12-04-2022 12:41:19 Son Güncelleme: 28-03-2024 08:00:19

Güzel Enerji Akaryakıt, başarı ivmesini arttırdı

Mart 2020 tarihinden itibaren OYAK bünyesinde faaliyet göstermeye başlayan Güzel Enerji Akaryakıt, gerçekleştirdiği projelerle akaryakıt sektöründe ilklere imza atmaya devam ediyor. Pandeminin de etkisiyle zorlaşan pazar koşullarında güçlü performans sergileyen Güzel Enerji Akaryakıt, 2021 yılını yüksek satış rakamları ile geride bıraktı. 2021 yılı sonu itibariyle Total ve M Oil olarak toplam 914 istasyon sayısına ulaşan Güzel Enerji Akaryakıt’ın tüm kanallarda toplam satış hacmi ise 3,2 milyon m3 oldu.
Güzel Enerji Akaryakıt,  başarı ivmesini arttırdı

Güzel Enerji Akaryakıt A.Ş. Genel Müdürü Tolga Işıltan, gazetemiz Ekonomi Yöntem’in sorularını cevapladı.

 

2021 yılı Güzel Enerji için nasıl geçti? Gerek satış rakamları gerekse piyasadaki konumunuz açısından 2021 yılını değerlendirebilir misiniz? 2021 yılı hedeflerinize ne ölçüde ulaştınız?

 

Bildiğiniz üzere 2020 yılında iki farklı tüzel kişilik altında faaliyet gösteren TOTAL ve M Oil markalarımızı, Güzel Enerji Akaryakıt adı altında yeni organizasyon yapısı ile birleştirerek, operasyonel süreçlerde verimliliğimizi artırmaya başladık. Pandeminin etkilerini başarıyla yönettiğimiz ve zorlu pazar koşullarında güçlü performans gösterdiğimiz 2021 yılı içerisinde taşıt tanıma altyapımız “Yakıtmatik Sistemi”ni, M OİL markamız altında hizmet veren istasyonlarımızda da kullanıma açarak ticari müşterilerimize çok daha geniş bir kapsama alanı sağladık. Diğer yandan OYAK Grubu Şirketlerinden Renault ile sinerji yaratarak TOTAL Yakıt Garantisi projesine imza attık. 2021 yılında Renault’tan yeni araç alan bireysel binek araç sahipleri, ilk depolarını TOTAL’den hediye 150TL’lik yakıt puanları ile doldurdu. Bu sene de iş birliğimiz çerçevesinde 300TL’lik ilk depo yakıt hediyesinin yanı sıra, TOTAL istasyonlarından yapacakları tüm akaryakıt alışverişlerinden 5 kat Club Total puan kazanacaklar. İkmal, satış ve finans operasyonlarımızda yaptığımız doğru hamleleri de göz önünde bulundurunca seneyi, çok değişken koşullara rağmen, çok iyi sonuçlarla noktaladık. Bu dönemde madeni yağ tekil ürün satış adedi 1,3 milyon olarak gerçekleşti. Oran olarak bakarsak madeni yağ özelinde %34 büyüme sağladık. İstasyona giren insan sayısı yaklaşık 20 milyon, araç sayısıysa yaklaşık 10 milyona ulaştı.

 

Yaz döneminde istasyon satışlarımızda tüm zamanların en büyük akaryakıt ve LPG satışını gerçekleştirirken diğer dağıtım şirketlerine yapılan satış miktarlarında da geçtiğimiz yıllara göre en yüksek satış rakamlarını yakaladık. Şirketimizin tüm kanallarda toplam satış hacmi 3,2 milyon m3 oldu. Club Total üyelerimizin sayısıysa 500 bine ulaştı. 2021 yılının sonunda her iki markamızla toplam 914 istasyon sayısına ulaştık.

 

Akaryakıt dışı ürün ve hizmetler konusunda yaptığınız çalışmalar nelerdir? Bayileriniz ile bu konuda nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Akaryakıt dışı faaliyetlerde de müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran ve deneyimlerini kaliteli hale getiren çalışmalarla sektördeki konumumuzu her zaman en üst düzeyde tutmaya devam ediyoruz. 2003 yılında uygulamaya başladığımız Bonjour konseptimizle ülkemize istasyon market zincirini getiren ilk markayız. Misafirlerimize her zaman üst düzey kalitede ürün ve hizmet sunarak tüketici algısının pazar payımızın üstünde olmasını sağlıyoruz. Bonjour, Café Bonjour ve Market markalarından oluşan üç farklı market konsepti ile Türkiye genelinde 500’e yakın noktada 7/24 hizmet sunuyoruz. Mevcut istasyonlarımız ile operasyonlarımızı devam ettirirken yeni açtığımız tüm istasyonlarımızda müşterilerimizin market hizmeti almalarını sağlıyoruz.

 

Uzman iş ortaklarımızla birlikte her geçen gün kendini yenileyen istasyon market zincirimiz Café Bonjour hem adet hem de konsept olarak ekip arkadaşlarımız sayesinde sürekli gelişiyor. Café Bonjour’da gıdadan kişisel bakıma, teknolojiden oyuncağa, oto bakım ve oto aksesuarına kadar pek çok farklı kategoride ürünü bünyemizde barındırıyoruz. Şu anda Türkiye çapındaki istasyonlarımızda ziyaretçilerimize 7/24 hizmet veren 150 adet Café Bonjour market zincirimiz bulunuyor.

2021 Ekim ayında ise yepyeni ve taptaze lezzetleri ile geniş ürün yelpazesine sahip olan “Bi’Güzel” market konseptini hayata geçirdik. Bi’Güzel Lezzetler, şu anda Türkiye çapında 35’i aşkın noktada hizmet veriyor. Diğer yandan Gloria Jeans kahve konseptimizle de Türkiye çapında 80'i aşkın noktada hizmet veriyoruz.

 

Birçok sosyal sorumluluk projesi gerçekleştiriyorsunuz. Özellikle “İki Elin Enerjisi Güzel” projeniz çok dikkat çekici. Bu projeniz için aldığınız geri bildirimleri değerlendirebilir misiniz?
Türkiye’de 4 milyon işitme engellinin yalnızca yüzde 40’ı aktif olarak araç kullanıyor ve bu bireyler akaryakıt istasyonlarında iletişim problemi yaşıyor veya yeterli kalitede hizmet alamıyor. 2018 yılında “İki Elin Enerjisi Güzel” projemizle kamuoyunda işitme engelli bireylerin yaşadıkları problemlerin anlaşılması konusunda farkındalık ve çözüm yaratmayı hedefledik. Projenin daha geniş kitlelere ulaşması ve dijital dünyada yayılması için “Görüntülü Çağrı Merkezi” hizmetini Mayıs 2021’de hayata geçirdik. Yayınladığımız "Alkış" reklam filmi ile de projenin ikinci fazını Türkiye’ye tanıttık.

 

“Görüntülü Çağrı Merkezi” hizmetimiz ile işitme engelli bireyler, TOTAL İstasyonları mobil uygulamasındaki butona tıklayarak veya bu uygulama üzerinden istasyon marketlerinin önündeki stantlardaki QR kodunu tarayarak "Görüntülü Çağrı Merkezi"ne kolaylıkla bağlanabiliyorlar. Bu hizmetimizle proje sadece işitme engelli bireyler arasında değil, toplum içinde de marka sadakati yarattı. Toplumda işaret dili konusunda farkındalık sağlanması adına dijital dünyanın sürdürülebilir özelliğini kullanarak Türkiye’de önemli bir alana dokunduğumuza inanıyoruz. “Görüntülü Çağrı Merkezi” ile iletişim problemlerine dijital bir çözüm getirdik. İşitme engelli bireylerle çevrimiçi bağ kurulması ve güvenin oluşmasıyla beraber müşteri deneyiminin dijital müşteri deneyimine dönüşmesini sağlamış olmak, bizler için büyük bir gurur.

 

“İki Elin Enerjisi Güzel” projemizle dünyanın saygın ödül organizasyonlarından Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Marka Yenileme alanlarında birinci seçilerek Altın Stevie ödülünün sahibi olduk. Topluluk İletişim alanında da “Yılın PR ve İletişim Kampanyası” seçilerek Altın Stevie ödülünü kazandık. Projemiz ayrıca jüri tarafından Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında Yılın PR ve İletişim Kampanyası kategorisinde Gümüş Stevie Ödülü, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Video kategorisinde de Bronz ödüle layık görüldü. Projenin yeni etabında hayata geçirdiğimiz “Görüntülü Çağrı Merkezi” hizmetimizle Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde Mobil Site ve Uygulama alanında “En İyi Kullanıcı Deneyimi” ve “Yılın Müşteri Hizmetleri Departmanı” kategorisinde Bronz Stevie ödülünü kazandık. “İki Elin Enerjisi Güzel” projemizle 2021 yılında pazarlama alanında “Yılın Topluluğu” seçildik. Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) tarafından kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve iyi uygulamaların ödüllendirildiği Ortak Yarınlar Programı'nda Çeşitlilik ve Kapsayıcılık kategorisinde projemizle ödüle layık görüldük. 2022 yılı Şubat ayındaysa yılın ilk ödülünü MarTech Awards’da 'Müşteri Deneyiminde En İyi Teknoloji Kullanımı' kategorisinde birinci olarak kazandık.

Bildiğiniz üzere 2019 yılından beri Basketbol A Milli Takımları’nı destekliyoruz. Bu sene de basketbol sponsorluğumuz kapsamında Petroleum İstanbul’da “Enerjisi Güzel Takım” etkinlik alanını oluşturduk. Burada kadın ve erkek millilerimiz fuar ziyaretçileriyle bir araya geldi, 300 adet forma imzalayarak stant ziyaretçilerine hediye etti.

 

En uzun süreli sosyal sorumluluk projelerimizden biriyse Smyrna Antik Kenti Kazı Çalışmaları. 2008 yılından beri resmi sponsoru olduğumuz Smyrna Antik Kenti Kazı Çalışmaları ile İzmir’in zengin tarihinin gözler önüne serilmesine katkıda bulunuyoruz.

 

Müşteri memnuniyeti konusunda yaptığınız çalışmalar nelerdir, geri dönüşleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Her zaman “Daha iyi ne yapabiliriz, nasıl yapabiliriz?” sorusunu kendimize soruyoruz. Örnek vermek gerekirse mobil ödeme, yanlış dolum önleme, kredi kartlı Yakıtmatik Sistemleri çok iyi kurgulanmış, arkasında ciddi IT yapısı barındıran, 7/24 gerçek zamanlı çalışan güçlü ve zamanına göre öncü projelerimiz. Aynı zamanda daha önceki sorunuzda bahsettiğim Cafe Bonjour ve Bi’Güzel Lezzetler gibi yeni market konseptimizle misafirlerimizin ihtiyacı olan ve ihtiyaç duyabilecekleri ürünleri sunuyoruz. TOTAL İstasyonları marketlerimizde çoğunlukla içecek ve atıştırmalık kategorilerimiz ön plana çıkıyor. Yol boyunca atıştırmalık ve içecek ihtiyacı duyan sürücü misafirlerimiz tercihlerini enerji içeceği, bisküvi, soğuk ve sıcak sandviç ürünlerinden yana kullanıyor. Özellikle de kahve en çok tercih edilen ürünlerin başında geliyor.

 

“Bi’Güzel” markasıyla hayata geçirdiğimiz yeni market konseptimiz, istasyona uğrayan misafirlerimize Gloria Jeans ve Bi’Güzel kahve seçenekleri ile beraber yolculuklarına keyifli anlar yaşatmış oluyor. Bu doğrultuda yeni ürün ve çeşitlilik ile kategorimizi büyütmeyi, müşterilerimizi daha da memnun etmeyi hedefliyoruz. Geri dönüşler her zaman olumlu yönde oluyor. Bu da bizi, başta söylediğim gibi, daha iyi neler yapabiliriz sorusuna götürüyor.

 

Memnuniyeti yüksek müşteriler yaratmak için, istasyonlarımızın denetimi ve istasyon çalışanlarımızın eğitimlerini önemsiyoruz. 2021 yılında istasyonlarımızı yerinde ziyaret ederek 10.000 istasyon çalışanımıza eğitim verdik. Bayilerimizi her ay ziyaret eden, mevcut durumun resmini çekerek raporlayan ve görsel iyileştirmeler konusunda aksiyon alan Marka Takımı’mız ile istasyonlarımızın yanında olduk. Türkiye’de akaryakıt sektöründe bir ilk olan TOTAL istasyonlarımızın tuvaletlerinde yer alan ozon hijyen cihazları ile dezenfekte ederek, istasyon bazlı buharlı temizlik hizmetleriyle müşterilerimizin temiz ve hijyenik istasyonlardan hizmet almasını sağladık. Tüm hizmetlerin değerlendirildiği, Network istasyonlarımızda yılda 4 tur, DOCO istasyonlarımızda her ay düzenlenen Gizli Müşteri çalışmalarımız ile yapılan değerlendirmeler sonrasında da istasyonlarımızın puanlarındaki artışı görmek bizim tarafımızda da çok memnuniyet verici. Bu başarıyı yakalayan istasyonlarımızı ve çalışanlarımızı da ödüllendiriyoruz.

 

TOTAL İstasyonları’na uğrayan misafirlerimizin akaryakıt alımlarında kazandıran kampanyalara da devam ediyoruz. Örneğin Nisan ayında hayata geçirdiğimiz Club TOTAL kampanyamızla birlikte Club TOTAL üyesi misafirlerimiz, minimum 250 TL ve üzerine ikinci akaryakıt alışverişlerinde, bir sonraki alışverişlerinde tek sefer geçerli 50 TL değerinde yakıt puan kazanıyorlar. Türkiye’nin her yerindeki istasyonlarımıza uğrayan herkese avantaj sağlayan kampanyaları ve hizmetleri sunmaya devam edeceğiz.

 

2022 yılı içinde de bu takip ve sürekli iyileştirme aksiyonlarımız devam edecek olup, yeni proje ve programlarımızın devreye gireceğini söyleyebiliriz.

 

Elektrikli araçların hızla yaygınlaştığı günümüzde, istasyonlarınızda bu alanda bir konuma sahip olma açısından yaptığınız çalışmalar nelerdir?

Bu yıl TOTAL’in Türkiye’deki 30’uncu yılı. 30’uncu yılımızla birlikte sürdürülebilir bir gelecek için yapacağımız çalışmaları, atacağımız adımları çok yakında sizlerle paylaşacağız.

 

Dünyada alternatif enerjilere ve enerji dönüşümüne yönelik beklentiler her geçen gün daha da artıyor. Biz de TOTAL markamızla Türkiye’de 30 yıldır süren yolculuğumuza, yenilenen kimliğimiz ve tüketici vaatlerimizle devam edeceğiz.

 

Avrupa’da Total markası “TotalEnergies” oldu yeni markayı Türkiye’de ne zaman göreceğiz?

Bu konudaki gelişmeleri, sizleri fazla bekletmeden çok yakında paylaşacağız.

 

Orta ve uzun vadede hedefleriniz nelerdir, 2022 yılı için stratejileriniz nelerdir?

Döviz ve petrol fiyatlarındaki hareketlilik, şirketlerimizi stok yönetimi ve finansal anlamda proaktif olmaya zorlarken bir yandan da pandeminin getirdiği belirsizlik, orta ve uzun vadeli planlar yapabilmemizi güçleştirdi.

 

Ancak tüm bu zorlu koşullara rağmen, her zaman olduğu gibi sektörümüzde ilklere ve yeniliklere imza atıyoruz. Bu doğrultuda içinde bulunduğumuz yılı da yine büyüyerek kapatacağız. Bu yıl içerisinde yeni yatırımlar ve projelerle hız kesmeden yolumuza devam edeceğiz. Ayrıca daha uzun vadeli saha yatırımlarımızı da detaylıca planlamış durumdayız.

 

EPDK'nın sektöre getirdiği düzenlemeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Son dönemde dünyada yaşananlara bağlı olarak enerji fiyatlarının sık sık gündeme gelmesini normal karşılıyoruz. Çünkü akaryakıt ürünleri dahil olmak üzere enerji, ülke ekonomisinin gelişimine etki eden en temel girdilerden birisi. Ülkemizde akaryakıt fiyatlarının bileşenleri, uluslararası petrol fiyatları, döviz kuru, rafineri payı, dağıtım ve bayi marjı ve vergi kalemlerinden oluşuyor.

Bu kapsamda ülkemizde enerji piyasasını düzenlemek ve denetlemekle yetkili kurumun da fiyatların oluşumunu, gelişimini yakından takip etmesi ve zaman zaman mevzuat çerçevesinde kendisine verilen yetkileri kullanmasını doğal buluyoruz. Şahsen önemli olanın, sektör temsilcileriyle kurum ve yetkili kamu otoriteleri arasındaki iletişimin güçlü ve karşılıklı güven esasına dayalı olması gerektiğini düşünüyorum. Sektörümüzde başarının kaynağını bir yandan kamu yararı bir yandan da özel sektörün gelişimine yönelik adımların ortaklaşa atılmasında görüyoruz.

 

Aynı zamanda hem sektörümüzde hem de genel olarak ekonomide güvenin ve istikrarın anahtarının, dengeli piyasa koşullarını korumak olduğuna inanıyorum. Bu anlamda net olarak belirlenmiş serbest piyasa ilkelerinin kararlılıkla uygulanması büyük bir önem taşıyor.

 

Öte yandan EPDK’nın sadece fiyatlarla gündeme gelmesini de doğru bulmuyorum. Sektörümüz çok katmanlı bir dönüşüm içerisinde ve EPDK da bu anlamda otomasyondan AB mevzuat uyumuna ve adil ticarete dek önemli uygulamalara imza atıyor. Bu çalışmaları kıymetli buluyorum, zamana yayılmış bir plan ve doğru bir maliyet yönetimi ile hem kamu hem de sektörün yeni nesil enerji dünyasını inşa etmesine hizmet edeceğine eminim.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI