26-11-2014 11:10:23 Son Güncelleme: 26-11-2014 11:14:23

MICHAEL PAGE VERİLERİNE GÖRE TÜRKİYE’DE PARAKENDE SEKTÖRÜNDE İSTİHDAMIN DİNAMİK OLMASI ŞART

Türkiye’de perakende sektörü uluslararası şirketlerle etkileşimini arttırarak büyümeye devam ediyor. Perakende sektörü gelişirken diğer sektörlerin de büyümesi tetikleniyor.
MICHAEL PAGE VERİLERİNE GÖRE TÜRKİYE’DE PARAKENDE SEKTÖRÜNDE İSTİHDAMIN DİNAMİK OLMASI ŞART

Dünya genelinde faaliyet gösteren işe alım ve danışmanlık kuruluşu PageGroup bünyesinde yer alan Michael Page yetkililerine göre Türkiye’de perakende sektörü uluslararası şirketlerle etkileşimini arttırarak yıldızını daha da parlatıyor.

Perakende sektörü ekonomideki her türü olumsuz gelişmeye karşı hassas olduğu için son on yılda engellerle karşılaştı. Ancak güncel ekonomik veriler sektörün yine de gelişimini sürdürmekte olduğunu gösteriyor. Üstelik perakende gelişirken diğer sektör yatırımları da olumlu etkileniyor. Büyük perakende gruplarının sahipleri, enerji, gayrimenkul, inşaat gibi başka alanlara da yatırım yapıyorlar.

Türkiye piyasasına girmekte olan pek çok perakende yatırımcısı bulunuyor ve yeni alışveriş merkezlerinin açılması, sokak mağazalarının cazibesinin artması sektörü sürekli canlı tutuyor. Alışveriş merkezlerindeki restoranlar, sinemalar, özellikle de çocuklar için yapılmış oyun alanları, bu mekanları sosyalleşmek için oldukça elverişli hale getiriyor. Böylece alışveriş merkezleri, Türkiye’deki en popüler perakende noktaları oluyor.

Michael Page Türkiye verilerine göre pek çok uluslararası ve yerel perakendeci Türkiye’yi merkez ofis olarak kullanıyor ve bölgedeki faaliyetlerini bu ofislerinden yönetiyorlar.

Michael Page perakende bölümü yöneticisi Fatih Cömert,  diğer sektörlere kıyasla perakendede istihdamın daha dinamik olduğunu söylüyor. Dolayısıyla boşalan bir pozisyonun anında doldurulması gerekiyor. Sektörde üst düzey yöneticiden satış elemanına kadar pek çok farklı fırsat mevcut. En popüler pozisyonlar ise mağaza ve bölge müdürlükleri olarak karşımıza çıkıyor. Deneyimine göre bir mağaza müdürünün yıllık brüt maaşı 40.000 TL’den başlayıp özellikle de lüks perakendecilikte 200.000 TL’ye kadar çıkıyor. Bölge müdürünün maaşı ise yıllık brüt 60.000 TL ile 150.000 TL arasında değişiyor.

Perakende çalışanları kariyer odaklı

Her sektörde maaş çalışanlar için motive edici bir faktör olsa da perakende sektöründe, istihdam edilecek yöneticinin marka hakkındaki bilgisi, çalışma ortamı, konumu/unvanı da aynı derecede önem arz ediyor. Yeni nesil yöneticiler şirketin bir geleceğinin ve bu gelecekte de kendilerinin bir yeri olduğunu görmek istiyorlar, bu yüzden iyi bir iş verenin adaylara bir kariyer yolu gösterebilmesi artık şart oluyor.

Sektörde deneyimli ve yetkin yöneticilerin yanı sıra yeni fırsatlar bekleyen yetişmiş ve taze yöneticilerden oluşan büyük bir potansiyel bulunuyor. Perakende gelişmekte olan bir sektör olduğu için hâlâ üst düzey yönetim alanında bir açık var ama bu durumun 5-7 yıl içerisinde değişmesi bekleniyor. Hızlı tüketim ürünleri ve telekomünikasyon gibi perakende ile ilişkili sektörlerden gelen adayların da bu alana yönelebilmeleri mümkün görünüyor. Türkiye’de geleceğin perakende şirketleri, güçlü üst düzey yönetim kadrosu, şeffaf ve çağdaş kurumsal yapısını kuran şirketler olacaktır.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI