Kurulduğu 2022 yılından bu yana elektrikli ve plug-in hibrit araçlar için geliştirilen yeni elektrikli şarj üniteleri ile OYAK Enerji çatısı altında hizmet veren Otojet markası, Türkiye’deki elektrikli araç pazarına paralel büyümesini sürdürüyor. Kullanıcı sayısı 15.000’in üzerine çıkan Otojet, 2025 yılı sonuna kadar şarj ünitesi sayısını 1.000 adede çıkarmayı hedefliyor.
GüzelEnerji çatısı altında faaliyet göstermekte olan Otojet, elektrikli araç şarj
endüstrisindeki en son gelişmelere odaklanan EV Charge Show'a katılıyor. 2-4 Kasım
2023 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde 9. salon F1 numaralı alanda yer alacak olan
Otojet, standında gelecek vizyonu ve planlarının yanı sıra EV şarj cihazları da
sergileyecek.
Türkiye madeni yağ pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu tarafından geliştirilen WhatsApp sohbet robotu “Lubi”, madeni yağlar ile ilgili birçok konuda tüketicilere yardımcı olmak üzere tasarlandı. “Lubi”, görüntü işleme ve yapay zekâ destekli özellikleri sayesinde, madeni yağ dünyasına en hızlı şekilde dahil olmanızı sağlıyor.
Petrol Ofisi Grubu, İstanbul Teknik Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen 8. İstanbul Karbon Zirvesi’nde, Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) tarafından “Düşük Karbon Kahramanı” ödülüne layık görüldü.
PETDER verilerine göre Türkiye madeni yağ ve kimyasallar pazarı 2022 yılında yüzde 4,4 büyürken sektörün geleneksel lideri yine değişmedi. İstikrarlı büyümesini geçtiğimiz yıl da sürdüren Petrol Ofisi Grubu, toplamda yüzde 29'u aşan pazar payı ile liderliğini 13. yıla taşıdı.
Petrol Ofisi Grubu Madeni Yağlar Direktörü Sezgin Gürsu: “Sektörün öncü ve lider markası oluşumuza yakışır biçimde müşterilerimiz için daima en iyi hizmeti sunmak için çalışıyoruz.”
Petrol Ofisi, Almanya’da aynı dönemde katıldığı iki ayrı uluslararası fuarda büyük ilgi gördü. 30 yıllık köklü eçmişi ile dünyanın her yerinden denizcilik sektörü profesyonellerini bir araya getiren SMM Hamburg Denizcilik Fuarı’nda, sektörün temsilcileri ile buluşan Petrol Ofisi, Essen’de ise madeni yağlar sektörünün paydaşları ile bir araya geldi.
Türkiye’nin en büyük istasyon ağlarından birine sahip olan ve 2021’de akaryakıt
perakende pazarında yüzde 27 büyüme ile pompa satışlarında en hızlı büyüyen
akaryakıt markası ünvanını elde eden TP Petrol Dağıtım A.Ş, madeni yağ satışlarını
arttırmak için de pazara giriş stratejisini tamamen değiştirdi ve Türkiye genelinde distribütör modeline geçti. Madeni yağ sektöründe söz sahibi bir marka olmak için
çalışmalara başladı, son iki yılda satışlarını beş kat yükseltti.
TotalEnergies ve M Oil markalarını bünyesinde bulunduran Güzel Enerji, elektrikli araçlara yönelik altyapı yatırımlarını hızlandırdı. Sektör, yenilenebilir kaynaklar ve düşük karbon odaklı döngüsel ekonomi modelleri üzerine kurulu yeni bir sistem inşa ederken; Türkiye’de EPDK’dan elektrikli araç şarj işletmecisi lisansı alan ilk akaryakıt şirketi Güzel Enerji oldu. Elektrikli geleceğe yatırım yapan şirket, bu alanda “Otojet” markasıyla hizmet verecek.
Türkiye pazarına güçlü ve etkin bir şekilde giriş yapan Texaco, başarılara imza atmaya da hız kesmeden devam ediyor. Otomotiv dünyasının seçkin markası Subaru da Türkiye’de araçlarında Texaco Havoline markalı motor yağlarını kullanacak.
Dünyanın lider madeni yağ markalarından Castrol, önde gelen araç üreticileriyle Türkiye’deki stratejik iş birliklerini sürdürmeye devam ediyor. Doğuş Otomotiv, araçları için Castrol madeni yağlarını tavsiye edecek.