15-12-2016 09:06:33 Son Güncelleme: 15-12-2016 10:37:33

Voith, Transist 2016 da ürün ve teknolojilerini tanıttı

Voith, 1-3 Aralık İstanbul Kongre Merkezi'nde düzenlenen Transist 2016'da ulaşım sektörüne yönelik ürünlerini ziyaretçileri ile buluşturdu.
Voith, Transist 2016 da ürün ve teknolojilerini tanıttı

İstanbul Kongre Merkezi’nde 1-3 Aralık 2016 tarihleri arasında düzenlenen Transist Fuarı’nda Voith, şehir içi otobüslerde de etkili çözüm sunan DIWA.6 Stop-Start Teknolojisini, hava kompresörlerindeki  "TwinSave" teknolojisini ve ikincil su retarderi ayrılabilir özellikli ECO-SWR 'i ziyaretçilerine tanıttı.

 

 

 

 

 

Voith, ikincil su retarderi (SWR) sayesinde otobüs ve kamyon işletmecilerine motorun soğutma suyu ile çalışan hidrodinamik bir sürekli frenleme imkanı sunuyor. SWR bir sonraki jenerasyonunda artık yürüyen aksamdan ayrılma özelliğine de sahip olacak. Böylelikle ECO-SWR yüksek seviyede güvenlik, düşük işletme masrafları ve çevreyi korumasının yanı sıra gelecekte araçların yakıt tüketimini ve emisyonunu da azaltmaya yardımcı olacaktır. AB komisyonunun planlarına göre yakında Avrupa'da da kamyon ve otobüsler için de CO2 salımlarına sınır getirilmesi istenecektir.


ABD, Japonda ve Çin'de kamyonlar için zararlı madde emisyonu üst sınırları zaten uygulanmaktadır. Avrupa Komisyonu da benzer bir düzenleme kararı çıkarmıştır. Bu sebepten dolayı ağır vasıtaların CO2 verimini daha da optimum hale getirmek için tüm imkanlar kullanılmalıdır. Voith, SWR'le bu bakımdan şimdiden öncü bir ürün sunmaktadır ve yakında çevreye daha da duyarlı bir hale getirecektir.
ECO-SWR kullanılmadığı zaman yürüyen aksamdan ayrılabilmekte ve bu şekilde kamyon ile otobüslerin yakıt tüketimi ve emisyonlarını azalmaya yardımcı olmaktadır. Bu sayede hem araç üreticileri araç verimi bakımından avantaj sağlar hem de kullanıcılar yakıt ve vergi tasarrufu yapar.

 

Boştayken güç tüketimi yok


Retarderin rotoru tahrik miline bağlı olduğundan dolayı sürüş esnasında sürekli döner. Bu durum, frenleme yapılmazken bile düşük bir enerji tüketimine yol açmaktadır. ECO-SWR ise frenleme yapmadığı zaman bir kavrama ile tahrik milinden ayrılır. Bu sayede başka bir güç tüketimi oluşmamaktadır.
Bugün kullanılmakta olan SWR, kullanıcıya getirdiği öngörülü sürüş alışkanlığı ve daha az vites değiştirme sayesinde yakıt tasarrufu bakımından katkı sağlamaktadır. ECO-SWR otomatik ayrılma özelliği sayesinde gelecekte tüketimi daha da azaltacaktır. Teknoloji aynı zamanda CO2'nin azaltılmasına da katkı sağlamaktadır.
Sürücüler ECO-SWR'nin yüksek sürüş konforu ve yüksek sürüş güvenliğinden yararlanmaya devam edecektir. Retarderi alışık oldukları gibi kumanda kolu veya fren pedalı üzerinden kullanacaklardır. ECO-SWR aynen önceki modeller gibi aracın fren yönetim sistemine entegre edilmiştir. Böylelikle boşa alma işlemi her frenlemeden sonra otomatik olarak gerçekleşir.


 

Suyla frenleme: Daha az ağırlık ve daha az servis ihtiyacı


ECO-SWR ikincil retarder olarak suyla fren yapar ve bunun için motorun soğutma suyunu kullanır. Bu sayede ek bir hidrolik malzemeye ihtiyaç duymaz ve araç fren işlemlerini yüzde 90'a kadar aşınmasız gerçekleştirir. Aynı zamanda pompalama etkisi sayesinde soğutma maddesi akış hızı da artar. Bunun sonucunda devamlı fren gücü yüzde 20 ila 30 oranında artar ve uzun yokuş aşağıya sürüşlerde de maksimum fren torku korunur.
Voith GmbH'nin Grup Bölümü olan Voith Turbo, akıllı sürüş çözümlerinde uzmandır. Petrol ve gaz, enerji, madencilik ve makine mühendisliği, gemi teknolojileri, demiryolu ve ticari araçlar gibi çok çeşitli endüstrilerdeki müşteriler, Voith Turbo'nun gelişmiş teknolojilerine güvenmektedir.


Voith, enerji, petrol ve gaz, kağıt, hammaddeler, taşımacılık ve otomotiv sektörlerindeki standartları belirleyen konumdadır. 1867 yılında kurulan Voith'in 20.000'den fazla çalışanı bulunmaktadır, yıllık satış hacmi 4,3 milyar €'dur, tüm dünyada 60'tan fazla ülkede faaliyet göstermektedir ve Avrupa'daki en büyük aile şirketlerinden biridir.*
* Artık faaliyette olmayan Grup Bölümü Voith Industrial Services (Voith Endüstriyel Hizmetler) dahil edilmemiştir.

 

 
Voith DIWA.6 Stop-Start Teknolojisi şehir içi otobüslerde de etkili çözüm sunuyor
 
 
 
DIWA.6 Stop-Start Teknolojisi, çalışmaya hazır olma durumunu etkilemeden 60 saniyelik durma süresine sahiptir Yüzde 5-10 yakıt tasarrufu sağlıyor. 100'den fazla otobüs şimdiden Stop-Start Teknolojisiyle donatıldı
         

 

Modern binek otomobillerinde uygulanmakta olan Stop-Start teknolojileri, şehir içi otobüslerde de yakıt tüketiminin ve emisyonların azaltılması için etkili bir çözüm sunmaktadır. Voith DIWA.6 otomatik şanzıman, rölantideyken Stop-Start işlevini sunmak için mükemmel bir şekilde tasarlanmıştır ve bu sayede, yakıt tüketimini yüzde 5-10 azaltmıştır. Birleşik Krallık'ta 100'den fazla otobüse kurulan Stop-Start Teknolojisi, Temmuz 2015'ten beri hizmet vererek performansını ve güvenilirliğini kanıtlamıştır.

Normal çalışma koşullarında, otobüs duraklarında, kırmızı ışıklarda ve yoğun trafikte, şehir içi otobüsler zamanlarının yüzde 40'a kadarını rölantide geçirir. Bu süre zarfında, Voith DIWA.6 otomatik şanzıman, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmak için otobüsün motorunu durdurmasına imkan verir. Özellikle şehir trafiği için tasarlanmış DIWA.6, otobüsün çalışmaya hazır vaziyette 60 saniyeye kadar durma süresi sağlayabilir. Trafik durumuna göre bu durum yüzde 5-10 yakıt tasarrufu sağlar.
Henüz çok yeni bir teknoloji olmasına rağmen, Voith'in DIWA.6 Stop-Start Teknolojisi şimdiden kendini kanıtlamıştır. Temmuz 2015'ten beri 100'den fazla otobüs, Birleşik Krallık genelindeki çeşitli şehirlerde başarıyla hizmet vermektedir. Bu araçların haricinde DIWA Stop-Start ile donatılmış 150 araç daha hizmete sokulmuştur.
 

Voith, isteyen operatörlere Stop-Start işlemlerinin sayısı ve süresi gibi işletme verilerini de detaylı bir şekilde analiz etme imkanı sunmaktadır. Bu analizler filo yönetimini destekleyerek işletme giderlerinin azaltılmasına imkan sağlamaktadır.


Toplu Taşıma İçin Daha Cazip


Düşen işletim maliyetlerinin yanı sıra, DIWA.6 Stop-Start Teknolojisi ayrıca toplu taşıma ağlarının temel bir parçası olarak, otobüs sektörüne önemli bir katkı sağlar. Yakıt tasarrufuyla birlikte ayrıca CO2, NOx, partikül ve gürültü emisyonlarını da düşürür. Teknoloji temiz şehirlere doğrudan katkıda bulunduğu için, operatörlere çevre yönetmeliklerine uyma veya devlet teşviği alma imkanı sunar. Örneğin Birleşik Krallık Enerji ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 2010 ve 2015 yılları arasında karbon emisyonu düşük olan otobüslerin satın alınması için 112,5 milyon EUR (88 milyon £) sağlayan "Karbon Planı" teşviği vermiştir.

 

Voith hava kompresörleri "TwinSave" teknolojisi ve kavrama ile daha da verimli

 

TwinSave ilave kumanda valfi ile enerji tüketimini yüzde 25 oranında azaltıyor. Entegre kavrama, kompresör çalışmıyorken yüzde 45 oranında enerji tasarrufu mümkün kılıyor. Dişli çarkına entegre edilen kavramanın ilave montaj alanına ihtiyacı bulunmuyor

 

Daha fazla güç, daha az enerji tüketimi: Voith tarafından geliştirilen ara soğutmalı iki kademeli hava kompresörü, uzun yıllardır mükemmel özellikleri sayesinde ticari araç işletmecileri tarafından tercih edilmektedir. Voith'un İstanbul Kongre merkezinde düzenlenen Transist 2016 fuarında sunduğu "TwinSave" teknolojisi, enerji verimi konusunda yeni bir dönüm noktası oluşturmuştur. İlave kumanda valfi ile donatılan kompresör, Voith'ün kendiliğinden çalışan rölanti sistemi (SLS) karşısında yüzde 25'e kadar tasarruf sağlamaktadır. Hava kompresörü Voith tarafından nötr şekilde entegre edilen ve aynı şekilde IAA'da sunulan kavrama ile donatıldığında, yüzde 45'e kadar daha fazla tasarruf mümkündür (Transist Istanbul 16 - Stant A02).
Hava kompresörleri ticari araçların basınçlı hava sistemlerinin merkezi bileşenleridir. Sadece fren sistemlerini gerekli işletme basıncı ile beslemekle kalmaz, aynı zamanda örneğin kapı sistemi gibi çok sayıda başka üniteyi de destekler. Voith dünya çapında alüminyum pres döküme yönelen ilk üreticidir. Bu seçim ağırlıktan tasarruf sağlamakta, kullanım yükünü arttırmakta ve yakıt tüketimini azaltmaktadır.
Voith, Transist 2016'da ilk kez sunacağı teknoloji ile özellikle rölanti modunda verim artımı elde etmeyi hedeflemiştir. Voith ziyaretçilere tahrikli uygulamalar için yeni kompresör LP 560 modelini sunmuştur. Bu model, 560cc'lik silindir hacmi ve 15bar'lık maksimum çalışma basıncı ile önceki LP 490 modelin geliştirilmiş bir versiyonudur.

 

Özellikleri:

 

Hava kompresörü TwinSave teknolojisi ile donatılmıştır. Çeşitli Voith kompresörlerinde kullanılabilen TwinSave, ikinci kompresör kademesinde ilave bir kumanda valfi ve harici bir hava hattı içermektedir. Bu sayede kapalı basınç hattı ile çalışmak mümkündür. Normal çalışmada her iki kumanda valfi kapalıdır; böylelikle kompresör her iki kademede basınçlı hava üretir ve sıkıştırır. Rölanti modunda ise kumanda valfleri açıktır; böylelikle iki kompresör kademesi de sıkıştırma yapmaz ve hava ünite içerisinde döner. Bu sistem, Voith'in daha bugünden piyasada referans olarak görülen rölanti sistemi (SLS) ile kıyaslandığında yüzde 25'e kadar enerji tasarrufu sağlamaktadır. Ek olarak TwinSave teknolojisi sayesinde basınç altında çalışan parçaların üzerindeki mekanik baskı azaltılır ve kullanım ömrü daha da arttırılır.


Kompresörde tahriksiz uygulamalar için Voith gelecekte entegre kavramalı çeşitli kompresör tipleri sunacaktır. Kavrama direkt olarak kompresörün dişli çarkına monte edilecektir ve ek bir montaj alanına ihtiyacı yoktur. Kavramanın etkinleştirilmesi veya devre dışı bırakılması bir basınçlı hava sinyali ile gerçekleşir. Kompresör çalışmadığında komple motordan ayrı olacağından dolayı, SLS'yle karşılaştırıldığında kavrama sayesinde yüzde 45'e kadar enerji tasarrufu sağlanabilmektedir.


Voith GmbH'nin Grup Bölümü olan Voith Turbo, akıllı sürüş çözümlerinde uzmandır. Petrol ve gaz, enerji, madencilik ve makine mühendisliği, gemi teknolojileri, demiryolu ve ticari araçlar gibi çok çeşitli endüstrilerdeki müşteriler, Voith Turbo'nun gelişmiş teknolojilerine güvenmektedir.


Voith, enerji, petrol ve gaz, kağıt, hammaddeler, taşımacılık ve otomotiv sektörlerindeki standartları belirleyen konumdadır. 1867 yılında kurulan Voith'in 20.000'den fazla çalışanı bulunmaktadır, yıllık satış hacmi 4,3 milyar €'dur, tüm dünyada 60'tan fazla ülkede faaliyet göstermektedir ve Avrupa'daki en büyük aile şirketlerinden biridir.*
* Artık faaliyette olmayan Grup Bölümü Voith Industrial Services (Voith Endüstriyel Hizmetler) dahil edilmemiştir.

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI