12-02-2019 18:17:51 Son Güncelleme: 11-03-2019 14:07:51

TÜRKİYE PETROLLERİ, TÜM TÜRKİYE’DE HİZMET NOKTALARINI ARTTIRIYOR

Akaryakıt sektörünün yerli markalarından Türkiye Petrolleri Petrol Dağıtım A.Ş. her geçen gün toplum ve sektör yararına faaliyetlerle büyümesini sürdürerek, yüzlerce istasyonu ile yüksek kalite ve hizmet anlayışını ülkenin her bir köşesine ulaştırmaya devam ediyor.
TÜRKİYE PETROLLERİ, TÜM TÜRKİYE’DE HİZMET NOKTALARINI ARTTIRIYOR

(ÖZEL HABER)

 

Bugün 8 dolum tesisi ve 700’e yakın istasyonu ile hizmet veren Türkiye Petrolleri, Türkiye’nin her  bir köşesine ulaşma hedefi doğrultusundaki büyüme stratejisi ile istasyon ağına yeni yerler ekleyerek, akaryakıt sektörünün ve Türkiye ekonomisinin gelişimine destek oluyor.

Türkiye Petrolleri Petrol Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Çağdaş Demirağ, Ekonomi Yöntem Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

 

2018 yılı Türkiye Petrolleri için nasıl bir yıldı? Yoğunlaştığınız projeleriniz neler oldu?

 

2018 yılında, başında bulunduğum Turkuaz Petrol ve Türkiye Petrolleri’nin sağlıklı bir şekilde birleşme sürecini atlatması önemli gündem konularımızdandı. Bu süreç başarılı bir şekilde atlatıldı. İki şirketin birleşme çalışmaları ile birlikte, SAP S/4 HANA dijital dönüşüm projemize start verdik. Her iki projede 2019 Şubat ayı sonunda tamamlanmış olacak. Bunun yanında, 2018, yeni yatırımlara yoğunlaştığımız bir yıl oldu. Türkiye’nin dört bir yanında yeni istasyon açılışlarımızı gerçekleştirdik. Yeni yatırımlarla birlikte bir değişim süreci de yaşadık. İstasyonlarımızı müşteri deneyimine sadık kalarak geliştirdik ve onları ulaşılabilir, günümüz müşteri beklentilerini karşılamaya yönelik alt yapı ve servis çeşitliliğine sahip çekim noktaları haline dönüştürmeye yoğunlaştık. 2018 yılı genel anlamda yenilikleri hayata geçirdiğimiz bir yıl oldu.

 

2019 yılı için önceliğiniz olacak yatırım ve projelerinize yönelik hedefleriniz neler?

 

Türkiye Petrolleri olarak Türkiye’deki ekonomik büyümeye paralel olarak planlı bir şekilde uyguladığımız bir büyüme stratejimiz var. Biz büyümenin iki yolu olduğunu düşünüyoruz; birincisi inorganik dediğimiz satın alma yoluyla büyüme ve ikincisi ise organik büyüme. Biz organik büyüme yoluyla hem mevcut istasyonlarımızın kontratlarını korumayı hem de yeni istasyonları markamıza katmayı başardık ve bugün itibarı ile 700’e yakın istasyon sayısına ulaştık. 2019 yılında da bu sayıyı koruyarak aynı zamanda istasyon ağımıza yeni yerler eklemeyi hedefliyoruz. Bunun içinse 2019 yılı için DOCO yatırımlarına ağırlık veriyor olacağız. Bu anlamda Türkiye Petrolleri’nin DOCO şirketi olan TP İstasyon İşletmeleri A.Ş.’yi faaliyete geçiriyoruz. Bu, şuan için en önemli yatırım projelerimizden. Bununla birlikte pazarlama faaliyetlerine de ağırlık vererek özellikle akaryakıt dışı gelirler alanında çalışmalarımızı arttırıyoruz.

Yatırım kararları alırken başlıca kriterleriniz nelerdir?

Asıl iş, istasyon ağınızı gelişigüzel değil, belli standartlara uygun istasyonlarla arttırmaktır. Bu nedenle yatırım stratejimize uygun olarak; lokasyonun bizim hedeflediğimiz özellikte olması yatırım konusunda başlıca kriterimiz. Aynı zamanda belli bir satış hacminin altındaki istasyonları da ilgi alanımızdan çıkarıyoruz. İstasyonun mevcut satışları elbette tek kriter de değil. Güçlü olduğumuz ve büyüyeceğimiz alanları da göz önüne alıp değerlendirerek yatırım yapacağımız istasyona buna göre karar veriyoruz.

İstasyonların akaryakıt dışı faaliyetlerden ekstra gelir elde etmeleri yönünde neler yapıyorsunuz?

 

Sektörümüzde artık akaryakıt dışı satışların öneminin çok daha fazla olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. 2019 yılında da özellikle akaryakıt dışı satışlarda yenilikçi ve fark yaratan çalışmalarımızla tüketicilerin tercihi olmak istiyoruz. Bu nedenle önceden de belirttiğim gibi istasyonlarımızı bir çekim noktasına dönüştürmek için kolları sıvadık. İlk olarak CRM altyapımızı yeniliyoruz. Buna bağlı olarak da tüketicilerimizin hayatını kolaylaştıracak ve onlara pek çok alanda fayda sağlayacak bir mobil uygulama üzerinde çalışıyoruz.  İstasyonlarımızda E-Şarj alanları konumlandırıyoruz. Yeni yüzüyle yıkama alanlarımız faaliyete geçiyor. Marketlerimiz ve tuvaletlerimiz yeni yüzüyle hizmete girdi. İstasyon marketlerimizde Türk kahvesi ve demleme çay gibi Türk halkına hitap eden hizmetleri faaliyete soktuk.  Aynı zamanda yine müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için yeni bir hizmeti hayata geçirdik.  Bir süredir müşterilerimiz, www.tppd.com.tr adresine tıklayarak, yalnızca 2 dakikada dilediği sigorta ürünü için kolayca en uygun tekliflere ulaşabilirken; bayilerimiz ise aynı sigorta satış uygulamasını istasyonlarına taşıyarak müşterilerine yepyeni hizmetler sunmanın ayrıcalığını yaşıyor. Bu, aslında uygulamaya çalıştığımız “hizmet noktası” mantığını çok güzel özetleyen bir iş. Biz, müşterilerimizin akaryakıt dışında ihtiyacı olabilecek, onların hayatını kolaştıracağına inandığımız tüm hizmetleri tek bir çatı altında toplamayı hedefliyoruz. 2019 yılı, bu çalışmaları bir bir hayata geçirdiğimiz yıl olacak.

 

Bununla birlikte değerli bayilerimiz için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geçtiğimiz aylarda sektörde şuan için bir ilk olan ve bayilerimizin tüm istasyon ihtiyaçlarını tek bir tıkla sipariş edebildikleri TP-Pazaryeri uygulamasını hayata geçirdik. Elekronik ticaret, dünyada yılda ortalama %15 büyüyen, artık küresel dev markaların rol aldığı önemli bir kanal. Türkiye Petrolleri olarak, bayimizin hayatına kolaylıklar getirme arzumuzu, yenilikçi fikirlere açık olma ilkemizle birleştirdiğimizde, bu projeyi yapmak kaçınılmazdı. Sanal pazaryeri projemiz TP-Pazaryeri, henüz yolun başında. İçeriye daha pek çok satıcı alacağız. Bayilerimiz birçok kalem ürün ve hizmeti tek noktada, uygun fiyata bulacak. TP-Pazaryeri, bayilerimizi  asla zorunlu tutacağımız bir adres değil. Aksine, onların gönüllü olarak tercih edecekleri, herkesten önce kendilerine yararı dokunacak bir pazar yeri hayal ettik ve onu inşa ettik. Bol çeşit ve uygun fiyata, üstelik sektörün ihtiyacına göre özenle seçilmiş ürünlere ulaşabilecekleri bu projenin, toplam kazançlarına olumlu katkı yapacağına inanıyoruz. Ayrıca istasyon sarf malzemeleri ve market ürünleri tedariğinde, onları modern yöntemlerle besleyecek olmaktan dolayı da gurur duyuyoruz. Tüm bu yeniliklerle birlikte üzerinde çalıştığımız ve 2019’un ikinci yarısında tamamlamayı planladığımız projelerimizi bu yılın sonuna doğru düzenleyeceğimiz bayi toplantımızda bayilerimize duyuracak olmaktan dolayı heyecanlıyız.

 

Yeni yapılan yollar var ve İstanbul Havalimanı hizmete girdi. Bunların lokasyon planlarınızdaki yeri nedir?  Ya da stratejileriniz neler olacak?

 

Özellikle İstanbul’da çok önemli projeler var ve elbette biz de Türkiye Petrolleri olarak bunları takip ediyoruz. İlgilendiğimiz bölgeler var. Yeni alternatif yollar kendi talebini yaratırken, eski yolların da değerini koruduğuna inanıyoruz. Bu nedenle yeni olanla ilgilenirken, eskileri de es geçmemek gerekiyor.  Belki biraz daha seçici olacağız ama yeni yollarla birlikte eski yollara da yatırımlarımız devam edecek. Kısacası ülke ekonomisi ve sektörel gelişmelere paralel yönetim sergilemeye çalışıyoruz.

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI