10-10-2015 16:27:28 Son Güncelleme: 13-10-2015 21:50:28

TEMSA, ADANA’DA SAFİR PLUS’I TANITTI.

Temsa yeni ürünlerini müşterileri ile buluşturmaya devam ediyor.
TEMSA, ADANA’DA SAFİR PLUS’I TANITTI.

Yenilikçi özelliği ile sektörüne yön veren Temsa, şimdi de yollara çıkacak olan yeni tasarımı Safir Plus’ı tanıttı. Çok yakında Temsa Maratonu ve elektrikli otobüsünü de müşterileri ile buluşturacak olan Temsa’ da yenilik rüzgarı esmeye devam ediyor..

Temsa, 9 Ekim Cuma günü Adana fabrikasında, Temsa Plus’ı özel bir etkinlikle tanıttı. Törene Temsa çalışanları ve bayileri ile basın mensupları katıldı.

Şehirlerarası yolculuk için tasarlanmış olan Safir Plus, bir çok özelliği ile en iyi otobüs modelleri arasında başı çekecek gibi görünüyor.

Tören’de konuşma gerçekleştiren Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, yeni ürünlerini müşterileri ile buluşturmaktan duyduğu sevinci dile getirerek şunları söyledi:

“ 2015 yılı çok farklı bir yıl oldu. Rekor üretim ile bitirmeyi öngörüyoruz. Aynı zamanda 2015 Temsa’nın en fazla otobüs sattığı yıl olacak. 2015 yıl sonunda yaklaşık 2650 adet satışa ulaşacağız.  Bu yıl, Temsa olarak, Türkiye’de otobüs pazarında lideriz.  % 30 pazar payımız var. 2015 yılı için 8 yeni ürünümüzün lansmanını yapmayı planlamıştık. Ocak ayında 41 koltuklu Safir VIP otobüsünün lansmanını yaptık.  Arkasından yeni Tourmalin aracımızı Türkiye pazarı ile tanıştırdık. Tourmalin güzel satışlar yakaladı. Belediyelere çok satış gerçekleştirdik. Yıllardır Fransa’ya sattığımız Tourmalin artık Türkiye aracı oldu. İlk elektrikli aracımızı Mayıs ayında Milano’da fuarda tanıttık. 20 Kasım 2015 tarihinde, elektrikli otobüslerimizi, Adana Büyükşehir Belediyesinin bir süre kullanımına vereceğimiz bir tören gerçekleştireceğiz. Gururumuz olan elektrikli otobüslerimizle yolcu taşımaya başlayacağız. 16-21 Ekim’de Belçika’da gerçekleşecek olan Busworld Kortrijk Fuarı’na katılıyoruz. Maraton aracımız ilk defa orada sergilenecek. Toplam 7 aracımızla katılacağımız bu fuarda Temsa olarak gövde gösterisi yapacağız. “

Safir Plus’ın tanıtımına geçmeden önce Safir otobüslerinin geçmişi ile ilgili bilgileri paylaşan Dinçer Çelik, “ İlk defa 1998 yılında Mitsubishi motoruyla Temsa Safir aracını ürettik. Yaklaşık 5 sene biz bu aracı ürettik ve sattık. Daha sonra kendi emeğimiz ve kendi tasarımımızla Avrupa’dan aldığımız komponentlerle, bu aracımızı Safari  adıyla Avrupa’da satmaya başladık. 2010 yılı başlarında, yeni Safir, yine Temsa markası ile iç pazarda yer aldı. 2 sene sonra Safir aracımızı 37 koltuklu olarak hazırladık. Sektörde yepyeni bir yol açtık. Sektörde ilk defa VIP koltuklu ve fabrika çıkışlı otobüsler Temsa’dan çıktı. Bu başarıyla 2 yıl devam ettik. Bu sene başında, bu aracımızı 41 koltuklu yaptık. Sektör, bunu da büyük bir heyecanla karşıladı. Türkiye’nin her tarafından bu aracımıza ciddi bir talep var. Bu anlamda Safir Plus’un hepimize güzel bir heyecan katacağına ve güzel bir dönem başlatacağına inanıyorum. “ diye konuştu.

Türkiye otobüs pazarı ve Temsa’nın pazar payına  ilişkin bilgi veren Dinçer Çelik, “ 2013 yılında Türkiye’de  7800 otobüs satıldı. O yıl belediyelerin yaklaşık 2500 adet araç alımı oldu.  Temsa’nın pazar payı % 16 idi. 2014 yılında 6348 adet araç satıldı. Temsa’nın pazar payı % 30 oldu ve 2014 yılını, son aylara kadar lider olduğu pazarda, 2. olarak bitirdi.  2015 ‘de 5330 adet otobüs satıldı. Pazar payımız yine % 30.  Şu anda % 10’ luk farkla pazar liderliğimiz devam ediyor. Şehir içinde 636 tane otobüs satıldı. Temsa’nın pazar payı % 34.  Türkiye’de 3558 adet midibüs satıldı. Burada da Temsa’nın pazar payı % 29. MD 7 yurtdışında satılan aracımız. Bu aracımızı Türkiye’de Opalin adı altında satacağız. Opalin aracının lansmanını da bu yıl sonu gelmeden gerçekleştireceğiz. Bunun Avrupa versiyonu olan MD 7 ‘i  Busworld Kortrijk Fuarı’na götürüyoruz. Önümüzdeki sene Prestij’in Euro 6 versiyonunu çıkarıyoruz. Önümüzdeki sene 4 adet midibüs ile yola devam edeceğiz. 2017 ‘de Türkiye’de midibus segmentinde de büyük oyuncu olacağız.

Şehirlerarasında ise, Türkiye’de 1245 adet otobüs satıldı. Bizim pazar payımız % 25. Biz artık enerjimizi Safir Plus’a verdiğimiz için, yıl sonuna kadar artık Safir Plus satacağız. Bayilerimizden aldığımız bilgiye göre, safir otobüslerin tamamının satıldığı, yıl sonuna kadar 80 Safir Plus’ın satılacağı yönünde.

Safir aracımızın pazara getirdiği rüzgar, 13 metrelik araca 54 adet koltuk koymamız ve 2+1 ile sağladığımız konfor, sektöre yeni bir yön verdi. 2013 yılından bu yana artık 3 akslı otobüsler satılmamaya başladı. Safir ve Maraton asıl segment olacak otobüsler. Biz Safir ve Maraton’un 12 metre, 13 metre ve  VIP’sini yapıyoruz. Dolayısıyla 2017 yılının ortalarından itibaren bu 6 otobüsümüz ile sektörün en güçlü oyuncusu olacağız.  “ diye konuştu.

 

Yılın ilk 9 ayında Safir aracın pazarda gösterdiği başarıdan memnun kaldıklarını da vurgulayan Dinçer Çelik, ’9 ayda 291 adet Safir satışı gerçekleştirdik. Yılı 350 civarında bir satışla kapatacağımızı düşünüyoruz. 2016 yılında Safir PLUS ile 2015’in üzerinde bir satış hedefine ulaşmak istiyoruz” dedi.

Satış sonrası hizmetlerde kalite çıtasını hep daha yukarıya taşımak istediklerini de sözlerine ekleyen Dinçer Çelik, “Satış sonrası hizmetler en güçlü olduğumuz alandan biri. Şu anda 78 noktada hizmet veriyoruz. Müşteri memnuniyetini sağlamada en yüksek seviyelere ulaşan markalardan biriyiz ve bunu daha da yukarıya taşıma konusunda da iddialıyız. Pazarda sürekli büyüyen satış adetlerimizde bayilerimizin büyük katkısı var. ” dedi.  

 

 

Safir Plus’un öne çıkan özellikleri:

Yolcu taşımacılığının gerçek kahramanları kaptanlarımızın 24 saat yaşam alanı olan Safir Plus aracımızda onların konforuna yönelik yeniliklere gidildi. Uyku kabinlerinde, ses ve ısı izolasyon iyileştirilirken, uyku kabini ve sürücü alanında genişleme sağlandı. Modern ve ergonomik direksiyon tasarlandı. Ayrıca Safir aracımız, 2+1 koltuk düzeni ve 41+1 koltuğuyla kendi segmentine ayrıcalık getirmişti. Araç içinde konfor düzeyi azalmadan eklenen 4 koltuk ile otobüsçüler 4 yolcu daha fazla taşımanın ve bunun kazancını yaşamanın ayrıcalığını elde ettiler. Safir Plus ile bu ayrıcalık daha üst düzeye taşınıyor. Hem 2+1 hem 2+2 koltuk düzenine sahip Safir Plus araçlarımız hem konfor düzeyi ile yolcunun seyahat sürecine keyif katacak hem de yine yakıt tüketimi ile araç sahiplerinin yüzünü güldürmeye devam edecek.

Temsa Safir Plus aracımız bunların yanı sıra yepyeni dashboard ile modern görünümlü yeni bir tasarım kazanmıştır ve şoförler için daha ergonomik hale gelerek daha geniş görüş alanı sağlanmıştır. Ön ve arka tamponun üç parça halinde olmasıyla aracın servis edilebilirliği artmıştır. Ses ve ısı kontrolünü sağlamak amacıyla çift cam yapılmıştır. Arka tepe lambalarına sinyal özelliği eklenmiştir.

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI