25-05-2016 12:06:24 Son Güncelleme: 25-05-2016 12:27:24

TEMSA DARALAN PAZARDA SATIŞLARINI ARTTIRIYOR

Temsa 2016 yılının ilk dört ayında 112 büyük otobüs ve 350 midibüs satarak her iki grupta da pazar payını % 30’un üzerine taşıdı.
TEMSA DARALAN PAZARDA  SATIŞLARINI ARTTIRIYOR

Temsa Satış Direktörü Murat Anıl, 24 Mayıs 2016 Salı günü Feriye Lokantası’nda sektör basını ile bir araya geldi. Temsa Satış Direktörü Murat Anıl’ın  2016 yılının ilk çeyreğine yönelik değerlendirmelerde bulunduğu toplantıda Temsa Satış Müdürü Baybars Dağ, Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan ve Pazarlama Yöneticisi Feridun Tanır hazır bulundular.

 

2015’te 8 yeni ürünü pazara sunan ve her ihtiyaca, her segmente uygun ürün TEMSA ailesinde var diyen Temsa,  2016 yılı sonunda ürün portföyündeki araç sayısını 25’e çıkaracak.  Otobüs ve midibüs pazarında ihtiyaç duyulan tüm segmentlerde geniş bir ürün gamına sahip olan Temsa pazar payını yılın ilk dört ayında her iki grupta %30 ‘un üzerine taşımayı başardı.  Daralan pazarda Temsa satışlarının artarak devam etmesinin kendilerine mutluluk ve gurur kaynağı olduğunu dile getiren Temsa Satış Direktörü Murat Anıl, “ Son birkaç seneyi otobüs pazar lideri olarak geçiriyoruz. Müşterisine en avantajlı yakıt tüketen araçları sunan, üretim maliyet avantajlarını müşterisi ile paylaşan ve teknolojisini bu yönde geliştiren bir firma olarak sektöründe lider konumdayız. Yılın ilk dört ayında pazarda 378 otobüs satıldı. Temsa burada 112 adetlik satışla yüzde 30 pay almayı başardı. Nisan ayında Temsa olarak pazar payımızı yüzde 39’lar seviyesine getirdik. Mayıs ayı daha sona ermedi ama dört aylık seviyelerde kapatacağımızı görüyoruz” dedi.

 

 

Elektrikli otobüs pazarı büyüyecek

 

 

Geleceğin yakıt ekonomisinde elektriğin çok daha ön planda olup, daha sürdürülebilir, daha çevreci ve uzun dönemde çok daha ekonomik olacağının bilinci ile  hareket eden bir ar-ge şirketi olarak kentiçi ulaşımda smart mobilty ile akıllı otobüs devrini başlattıklarını belirten Anıl, ” “Şehrin havası değişecek” sloganıyla tanıtımını yaptığımız elektrikli otobüs MD9 electriCİTY Adana Büyükşehir Belediyesi filosunda hizmet veriyor ve şu anda alınan olumlu sonuçlar elektrikli otobüs pazarının önümüzdeki süreçte daha hızlı büyümeye katkı yapacağını düşünüyoruz” dedi. Murat Anıl  Haziran ayı içerisinde de Aselsan ile birlikte geliştirdikleri 12 metrelik yüzde yüz yerli elektrikli otobüsü tanıtacaklarının bilgisini verdi.

 

 

“2+1 koltuk segmentine talep artıyor”

 

Türkiye’de son 2 yıldır 2+1 koltuk segmentinin otobüs pazarında giderek yükselen bir trend olduğuna dikkat çeken Murat Anıl, “Bu yıl satılan otobüslerin yüzde 50’sini 2+1 segmenti oluşturdu. Otobüs firmaları filolarını kendilerine en uygun 2+1 koltuklu araçlarla yenilemek istiyorlar.  2+1 koltuk segmentinde 13 metrelik 41+1 koltuk kapasiteli Safir ve bu yıl Maraton araçlarımız ile pazardaki ürünlerimizi çeşitlendirdik. Müşterilerimize ihtiyaç duydukları konforu sunarken ekonomik anlamda da mutlu olmalarını hedef almış bir firma olarak 41+1 koltuk seçeneğini sunuyor olmaktan biz de mutluyuz. Biz müşterimizi iyi dinliyoruz, onların bizden beklentilerini hayata geçirebilmek için de Ar-ge merkezimizle yoğun bir çalışma yürütüyoruz.  ” dedi.

 

Maraton kendi sınıfında en geniş bagaj hacmine sahip tek 2+1 koltuklu otobüs

2016 yılı için 120 adetlik üretim hedefi koydukları Maraton otobüslerinin hepsinin satıldığını ve teslimatlarının devam ettiğini bildiren Murat Anıl, Maraton otobüslerinin kendi sınıfında en geniş bagaj hacmine sahip 2+1 koltuklu tek otobüs olduğuna dikkat çekerek, “ Safir ile elde ettiğimiz pazar payımızı desteklemek için uzun mesafelerde daha geniş bagaj hacmine sahip Maraton’u ürettik. Maraton’un yoğun talep görmesinin sebeplerinden biri de geniş bagaj hacmine sahip olması. Maraton’un pazarda hakettiği ivmeyi kazanıyor olması bizlere keyif veriyor. Aldığımız geri bildirimler çok güzel. Bu nedenle Ağustos ayı sonrasında Maraton için gaza basıyoruz ve 2016 – 2017 için Maraton üretimini arttırıyoruz.” Dedi.

 

 

 

"Temsa Prestij SX ile müşterilerinin hizmet sürecine prestij katıyor."

Midibüs pazarında Prestij SX aracın müşterilerin büyük beğenisini kazandığını belirten Murat Anıl, 4 ay sonunda 1040 adetlik pazardan 350 civarında satışla yüzde 34’e yakın pazar payına sahip olduğunu vurguladı.  Burada ana etkenin en ekonomik yakıt tüketimi sağlayan ve teknolojisini bu yönde geliştiren Temsa’nın personel taşımacılarının ana giderlerinden yakıt maliyetlerine avantaj sağladığını ifade eden Murat Anıl ,” Temsa’nın çoklu model yerine tek modelden çok adet üretim ile maliyet tasarrufu sağlayarak edindiği maliyet avantajını müşterileri ile paylaşmayı seven bir firma. Bu noktada müşterilerimizin hizmet sürecine Prestij katmaya devam ediyoruz. Yeni Prestij ile çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. 27 koltuk segmentinde lider bir ürün zaten. 2014-2015’te olduğu gibi 2016 yılında da Prestij SX aracımızın bizi liderliğe taşıyacağına inanıyoruz” dedi.

 

Bu yıl Euro 6 normuna geçişle birlikte en merak edilen konulardan biri olan yakıt tüketimi ile ilgili olarak, Euro 6 araçlarını teslim alan ve kullanım sürecinde geri  dönüş yapan müşterilerinden olumlu tepkiler aldıklarını söyleyen Murat Anıl,” Müşterilerimiz eskisinden çok daha düşük yakıt tüketimi elde ettiklerini ve rakip markalara göre bu oranın yüzde 10’u aştığını ifade ettiler. Tabi bu başarı pazar seviyesine de yansıyor” dedi.

 

 

  •   Etiket temsa
  •   Okuma Bu haber 2665 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI