13-07-2022 11:42:04 Son Güncelleme: 13-07-2022 11:49:04

“Türkiye, küresel taşımacılıkta bölgenin en ideal konumu”

DHL Orta Doğu Başkan Yardımcısı ve CIO Burak Ertuna, Türkiye’nin, küresel taşımacılıkta bölgenin en ideal konumu olduğunu söyledi. Türkiye’nin, özellikle Asya ve Orta Doğu rotaları için stratejik bir destinasyon olduğuna dikkat çeken Ertuna, “Bölgedeki uluslararası ağlarımızı yönetmek ve verimli hizmet sunmak için Türkiye’nin konumunun sunduğu avantajları kullanıyoruz” dedi.
“Türkiye, küresel taşımacılıkta bölgenin en ideal konumu”

DHL Orta Doğu Başkan Yardımcısı Burak Ertuna, dünyanın en büyük taşımacılık şirketlerinden DHLin Orta Doğu stratejileri hakkında değerlendirmelerde bulundu. Lojistikte yenilikçi teknolojilere dikkat çeken Ertuna, DHLin özellikle Orta Doğu bölgesinde, lojistik süreçlerde dijitalleşmeye ve sürdürülebilirliğe yönelik stratejiler geliştirmeye odaklandığını söyledi. Ertuna, DHL olarak bölgedeki ağımızı sürekli genişletiyoruz. Küresel deneyimimiz sayesinde benzersiz bir tedarik zinciri yönetimi sistemimiz var. Gelişmiş çözümlerimiz ile yerel pazarların ihtiyaçlarını efektif bir şekilde karşılayabiliyoruz. Avrupa ve Asya arasında önemli bir köprü olan MENA bölgesinde tedarik zinciri süreçlerinin sürdürülebilirliğine önem veriyoruz” ifadelerini kullandı.

 

DHL, sürdürülebilir lojistiğin öncüsü olma vizyonu taşıyor”

 

Orta Doğudaki tesislerinde yenilenebilir çözümlere ve alternatif enerji kaynaklarına yöneldiklerine işaret eden Ertuna, bölgenin iklim şartları sebebiyle güneş enerjisine özel bir önem verdiklerine işaret etti. Ertuna, DHL, 2050de sürdürülebilir lojistiğin öncüsü olma vizyonu taşıyor. Hizmet verdiğimiz tüm pazarlarda sürdürülebilir yatırımlar yapıyoruz” sözlerini kaydetti.

Burak Ertuna, DHL Express MENA olarak Bahreyn'den İstanbul'a doğrudan uçuşlar başlattıklarını hatırlattı. Orta Doğuda hava verimliliğini artırmak ve geçiş sürelerini iyileştirmek için ağ optimizasyonu stratejisi izlediklerini vurgulayan Ertuna, Bahreyn-İstanbul-Bahreyn uçuşu, haftada 6 kez yapılıyor. Bu rota, Türkiye ile Orta Doğu ülkeleri arasındaki gönderilerin transit sürelerini önemli ölçüde azalttı” dedi. Ertuna, Türkiyenin, küresel taşımacılıkta bölgenin en ideal konumu olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti: Türkiye, özellikle Asya ve Orta Doğu rotaları için stratejik bir destinasyon. Bölgedeki uluslararası ağlarımızı yönetmek ve verimli hizmet sunmak için Türkiyenin konumunun sunduğu avantajları kullanıyoruz. Bölgede bu yıl içinde yeni uçuş rotalarımız da olacak.”

 

Yeni nesil çözümlerle e-ticarete katkı sunuyoruz”

Lojistik sektörünün global lideri DHLin B2C e-ticaret çözümlerine de dikkat çeken Ertuna, E-ticaret, DHLin stratejik büyüme alanlarından biridir. Otomatikleştirilmiş sipariş karşılama merkezleri ile e-ticaret sektöründe istikrarlı bir genişleme hedefliyoruz. Ticari otomasyon ve dijitalleştirme stratejilerimiz çerçevesinde lojistik süreçleri kısa sürede tamamlayabiliyoruz. Sahadaki ekibimizle birlikte siparişlerin işleme hızını artırıyoruz. E-ticaret yapan iş ortaklarımız için çalışanlarımızın iş akışlarını optimize ederek, operasyonel verimliliği iyileştirmeye odaklanıyoruz. Dijitalleşerek hızla büyüyen lojistik sektöründe öncü bir rolü olan DHL, yeni nesil çözümlerle e-ticarete katkı sunuyor.”

 

Orta Koridor, Türkiyenin taşımacılıktan aldığı payı artıracak”

Burak Ertuna, Rusya-Ukrayna savaşının bölgede uluslararası taşımacılığı olumsuz etkilediğine de dikkat çekti. Taşımacılıktaki zorlukları aşmak için Orta Koridor'un güçlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Ertuna, bu amaçla Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan arasında bir çalışma grubu kurulduğunu hatırlattı. Bu koridorun güçlenmesinin ve bölgedeki altyapı ve bürokratik engellerin aşılmasının önemine dikkat çeken Ertuna, Orta Koridor, Türkiyenin küresel taşımacılıktan aldığı payı artıracak. Ukrayna-Rusya savaşı sebebiyle alternatif bir güzergah olan Orta Koridor, küresel ticarette çok avantajlı bir konuma geldi” şeklinde konuştu.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI