23-05-2019 23:34:46 Son Güncelleme: 09-03-2024 13:55:46

VOITH YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLERİNİ COMVEX’DE SERGİLEDİ.

21 -24 Mayıs 2016 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşen Comvex fuarında Voith, retarderlerini, yakıt tasarrufu sağlayan hava kompresörlerini ve şehiriçi ve seyahat otobüsleri için tasarlanan ekonomik ve dayanıklı DIWA.6 otomatik şanzımanını sergiledi.
VOITH YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLERİNİ COMVEX’DE SERGİLEDİ.

Voith Turbo Türkiye Ticari Araçlar Grubu Bölge Satış Müdürleri Evren Aybars ve Onur Yenihan Comvex Fuar standında sergiledikleri ürünlerin tanıtımını gerçekleştirdiler. Sunumuna Türkiye pazarına yeni giren aynı zamanda Avrupa ulaşımında Sürdürülebilirlik Ödülü ve ECW yenilikçi marka ödülünün sahibi Voith Aquatarder SWR (sulu retarder )tanıtımı ile başlayan Evren Aybars, ürünlerinin müşterilerine sağladığı avantajlara yönelik şu bilgileri verdi.

 

“ Mercedes’in seyahat otobüslerinin tamamında Euro 6 motor ile birlikte seri olarak verdiğimiz retarder sistemimiz SWR’dir.  Daha  önce Mercedes’de 115 E kullanıyorduk. Hidrolik retarderdi.  Sulu retarderde fark hidrolik yerine araçtaki motor soğutma suyunu kullanıyoruz. Hidrolik malzemenin ortadan kalkması sonucunda araç toplam ağırlığında 37 kg’lık bir tasarruf sağlamamızı ve % 50 daha küçük bir alana aynı gücü sıkıştırmamızı sağlıyor. İçerisinde bir hidrolik bulunmadığı ve motor soğutma suyu döndüğü için ayrıca bakım gerektirmiyor. Motor soğutma suyu değişmediği sürece hidrolik değişimi yapmanız gerekmiyor. Kullandığız antifiriz ve su karışımının fiziksel ısı kapasitesi dolayısıyla da eski jenerasyona göre  % 30 daha uzun süre performans verebiliyor.  Bu da kullanıcılar için daha verimli bir frenleme sağlıyor. Özellikle daha hafif olması kamyon uygulamalarındaki taşıma kapasitesinin daha fazla olmasını sağlıyor. Her taşımada 40 kg daha fazla yük kaldırabiliyor. Önemli olan konu ise, retarder kullanımında % 80’ e kadar daha az fren pedalının yani fren balata ve disklerin kullanılması mümkün. Bu daha az maliyet demektir. Kullanıcı için ciddi bir avantaj sağlıyor. Bu balatalar zamanla aşınıyor ve doğaya karışıyor. Çevreye daha dost bir kullanım sağlıyorsunuz. “

Voith Retarder Clutch VIAB; Türkiye’de ilk tanıtımı Comvex’de yapıldı

 

Voith Retarder Clutch VIAB’ı , Türkiye’ de ilk defa bugün gösteriyoruz. Mercedes’in özel, ağır yük taşıma amaçlı kamyonlarında ve Grove marka mobil vinçlerde kullanmaya başladığımız bir sistem. VIAB aynı anda hem bir kavrama, hem de retarder sistemi olarak çalışıyor. Özellikle çok ağır yükleri taşıyan araçlar için debriyaj ile motor arasında turbo hidrodinamik sistemdir.  Debriyajı kapatmadan önce motordan aldığı hareketi hidrodinamik olarak şanzımana iletiyor. Bu sayede çok ağır yükler altında, özellikle kalkış ve inişlerin çok olduğu, eğimlerin çok olduğu durumlarda bu tür sistemlerde  debriyajın zarar görmesini engelleyerek ,belli bir devire kadar tekerleklerin dönmesini sağladıktan sonra hidrolik olarak , debriyajı kendisi kapatıyor.  Aracın debriyaj ve kullanım ömrünü uzatan bu sistem aynı zamanda retarder vazifesi gördüğü için güvenli frenleme imkanı sağlıyor. % 70-% 80 dereceli eğimlerde 30 tonluk yükle debriyaja hiç yüklenmeden aracı kaldırıp durdurmak , gerekirse gaz pedalı ile ayarlayarak geri geri kaydırmak  mümkün.. Gabari dışı yük taşıyan araçlarda bu sistemi özellikle öneriyoruz. Araçların debriyaj arızası ile yolda kalmasını ortadan kaldıran bir sistem.

 

Hava kompresörleri;

2 silindirli LP 490 ve 3 silindirli LP 725. Bu ürünler  Man ve Mercedes’in Euro 6 motorlu araçlarında seri üretimde kullanılıyor.  2 silindirli olanlar kamyonlar ve 12 metre şehirlerarası otobüslerde , 3 silindirli olanlar ise daha çok körüklü  araçlarda kullanılıyor. Dünyadaki ilk uygulaması da İstanbul’daki MERCEDES CAPACİTY körüklü araçlarda kullanılmıştır.  Hava kompresörlerinin diğerlerinden özelikle en önemli farkı bir ara soğutma kademesine sahip olması.  2 silindirli hava kompresöründe birinci sıkıştırmadan sonra  bir ara soğutma yapıp ikinci bir sıkıştırma uyguluyoruz. Buradaki avantaj aynı basıncın  yaklaşık 100 derece kadar daha soğuk bir hava sıcaklığı ile üretilebiliyor olması. Bu özellikle hava sisteminin ömrünü ciddi şekilde etkileyen kurumlanmayı azaltıyor. Sistemin toplam maliyetini düşürmeye ve daha ucuz hava hortumlarını kullanabilmenize de müsaade ediyor. 100 derece büyük bir sıcaklık farkıdır . Oradaki yükselen sıcaklığa dayanabilmek için daha pahalı malzemeler kullanmanız gerekir. Toplam maliyeti de düşüren bir sistem. Aliminyum gövdesi sayesinde rakiplerinden 7’ şer kilo daha hafif olan hava kompresörlerimiz, silindir kapakları değişebilir olduğundan bir arıza olduğunda daha kolay bakım yapılabiliyor. Özel silindir yapısı daha az yağ ile çalışmasını sağlıyor ve titreşimi engelleyen özel bir yapısı var. Bizim bu hava kompresörleri kullanıldığı zaman kamyonlarda 100 km de 0,5 litre, şehiriçi otobüslerde 1 lt ye kadar daha az yakıt tüketimini sağlayabiliyoruz. Çünkü hava tüpleri dolduğu zaman otomatik olarak boşta çalışmaya başlıyor, yakıt tüketimini böylece olumsuz etkilememiş oluyor.Bu sayede kendi fonksiyonu içinde yaklaşık %75 oranda ekstra bir tasarruf sağlamış oluyor. “

 

“Son 5 yıl içersinde yakıt tasarrufunda en etkili ,en basit inovatif buluş”

Onur Yenihan ise, hava kompresörlerinin müşterileri tarafından “son 5 yıl içerisinde yakıt tasarrufunu en etkili ve basit bir şekilde sağlayan en inovatif buluş” olarak nitelendirildiğine dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Net olarak kompresörde 100 km de 0,5- 1 lt yakıt tüketim avantajı var. Şanzımanda da ekstra yakıt tasarrufu var.  Pakette Voith ile devam edildiği taktirde % 6-7 lere varan yakıt tasarrufu elde edilebiliyor. “

DIWA.6 : Daha fazla konfor daha fazla Güvenlik

 

Evren Aybars yine fuarda sergiledikleri şehiriçi ve seyahat otobüsleri için tasarlanan ekonomik ve dayanıklı DIWA. 6 otomatik şanzımanına yönelik şu bilgileri paylaştı:

“Euro 6 motorlarına geçiş ile birlikte Türkiye’de DIWA 6 şanzımanımızın ticari hayatına başladık. Önceki jenerasyona göre % 5 e kadar daha düşük yakıt tüketimi vadediyor .Euro 6 normlarının bizden talep ettiği özellikleri karşılıyor. Daha düşük bakım ve tamir masrafları  sağlıyor. Sürücü ve yolculara daha fazla konfor ve güvenlik sunuyor. Bunun yanında online durum takip yapabilmesine imkan veren özellikleri var . Bu özelliği ile verimliliği arttırıyor. Önceye göre neler değişti dersek, yeni bir kalkış yönetimimiz var. Sensörler vasıtasıyla kalkışı daha verimli bir şekilde yönetiyoruz. Şanzımanı azaltılabilen, değişken basınç ile çalıştırıyoruz. Konvertörde bir takım değişiklikler var . Yeni gövde tasarımımız,  şanzımanın daha düşük gürültü yaymasını  sağlıyor . Müşterilerimize farklı tork aralıkları sunarak ürünümüzü daha baside indirgedik.  “

 

Akıllı kalkış yönetimi : Aracın ilk durduğu zaman otomatik boş vites (ANS) sistemimiz var.    Buradaki kalış süresini en iyi şekilde ayarlayarak, mümkün olduğunca uzatarak motorun servis frenlerine karşı çalışmasını engellemeye çalışıyoruz. Frenden ayağı geç bırakıp gaza erken yüklenildiğinde en çok yakıt tükettiğiniz safhalardan  biridir. Sensörlerin kullanımıyla İlk kalkışı doğru yönettiğiniz zaman buradan yakıt tüketiminde ciddi bir avantaj sağlıyorsunuz . Bu sensörlerin ve ANS’nin verimli kullanımıyla ilk kalkıştaki ilk direnci kırmak için harcadığınız yakıtı tüketmemiş oluyorsunuz. Özellikle eğimli yollarda kalkışları daha kolay hale getiriyor. ANS’nin bir avantajı var daha var. Otobüslerin ani fırladığı  kazaların olmasını da önleyici bir özelliği var bu sistemin.

 

 

 Değişken çalışma basıncı ; DIWA’nın önemli bir özelliği . Şanzımanın içinde 8,5 barlık bir basınçla yağ maksimum ihtiyaç olarak bulunuyor. Her an bu basınca ihtiyacınız yok. Şu anda yaptığımız yeni geliştirmeler sayesinde, ihtiyaç olmayan durumlarda basıncı  4,5 -5 bar seviyesine indirebiliyoruz. İçerde basıncı yüksek yağ bulundurduğunuz her an, ekstra bir direnç oluşturuyorsunuz. Sistemin doğru çalışması için mutlaka gerekli ama o basınç ne kadar yüksekse onun içeride oluşturduğu dönme hareketine karşı oluşturduğu direnç de o kadar yüksek olur. Ve oluşturduğu sıcaklık, uzun vadede bakım maliyetlerinin artmasına sebep olacaktır. İhtiyaç duyulmayan durumlarda daha düşük basınç ile yağı döndürdüğünüz zaman hem yakıt tüketimine  faydanız var, hem de aracın kullanım ömrüne  ciddi avantaj sağlıyorsunuz. Bu sayede 100 km de yaklaşık 1 litre tasarruf sağlıyoruz. "  dedi.

 

Onur Yenihan, DIWA .6 şanzımanının sektöründe tek değişken basınçla çalışan ürün olduğuna dikkat çekerek "Bugüne kadar olan tüm versiyonlarda,  DIWA şanzımanın 5. versiyonuna kadar 8,5 bar sabit basıçla çalıştırdık. Rakiplerimizde de hep sabit basıçlı ürünler mevcut. Bu aşamada DIWA 6 bir ilk. Değişken basınçla çalışmayı başarabilen tek şanzıman DIWA 6’dır  diyebiliriz. “ dedi.

 

Evren Aybars, sunumunda SensoTOP ile ilgili bilgiler verdi.

SensoTOP (Eğim Sensörlü Vites Değişim Programı) :  Aracın vitesini ayarlamanız için dikkat etmeniz gereken bir takım faktörler var. Araçta kaç yolcu var, ne kadarlık eğim var, ne kadarlık yük ve hıza ihtiyacınız var. Bir çok parametreyi dikkate almanız lazım. Vites değişimi sadece hızlara bağlı bir parametre ile yönetirseniz yokuşlara çıkarken boş yere yüklenebilirsiniz. Araçların içerisindeki sensörlerle o anki ihtiyacı hesaplayarak o anki optimum vites hangisiyse SensoTOP ile DIWA 6 şanzıman o vitese geçiriyor aracı. " 

Onur Yenihan, vites değiştirmenin yakıt tüketimini etkileyen en önemli etkenlerden bir tanesi olduğunu söyleyerek," Birinci nesil şanzımanlarda 20 yıl önce hızlanmayla vites değiştiriyorduk daha sonra ivmelenme ile artık bu ikisini birleştirip üstüne bir de tapografyayı hesap eden sistemler eklendi. Artık 3. Nesil akıllı şanzımanlar var. SensoTOP 'daki farkımız biz tek program kullanıyoruz. Rakip şanzımanlarda 6-7 tane farklı program var. Bizimkinde gaz-pedal pozisyonu, aracın hızı ve yükü, yolcu sayısı hesap ediliyor. Şanzıman beyninde bir basınç sensörü var. Bununla eğim ölçülüyor. İlk yapılan hesap ile örtüştürülüyor. En uygun vites değişim noktası hesaplanıyor.Bu çok farklı bir sistem.Yakıt tüketimi anlamında Voith olarak sahada bu ürünümüzün avantajını yaşıyoruz..” dedi.

 

 

Evren Aybars, ek hizmetlerinden biri olan ve filo yönetimine yönelik geliştirilen SmartNET için , “Artık filo yönetim sistemleri çok revaçta. Firmalar yakıt tüketimini olumlu etkileyebilmek adına müşterilerini yakın takip etmek istiyorlar. Bu sadece yakıt tüketimi değil aynı zamanda arıza takip etmek için avantajlar sağlayan sistemlerden biri . SmartNET bu amaç ile geliştirilen bir sistem. Şanzıman beyninde çeşitli arıza mesajları olabilir. Şu anki sistem direkt olarak internete bağlanabilen bir otobüs beyni . Bunun nasıl yapılacağı tamamen müşterinin talebine göre belirleniyor.  Şanzıman beyninde olası bir hata mesajı varsa bizim serverımıza bu mesajı gönderiyor. Bizde kendi serverımızdan müşterimizin kendi tanımlı ekranına bu hata mesajını veriyoruz. Bu bize ne sağlıyor. Yolda kalma noktasına ulaşmadan , belki sadece kısa devre olacak iken durumu fark edip,  ciddi bir arızanın olmasını engelliyorsunuz. “ diye konuştu.

 

Son olarak Stop-start teknolojisi hakkında tanıtım yapan Evren Aybars,

 

“ Bu sistem şehiriçi otobüslerde de artık hayata geçmeye başladı.  Araçlar genel işletme süresinin % 40 ını durarak geçiriyorlar. İstanbulda bu % 50 lere varıyor.  Motoru otomatik olarak durdurur , yakıt tüketimini durduğu anda motor durduğu için yakıt tüketmezsiniz. 100 kadar otobüste bunun denemesi yapıldı % 10’a kadar yakıt tüketiminde avantaj  olduğu ortaya çıkyor. DIWA. 6 bunu destekleyecek şekilde geliştirildiği için bunu uygulamaya hazır durumdadır. “ dedi.

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI