30-11--0001 00:00:00 Son Güncelleme: 08-03-2024 23:24:36

TEMSA, 2018’ DE İNOVASYON ODAKLI YATIRIMLARI İLE LİDERLİĞİNİ KORUYACAK

Türkiye’de otobüs ve midibüs segmentinde 4 Yıldır üst üste pazar liderliğini koruyan Temsa, yurt içi ve yurt dışı yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Başarılı bir yılı daha geride bırakan Temsa 2017 yılında cirosunu yüzde 17 arttırarak, ihracatta da yüzde 33 oranında finansal büyüme gerçekleştirdi. Temsa’nın 2018 yılındaki hedefi ise, cirosunu yüzde 20 artırmak; ihracatını da 200 milyon dolar seviyesinin üzerine çıkarmak.
TEMSA, 2018’ DE İNOVASYON ODAKLI YATIRIMLARI İLE LİDERLİĞİNİ KORUYACAK

Sabancı Holding iştiraklerinden TEMSA, 2017 yılı değerlendirme toplantısını İstanbul’da gerçekleştirdi. TEMSA Genel Müdürü Hasan Yıldırım’ın ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıda, şirketin 2017 yılı faaliyetleri ve 2018 hedefleri katılımcılarla paylaşıldı.

 

 

Temsa’nın otobüs ve midibüs pazarındaki durumunu değerlendiren TEMSA Genel Müdürü Hasan Yıldırım, TEMSA’nın 1.500 adetlik satış ve yüzde 28’lik  pazar payıyla, son üç yıldır olduğu gibi dördüncü  yılda da pazar lideri olmanın gururunu yaşadıklarını belirterek, 2017 yılına ilişkin yurtiçi ve yurtdışı pazar değerlendirmelerine yönelik şunları söyledi:

 

 

“Yurt içi pazarda  şehirlerarası segmentte Temsa Maraton ve Temsa Safir olarak iki aracımız faaliyet gösteriyor.  Şehirler arası otobüs segmentinde toplam 580 adetlik segmentte 160 araç satarak % 27 pazar payı elde ettik. Temsa’nın güçlü olduğu midibüs segmentinde  3400 adetlik toplam pazarda 1200 adet satış ile yüzde 34; en rekabetçi segment olan şehir içinde ise yüzde 12 pazar payı elde edildi.  2016’da 890 milyon TL olarak gerçekleşen toplam ciromuzu, 2017 sonu itibarıyla 1 milyar 40 milyon TL seviyesine çıkararak % 17 büyüme gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Böylece TEMSA olarak 2017 yılında tarihimizde ilk kez 1 milyar TL ciro barajını aşmış olduk”

 

 

 

Bayilerimiz ve servis noktalarımız Temsa Ailesi’nin en önemli parçası..

 

2014 yılından bu yana her yıl, sistematik ve sürdürülebilir büyüme gerçekleştiren Temsa’nın elde ettiği bu liderliği besleyen ve destekleyen bayilere sahip olduğunun altını çizen Hasan Yıldırım,  “Yurt içinde faaliyet gösteren12 bayi ve 67 servis ağımızla müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılıyor, onlara en iyi müşteri deneyimini yaşatıyoruz. Bayilerimiz ve servis noktalarımız Temsa Ailesi’nin en önemli parçasıdır. Başarımız buradan gelmektedir.  “ diye konuştu.

 

 

Yurtdışı pazar cirosunda % 33’lük büyüme..

 

Yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da oldukça başarılı bir yılı geride bıraktıklarını dile getiren Hasan Yıldırım, “ Toplam ihracatımızı 130 milyon dolardan 172 milyon dolar seviyesine çıkararak % 33 gibi yüksek bir oranda finansal büyüme gerçekleştirdik. 2014- 2017 yılları arası küresel ekonomik ve politik bir çok sorunun yaşandığı şartlar altında gerçekleştirilen bu performans çok değerlidir. Bugün Türkiye genelinde yaklaşık 18 bin 500 adetlik bir araç parkına ulaştık. Diğer bir deyişle, bugün ülkemizde bulunan her üç otobüsten birisinin TEMSA olduğunu söyleyebiliriz. Bu yılların getirdiği bir başarının resmidir. Yurt dışına baktığımızda Türkiye dahil 66 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bu 66 ülke içerisinde odak pazarlarımız bulunuyor.  Avrupa ve Amerika pazarlarımıza bakarsak, Avrupa’da Fransa başı çeken en büyük ve eski pazarımızdır. Fransa’ya bugüne kadar 5000 araç sattık. “ dedi.

 

 

TEMSA, ABD pazarındaki konumunu güçlendiriyor….

 

ABD pazarına giren ve çıkan çok fazla firma olduğunu fakat Temsa’nın bu anlamda pazardaki kalıcılığını sürdüren ve marka bilinirliği yüksek tek marka olduğunu paylaşan Hasan Yıldırım, “ 2010 yılında girdiğimiz ABD pazarına bir çok firma girmiş fakat varlığını sürdürememiştir. Bu pazarda devamlılığını sürdüren başlıca firmalardan dördüncüsü Temsa oldu. ABD’ye toplam 1.000 adet TEMSA otobüs sattık. ABD pazarındaki payımız yüzde 10 seviyesinde. Facebook’tan Netflix’e, Tesla’dan Google ve Apple’a kadar Silikon Vadisi çalışanları bugün TEMSA markalı servis araçlarıyla taşınıyor. Diğer bir deyişle bir teknoloji firması olarak konumladığımız TEMSA, dünyanın teknoloji devlerine hizmet veriyor” diye konuştu.

 

 

“Ulaşım Araçları”nın geleceği ”  Akıllı Şehirler”

 

 

Gelecekte Temsa’yı otobüs üreten bir sanayi şirketi olarak görmediğini, teknoloji üreten bir şirket olarak gördüğünü ifade eden Hasan Yıldırım, ulaşım araçlarının geleceğinin “Akıllı şehirler “ olduğunu vurgulayarak, “ Yakın gelecekte toplu ulaşım anlayışı tamamen değişecek. ‘Akıllı şehir’ vizyonuyla artık iki nokta arasındaki yolculuğunuzun nasıl gerçekleşeceği masaya yatırılıyor. Yolcu bize artık, ‘Beni istediğim yere nasıl götüreceksin?’ diye soruyor. Bunun karşılığında da bizden temel olarak üç şey talep ediyor: Trafik problemini çöz ve güvenli bir yolculuk sağla; çevreye duyarlı ol; aracım akıllı olsun, seyahat sırasında online olmamı, diğer platformla iletişim halinde olmamı sağla. Bu talepler aslında bize şunu gösteriyor: Biz artık sadece birer otobüs üreticisi değil, aynı zamanda birer servis sağlayıcı olmalıyız.Her yıl ciromuzun yüzde 4’ünü TEMSA Ar-Ge Merkezi’ne aktarıyoruz. TEMSA Ar-Ge Merkezi’nde 200 personelimiz çalışıyor. Bu çabaların bir sonucu olarak, yüzde 100 Türk mühendislerinin ürünü olan 30 bini aşkın aracımız bugün dünyanın 66 ülkesinde yollarda boy gösteriyor” dedi.

 

 

MD9 electriCITY çok beğenildi.

 

2017’nin Aralık ayında, Temsa tarafından üretilen, tüm yazılımı ve tasarımı Türk mühendisler tarafından geliştirilen araç MD9 electriCITY model elektrikli otobüs, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı tarafından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a takdim edilmiş ve çok beğenilmişti.  

 

Hasan Yıldırım, elektrikli otobüs pazarını değerlendirdiği konuşmasında şunları söyledi.

 

  “Bugün dünya genelindeki toplu taşımada elektrikli araçların ağırlığı her geçen gün artarken, yapılan son araştırmalar, elektrikli otobüs pazarının 2025 yılına kadar yılda ortalama yüzde 33,5’lik bir büyüme göstereceğini ortaya koyuyor. TEMSA olarak, bugün portföyümüzde yer alan 3 elektrikli aracımızla, ülkemizin ve dünyamızın sürdürülebilir geleceğine de katkıda bulunuyoruz. Portföyümüzdeki elektrikli araç sayımızı yukarı çekerken, mevcut araçlarımızın teknolojisini geliştirerek şarj sürelerini ve menzillerini uzatmak da şirket olarak öncelikli hedeflerimiz arasında”

 

Temsa Genel Müdürü Hasan Yıldırım vizyon ve hedeflerine ilşkin son olarak şunları söyledi:

 

“TEMSA olarak tüm çalışmalarını bu vizyonda planladıklarını; teknolojiyi ve inovasyonu yeni projelerin temeline koyduklarını ifade eden Hasan Yıldırım, yatırım planlarına ilişkin de şu ifadeleri kullandı: “Gelecek dönemde de yurt içinde liderliğimizi pekiştirecek adımlar atmayı sürdürecek; ülkemiz ekonomisi için üretmeye, istihdam sağlamaya devam edeceğiz. Bunun yanında, küresel büyüme vizyonumuz ve inovasyon odaklı yatırım stratejimizle TEMSA’nın ‘global bir teknoloji şirketi’ne dönüşümünü hızlandıracağız. Bu kapsamda yurt dışındaki yatırım fırsatlarını da yakından inceliyor, satın alma ve iş birliği fırsatlarını değerlendiriyoruz.”

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI