14-05-2015 12:36:03 Son Güncelleme: 14-05-2015 12:41:03

Deutsche Post DHL Group, 48 Saat İçinde Nepale Afet Müdahale Ekibi Gönderdi!

DHL’in gönüllü afet müdahale ekibi, Nepal’deki yıkıcı depremin ardından yardım çalışmalarına katılarak Tribhuvan Kathmandu Uluslararası Havaalanı’na lojistik destek sağlayacak.
Deutsche Post DHL Group, 48 Saat İçinde Nepale Afet Müdahale Ekibi Gönderdi!

Dünyanın lider lojistik sağlayıcısı Deutsche Post DHL (DPDHL) Grup, kurumsal sosyal sorumluluk stratejisinin bir parçası olan “Yaşam Sorumlulukları” başlığı altında kurulmuş olan girişimi Afet Müdahale Ekibi’ni (DRT), şu ana kadar binlerce insanın ölümüne ve ciddi şekilde yaralanmasına neden olan 7,8 şiddetindeki büyük depremin ardından Nepal'in Kathmandu şehrine gönderdi.

DPDHL Group DRT, uluslararası yardım malzemelerinin Tribhuvan Kathmandu Uluslararası Havaalanı’ndan yerel ve uluslararası organizasyonlar aracılığıyla ihtiyacı olanlara dağıtımına yardımcı olmak için lojistik destek sağladı.

 

Bahreyn, Belçika, Dubai, Hindistan, Malezya ve Singapur gibi ülkelerdeki DHL çalışanları arasındaki DRT gönüllülerinden oluşan bir ekip, 27 Nisan günü Nepal'in Kathmandu şehrine ulaştı. Ekip, Nepal'de insani yardım çalışmalarını mobilize ve koordine etmek için Birleşmiş Milletler İnsani İlişkiler Koordinasyon Servisi (UNOCHA) ile birlikte çalışıyor.

Deutsche Post DHL Group CEO'su Frank Appel, yapılan yardım ile ilgili şunları söyledi: “Nepal depreminin ardından yıkımın büyüklüğü altyapıya büyük zarar verdi; yolları ve yerel havaalanlarını tahrip ederek yardım çalışmaları için lojistik açıdan önemli güçlüklere sebep oldu. Nepal’de yıkıntılar altında kalanların kurtarılmasının yanı sıra tıbbi yardım, gıda ve su gibi acil ihtiyaçları olanlar için de zamana karşı bir yarış söz konusu. DHL Afet Müdahale Ekibi’nin havaalanında sağlayacağı lojistik destek de tam olarak budur. Ekibimiz, yardım malzemelerinin afetzedelere mümkün olan en hızlı şekilde dağıtılmasını koordine etmeye yardımcı olmak için lojistik uzmanlık sunan, son derece eğitimli gönüllülerden oluşmaktadır.”

 

DHL İnsani İlişkiler Direktörü Chris Weeks ise Appel’in sözlerine katılarak şunları vurguladı: “Felaketin ardından havaalanlarındaki tıkanıklık, acil yardım malzemelerinin dağıtımının gecikmesine neden olabilir. Bu gibi durumlarda lojistik uzmanları, gelen malzemelerin koordinasyonunda büyük bir fark yaratabilir ve tüm yardımların sorunsuz ve organize bir şekilde yönetilmesiyle hayat kurtarabilir. Bununla birlikte, üzücü sonuçların üstesinden gelmek için Nepal, üst düzeyde yetkinlik ve hazırlığa sahip. 2010 yılında Nepal’li yetkililerle ‘Havaalanlarını Afete Hazırlama’ (GARD) programını ve Birleşmiş Milletler Gelişme Programı’nı birlikte yürütmüştük.”

 

 

 

Afet Müdahale Ekibi Türkiye’deki çalışmalarına da devam ediyor

DHL Afet Müdahale Ekibi, Türkiye’deki çalışmalarına 2015 yılında hız verdi. 2012 yılında İstanbul Valiliği İl Afet Acil Durum Müdürlüğü’nde düzenlenen törenle DHL, T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile bir protokol imzalamıştı. İmzalanan protokol kapsamında DHL, Türkiye’de yaşanabilecek doğal afet süreçlerinde Afet Müdahale Ekibi’nin yönetim ve rehberlik deneyimi ile AFAD’a lojistik destek verecek.

 

İmzalanan protokol ile DHL Afet Müdahale Ekibi, günlük afet ve acil durum lojistiği yönetimi kapsamında; yardım malzemelerinin havalimanlarındaki organizasyonu, malzeme kargosunun dağıtılmadan önce korunması, zorunlu olmayan uçak yükünün boşaltılması da dâhil olmak üzere tüm çalışmaları üstlenecek. DHL ayrıca malzemelerin sınıflandırılması, depolanması ve listelenmesi, gümrük yetkilileri ile koordinasyon, güvenlik ve alıcıların yönetilmesi konularından da sorumlu olacak. DHL Türkiye Afet Müdahale Ekibi de bu alanda çalışmalarına ve eğitimlerine devam ediyor. En son geçtiğimiz Şubat ayında, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi ve Türkiye’deki DHL Afet Müdahale Ekibi, İstanbul’da Birleşmiş Milletler işbirliği ile “Havalimanlarında Doğal Afetlere Hazırlık Eğitimi” aldılar.

 

DHL Express Türkiye CEO'su Markus Reckling, "220’den fazla ülke ve bölgede operasyon yürüten Deutsche Post DHL Grubu olarak, kurumsal sorumluluk bizim için büyük stratejik öneme sahip. Üzerinde çalıştığımız ve yaşadığımız dünyaya bir katkıda bulunmak, en az işimiz kadar değerli. Afet Müdahale Ekibimiz sayesinde, ne yazık ki hayatın bir gerçeği olan doğal afet süreçlerinde, yuvamız olarak gördüğümüz havalimanlarında lojistik konusundaki uzmanlığımızı ortaya koyarak afet müdahale yönetim faaliyetlerine önemli ve verimli katkı sağlıyoruz. İnsanlara yardım ulaştırıyoruz” diyor.

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI