21-04-2016 01:54:03 Son Güncelleme: 21-04-2016 20:16:03

YENİ FORD TRUCKS SERİSİ ARTIK ÇOK DAHA GÜÇLÜ, TEKNOLOJİK VE VERİMLİ..

20 Nisan 2016 Çarşamba günü Ford Trucks Euro 6 tanıtım toplantısı Antalya’da gerçekleştirildi. Yeni Ford Trucks serisi her ihtiyaca cevap veren geniş ürün gamı ile tüm filoların, tüm kamu kurumlarının, bireysel kullanıcıların ve üst yapıcıların çözüm ortağı olmaya devam ediyor. Ford Trucks, yeni nesil Ecotorq motorun ardından şimdi de 2016 model kamyon ve çekicilerini tanıtıyor. Güç, verimlilik ve teknoloji özellikleri ile öne çıkan ve yeni E3, E5 ve E6 Ecotorq motorlar ile donatılan yeni Ford Trucks serisi, yeni marka sloganı “Her Yükte Birlikte” ile Türkiye ve Uluslararası pazarlarda yollara çıkıyor.
YENİ FORD TRUCKS SERİSİ ARTIK ÇOK DAHA GÜÇLÜ, TEKNOLOJİK VE VERİMLİ..

Yeni Ford Trucks Çekici serisi, % 8,5 daha düşük yakıt tüketimi, % 20 güç artışı,  2 kat geliştirilmiş 120 bin km’lik en uzun bakım aralığı ve %25 iyileştirilmiş bakım maliyetleri ile müşterilerine alırken kazandırıyor.

Ford Trucks Nakliye serisi, kinetik iç ve dış tasarım, ekonomik otomatik vites opsiyonları , özel Arka Havalı Süspansiyon sayesinde 1 ton daha fazla yük taşıyabilme özelliği, yüksek güvenlikli sürüş özellikleri ile müşterilerinin gönlünü fethediyor.

Ford Truck İnşaat Serisi, kalbinde yer alan Yeni Ecotorq motor sayesinde rampada ve zorlu yollarda üstün çekiş gücüyle sürücülere konfor getiriyor.  % 55 güç artışı, 1000 kw frenleme kabiliyeti , % 22’lik dönüş iyileştirme özelliklerini ve sektörünün 10 mm kalınlığındaki en güçlü saşisini müşterilerine sunuyor.

 Ford Otosan Kamyon İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay, yaptığı konuşmada Ford Trucks’ın değişime ve gelişime inanan bir marka olarak başladığı marka ve kalite yolculuğuna ilişkin bilgileri paylaştı:

“Bugün en modern ağır vasıta tesislerine sahip markayız. “

 “Bir yola çıkarken değişime ve gelişime hazırlıklı olmak gerekir. Biz de değişim ve gelişimin gücüne inanan bir marka olarak yola çıktık. Ağır ticari markamızı hakettiği yere getirmek amacıyla misyon ve vizyonumuzu baştan ele alarak marka yolculuğumuza başladık. 2010 yılında ağır ticariye odaklanarak Kamyon İş Birimi’ni kurduk. 2011 yıl başında Ford ile global kamyon anlaşmasını imzaladık. Bu anlaşma çerçevesinde  3 ana konuda mutabakat sağlandı. Bunlardan birincisi Ortak Mühendislik Merkezi’nin Türkiye’de olmasıydı.  Önce Gebze’de olup sonra Sancaktepe’ye taşınan merkeze  750 mühendis  aldık. İkinci konu ise, üretimin nerede olacağı idi. Üç lokasyonda üretilmesi kararlaştırıldı. Daha sonra hangi ülkelere lokasyonların dağıtılacağı konusunda anlaşıldı.Bu kapsamda Türkiye 60 ülkeye satıştan sorumlu hale geldi. Bu anlaşma ile ortak ürün gamı oluşturulması hedeflendi.  Daha sonra 5 ana konuda stratejilerimizi belirledik. 2013 yılında bayi yapılanmasına başladık. Bu yıl açılacak 4 yeni tesis ile 30 4S tesise ulaşacağız. Bugün en modern ağır vasıta tesislerine sahip markayız.

 

“Kalite metriklerimizi 4 kat geliştirdik.”

 

Kalitenin geliştirilmesine yönelik çalışmalara başladık. Bugün kalite metriklerimizi 4 kat daha geliştirdik. Binek otomobil kalitesinde ağır ticari araç üretimi gerçekleştiriyoruz. Müşteri memnuniyetinde yüzde 90 mertebesine ulaştık. Müşteri sadakati anketlerinde rakiplerimizden 10 puan gerideyken bugün aynı seviyelerdeyiz. Geçmişte ürünlerin kalitesi ve içerikleri konusunda  sorunlar yaşıyorduk.  Ancak bunu Ford’un metodolojilerini kullanarak , dizayn edip piyasaya sunmaya karar verdik. 2010 yılında ilk çekicimiz 1838T’yi çıkardıktan sonra, yeni inşaat serisini 2011 yılında, 1846T’yi  ise 2013’te pazara sunduk.

 

“Trucks Market “

Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için katma değerli hizmetler yapmamız gerekiyordu.  İkinci el işini bayilerimiz vasıtasıyla yapıyorduk. Daha kurumsal olarak geçen yıldan itibaren ikinci eli Sultanbeyli’de yer alan Trucks Market altında yapıyoruz. Ford Sürüş Akademisi ile de müşterilerimize güvenli ve ekonomik sürüş eğitimleri veriliyor.  

 

 

“Ana Stratejilerimizden biri : Uluslararası Büyüme.”

“2020’de hedef 70 tesisle 50 ülkeye ihracat”

Diğer bir ana stratejimiz ise uluslararası büyüme idi. Global kamyon pazarının önemli oyuncuları arasına girebilmek için önce ölçek ekonomisine ulaşmak gerekiyordu. Bunun için uluslararası lisans anlaşmaları yapmak gerekiyordu. Çinli CMS firmasıyla Ecotorq anlaşmasını yaptık. 2014 yılında bu anlaşmayı  şasi ve kabin lisansları  ile genişlettik. Artık Çin’de Ford Trucks modellerini üreteceğiz. Rusya’da vergilendirme dolayısıyla ihraç ürünleriyle büyümek zordu. Bu nedenle Avtador ile üretim anlaşması yaptık. 2015 yılında üretime başladık. Şu anda 24 tesis ile 30 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2020’deki hedefimiz 70 tesisle 50 ülkeye ihracat yapabilmek. Yurt dışında yerel ofislere geçiyoruz.

 

“Her Yükte Birlikte”

 

Marka algımızın istenilen seviyede olmadığını gördük.  Marka algımızı istediğimiz yere taşımak için çalışmalara başladık. “Her yükte birlikte” marka sloganını oluşturduk.

 

Stratejilerimizin yanında üretimde de yenilikler yapmamız gerekiyordu. 2015 Eylül ayında şasi perçin hattında yeni bir hatta geçtik. Robotlarla yürüyen modern bir sistem bu.  Yeni boyahane yatırımına başladık. 2017’nin ilk çeyreğinde devreye girecek. Bununla beraber kaynak atölyesi yatırımına başladık 2017’nin ilk yarısında devreye girecek. Ürün geliştirmede de yenilikler yaptık. Motor dinamometre sayılarımızı artırdık. Daha sonra üretimi test etmek için test pisti yaptık. Daha önce Devlet Karayolunda test ediyorduk. Ürün geliştirmek için yeni bir test pist yaptık. 6.5 kilometrelik bir test merkezi 2016’nın ilk yarısında devreye girecek.”

 

“Pazar payımızı %14’den % 23’e çıkardık.”

 

Yeni Euro 6 Ecotorq için 150 milyon Euro yatırım yaptık. 4 yıl boyunca çalışıldı. 16 farklı lokasyonda 2 milyon kilometre testi 8 farklı ülkede yaptık. Sonunda 2016 serisi araçları yola çıkardık. Bugün %14 pazar payından % 23,5 pazar payına ulaşmış bir marka olarak bu gelişim sürecine devam edeceğiz.” dedi.

 

 

Ford Trucks Türkiye Direktörü Serhan Turfan, ağır ticari araç pazarını çekici, inşaat ve yol, segmentlerine göre değerlendirdiği konuşmasında şunları söyledi :

“Çekici segmentinde pazar payımız 2013 yılına göre 1846  aracımızla birlikte iki katına çıktı. Büyük filolara araçlar verdik. Özellikle inşaat araçlarımız çok başarılı oldu. İnşaat segmentinde % 30 pazar payına ulaştık. Her 3 inşaat aracından bir tanesi Ford Trucks oldu. Yol segmentinde ise %  55 pazar payı ile büyük bir üstünlüğümüz var. Geçen sene içinde tüm kamu kuruluşları ve belediyelere yaptığımız satışlarla bu segmentteki üstünlüğümüzü devam ettirdik. Değişen teknoloji şartları ile geçmişimizden de destek alarak değişim yolculuğuna çıktık. Çok önemli araştırmalar yaptık. Şunu gördük ki ağır ticari araç sektöründe  müşterilerimiz ağır yükler taşıyor ve biz de marka olarak onların yanında yer aldık.  ‘Her yükte birlikte’  yiz dedik. Bu reklam filmi ile olumlu tepkiler alıyoruz.

 

Bizim için senenin en önemli aksiyonu Yeni Ecotorq motorumuz ve yeni ürünlerimiz. Yeni ürünlerimiz gücü, verimliliği ve teknolojik donanımıyla her yükte birlikte olmaya hazır hale geldi. Müşterilerimizin beklentilerini karşılamayı hedefledik. Sadece ürün odaklanması yeterli değildi . Bunun için kolaylaştırıcı ek hizmetleri devreye alıyoruz. İkinci elde  Trucks Market’in satış hedefleri gün geçtikçe artıyor. Kiralama hizmetimiz Avis ile devam ediyor. Özmal yatırımına çok iyi bir alternatif. Amortisman ve KDV avantajı taşıyor.Müşteriler giderlerini kontrol altında tutabiliyorlar. Kiralama sektörünün yakında daha da artacağını düşünüyoruz. Kasko önem verdiğimiz bir hizmet. 4S servislerimiz Türkiye’nin dört bir yanında hizmet veriyor. Buralarda orjinal parça kullanımı var.  Filo Bil hizmetiyle tüm filolar merkezden yönetilebiliyor. Sürüş Akademisi ile eğitimler vermeye devam ediyoruz.

 

Satış sonrası hizmetlerimize baktığımızda ise bu konuda, Sadakat Programı gerçekleştirdik. Yüzde 30’a varan indirim yapıyoruz. Müşterilerimiz servisimize geldikçe indirime hak kazanıyorlar.  Boya kaportada yüzde 40’a varan indirimler var.Bu sayede servislerdeki pahalılık algısını yenmeye başladık. Servislerimiz gittikçe kalabalıklaşıyor.  Uzatılmış garanti hizmeti sunuyoruz. Bakım paketleri satıyoruz. Garanti dışındaki araçlar için önemli kampanyalar gerçekleştiriyoruz. “

 

Yakıt Güvence Sistemi Euro 5 araçlarında olan bir sistemdi. Burada Opet ile işbirliğimizi devam ettirdik.  Euro 6 araçlarda da yakıt güvence sistemini ücretsiz olarak devam kararı aldık. “

 

 Uluslararası Pazarlar Direktörü Emrah Duman yurtdışı pazarlar stratejileri hakkında konuştu.

“ 2014 yılına kadar organizasyonları mevcut satış hacimlerine göre planladık. Ancak bunuN doğru olmadığını görerek yerel yapılanmaya gittik. Daha önce Rusya’da operasyon kurmuştuk. Rusya’ya ek olarak Ortadoğu’da, Afrika’da yeni yapılanma oluşturduk. Yeni yapılanmamızda bölge yöneticilerinin altında ülke müdürleri olacak. Organizasyon olarak ciddi büyümeye gideceğiz. İkinci ana stratejimiz yapılanma. Buradaki vizyonumuz çok net.  Türkiye’deki bayi yapılanmasını çok iyi bir noktaya getirdik. Artık aynı vizyonu uluslararası pazara taşımak istiyoruz. Afrika’da geçen yıl Kasım ayı itibariyle Fas tesisini açtık. İkinci tesisimiz de Haziran ayında devreye girecek. Ardından Afrika’ nın en büyük pazarlarından Cezayir tesisini devreye alacağız. Sonra Gana ve Mısır tesislerini devreye alacağız. Tunus ve Cezayir’de de çalışmalarımız sürüyor. Gana da % 10 pazar payını geçtik. Amacımız bu ülkedeki başarımızı diğer ülkelere yaymak.  Ortadoğu yapılanmamızı büyük ölçüde tamamladık. Dubai,’de bayimizi açmıştık. Riyad’da yeni tesisi açtık. Umman ve Bahreyn tesislerimiz devreye girdi. Yıl ortasında Irak’ta Erbil ve Bağdat tesislerimiz devreye girecek. Yıl sonunda Katar bayimiz devreye girmiş olacak. Riyad, Cidde ve Ad Dammam şehirlerinde tesis yapılanmalarımız tamamlanmış olacak. Bölgedeki tek yapılanmadığımız ülke Kuveyt var. Burada yapılanmamızı sağlayacağız. Bu bölge pazarlarındaki payımızı  hızla % 10 seviyelerine çıkardık.

Azerbaycan ve Gürcistan tesislerimiz var. Türkmenisten ve Kazakistan’ı biraz erteledik. Rusya için revizyon çalışmalarımızı biraz öteleyeceğiz gibi gözüküyor.   Orta Avrupa ve Doğu Avrupa bizim için yeni bölgeler. Orta Avrupa’da Polonya ve Macaristan’da bayi adaylarımıza karar verdik.  Çek Cumhuriyeti için çalışmalarımız son aşamalara geldi. Romanya için distirübütör arayışlarımız devam ediyor. Doğu Avrupa’da 4s tesislerimizle, batı Avrupa’da ise 2S tesislerimizle hizmet veriyor olacağız. Etkin bir çağrı merkezi kurduk. Bunun için çağrı merkeziyle anlaştık. 12 farklı dilde hizmet alınabiliyor. Bu çalışmalar sonunda ,Doğu Avrupa’da 30 adet 4S tesisi, batı Avrupa 20 adet  2S  servis hizmeti sağlıyor olacağız.

Yeni marka ve ürünlerimizi yeni pazarlarımızda çok iyi tanıtmak istiyoruz. Bunun için sektörel fuar katılımımızı ve pazarlama ve reklam bütçelerimizi arttırıyoruz. ”

 

  Ford Trucks Pazarlama Müdürü Armağan Hazar ise araçların kalbine koydukları Ecotorq motor serisi ile daha güçlü, daha teknolojik ve daha verimli olan yeni araçların özellikleri hakkında bilgiler verdi.

“Global Ford’un kinetic dizaynını ilk defa 1846 çekici modeli ile denemeye almıştık . Bu felsefeyi  yeni serimizin tüm araçlarına uyguluyoruz. Yeni Ford Trucks serisi , yeni görünümüyle adete kendine güvenin ve gücün bir sembolü. Yeni serimiz artık daha güçlü. Çekicilerimiz önceden 380- 460 beygir güce sahipken yeni serimizde  420 ve 480 beygir güçe sahip. Bu özellikle çekici ve inşaat serisinde bize bir dizi avantaj sağlıyor. Çekici segmentinde 1838 çekicimizi 420 beygir ile değiştiriyoruz. Uzun yol taşıma araçlarımızda ise 1846T çekicimizi 1848T ile değiştirdik. Artık rampaları daha güçlü çıkacağız. Özelllikle express taşımalarda aracımız daha rekabetçi olarak müşterilerimizin hizmetinde olacak.

Bu seri, zorlu şantiye şartlarında bugün giremediğimiz yeni segmentlere girmemize olanak sağlıyacak. Artık inşaat segmentimizi tamamladık. Damperden sonra yeni pompa ve vinç araçlarına da giriyoruz. Tek çözüm olarak çalışacağız.

400 km motor frenimiz, 600 kw intarder freni ile toplamda 1000 kw frenleme sistemine sahip olduk. Bu sayede fren performansımızı tam 7 kat üzerine çıkarabildik. Artık aracımızın daha zorlu koşullarda kullanılacağını biliyoruz. İnşaat segmentinin en güçlü şasisini -10 mm kalınlığında- müşterilerimin memnuniyetine sunuyoruz.”

 

 Yeni Ford Truck Serisini verimli kılan etkenlere değinen Armağan Hazar, “ Yeni Ecotorq motor düşük devirde sunduğu yüksek güç ve geniş verimlilik sağlayan tork valfi ile yakıtın her damlasının hakkını veriyor. Yeni değişken hava kompresörü, aynı zamanda yakıt tüketimine göre optimize edilmiş şanzıman ile yakıt tüketimini iyi seviyelere getiriyoruz. Nasıl yakıt cimrisi bir motor ortaya çıktı. Açıkçası biz de merak ettik.  Bağımsız bir kuruluş tarafından yapılan 2 günlük testte, yakıt tasarrufu ölçümünde  İstanbul-Bolu ve Bolu-İstanbul arasında 2’si dolu, 2’si boş araçlarla test yapıldı. Araçlar arasındaki farklara bakıldı. 1848T ‘de yüzde 8,5 yakıt tasarrufu elde edildi. Bu bizi gurulandıran bir sonuç. Artık müşterilerimize araçları satın aldıktan sonra da kazandırıyoruz.. Akıllı bakım ile sektördeki en uzun bakım aralığını 120 bin km müşterilere sunuyoruz. İnşaatta ise bin 500 saatlik periyodik bakım aralığını müşterilerimize sunuyoruz. Bütün bunların neticesinde Opet Fuchs tarafından geliştirilen tam sentetik FMY motor yağlarının katkısı ile yeni Ford Trucks serisi bakım maliyetlerinde % 25’lik bir iyileşme sağlıyor.  Arka Havalı süspansiyon ile 1 ton daha fazla yük taşınabiliyor.  Ford Trucks tüm müşterilerimizin çözüm ortağı olmaya devam ediyor. “ dedi.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI