02-05-2023 15:57:40 Son Güncelleme: 28-03-2024 07:47:40

bp Türkiye müşterilerine en iyi “bp deneyimi”

Dünya dinamikleri ile enerji sektörünün talep ve ihtiyaçlarını yakından takip eden bp Türkiye, bu ihtiyaçlar doğrultusunda geleceği şekillendiren teknolojileri ile donatılmış istasyonlarıyla hizmet vermeyi sürdürüyor. Ülke çapında 770’den fazla istasyona sahip olan bp Türkiye, 2023’te 45 ilde 200 istasyona, 2025 sonunda da 400 istasyona ulaşmayı hedefliyor.
bp Türkiye müşterilerine en iyi  “bp deneyimi”

bp Türkiye Perakende Akaryakıt Operasyon Direktörü Ersin Akmanoğlu gazetemizin sorularını yanıtladı.

 

Akaryakıt sektöründe 2022 yılı nasıl geçti?

2022, küresel çapta tüm enerji sektörü açısından hareketli bir yıl oldu. Covid-19 sonrasında tedarik zincirlerindeki kesintilerden kaynaklı başlayan fiyat artışı özellikle Rusya-Ukrayna arasındaki gerginlik nedeniyle hızla yükseldi. Enerji fiyatlarındaki artış sonucunda küresel enflasyonda da artış meydana geldi. Ardından önce doğal gaz, sonra petrol, kömür ve elektrik fiyatları, enerjiye erişim kaygıları ile de birleşince sonuçta dünya, tarihinin en büyük enerji krizlerinden biriyle karşı karşıya kaldı.

Enerji konusundaki en büyük tedarikçilerden biri olan Rusya’nın içinde yer aldığı gerilim nedeniyle uygulanan yaptırımlar, yeni enerji politikalarının belirlenmesine, tedarik zincirlerinin farklı rotalarda yeniden oluşturulmasına ve dolayısıyla da enerji ticaretinin değişmesine yol açtı.

Bu süreçte, enerji şirketleri de yenilikçi ve çevre dostu teknolojilere daha fazla yatırım yapmaya başladılar. Petrol üretiminin sürdürülebilir hale getirilmesi ve enerji verimliliği konusunda yapılan çalışmaların artması da sektörün diğer önem verdiği başlıklar olarak öne çıktı.

PwC Türkiye’nin ‘Türkiye Enerji Sektöründeki Birleşme ve Satın Almalar 2022’ raporuna göre Türkiye enerji piyasasında birleşme ve satın almalarda 2020 ve 2021 yılında başlayan yükseliş trendinin de 2022’de sona erdiğini görüyoruz. Bu durum, küresel ve ulusal piyasalarda derinleşen ekonomik krizin bir sonucu olarak da değerlendirilebilir. 2022’de enerji sektöründe 31 birleşme ve satın alma sonucunda toplam tahmini değeri 2 milyar dolar olan işlem gerçekleşti. 2021 yılında 2,8 milyar dolar değerinde 40 birleşme ve satın alma işleminin kaydedildiği göz önüne alındığında, bu tablo 2022’de yüzde 29 oranında ciddi bir düşüş yaşandığını da gösteriyor.

EPDK’nin 2022 yıl kapanış raporlarına baktığımızda akaryakıt pazarında 2021’e göre daralma yaşandığını görüyoruz. Bu daralma perakende tarafında görece daha az gerçekleşti. Ayrıca gerek küresel gerekse de Türkiye’deki gelişmelere rağmen bp olarak 2022 yılında perakende satışlarımızda geçen seneye göre artış kaydettik. Bu artışı büyümeyi hedeflediğimiz bölgelerde yeni istasyonlar açarak sürdürmeyi planlıyoruz.

 

Akaryakıt dışı gelirler tarafında büyüme hedefleriniz nelerdir? bp Express ve Wild Bean Cafe olarak kısa ve uzun vadede hedefleriniz nelerdir?

 

Günümüz dünyasında istasyonlarımızda müşterilerimize üstün hijyen standartlarına sahip, samimi, konforlu, pek çok farklı ihtiyaca yanıt veren deneyim yaşatabileceğimiz ortamlar sunuyoruz. Sektörün önde gelen marketlerinden olan bp Express’lerimizde coğrafi olarak müşterilerimize daha verimli hizmet sunabileceğimiz alanlara odaklanıyoruz. İstasyonlarımızı gelecekteki hedeflerimiz çerçevesinde dönüştürüyoruz. Bizim için önceliklerden olan akaryakıt dışı gelirler işimiz için bp Express ve Wild Bean Coffee (WBC) konseptimizi ülke çapına yaymak istiyoruz. bp Express ve Wild Bean Cafe konseptimizi, bayilerimizin desteği ile Nisan 2023 itibariyle 40 ilde 155 istasyona ulaştırdık. Yıl sonu hedefimiz ise 45 ilde 200 istasyonu bp Express ve WBC noktası haline getirmek. 2025 sonunda ise bu rakamı 400 istasyona ulaştırmayı hedefliyoruz.

20 yıldır İngiltere, Avustralya, Güney Afrika, Çin, Rusya ve Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde beş binden fazla istasyonumuzda hizmet veren bp’nin kendi markası Wild Bean Coffee marketlerde oldukça geniş bir ürün yelpazemiz bulunuyor. Deneyim alanı olarak konumladığımız Wild Bean Coffee marketlerimizde sıcak ve soğuk gıdalarımızın yanı sıra sıcak içecek konusunda da Wild Bean Coffee markamızla baristaları ile hizmet sunan coffee shoplar’daki aynı hizmeti bp’de müşterilerimize sunuyoruz.

bp Express ve Wild Bean Coffee marketlerimizde bulunan oturma alanları ve bistrolar, müzik yayını, 24 saat ücretsiz wi-fi ve elektronik eşyalar için şarj istasyonları ile müşterilerimizin istasyon ziyaretlerine deneyim katıyoruz. Her zaman korumaya özen gösterdiğimiz yüksek hijyen standartlarımız dahilinde, temassız açılan market ve tuvalet kapılarımız ile ziyaretçilerimizin fiziki ortama olabildiğince az dokunarak tüm ihtiyaçlarını karşılamalarına olanak sağlıyoruz. bp Express ve Wild Bean Coffee marketlerimizde ülkemizin önde gelen markalarıyla iş birliği içerisinde yeniliklere imza atıyoruz. Trendyol ile yaptığımız iş birliği kapsamında dileyenler Trendyol Express’ten yaptıkları alışverişi Türkiye çapındaki 74 bp istasyonundaki akıllı kargo otomat ağlarından kendilerine gönderilen özel şifreler aracılığıyla 7 gün 24 saat boyunca güvenli ve kolay bir şekilde teslim alabiliyor. Dileyen müşterilerimiz iş birliği yaptığımız Yemeksepeti, Trendyol GO gibi uygulamalardan bp Express marketlerinden sipariş verebiliyor.

 

SEÇ-G (Sağlık, Emniyet, Çevre ve Güvenlik) alanındaki çalışmalarınız nelerdir?

 

Dünyanın neresinde olursa olsun, tüm bp çalışanları, Sağlık, Emniyet, Çevre ve Güvenlik (SEÇ-G) prensiplerinin doğru uygulanmasından sorumludur.

SEÇ-G prensiplerinin sağlıklı bir şekilde uygulanması, işimiz ve çalışanlarımız açısından hayati önem taşır. Hedefimiz; sıfır kaza, insanlara ve çevreye zarar vermemektir.

İşlemlerimizin çevre ve sağlık üzerindeki etkilerini; atık, emisyon ve boşaltım miktarını azaltıp enerjiyi de verimli kullanarak düşürmeye ve müşterilerimiz tarafından güvenli olarak kullanılabilen kaliteli ürünler üretmeye devam edeceğiz. İş planlarımız arasında, ölçülebilir SEÇ-G hedefleri de yer alıyor. Bu hedefleri sağlamak hepimizin amaçları arasında.

SEÇ-G prensipleri, bp’nin vazgeçilmez kurallarıdır. Bunlar, faaliyetlerin kazasız olarak sürdürülmesini, insanlara ve çevreye zarar verilmemesini hedefler. Bu doğrultuda tüm bp çalışanlarının bu bilinçle müşterilere hizmet vermesi ilk önceliğimizdir. bp’nin şirket temel değerleri arasında öncelikli olan emniyet ve güvenlik konusunda hedefleri; sıfır kaza, insanlara ve çevreye sıfır zarar olarak belirlenmiştir. Genel müdürlüklerimizden İK süreçlerimize, müşterilerimizden bayilerimize, istasyonlarımızdan tüm hizmet alanlarımıza çalışmalarımız bu değer ve emniyet kültürü çerçevesinde şekilleniyor. Bu bakış açısıyla da istasyonlarımızda 2021 ve 2022 yılında başarıya ulaşan “Sıfır Kaza” hedefimiz bulunuyor.

İstasyonların emniyeti için bp’ye özgü globaldeki stratejimiz ile eş güdümlü hayata geçen; gaz detektör ve algılama, 7/24 alarm takip ve bilgilendirme, saha doğrulama sistemlerinin yanı sıra periyodik check-up programları gibi “Best in Class” uygulamalarımız bulunuyor. Tüm istasyonlarımız yüksek ürün ve gıda güvenliği standartları ile yönetiliyor. bp’de bir istasyon kurulumu yapılırken sadece toprağın üstüne değil altına da yatırım yapıyoruz. Bu alanda çok yüksek uluslararası standartlar ile hareket ediyoruz. Amacımız müşterilerimizin bp istasyonlarında en az evlerindeymiş gibi kendilerini emniyette ve güvende hissetmeleridir.

Kendi operasyonumuzun yanı sıra beraberce iş yaptığımız paydaşlarımıza da verdiğimiz emniyet konulu çeşitli eğitimlerle birlikte kaza önleyici uygulamalar, testler ve yarışmalar da gerçekleştiriyoruz. Amacımız bp olarak tüm paydaşlarımızla birlikte bir emniyet kültürü oluşturmak. Bunun için çalışma grupları oluşturuyoruz.

İçinde ödül mekanizması da olan “Tehlike Avcısı” programımız ile de emniyeti teşvik ediyoruz. Akaryakıt istasyonlarında geçirdiğimiz her an birçok tehlike ve riskle karşılaşabilir, alacağımız basit önlemlerle olası büyük kazaların önüne geçebiliriz fikrinden hareketle doğan “Tehlike Avcısı” programımız ile günlük çalışmalarımız esnasında istasyonlarımızdaki olası tehlike ve riskleri en başta yakalamayı ve aldığımız aksiyonlarla emniyetli operasyonumuzun devamlılığını sağlamayı hedefliyoruz. İçerisinde ödül mekanizması da olan bu program ile her bir çalışanımız bireysel olarak da ufak gibi görünen fakat büyük farklar ortaya koyarak birer gönüllü de oluyorlar. Ortaya koyduğu çözüm ile hediye kazanma şansı da yakalayan ekip arkadaşlarımız Sahadaki Emniyet Liderimiz de oluyor.

 

Elektrikli Araç Şarj Hizmeti Yönetmeliği’nin yürürlüğe girmesi ile bu alanda hızlı bir ivme yaşanıyor. bp Türkiye olarak bu alanda ne şekilde aksiyon aldınız?

 

bp olarak elektrikli araç alanında dünyadaki trendleri çok yakından takip ediyoruz.

Elektrikli araç şarj yolculuğumuz 2018 yılında Birleşik Krallık'ta Chargemaster Ltd'nin satın alınmasıyla başladı. Markayı bp pulse olarak değiştirerek kısa sürede Çin, Almanya, Hollanda ve ABD'de şarj istasyonları kurduk. Elektrikli araç şarjını, bp'nin entegre enerji şirketine dönüşümünü sağlayan temel büyüme motorlarından biri olarak görüyoruz. Hedefimiz elektrikli araç şarj noktaları ağını 2030 yılına kadar dünya çapında 100 binin üzerine çıkarmak.

Bu konuda Türkiye de büyüyen elektrikli araç pazarıyla dikkatimizi çekiyor. Özellikle son dönemde yapılan düzenlemeler, elektrikli araç almak isteyenlerin aklındaki soruları gideriyor. Biz de bp olarak pazardaki gelişmeleri yakından takip ederek gerekli çalışmaları sürdürüyoruz.

 

2023 yılı beklentileriniz nelerdir? Hedef ve projeksiyonlarınız neler olacak?

 

Ülkemiz zor günlerden geçiyor ancak hem kendi sektörümüz hem de iş dünyamızın tüm paydaşları ile dayanışma içinde bu günleri atlatacağımıza inanıyoruz. bp olarak afet bölgesindeki desteklerimizi de sürdürerek çalışmalarımıza devam edeceğiz. Bu kapsamda geçen sene olduğu gibi önceliğimiz akaryakıt dışı gelirler dediğimiz iş kolumuz olacak.

bp olarak bp Net Zero stratejimiz doğrultusunda marketiyle, akaryakıt ürünleriyle entegre bir yapı kurmak için çalışıyoruz. Dünya çapındaki ürün ve servislerimizi, lokal dokunuşlarla müşterilerimize ulaştırıyoruz. Ülke çapında mevcut 770’ten fazla istasyonumuzla müşterilerimize üstün hijyen standartlarına sahip, samimi, konforlu, pek çok farklı ihtiyaca yanıt veren deneyim yaşatabileceğimiz ortamlar sunuyoruz. İstasyonlarımızı gelecekteki hedeflerimiz çerçevesinde dönüştürüyoruz. 2023’te 45 ilde 200 istasyona, 2025 sonunda da 400 istasyona ulaşmayı hedefliyoruz.

Önümüzdeki dönemde çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürerek doğru noktalarda verimli lokasyonlarda yer alarak istasyon ağımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz.

İstasyon sayısı ile büyümenin yanı sıra odaklı bir büyüme stratejisi ile hareket ediyoruz. Öncelikli hedefimiz bayilerimize ve müşterilerimize alışkın oldukları standarttaki bp kalitesini tüm istasyonlarımızda sunmak ve katma değeri yüksek istasyonlarda hizmet vermek. Önceliğimiz de akaryakıt kalitesi, market deneyimi, hijyen, güvenlik ve emniyet konularında misafirlerimize daima en iyisini sunmaktır.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI