19-01-2017 19:47:12 Son Güncelleme: 19-01-2017 20:09:12

TEMSA 2016’yı LİDER KAPATTI, 2017'de YENİ HEDEFLERE KOŞUYOR

2016 yılında otobüs pazarının lider markası olan Temsa, 2017 yılına da iddialı giriyor. Yurt içi satışlarının yanında ABD, İngiltere, Fransa ve Almanya’nın da bulunduğu 66 ülkeye ihracat gerçekleştiren TEMSA, iki ülkeyi daha fethedecek. 2017 yılı hedeflerini önüne koyan Temsa, elektrikli araç üretiminde de çalışmalarında hız kesmeyerek MD9 ElectriCITY ve Avenue EV’in ardından yeni bir elektrikli araç geliştirmeye yönelik çalışmalarına devam ediyor.
TEMSA 2016’yı LİDER KAPATTI, 2017'de YENİ HEDEFLERE KOŞUYOR

TEMSA, 2016 yılını değerlendirmek ve 2017 yılına yönelik hedeflerini paylaşmak amacıyla basın mensuplarıyla bir araya geldi. 19 Ocak Perşembe günü düzenlenen toplantıda TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, Yurtiçi Satış Direktörü Murat Anıl, Yurtdışı Satış ve Pazarlama Direktörü Kadri Özgüneş, Otobüs Satış Müdürü Baybars Dağ, Kamu Satış Müdürü Ayşegül Gökçe, Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan ve Pazarlama Yöneticisi Feridun Tanır hazır bulundular.

 

 

Temsa toplam otobüs pazarında  % 31 pazar payıyla yine lider

 

 

2015 yılına göre yüzde 28 daralan ve toplam 5 bin 654 adet otobüsün satıldığı pazarda, Temsa’nın 1765 adet otobüs satarak 2016’yı lider olarak kapattığını söyleyen Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, “  TEMSA, 2016 yılında 1765 adet otobüs satıp elde ettiği yüzde 31 pazar payı ile yılın lider markası oldu. TEMSA’nın 2015 yılında 750 milyon TL olan cirosu, 2016 yılında yüzde 18 artışla 885 milyon TL’ye ulaştı. 102 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracat cirosu yüzde 25 artışla 128 milyon doları geçti.  “ dedi.

 

 

 

Safir Plus kendi sınıfında % 50 Pazar payı ile ağırlığını koruyor

 

 

Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik otobüs pazarını segmentlerine göre değerlendirmeye devam ederek şunları söyledi:

 

“Temsa, şehirlerarası otobüs segmentinde, % 35 pazar payı ile sektöründe 2. sırada yer alıyor.

Üstün performansı ve düşük işletme giderleriyle yolcu taşıma ve turizm işletmecilerinin gözdesi olan Safir Plus, maksimum güvenliği, yüksek performansı ve yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. Temsa Safir Plus ailesi beklentilerin ötesinde ekonomik özelliklere sahip olup, kilometre başına çok düşük yakıt tüketimi ile rakiplerini açık arada geride bırakıyor.  Safir Plus kendi sınıfında % 50 Pazar payı ile ağırlığını koymuş durumda.

 

 

Prestij, Euro 6 motoru ve yepyeni yüzü ile sınıfında lider

 

 

Minibus segmentinde Türkiye’de toplam 4 firma var. Bu segmentte % 32 Pazar payı ile yine lideriz. Prestij segmentinde % 45 Pazar payı ile yine sınıfında lider konumda. Prestij, Euro 6 motoru ve yeni yüzüyle çok ciddi atak yaptı. Prestij, sunduğu yakıt tasarrufu, güvenliği ve konforuyla tercih edilen bir model oldu. Prestij’in 2017’de yine başarılı bir şekilde devam edeceğini bekliyoruz.

 

 

 

Tüm testlerden alnının akıyla çıkan Avenue başarısını sürdürüyor

 

Şehiriçi segmentte Türkiye’de 8 firma var. Yurtdışından birkaç firmanın da bu segmente ilgisi var. Şehiriçi segmenti rakip firmalarla en fazla çekişmenin olduğu bir segment .  Temsa,  Avenue ile bu segmentte de % 29 Pazar payı ile lider oldu. Avenue bu başarısını kolay sağlamadı. 2014 yılında rakipleri ile 5 ayrı belediyede yarışa girdi. Avenue tüm testlerden alnının akıyla çıktı. “

 

Temsa  2017’de yine Satış Sonrası ile fark atacak

 

 

TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, Temsa’nın 2017’de yine satış sonrası ile farkını ortaya koyacağını belirterek, “ Servis noktalarımızdaki hizmet kalitemizi ve parça temin edilebilirliği en iyi seviyede tutmak için adımlar attık. Ülkemizde en geniş servis ağına sahip markalardan biriyiz. Sadece geniş bir ağda hizmet vermeniz yeterli olmuyor. Müşteri memnuniyeti düzeyiniz çok önemli. Müşterilerimizin memnuniyetinin giderek artacağını düşünüyoruz . İşte burada elde ettiğimiz memnuniyet seviyesi bizi pazar liderliğine taşıyan en önemli etkenlerden birisi. Yurtiçinde 14 lokasyonda bayi satış ağına sahibiz. Bu önümüzdeki süreçte artmaya devam edecek.2017 yılında da lider marka olarak satış sonrasında da hep daha iyiye olan koşumuzu sürdüreceğiz .” dedi.

 

885 milyon TL ciro, 128 milyon dolar ihracat

 

2016 yılında ciro da önemli bir yükseliş seviyesine ulaştıklarının bilgisini de veren Dinçer Çelik şunları söyledi: “2015’te 750 milyon TL olan ciromuz, 2016 yılında yüzde 18 artışla 885 milyon TL’ye ulaştı. Burada hedef 1 milyar TL ciroya ulaşmak. İhracat cirosundaki artışımız da çok önemli bir noktaya geldi. 2015 yılında 102 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracat cirosu 2016 yılında yüzde 25 artışla 128 milyon doları geçti. Buradaki hedefimiz de 150 milyon doları aşmak.”

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI