10. Uluslararası Demiryolu Endüstrisi Konferansı’nda Türkiye’nin 64 Milyar Euro’luk Raylı Sistem Vizyonu Konuşuldu

RedApple Co. Genel Müdürü Yiğit Belin konferanstaki sunumunda, Türkiye ve MENA Bölgesi raylı sistem ve sürdürülebilir ulaşım projeleri ile Türkiye’de yaklaşık 64 milyar Euro’luk proje provizyonu ve finansman potansiyeline dikkat çekti.

10. Uluslararası Demiryolu Endüstrisi Konferansı’nda Türkiye’nin 64 Milyar Euro’luk Raylı Sistem Vizyonu Konuşuldu

Demiryolu sektörünün en önemli uluslararası buluşmalarından biri olan 10. Uluslararası Demiryolu Endüstrisi Konferansı, IMC Organization tarafından 11 Aralık 2025 tarihinde İstanbul Marriott Hotel Pendik’te başarıyla gerçekleştirildi.

Konferans kapsamında gerçekleştirilen oturumlarda; enerji verimliliği, demiryolu sektöründe serbestleşme, ileri sürüş teknikleri, kentsel raylı sistem yatırımları, alternatif yakıtlı demiryolu araçları, derin teknoloji uygulamaları, sürdürülebilir ulaşım ve lojistik koridorlar gibi sektörün kritik gündem maddeleri ele alındı.

RedApple Co. Genel Müdürü Yiğit Belin konferanstaki sunumunda, Türkiye ve MENA Bölgesi raylı sistem ve sürdürülebilir ulaşım projeleri ile Türkiye’de yaklaşık 64 milyar Euro’luk proje provizyonu ve finansman potansiyeline dikkat çekti.

Yiğit Belin, Türkiye raylı sistemler pazarının 2053 vizyonu kapsamında yaklaşık 64 milyar Euro’luk bir büyüklüğe ulaşan stratejik bir yatırım alanı haline geldiğini belirtti. Araç ve ekipman tedarikinde 2035’e kadar 16,9 milyar Euro’luk bir hacim öngörüldüğünü ifade eden Belin, kısa vadede (2025–2030) 1.074 araç için 4,3 milyar Euro, orta vadede (2030–2035) ise 2.640 araç için 12,6 milyar Euro’luk bir bütçenin gündemde olduğunu söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın devam eden ve planlanan YHT seti alımları, İstanbul Hızray Projesi ve Ankara–İzmir YHT hattında uygulanan UKEF destekli “yeşil kredi” modeline dikkat çeken Yiğit Belin, bu örneklerin önümüzdeki dönemde ECA destekli finansman yapılarının raylı sistem yatırımlarında standart hale geleceğini gösterdiğini vurguladı.

Elektrikli dönüşüm sürecine de değinen Belin, dizel sistemlerin yüksek kapasiteli elektrikli araçlarla değiştirilmesini kapsayan yaklaşık 6 milyar Euro’luk projeler ile Gebze–Yavuz Sultan Selim Köprüsü–Çatalca Demiryolu gibi Asya–Avrupa yük trafiğini kuzeye taşıyacak kritik yatırımların, 2026 sonrası ihale gündeminin merkezinde yer alacağını ifade etti.

Anadolu şehirlerinde Trabzon, Gaziantep, Ankara, Antalya, Konya, İzmir ve diğer illerde planlanan LRT ve tramvay projelerinin önemine işaret eden Belin, yerli sanayi açısından ise Co-Co lokomotif, Milli EMU, boji, tekerlek takımı ve cer zinciri ihaleleriyle 600 milyon Euro’yu aşan bir alt sistem pazarı oluştuğunu dile getirdi.

Teknoloji iş birlikleri başlığında Avrupa’daki 520 bin yük vagonunun dijital dönüşümünü (DAC) kapsayan 25 milyar Euro’luk potansiyel pazara dikkat çeken Yiğit Belin, batarya teknolojileri, hidrojenli tramvay ve LRT çözümlerinin enerji bağımsızlığı hedefi açısından kritik bir rol oynadığını sözlerine ekledi.

Yayınlama: 15.12.2025
Düzenleme: 15.12.2025 21:53
A+
A-
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.