Türkiye’nin en büyük endüstriyel mühendislik şirketlerinden TORA, 24. yaşını kutluyor.
Tüm dünyada elektrikli araç kullanımı gün geçtikçe hızla yaygınlaşıyor. Buna bağlı olarak altyapıdaki çalışmalar ve gelişmeler de tüm hızıyla devam ediyor. Ülkemizde 300 şarj noktasıyla en geniş yayılıma sahip olan şarj operatörü şirketlerinden bir olan Sharz.net’in Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, gündemdeki teşvik konusuyla ilgili olarak değerlendirmelerde bulundu.
TORA Kalite ve SEÇ Sorumlusu Eren Sulaoğlu; ‘’Buhar geri dönüşümü denince aklımıza geri kazanım ve tasarruf sağlayarak çevre ve doğanın korunması aklımıza gelmektedir. Benzin -43 dereceye kadar buharlaşan bir akaryakıt olduğu için benzin buharının geri kazanımı için istasyonlarda yeni nesil sistemler geliştirilmektedir.’’ dedi.
Alanında dünyanın en büyük ve en çok ziyaret edilen fuarlarından olan Petroleum Istanbul fuarında TORA yerini aldı.
Yönetmelik içeriğinde belirtildiği üzere mevcut akaryakıt istasyonlarında tablodaki takvim kapsamında Faz 1 ve Faz 2 Buhar Geri Kazanım uygulamaları yapılmalıdır. Bu kapsamda TORA 2021 yılı başından itibaren çalışmalarını hızlandırıp 120 istasyonda uygulamaları hayata geçirdi.
Avrupa’nın en güçlü elektrikli ticari aracı E-Transit’in üretimi, elektrik enerjisinin tamamını yüzde 100 yenilenebilir kaynaklardan elde eden Kocaeli Fabrikaları’nda başlıyor. Ford Otosan, bu adımla birlikte Ford’un Avrupa’daki elektrikli ticari araç üretim üssü haline geliyor.
DBE Holding iştiraki FOUR ile Siemens, hızlı şarj ünitesi için iş birliğine imza attı. Anlaşma gereği FOUR, Siemens’ten 50 adet 300 kW çıkış gücüne sahip şarj ünitesi satın aldı. DC elektrikle hizmet verecek cihazlar, elektrikli araçları 25 dakika gibi kısa bir sürede şarj edecek.
Dünyanın en ileri mühendislik ve inşaat firmaları arasında yer alma hedefiyle çalışan MAKİMSAN, filosunu yeni MAN kamyon ve çekicilerle büyütmeye devam ediyor. Uluslararası taahhüt firması olarak, yurt içinde ve yurt dışında başarılı işlere imza atan MAKİMSAN, yeni araç yatırımı kapsamında filosuna 2022 yılı içerisinde 125 adet MAN kamyon ve çekici daha katıyor. 30 adet MAN TGS 18.470 BL SA GA TM çekici ve 14 adet MAN TGS 41.430 8x4 BB CH kamyondan oluşan ilk parti araç törenle firmaya teslim edildi. 2020 yılında 40 adet, 2021 yılında ise 75 adet MAN kamyon ve çekici alımı gerçekleştiren firma; böylece son 3 yılda satın aldığı 240 adet MAN ile markaya duyduğu güveni ortaya koydu.
Elektrikli araçlara yönelik Şarj Hizmeti Yönetmeliği yayımlandı. Buna göre, şarj ağı işletmecisi, lisansının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 6 ay içinde en az 50 adet şarj ünitesinden ve en az 5 farklı ilçedeki şarj istasyonundan oluşacak şekilde şarj ağını oluşturacak.
Sabancı Üniversitesi Nanoteknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi (SUNUM) ve TEMSA iş birliğinde kurulan Yeni Enerji Teknolojileri Birimi, geliştireceği yeni teknoloji ve uygulamalarla Türkiye’nin elektrikli araç vizyonuna katkıda bulunurken, ülkemizin enerji alanında yurt dışına olan bağımlılığını da azaltacak.