir misiniz?

Sektörün en büyük sorunu sizce nedir?

eryaman escort bayan

 

Şu an piyasada görülen en büyük sıkıntılardan biri navlun ödemelerinin vadelerinin uzamış olmasıdır. Belki, Avrupa Birliği ülkelerinin getirmiş olduğu vadelerle ilgili mevzuatın Türkiye’ye uyarlanması söz konusu olabilir. Bu durum taşımacıyı rahatlatabilir. Çünkü bugün Fransa, İtalya gibi AB üyesi ülkelerde 30 ya da 45 gün yasal vade süresi uygulaması var. Dolayısıyla daha uzun vade yapılamıyor. Uluslararası taşımacılık sektörüne ilişkin belki böyle bir imkan yaratılabilir. Çünkü bu çarkın dönmesi lazım. Tırlar her dakika yollarda, yakıt ihtiyacı var, şoförün ihtiyaçları var, bunların yanı sıra çok sayıda gider kalemi var. Bugün taşımacılık sektörü navlunları uzun vadede alıyor, yakıt ve diğer giderlerini ise kısa vadede ödemek zorunda kalıyor. Dolayısıyla bu sektör açısından büyük bir sıkıntı.

 

Bunun dışında sektörün sürekli karşı karşıya kaldığı ve büyük bir paya sahip bazı maliyet kalemleri var ki; bunların azaltılması büyük önem taşıyor. Hali hazırda bacasız fabrika diye adlandırabileceğimiz taşımacılık sektörünün fabrikasında kullandığı makinalar olan araçlar için çok yüksek tutarlarda Motorlu Taşıtlar Vergisi ödemekteler. Oysa bugün bir fabrika kursanız ve üretim için gereken makinaları alsanız her yıl bunlara bir vergi ödemeniz gerekmiyor.

 

eryaman escort

Diğer yandan sektörün en büyük sorunlarından bir tanesi de sürücü vizeleri ile ilgili sorunlardır. AB ülkelerindeki taşımacıların böyle bir sorunu olmaması onlara büyük avantaj sağlarken, Türk taşımacısının önüne engel olarak çıkmaktadır.

 

 

SGS TransitNET’i bugün geldiği konum itibarıyla nasıl buluyorsunuz?

 

SGS TransitNet olarak şu  an 14 ülkede sistemi uyguluyoruz. Ülke sayısını artırma konusunda çalışmalarımız sürüyor. Bilindiği gibi geçmişte karayolu ile yapılan taşımalarda TIR Karnesi kullanılıyordu. Türkiye, 1975 yılı TIR Konvansiyonuna istinaden taşınan malların ve gümrük vergilerinin teminat altına alınması işlemlerini kağıt ortamında TIR karnesi ile yapıyordu. SGS TransitNet’in kurulması ile birlikte tüm bu işlemler online ortamda yapılabilir hale geldi. Yükün yüklenmesinden teslimine kadar geçen süreçte tüm sorumluluğu SGS TransitNet olarak biz üstleniyoruz. Bunun için elektronik beyanname açıyoruz, beyanları takip ediyoruz ve işlemin sorunsuz bir şekilde sonuçlanmasından sonra beyanın kapatılmasında nakliyecimize destek oluyoruz. Böylece hem ithalatçıya hem ihracatçıya hem de taşımacıya katkı sağlıyoruz.

 

 

Uzun vadede Rusya’nın önemli hedeflerinizden biri olduğunu biliyoruz. Bu yöndeki yapılanmanız ne aşamada?

 

Gerçekten Rusya ülkemiz ihracat taşımalarında önem arz eden bir ülke. Biz de bunun farkındayız ve SGS TransitNet olarak Rusya ile ilgili çalışmalarımıza da hız vermiş bulunmaktayız. Söz konusu çalışmalar sonuçlanır sonuçlanmaz taşımacılarımıza da bilgi vereceğiz.

 

 

 

 

Müşterilerinizin sizi tercih etme sebepleri nelerdir?

 

SGS TransitNet olarak hem yurt içinde hem de yurt dışındaki ofislerde personellerimizle sürekliliği sağlama çabasındayız. Belirli bir tecrübeye sahip ekip, hizmet kalitesini arttıran en önemli etkenlerden biridir. Bu sayede sistemimizi kullanan taşımacı firmalar bilgili ve tecrübeli bir ekibin desteğini daima yanlarında hissetmekte ve bunun güveni ile taşımalarını gerçekleştirmektedirler.

Hizmet kalitemizde dikkat etmiş olduğumuz unsurlardan bir diğeri ise, kolay ulaşılabilirliktir. Daha hızlı veri girişi sağlayan yeni arayüz; mevcut veriyi Excel’den sisteme yükleyebilme imkanı sağlamaktadır. Bu arayüz aynı zamanda sisteme birden çok kullanıcı tanımlayabilme ve birden fazla gümrükte aynı anda beyan sunabilme imkanı da vermektedir.

Bunun yanı sıra sisteme kabul için taşımacıdan banka teminat mektubu, senet gibi maliyet oluşturacak belgelerin istenmemesiyle ve taşınan ürünün vergilerinin tamamıyla teminat altına alınması sayesinde gümrüğe ilave teminat verilmesi veya gümrük eskortu/kolcu gibi yan hizmetlerden kurtulma imkanları sağlaması ile sunmuş olduğumuz mali faydalarla da fark yaratmaktayız. Ayrıca taşımacı firmalara yurt dışında spedisyona ihtiyaç duymadan doğrudan kendi ofislerinden beyan sunma imkanı sağlamaktayız.

 

 

2018 yılı için hedefleriniz nelerdir ? Projeleriniz neler olacak?

 

Şu an 14 ülkede SGS teminatı açılıyor. Bu sayede firmalar Almanya’dan, İtalya’dan, Polonya’dan yani oturdukları yerden beyan başlatabiliyorlar. Avrupa dışında çalışmalara başladık.  Avrupa içinde ise hala TIR karnesi kullanan ve bu sistemi uygulayamadığımız ülkeler nezdinde çalışmalar başlatıldı. 2018 yılı hedeflerimiz arasında da birkaç tane ülkede daha bu sistemin başlatılması yer alıyor. Ülke seçiminde de nakliyecinin tercihi yönünde ilerliyoruz.

 

  •   Etiket
  •   Okuma Bu haber 6551 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI