30-11--0001 00:00:00 Son Güncelleme: 02-07-2019 20:58:42

ZF Şanzımanı Yeni E-Rail-SH 15 F Moskova Metrosuna Değer Katıyor

Ekonomiklik faktörü sadece şehirlerarası trenlerde değil, şehir içi toplu taşımada kullanılan trenler için de önemli rol oynamaktadır. Raylı araçlar için aktarma organları ve şasi teknolojilerinde uzman olan ZF Friedrichshafen AG, ürün ömrü giderlerini en aza indirgeyen yeni bir metro şanzımanı sunuyor.
ZF Şanzımanı Yeni E-Rail-SH 15 F Moskova Metrosuna Değer Katıyor
  • ZF’nin yeni metro şanzımanı ürün ömür giderlerini (Life-Cycle-Cost) düşük tutuyor
  • ZF’nin sunduğu yenilikler daha uzun ömür, daha az bakımve daha yüksek ısıya dayanıklılık sağlıyor
  • Moskova metrosunda montaj kolaylığı sağlayan “Hollow-Shaft” özellikli şanzıman kullanılıyor   

Teknik detaylara yakından bakıldığında ZF’nin yeni şanzımanı ERail- SH 15 F’nin, Moskova metrosu ve diğer metro işletmelerine sağladığı faydalar göze çarpmaktadır. Konvansiyonel helis dişli uygulaması şanzımanları dairesel kuvvetlerin yanı sıral, eksenel yönde de etkiler ve bunun olumsuz sonuçları vardır. Kuvvetler gövdeyi zorlar ve verimliliği düşürür. Bu etkiyi önlemek için ZF, ERail- SH 15 F’de iki yeni Yanal Yataklama Halkaları kullanılmıştır. Basitçe anlatmak gerekirse tahrik dişlisinin iki yanında yer alan halkalar bir yağ filmi üzerinde kayar şekilde yataklanmıştır. Metro şanzımanlarında yapılacak daha pek çok  iyileştirme için bir kapı aralayan bu yenilik ile eksenel kuvvetlerin şanzıman yatakları ve gövde üzerindeki etkiler önlenir. ZF mühendisleri giriş ve çıkış millerinde bu temele dayanarak konvansiyonel konik rulman yerine silindirik rulman kullanmıştır. Ayarlamaya gerek yoktur ve özellikle ana muayeneler esnasında servis personeli için montaj kolaylığı sağlar. Ayrıca değişken dış hava sıcaklıklarından şanzıman yapısı etkilenmediğinden, kışın şiddetli soğuklarda kullanıma elverişlidir. Yataklamalar gerilime maruz kalmadığı ve eksenel yönlerdeki kuvvetlerden etkilenmediği için, ZF metro şanzımanının içi de soğuk kalır. Sıcaklığı karter sıcaklığından sadece 2°C yüksekte seyreder. Yatak yükünün hafifletilmesi ürün ömrünü uzatır. Bu teknik ticari araçlarda ZF tarafından yaklaşık 20 yıldır başarıyla uygulanmaktadır. E-Rail-SH 15 F’nin yekpare gövdesi burulmaya karşı dayanıklıdır ve bir yağ karter kapağına sahiptir. ZF’nin aşınmasız Labirent keçeleri sayesinde tüm sürüş koşullarında sızdırmazlık sağlanır. ZF, E-Rail-SH 15 F’nin InnoTrans 2012’de tanıtılan versiyonu, Moskova metrosunda “Hollow-Shaft” şanzıman olması özelliği ile takdim etmiştir. Bu sayede raylı araç üreticileri şanzımanı tahrik dişli mili üzerine kolayca monte edebilir. Şanzıman, ağır dişli mili olmadan taşınabilir, üretici ve kullanıcı için lojistik ve taşıma giderlerini önemli ölçüde azaltır. Üretim aşamasındaki montaj, bakım ve ana muayene esnasındaki işçilikte kolaylık sağlar. Sonuç olarak ZF, E-Rail-SH 15 F ile hem yüksek maliyet-fayda oranı elde ederek hem de ulaşım  işletmelerinin tüm taleplerini en uygun biçimde karşılayacak bir yenilik gerçekleştirmiştir.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI