28-09-2014 23:22:47 Son Güncelleme: 28-09-2014 23:24:47

TIRSAN HANNOVER’DE 3 YENİ TEKNOLOJİSİYLE YER ALDI.

37 yıldır treyler sektörünün öncü lideri Tırsan, Almanya’nın Hannover kentinde 25 Eylül-2 Ekim tarihleri arasında gerçekleşen 65. Uluslararası Ticari Araç Fuarı’na, 50’den fazla ülkeye ihracat yaptığı Kässbohrer ve Talson markalarıyla ve Türkiye’nin ilk ve tek Ar-Ge merkezinde geliştirdiği üç yeni teknolojiyle katıldı.
TIRSAN HANNOVER’DE 3 YENİ TEKNOLOJİSİYLE YER ALDI.

Kässbohrer’in sergilediği araçlar arasında intermodal taşımacılık için özel tasarlanan Yeni Nesil Perdeli Mega-Semi Treyler, K.SCS M, 2 dingilli uzayabilir hidrolik dümenlenir low-loader semi treyler, K.SLL 2, 60 m3 damperli silobas semi-treyler, K.SSK 60, ve ADR’li paslanmaz çelik kimyasal taşımacılığına uygun tanker, K.SSC 30, yer alırken, Talson ise FNA sınıfı ATP sertifikalı hava kargosu treyleri Talson FNA ile fuara katıldı.

2009 yılında bir ilki gerçekleştirerek Türkiye’nin ilk treyler Ar-Ge merkezini açan Tırsan, uluslararası sektör basınında devrim olarak nitelenen yeni geliştirdiği teknolojileri de fuarda yer aldı. Fuarda yeniliklerin tanıtıldığı bölüm olan Innovationstage’de sergilenen Fren ile Dümenleme (Steer by Brake – SBB) teknolojisinin yanı sıra, treylerin arkasındaki araçta yer alan sürücü ve yolcuların güvenliğini artırmak üzere yeni geliştirilen Enerji Sönümleyen Tampon (Rear Underrun Protection Device with Absorption Box – RUPD-AB) ile park freni, mekanik ayak, katlanır tampon ve perdeli araçlar için çatı kaldırma sistemi gibi farklı işlevlerin merkezi ve sistematik olarak dijital kontrolüne olanak sağlayan Dijital Treyler Kontrolü (Digital Trailer Control – DTC) teknolojisi de tanıtıldı.

 

TIRSAN’IN GELİŞTİRDİĞİ YENİ TEKNOLOJİLER

Dijital Treyler Kontrolü

Tırsan mühendisleri tarafından geliştirilen Dijital Treyler Kontrolü (DTC) sürücü ve operatörlerin güvenliğini artırmak için tasarlanmıştır. Sürücü ve operatörlerin park freni, mekanik ayak, katlanır tampon ve perdeli araçlar için çatı kaldırma sistemi gibi treylerde kullanmak zorunda olduğu farklı ekipmanlar, Dijital Treyler Kontrolü sayesinde güvenli bir mesafeden merkezi olarak sistematik bir biçimde kontrol edilebiliyor. DTC sistemiyle sürücüler treyler üzerindeki yüklerin yanı sıra king pim ile dingiller arasındaki yük dağılımlarını da kontrol edebiliyor.

 

Fren ile Dümenleme

Ağır ve özel yüklerin taşınmasında kullanılan üçten fazla dingile  sahip treylerler, 79 no’lu ECE (Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu) Mevzuatı ve aracın kayıtlı olduğu ülkenin mevzuatlarında tanımlanan dönüş yarıçapı gereksinimlerini karşılamak üzere serseri dingil kullanımına ihtiyaç duyarlar. Knorr Bremse’nin desteğiyle Tırsan Ar-Ge merkezi bünyesinde geliştirilen yeni Fren ile Dümenleme Sistemi (SBB) teknolojisi ise serseri dingil ihtiyacını ortadan kaldırarak verimlilik ve güvenliği artırmaktadır.

Fren ile Dümenleme teknolojisi kendinden dümenleme operasyonunu ortadan kaldırırken, serseri dingillere gereksinim olmaksızın dönüş yarıçapı gerekliliklerini karşılayabilmektedir. Bunun yanı sıra, Fren ile Dümenleme teknolojsi mevcut fren sistemi mimarisi üzerine kurulduğundan, toplam sahiplik maliyeti de, başlangıç yatırımı, lastik aşınımı ve bakım masrafları bakımından azalmaktadır.

Bunun yanında yeni sistem, geri manevralarda da dümenleme yapılabilmesine izin vermektedir. Ayrıca, yine geri manevralarda serseri dingil için gerekli olan kilit sistemine de ihtiyaç kalmamaktadır.

 

Enerji Sönümleyen Tampon

Tırsan Ar-Ge mühendisleri tarafından geliştirilen Enerji Sönümleyen Tampon (RUPD-AB), treyleri takip eden araçtaki sürücü ve yolcuların güvenliklerini artırmaktadır. ECE mevzuatına uygun olarak tasarlanıp test edilen mevcut tamponlar treyleri takip eden aracın treylerin altına girmesini engellemekte, ancak bir kaza durumunda ortaya çıkan ve doğrudan takip eden araçtaki sürücü ve yolculara iletilen kuvvet bu tamponlar tarafından emilememektedir. Tırsan’ın yeni Enerji Sönümleyen Tampon teknolojisi ise, uluslararası mevzuatların kapsama alanının da ötesine geçerek, çarpışma neticesinde ortaya çıkan kuvveti sönümleyebilmektedir. Sonuç olarak, kaza yapan araçtaki sürücü ve yolculara ulaşan kuvvet, ölüm ve ağır yaralanmaları engellemek üzere azaltılmaktadır.

  •   Etiket
  •   Okuma Bu haber 1760 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI