18-02-2014 20:51:05

DHL lojistikte riskleri azaltmak için büyük verinin gücünden faydalanıyor

• DHL, tanıttığı risk yönetimi aracı “DHL Resilience360” ile lojistik süreçlerde Büyük Verinin avantajlarından yararlanan ilk lojistik şirketi oldu. • Şirket yeni geliştirdiği “DHL Gönderi Hacmi Hesaplayıcı” ve “DHL Geovista” gibi uygulamalarda Büyük Veri teknolojilerinden yararlanmaya devam ediyor.
DHL lojistikte riskleri azaltmak için büyük verinin gücünden faydalanıyor

Dünyanın lider lojistik şirketi DHL, “Lojistikte Büyük Veri” konulu trend raporundan elden ettiği bulguları yeni risk yönetimi aracı “Resilience360” ile müşterilerinin hizmetine sunuyor. Resilience360 tedarik zincirlerindeki olası riskleri erken tespit etmek için kullanılıyor. Kapsamlı bir veri havuzu oluşturan şirketin “Resilience360” aracı tedarik zincirinde risk yönetimi için Büyük Veri analitiğinden faydalanıyor.

 

DHL böylece müşterilerine tedarik zincirlerinde oluşabilecek muhtemel aksamalar konusunda önceden bilgi verebiliyor. Şirketin oluşturduğu kapsamlı bilgi havuzu sayesinde, şu an pilot çalışması yapılan diğer uygulamalar arasında “DHL Gönderi Hacmi Hesaplayıcı” ve “DHL Geovista” uygulamaları da bulunuyor.

 

DHL Resilience360 iki ana bileşenden oluşuyor. İlk bileşen olan risk değerlendirme çalışması sonucunda, neredeyse gerçek zamanlı çalışan bir tedarik zinciri izleme enstrümanı elde ediliyor. Böylece tedarik zincirleri daha esnek ve sorunsuz işliyor. Böylece üretimde aksaklıklar ve olası mali kayıplar engellenmiş oluyor (Daha fazla bilgi için http://www.dhl.com/resilience360).

 

 

Raporun diğer bir bölümüyse operasyon verimliliğinin artırılması konusunu ele alıyor. Bu bölüm, hava durumu, grip salgınları ve bireylerin alışveriş davranışları arasındaki korelasyonu analiz ediyor. Bu bilgiyi kullanan “DHL Gönderi Hacmi Hesaplayıcı”, ilgili verilerin ortaya koyduğu faktörler sayesinde taşınacak gönderi miktarının önceden planlanmasını kolaylaştırıyor. Büyük Veri kullanılarak oluşturulan modeller böylece süreç ve hizmetleri iyileştirmede kullanılıyor.

 

Büyük Verinin bir diğer kullanım alanı ise lojistik tedarikçilerine yeni iş modellerinin oluşturulması için gelecek vaat eden bir çıkış noktası sunması. Büyük Veri KOBİ’lere de coğrafi bazlı pazarlama konusunda önemli araçlar sunuyor. DHL’in geliştirmekte olduğu “Geovista” uygulaması karmaşık coğrafi verilerin detaylı olarak analiz edilmesine ve değerlendirilmesine olanak tanıyor. Böylece lojistik sağlayıcılar KOBİ’lerin de satış rakamları hakkında önceden tahminde bulunabiliyor.

 

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI