12-08-2016 16:46:13 Son Güncelleme: 12-08-2016 17:04:13

Voith Verimliliği Ayrılabilen Yürüyen Aksam Ürünleriyle Geliştiriyor

DIWA.6 Stop-Start Teknolojisi yakıt tüketimini azaltıyor ECO-SWR: Yürüyen aksamdan ayrılabilen ikincil sulu retarder ile verimlilik artırılıyor Yeni hava kompresörü teknolojileri enerji verimliliğini artırıyor Kestirimci izleme ile araç kullanılabilirliği yükseliyor
Voith Verimliliği Ayrılabilen Yürüyen Aksam Ürünleriyle Geliştiriyor

Otobüs ve kamyon filolarının verimliliği, düşük yakıt tüketimi ve komponentlerin aşınması, filo yönetiminde kritik önem taşımaktadır. Bu konularda Voith’in ürün ve hizmetleri ile sunduğu katkılar, 22-29 Eylül 2016 tarihleri arasında Almanya’nın Hanover kentinde düzenlenecek olan IAA Commercial Vehicles fuarında sergilenecek. Voith’in bu sene öne çıkaracağı konular arasında, Stop-Start teknolojisini de destekleyen DIWA.6 otomatik şanzıman, yürüyen aksamdan tamamen ayrılabilen yeni bir sulu retarder versiyonu ve TwinSave teknolojili yeni hava kompresörleri de yer alıyor. Ziyaretçiler bunların haricinde sürücüler için gerçek zamanlı destekler, işletmeciler için optimize edilmiş bakım yönetimi ve şanzıman ve retarderlerin revizyonları ile ilgili de ayrıntılı bilgiler alabilecekler. Voith IAA’de ürün ve yeteneklerini Hall 17, A14 numaralı standda sergileyecek.

DIWA.6 Stop-Start Teknolojisi: Yola Çıkmaya Hazır
Rakamlar yeterince açık: Şehiriçi otobüsleri normal işletme sürelerinin %40’a kadar bölümünü duraklarda, kırmızı ışıklarda ve trafikte bekleyerek geçirir. Bu, hem yakıt tüketimini arttırır hem de kirlilik ve gürültü emisyonlarında artışa neden olur. Voith, başarılı DIWA.6 otomatik şanzımanını Stop-Start özelliğini destekleyecek şekilde geliştirerek, otobüs işletmecilerinin araçlarının karlılığını arttırmalarına ve çevre için katma değer yaratmalarına yardımcı olmaktadır. DIWA.6, aracın yeniden harekete geçmeye hazır halde 60 saniyeye kadar motoru kapalı konumda beklemesine imkan tanımaktadır.  Hat yoğunluğuna göre, bu sayede yüzde 5 ila 10 arası yakıt tasarrufu yapılmaktadır. Birleşik Krallık’ta 100’den fazla otobüs, 1 yılı aşkın süredir DIWA.6 Stop-Start ile başarıyla çalışmaktadır. 

ECO-SWR: Ayrılabilen İkincil Sulu Retarder
IAA’de öne çıkacak yeni bir gelişme de, Voith’in yürüyen aksamdan tamamen ayrılabilen yeni bir versiyonunu geliştirdiği ikincil sulu retarder (SWR). SWR kamyon ve otobüslere yönelik tasarlanmış bir ikincil retarderdir. Su ile fren yapar ve motor soğutma suyunu kullanmaktadır. Bu sayede ayrıca bir çalışma sıvısı gerektirmez ve yüzde 90’a kadar frenlemelerin aşınmasız olarak gerçekleştirilmesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra, retarder teknolojisi sürücünün daha öngörülü bir sürüş davranışına girmesine yardımcı olur, bu da sonuçta daha düşük yakıt tüketilmesine sebep olur. Ancak, sürekli dönmekte olan rotor nedeniyle frenleme yapılmazken bile çok az da olsa enerji kayıpları yaşanmaktadır. Voith buna çözüm olarak, frenleme yapılmadığı durumlarda retarderi yürüyen aksamdan tümüyle ayıran bir kavrama geliştirerek enerji kayıplarını ortadan kaldırdı. Ayrılma sayesinde araçta yakıt tasarrufu daha da artarken, daha düşük CO2 emisyonları da sağlanmaktadır. AB Komisyonu’nun orta vadede Avrupa’daki kamyon ve otobüslere yönelik CO2 emisyon limitleri getirme planları ışığında, Voith ECO-SWR tam zamanında pazarda yerini almış olacaktır. 

“TwinSave” Teknolojili veya Kavramalı Hava Kompresörleri
IAA’de hava kompresörlerinin verimliliğini arttırmaya yönelik iki inovasyon da ilk defa tanıtılacak. Voith “TwinSave” teknolojisi ile donatılmış yeni LP 560 hava kompresörünün prototipini sergileyecek. LP 560  modelinde ilave bir kumanda sübabı ikinci kompresyon aşamasında rölantide ilave enerji tasarrufu yapılabilmesini sağlıyor. Ayrıca kapalı bir basınç kanalı da harici kumanda ile yönetiliyor. Bu teknoloji her iki aşamayı da enerji tasarrufu için kullanıyor. Hava kompresörünün boşta çalışabilmesi imkanı sağlayan uygulamalarda, şu anda endüstri standardı olan Voith SLS rölanti sistemine kıyasla bile %25’e kadar ek tasarruf sağlanabiliyor.

Voith, bunların haricinde boşta çalışma özelliği bulunmayan bazı kompresör tiplerini de bir kavrama ile donatacak. Bu kavrama, doğrudan kompresör dişlisi üzerine yerleştirilecek ve ek bir kurulum alanı ihtiyacı gerektirmeyecek. Bu yöntemle de, mevcut SLS sistemine göre %45 daha fazla tasarruf yapılabilecek.
 


Optimum Araç Kullanımı ve Kestirimci Bakım
IAA fuarında, Voith’in yeni kurulan Digital Services bölümünün güçlü inovasyon içgüdülerinden ortaya çıkan yeni otomotiv servisleri de tanıtılacak. Bir süredir kullanılmakta olan DIWA SmartNet telemetri sistemi üzerine geliştirilen SmartAssist ve SmartMaintanence ürünleri ile ürün portföyü genişletildi. SmartAssist sürücüyü anlık olarak sürüş davranışları ile ilgili bilgilendiriyor ve daha ekonomik bir sürüş için gerekli ipuçlarını veriyorken, aynı zamanda filo yönetimi için de bilgi raporları hazırlıyor.Smart Maintenance sistemi ise kolay anlaşılabilir bir yürüyen aksam takibi yapılmasına imkan sağlıyor. Bu sayede kestirimci ve daha ekonomik bir bakım imkanı ortaya çıkarılıyor. Araçlar yolda kalmadan, arızalar henüz oluşma aşamasındayken gideriliyor ve verimlilik artıyor. Otobüs operatörleri de hem şanzıman hem de yürüyen aksamda istedikleri ekipmanların tam olarak ne durumda olduğuna her zaman hakim olabiliyor. 

Revizyon: Sıfır Kilometre ayarında Kullanılmış Ürünler
Dijital dünyanın tüm olanaklarını sunan çözümlere ek olarak, filo operatörleri revizyonlar sayesinde kalite ve güvenilirlikten ödün vermeden ekipmanlarını yenilemenin yollarını da görme imkanı bulacaklar. Servis altyapısı sayesinde, Voith kullanılmış ürünleri en yeni mekanik ve teknik gelişmelere uygun olarak yenileme imkanı sunmaktadır. Retarder, şanzıman veya hava kompresörü ve bunların elektronik kontrol üniteleri için, yenilenmiş ve yeniden garantili ürünler sunulmaktadır. Revizyonla yenilenen parçalar sayesinde kullanıcılar hem daha düşük maliyetlerle araçlarını yeni tutmakta, hem de çevrenin korunmasına katkı sağlamaktadırlar.

Dünya çapında bir çok servis noktasıyla, Voith mesafeleri kısa tutmakta ve yedek parçalara çok hızlı erişim imkanı sağlamaktadır. Orijinal parçaların kullanılması, kalite ve güvenilirliği en üst seviyede tutar. Revizyonlarda sadece orijinal test edilmiş parçalar kullanılır. Orijinal olmayan parçalar çoğu zaman çok daha hızlı aşınarak, araçların planlanan servis aralığından çok önce tekrar servise girmesine sebep olmaktadır. Operatör için, bunlar planlanmamış duruşlara neden olacak ve maliyetleri ciddi şekilde artıracaktır.

Voith’in IAA 2016’daki varlığı ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için, https://voith.com/iaa-en adresini ziyaret edebilirsiniz.

    

 

 

İşletme profiline göre, DIWA.6 Stop-Start Teknolojisi yüzde 5-10 yakıt tasarrufuna imkan sağlamaktadır.


 

 

 

 

 

 

 

Voith ikincil sulu Retarder, gelecekte kullanılmadığı zamanlar aracın yürüyen aksamından ayrılabilecektir.


 

 

 

 

 

 

SmartServices ile, Voith otobüs operatörleri ve sürücülerine araçlarıyla en iyi sonuçlara ulaşmaları için yardımcı olmaktadır. 


 

 

 

 

Dünya çapındaki servis ağı ile, Voith operatörlere ekipmanlarının bakım ve onarımlarında en yüksek güvenlik ve verimliliği sunmaktadır.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI