Taşımalı doğal gaz pazarında faaliyet gösteren Naturelgaz, 2023 yılı için 4 milyar TL’lik ciro açıkladı. FAVÖK’ü 699 milyon TL’ye ulaşan Naturelgaz’ın net karı ise 96,5 milyon TL oldu.
Şirket’in 2023 yıl sonu finansal ve operasyonel performansını değerlendiren Naturelgaz Genel Müdürü Hasan Tahsin Turan “Stratejik hedefler doğrultusunda büyümeye devam etmekteyiz. 2023 yılında kapasite arttırıcı ve maliyet azaltıcı yatırımlar ile Naturelgaz’ın iş hacmini artırarak geleceğe yönelik olumlu yönde etki edecek adımlar atmaya devam ettik” dedi.
Türkiye madeni yağ pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu tarafından geliştirilen WhatsApp sohbet robotu “Lubi”, madeni yağlar ile ilgili birçok konuda tüketicilere yardımcı olmak üzere tasarlandı. “Lubi”, görüntü işleme ve yapay zekâ destekli özellikleri sayesinde, madeni yağ dünyasına en hızlı şekilde dahil olmanızı sağlıyor.
Petrol Ofisi Grubu, İstanbul Teknik Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen 8. İstanbul Karbon Zirvesi’nde, Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) tarafından “Düşük Karbon Kahramanı” ödülüne layık görüldü.
Taşımalı doğal gaz, sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) taşımacılığının öncü firmalardan Naturelgaz Sanayi ve Ticaret A.Ş. son yatırımı ile filosuna, 3 adet daha Tırsan Tank Konteyner Şasi T.SHF T 30 aracı ekleyerek Tırsan araç sayısını 50 adede çıkardı.
PETDER verilerine göre Türkiye madeni yağ ve kimyasallar pazarı 2022 yılında yüzde 4,4 büyürken sektörün geleneksel lideri yine değişmedi. İstikrarlı büyümesini geçtiğimiz yıl da sürdüren Petrol Ofisi Grubu, toplamda yüzde 29'u aşan pazar payı ile liderliğini 13. yıla taşıdı.
Petrol Ofisi Grubu Madeni Yağlar Direktörü Sezgin Gürsu: “Sektörün öncü ve lider markası oluşumuza yakışır biçimde müşterilerimiz için daima en iyi hizmeti sunmak için çalışıyoruz.”
Taşımalı doğalgaz sektörünün önde gelen oyuncusu Naturelgaz 2022 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Naturelgaz’ın brüt karı, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 609 artışla 971,9 milyon TL’ye yükseldi. Şirketin FAVÖK’ü ise yüzde 826 artışla 887,3 milyon TL oldu. Naturelgaz’ın bir önceki yıl 26,1 milyon TL olan dönem net kârı ise, 2022 yıl sonunda 767,3 milyon TL’ye ulaştı.
Petrol Ofisi, Almanya’da aynı dönemde katıldığı iki ayrı uluslararası fuarda büyük ilgi gördü. 30 yıllık köklü eçmişi ile dünyanın her yerinden denizcilik sektörü profesyonellerini bir araya getiren SMM Hamburg Denizcilik Fuarı’nda, sektörün temsilcileri ile buluşan Petrol Ofisi, Essen’de ise madeni yağlar sektörünün paydaşları ile bir araya geldi.
Türkiye’nin en büyük istasyon ağlarından birine sahip olan ve 2021’de akaryakıt
perakende pazarında yüzde 27 büyüme ile pompa satışlarında en hızlı büyüyen
akaryakıt markası ünvanını elde eden TP Petrol Dağıtım A.Ş, madeni yağ satışlarını
arttırmak için de pazara giriş stratejisini tamamen değiştirdi ve Türkiye genelinde distribütör modeline geçti. Madeni yağ sektöründe söz sahibi bir marka olmak için
çalışmalara başladı, son iki yılda satışlarını beş kat yükseltti.
Türkiye pazarına güçlü ve etkin bir şekilde giriş yapan Texaco, başarılara imza atmaya da hız kesmeden devam ediyor. Otomotiv dünyasının seçkin markası Subaru da Türkiye’de araçlarında Texaco Havoline markalı motor yağlarını kullanacak.
Dünyanın lider madeni yağ markalarından Castrol, önde gelen araç üreticileriyle Türkiye’deki stratejik iş birliklerini sürdürmeye devam ediyor. Doğuş Otomotiv, araçları için Castrol madeni yağlarını tavsiye edecek.