Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation iştiraki olan Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, 2021 yılında işletme sermayesi yönetimindeki güçlü başarı hikayesini sürdürdü.
2020 yılına göre net satışları %57 artarak 6.6 milyar TL’ye ulaşırken Şirket, net borçtan net nakit pozisyona geçti.
Şirketin 2021 yıl sonunda %55 artış ile 1.485 milyon TL’lik FAVÖK büyüklüğüne ulaştı.
Brisa’da CTO Yardımcısı olarak görev yapan Haluk Kürkçü, Brisa Genel Müdürlüğü görevine atandı.
Brisa, Bridgestone ve Lassa markalı otobüs ve kamyon araç lastiklerini tercih eden araç sahiplerine özel perakende satışlarda geçerli yüzde 5 indirim ve deri yelek kampanyası başlattı.
30 Eylül 2019’a kadar geçerli olan kampanya kapsamında; Bridgestone ve Lassa’nın otobüs ve kamyon araç lastikleri segmentindeki ürünlerini tercih eden sürücüler, hem yüzde 5 indirimden faydalanacak hem de ücretsiz deri yelek sahibi olacaklar.
Dünya lastik devi Bridgestone, yeni nesil, havasız (Air Free Concept) bisiklet lastiği geliştirme aşamasında olduğunu duyurdu. Patlama ve bakım sorunu olmayan bu lastikler termoplastik reçine sayesinde kolayca her şekle giriyor, esneklik sağlıyor ve geri dönüştürülebiliyor. Bisiklet tasarımının da yeniden ele alınmasını sağlayacak bu yeni nesil lastikler 2019 yılında kullanıma sunulacak.
Dünya lastik devi Bridgestone, 2016 yılında endüstriye sunduğu yapay zeka üretim teknolojisi EXAMATION ile lastik üretiminde dünyanın en yenilikçi çözümlerinden birine imza attı. Şirketin uluslararası çapta 3 üretim tesisinde kullanmaya başladığı bu teknoloji Hannover, Almanya’da düzenlenen 2017 Yenilik ve Mükemmellik İçin Uluslararası Lastik Teknolojisi Ödülleri’nde "Lastik Üretiminde Yılın İnovasyonu " seçildi.
Dünya devi lastik üreticisi Bridgestone, sürdürülebilirlik alanındaki öncü çalışmalarıyla 2016 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde önemli bir başarı elde etti. Otomobil yan sanayi endüstrisinde çevre segmentinde liderliği üstlenen Bridgestone, iklim stratejisi ve çevresel raporlama alanında da tam puan aldı.
Lastik sektörünün öncü markalarından Bridgestone, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından düzenlenen 2016 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda iki ödüle birden layık görüldü. “Emniyet Lastiği” konumlandırmasıyla hem sektöre hem de müşterilerine değer katan Bridgestone, pazarlama stratejisi ve sağladığı istikrarlı başarı dolayısıyla “5 Yıllık Sürdürülebilir Başarı” kategorisinde Bridgestone Eminiyet Lastiği konumlandırması ile Altın Effie, “Otomotiv Ürünleri” kategorisinde ise Bridgestone Barış Falay lansmanıyla Gümüş Effie kazandı.
Bridgestone, “Emniyet Lastiği” kampanyasının yeni reklam yüzü olarak oyuncu Barış Falay’la anlaştı.
2006 yılından bu yana düzenlenen ve etkinlik sektörünün oscarları olarak nitelenen European Best Event ödüllerinin 2015 yılı kazananları geçtiğimiz günlerde açıklandı. Özellikle çevresel sürdürülebilirliğe dair çalışmalarıyla dikkat çeken Bridgestone, yüzlerce proje arasından rakiplerini geride bırakarak “Sürdürülebilir Etkinlik” kategorisinde ödüle layık görüldü. 2015 yılında 10.su düzenlenen ve Bridgestone sponsorluğunda gerçekleşen “Chill Out Festival”, Avrupa’nın en iyi üçüncü sürdürülebilir etkinliği ödülünün sahibi oldu.
Bridgestone Corporation, lastik aşınması ve diş derinliğinin tahmin edilmesine yönelik yeni bir teknoloji geliştirdiğini duyurdu. Bridgestone’un CAIS (Temas Alanı Bilgi Algılaması) konseptine dayanan yenilikçi teknolojisi, güvenli bir sürüş sağlarken, tasarruf imkanı da sunuyor.