26-06-2019 12:24:31 Son Güncelleme: 23-03-2024 22:13:31

THERMO KING’DEN SAĞLIK VE SOĞUK ZİNCİR TAŞIMACILIĞINA İKİ YENİ ÇÖZÜM

Doğuş Otomotiv distribütörlüğündeki Thermo King satışları bir önceki yıla göre yüzde 58’lik bir artış göstererek pazar lideri konumunu korudu. 2013 yılında 802 adetlik rekor satış rakamına ulaşan Thermo King’in hedefi 2014 yılında bu sayıyı daha da yukarı taşımak. TÜİK verilerine göre, sağlıksız koşullarda taşınması nedeniyle her yıl yaş sebze, meyve rekoltesinin yüzde 30-40’ı tarladan son kullanıcıya ulaşana kadar kaybolurken, Thermo King’in yüksek verimli soğutucuları, bu oranın azaltılmasında rol oynuyor.
THERMO KING’DEN SAĞLIK VE SOĞUK ZİNCİR TAŞIMACILIĞINA İKİ YENİ ÇÖZÜM

Türkiye treyler soğutucuları pazarında yüzde 60’lık pay ile lider konumda bulunan Thermo King, motordan tahrikli ve panelvan üniteleri grubunda da gözünü zirveye dikti.

 

Doğuş Otomotiv Thermo King Genel Müdürü İlhami Eksin ve Doğuş Otomotiv Thermo King Marka Müdürü Suna Türk‘ün  katılımıyla düzenlenen toplantıda Türkiye’deki soğutucu pazarının konumu ele alındı. Toplantıda ayrıca çok yüksek sıcaklıklarda taze, soğutulmuş ve donmuş ürünlerin şehiriçi dağıtımları için ideal soğutucu olan yeni ColdCube ve Ce serisi de tanıtıldı.

 

Doğuş Otomotiv Thermo King Genel Müdürü İlhami Eksin, Doğuş Otomotiv markası altında yer alan markalarda olduğu gibi Thermo King’in de dünyadaki başarısına paralel bir başarıyı Türkiye’de gösterdiğine dikkat çekti. Eksin, Thermo King markasını 2008 yılından bu yana Türkiye’de temsil ettiklerini kaydederek “Türkiye özellikle soğuk zincir taşımacılığında önemli bir ülke. Thermo King olarak 2008 yılından bu yana satış grafiğini sürekli yükseltiyoruz. Özellikle içinde bulunduğumuz zorlu ekonomik koşullar gözönüne alındığında 2013 yılı ve 2014’ün ilk yarısını aynı başarıyla tamamladık. 2013 yılında 802 adetlik satış gerçekleştirdik. Bu adetlere ulaşmamızda filo satışları etkin bir rol oynadı. 2014 yılının ilk yarısında ise satışlarımızı bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 30 artırarak sektör liderliğimizi sürdürdük. Yılın ikinci yarısında da aynı performansımızı devam ettirerek liderliğimizi ve başarımızı devam ettirmek istiyoruz” dedi.

 

Doğuş Otomotiv Thermo King Marka Müdürü Suna Türk ise yaptığı konuşmada müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda ürün gamlarının sürekli genişlediğini  belirterek “Ülkemizin önemli bir lojistik faaliyeti olan soğuk zincir taşımacılığının tüm açılımlarına hizmet vermek arzusundayız. Bu çalışmalarımız sonucu Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarına, Sağlık Bakanlığı ile yapılan çalışmalar doğrultusunda aşı ve ilaç taşımasında kullanılacak soğutucu ünitelerin satışını yaptık. Ayrıca otobüs, tren ve troleybüs yolcu taşımacılığında klima satışımız gerçekleşti” dedi.

 

Halk sağlığı açısından soğuk zincir çok önemli!

 

Doğuş Otomotiv Thermo King Marka Müdürü Suna Türk, özellikle, et, süt, balık ve donmuş ürünlerin nakliyesinde, ürünün ilk ve son durakları arasında aynı ısıda kalmasını sağlayan soğuk zincirin tahsis edilmesi ve korunmasının çok önemli bir konu olduğuna da dikkat çekerek şunları söyledi;

 

“Bu ürünler, sıcaklıktaki değişimlere çok hızlı tepkiler veriyor ve bu da halk sağlığını tehlikeye atan bir durum yaratabiliyor. Soğuk zincirin bozulduğu bir nakliye, ürünün üzerinde çeşitli bakterilerin ve mikroorganizmaların üremesine neden oluyor. TÜİK verilerine göre, Türkiye, her yıl yaş sebze, meyve rekoltesinin yüzde 30-40’ını tarladan son kullanıcıya ulaşana kadar sağlıksız koşullarda taşınması nedeniyle kaybediyor. Thermo King’in yüksek verimli soğutucuları kullanılarak taşınan ürünler, soğuk zincirden çıkmıyor ve üretim tesisindeki kalitesini muhafaza ederek tüketiciye sunuluyor. Bu noktadan sonra, tüketicilerin de soğuk zincirin bozulmaması açısından yapabilecekleri var. Örneğin, et, süt, balık ve donmuş gıda gibi ürünleri alışverişin en sonunda dolaplardan almaları, soğukta muhafaza edilmesi gereken ürünleri soğuk olmamalarını hissettiklerinde satın almamaları ve satın alım anında ürünün tutulduğu soğutucunun ısısını kontrol etmeleri çok önemli bir konu.”

 

Doğuş Otomotiv Thermo King Marka Müdürü Suna Türk, tanıtımını gerçekleştirdikleri yeni ColdCube ve Ce serisi üniteler ile bir çok farklı sektörün soğuk zincir taşımacılığı hizmetlerine alternatif çözümler sunmak arzusunda olduklarını belirtti. Türk “Modüler ünitemiz ColdCube, başta sağlık sektörüne aşı, serum ve ilaç nakliyesinde çözüm getirebilen bir ürün. Hastaneler, ilaç depoları ve hatta eczaneler bile ColdCube’un potansiyel kullanıcıları arasında yer almaktadır“ dedi.

Ce serisinin ise çabuk bozulabilen gıda taşımacılığına yönelik bir ürün olduğunu belirterek “Ce serisi, insan sağlığı için son derece önemli olan, ısının değişmesi halinde bozulabilecek ve ticari değerini yitirecek gıdaların üretim aşamasından son kullanıcıya ulaşana kadar ki yolculuğunu güven içinde tamamlaması için üretilmiştir. Özellikle büyük marketlerin şehiriçi dağıtımı sırasında oluşabilecek kayıplarının en aza indirilebilmesi hedeflenmiştir“ açıklamasında bulundu.

Taşınabilir soğutucu ünite: ColdCube

ColdCube Thermo King tarafından küçük işletmelerin soğutulmuş veya dondurulmuş ürün taşımacılığı ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla geliştirildi. ColdCube, modüler yapısı, yüksek dayanıklılığı ve hafifliği ile en verimli soğutucu çözümleri sunarken; ilaç, aşı, serum gibi sağlık sektörünün lojistik ihtiyaçları için de ideal bir ünite olarak öne çıkıyor.

-21 dereceye kadar dondurma özellikleri bulunan ColdCube, enerjisini aküden alıyor. Akü bağlantı kesme özelliği ile de akünün boşalmasını önleniyor. Araç içerisine monte edilen dijital ekran sayesinde ColdCube’ün iç ısısı sürekli kontrol altında tutulabiliyor.

ColdCube’ün harici bir ünite olması ve direk araç içerisine konularak kullanılmaya başlanması en büyük avantajlarından bir tanesi. Ünite, ihtiyaç haline çıkartılarak bir diğer araca konulabiliyor. Bu ürünü kullanabilmek için araç üstünde  herhangi bir modifikasyon yapılmasına gerek kalmıyor ve böylelikle aracın orjinalliği korunarak 2. El değerinde herhangi bir kayıp yaşanmıyor.

 

ColdCube, kolay taşınabilme özelliği, portatifliği, CE, TUV ATP gibi standartlara uygunluğu, kolay temizliği ile gıda taşımacılığı için ideal bir ürün olarak segmentinde öne çıkıyor.

 

ColdCube 140, 330 ve 915 litre (yandan yükleme özelliği) olarak 3 farklı model ile satışa çıkıyor. ColdCube‘de, tanıtım etkinliği çerçevesinde belirli opsiyonel donanımlar, standart olarak sunuluyor.

 

 

 

 

 

Ce serisinde seçenekler artıyor

 

Tüketici talep ve ihtiyaçları doğtultusunda ürün gamı genişleyen Ce serisi şimdi, C-250e, C-250e Max, C350e Max ve C-450e Max'dan oluşan 4 model ile pazara çıkıyor. 34 metreküp kasa hacmine kadar, araç motorundan tahrik alarak çalışan Ce serisi Max modeli ile ısıtma opsiyonu sunuyor.

 

Ce serisi 45 dakika olan soğutma süresi ile sınıfının en kısa sürede soğutma gerçekleştiren ünitesi. Bu özelliği ile yakıt tasarrufuna da önemli bir katkıda bulunurken, kapı açılışlarında oluşan ısı kayıplarını da daha hızlı bir şekilde telafi etmekte. 

 

Böylelikle Ce serisi, kamyon, kamyonet ve panelvan kullanarak şehir içi gıda dağıtımı gerçekleştiren zincir marketler, tarım işletmeleri ve gıda ürünleri dağıtımı gerçekleştiren tüm işletmeler için en uygun çözüm olarak pazara sunuluyor.

 

 

 

 

 

 

                               

 

            

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI